')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

شب گذشته برنامه تلویزیونی نگاه یک میزبان علی صالح آبادی رییس سازمان بورس اوراق بهادار و ارسلان فتحی پور رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رسانه ملی بود. به گزارش همفکران به نقل از اکوبو

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



شب گذشته برنامه تلویزیونی نگاه یک میزبان علی صالح آبادی رییس سازمان بورس اوراق بهادار و ارسلان فتحی پور رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رسانه ملی بود.

به گزارش همفکران به نقل از اکوبورس این برنامه که بطور زنده از شبکه سراسری سیما پخش شد شاید کمی تا قسمتی به سمت مناظره های چالشی نیز متمایل شد اما در مجموع گویا بازتاب دهنده عملکرد کلی متولی بازار سرمایه در برابر برخی پرسش های مجری برنامه و نهیب های میهمان مقابل با رو کردن تعدادی از دغدغه های فعالان بازار سهام بود.

 

در ابتدا مجری برنامه با طرح این پرسش از صالح آبادی اینگونه برنامه را آغاز کرد که آیا با توجه به رشد 131 درصدی بورس تهران و دستیابی به بالاترین بازدهی در میان 93 بورس دنیا ؛تداوم افت شاخص بورس از 22 دی ماه تاثیری در اعتماد عمومی مردم می گذارد؟که وی پاسخ داد:

 

نوسان جزء ذات بازار سرمایه است و همواره افت و خیز در بازار سهام را داریم منتهی باید ارزیابی ما از بازار سرمایه بطور بلند مدت باشد و نوسان یک روز و دو روز و چند روز ملاک سرمایه گذاری نیست.

 

امسال دوره استثنایی برای بازار سرمایه بود و روند خوبی را در بازار سهام داشتیم اما شما به بازار سرمایه کشور فقط با شاخص نگاه نکنید.به ارزش معاملات ،حجم معاملات ،نقدشوندگی و دفعات معاملات نیز بنگرید.ارزش بازار سهام در حال حاضر 406 هزار میلیارد تومان است که 138 درصد رشد را از ابتدای امسال نشان می دهد.در بازار فرابورس این بازدهی بالغ بر 96 درصد است که با احتساب ارزش دو بازار بورس و فرابورس در حال حاضر ارزش بازار سهام ایران بالغ بر 506هزار میلیارد تومان است.

 

حجم معاملات به 107 میلیون تومان رسیده که نسبت به دوره مشابه رشد 3 برابری نشان می دهد.تعداد دفعات معامله نیز به 7.5 میلیون دفعه رسیده که در دوره مشابه 5.5 میلیون دفعه بوده است.شاخص کل بورس نیز به 82 هزار واحد رسیده که 117 درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

 

امسال در بین بازار های مختلف بورس بیشترین بازدهی را داشته و در شرایط افت و خیز بازار نیز برنامه داریم تا شرکت ها بر اساس ارزش ذاتی خود حرکت کنند.جای نگرانی نیست و شاخص بورس همین امروز 641 واحد افزایش پیدا کرده است.

 

صالح آبادی در پاسخ مجدد به سوال مجری تاکید کرد: خیر،اعتماد مردم خدشه دار نشده است و باید دیدگاه بلند مدت داشته باشیم.

 

در مقابل اما ارسلان فتحی پور نماینده مجلس با لهجه غلیظ آذری در پاسخ به این پرسش که برخی ها می گویند رشد 9 برابری شاخص بورس با آمارهای اقتصادی مطابقت ندارد و آیا اعتقاد به حبابی بودن بازار دارد یا خیر؟پاسخ داد:اولاً باید فلسفه بورس را در جامعه شفاف کنیم که از بورس به عنوان زندان نقدینگی یاد می کنند.چه کسی را در جامعه زندانی می کنند؟کسی که مرتکب جرم و جنایت است نقدینگی هم رکود و بیکاری و تورم و زیاندهی را بوجود آورده.

 

403 هزار میلیارد تومان نقدینگی به سمت بورس هدایت شده.رییس جمهور ؛مجلس؛اقتصاد دان های کشور و مجلس اعتقاد دارند که نقدینگی باعث تورم هست و باید درمان شود.این باید به سمت تولید پیش برود . اگر احساس کردیم بازار سرمایه یک روز افت می کند نباید خوشحال شد و یک فاجعه است.باید ببینیم علت چیست؟یک تعدادی می گفتند حباب و برخی نه.

 

در سال 83 و 84 بحثP.Eبازار ما بالای 20 بود الان 7.5 رسیده ایم پس حباب نداریم.این به\" 8.6 درصد \"! هم رسید ولی الان جایگاه خودش را پیدا کرده و از صاحبان سرمایه و سرمایه آنها باید صیانت کنیم.بازنشستگانی که \"چندرقاز\" داشته اند آماده اند در بورس سرمایه گذاری کرده اند با این آمارها دچار چی می شوند.حبابی نبود....

 

من بخشی از افت شاخص را ناشی از خارج اختیارات سازمان بورس و بخشی هم در اختیارات سازمان بورس و حیطه آن می دانم.افزایش نرخ ارز و پیروزی آقای روحانی در انتخابات و توافق ژنو موجب آرامش بازار شد.

 

اما در مورد افت بازار در ابتدا شایعاتی در رابطه با تغییر مدیریت بورس بوجود آمد .دوم اینکه افزایش قیمت تسهیلات مسکن و ابهامات بودجه 93 که در مجلس در حال بررسی هستیم و احتمال اجرای فاز دوم هدفمندی و افزایش حامل های انرژی و بحث بعدی روشدن پرونده های مفاسد اقتصادی توسط قوه قضاییه از عوامل منفی شدن بازار است.حالا توضیح می دهم که بورس چه کار باید می کرد و چه اطلاعاتی داریم که باید برای مردم توضیح دهیم.

 

پرسش بعدی خطاب به صالح آبادی بود که چرا شایعه برای بازار سرمایه این قدر موثر می شود؟ که وی پاسخ داد:شاخص وقتی به بیش از 80 هزار واحد رسیده؛یک درصد از 10 هزار واحد آن 100 واحد می شود.بنابراین از نظر درصد یکی است ولی در قدر مطلق عددی متفاوت است.بنابراین اگر عدد شاخص بیشتر می شود جای نگرانی نیست.

 

من نوسانات بورس را طبیعی تلقی می کنم و چند هم بیشتر نبوده.تصمیمات بنیادی مراجع مختلف که روی سودآوری بنگاهها تاثیر گذار است به بورس اثر گذار است.اخباری که در صنایع مختلف مطرح می شود و در سودآوری و شاخص قیمت بورس اثرگذار است.ولی خوب روند نوسانی داشته اند.در کوتاه مدت شاخص ها نوسان دارند ولی در بلندمدت روند خوبی بوده.افق روشنی از سرمایه گذاری ها بویژه ورود سرمایه گذار خارجی و افق مثبتی که وجود دارد باعت تحقق اثرات مثبت در بازار سرمایه شده و در آینده خودش را نشان می دهد.

 

سوال دوباره مجری:چقدر شایعات را جدی می دانید؟

جای پرداختن ندارد و بهایی نمی دهم.ولی تصمیماتی که روی سودآوری بنگاهها اثر می گذارند باید مهم باشد .از جمله سخنرانی رییس جمهور محترم در داووس سوییس که حاکی از مطالب مهمی برای افق سرمایه گذاری ها و نیازهای سرمایه گذاری بین المللی و جذب در بازار سرمایه بود.نقشی که بازار سرمایه دنبال می کند به دنبال ایفای نقش برای تامین مالی برای واحد های اقتصادی است تا فقط متکی به نظام بانکی نباشند.

 

مجری می پرسد:وجود ابهامات مالی در شرکت های بورسی را تایید می کنید؟که صاح آبادی پاسخ می دهد:در بحث معدن و پتروشیمی ها امیدورایم با تصمیم گیری های خوب حل شود.

 

از وی درباره وجود پولشویی در بازار هم سوال می شود که با صراحت می گوید:خیر،موردی در زمینه پولشویی نداشتیم.

نوبت به ارسلان فتحی پور می رسد تا وی دلایل افت بازار را اینگونه برشمارد:از طرف یک عده مطالبی شنیدیم و بحث های مدیریتی سازمان بورس بوجود آمد و آن هم انتقال نماد معاملاتی تعدادی از شرکت ها از بازار پایه به توافقی بود.

 

افزایش عرضه سهام و دستکاری در گزارش ها و شفاف سازی ها.و اعمال سلیقه در کارگزاری ها و شرکت ها جهت دخالت در معاملات؛شنیدیم برخی مسئولین سازمان بورس تماس می گیرند با مدیران و کارگزارها که از پذیرش سفارش خرید انبوه و قرار دادن در صف خرید خودداری کنند .شنیدم که مسئولان به برخی شرکت ها گفته اند که گزارش های 9 ماهه را ضعیف و غیر واقعی منتشر کنید که باعث رشد بازار نشود.بخش پتروشیمی ها که 30 درصد سرمایه گذاری شده و معادن هم 20 درصد که شاخص ما 50 درصد به اینها متکی است .من از اقای صالح آبادی می خواهم بپرسم که بهره مالکانه ایی که مجلس از 50 درصد  به 30 درصد در کمیسیون تلفیق کاهش داد نمی توانست سازمان بورس بالاخره در زمان پذیرش شرکت ها بررسی می کرد که چه تاثیری بر سودآوری بخش خصوصی دارد؟نه اینکه دولت خودش بهره مالکانه تعیین کند و بخش خصوصی را زیر سوال ببرد.

 

وی در میان صحبت های خود به یکباره یک خبر مهم از نرخ خوراک پتروشیمی ها داد و گفت:\"بحث خوراک پتروشیمی ها متاسفانه در کمیسیون تلفیق 15 سنت قیمت گذاری کرده اند .قیمت خوراک پتروشیمی در فوب خلیج فارس الان 9 سنت است.در عربستان 8 سنت و در قطر 7 سنت.ما چطور می خواهیم سرمایه گذاری را تشویق کنیم اما(در این لحظه میکروفون فتحی پور دچار اختلال در صوت می شود)

 

صالح آبادی اما در پاسخ به ابهام های فتحی پور پاسخ می دهد که:\"در مورد انتقال نماد معاملاتی برخی شرکت ها از بازار پایه به بازار توافقی که از اواخر این ماه انجام می شود معتقدیم که به بازار کمک می کند.

 

فرابورس تصمیم گرفت شرکت هایی که شناور آزاد لازم را نداند از الت حراج به معملات توافقی هدایت شوند که امکان دستکاری معاملات توسط عده ایی فراهم نخواهد شد.بعضی اوقات ممکن بود افزایش یا کاهش هایی قیمت سهام این شرکت ها داشته باشند که ورود آنها بهبازار توافقی قطع به یقین بهتر است و کمک می کند تا نقدینگی به سمت سهم های با بنیادی بهتر حرکت کند.بازار پایه به موجب قانون پنجم توسعه ایجاد شده و پذیرش در این بازار نداریم.

 

مجری می پرسد:آیا دستکاری در این بازار امکان پذیر نیست؟که صالح آبادی می گوید:نه؛منظور اقای فتحی پور چیز دیگری بود.نقل و انتقال آن سهم ها به بازار توافقی در راستای بهتر شدن بازار است.وی در ادامه گفت:چیزی به عنوان بخر یا بفروش از سوی سازمان بورس به کارگزارها وجود ندارد و نیست البته در شرایط خاص برای حمایت از بازار هماهنگی ها لازم با سهامداران عمده انجام می دهیم.در مورد عدم نشان دادن سود واقعی اصلا این مطلب درست نیست .ایجاد شفافیت بازار منصفانه هدف ایجاد سازمان بورس بوده و اصلا نشان ندادن سود جرم است.

 

سخنگوی سازمان بورس در برابر این سوال که چگونه متوجه جرم می شوید؟پاسخ می دهد که گزارش های حسابرسان بورس و اظهار نظر های آنها بر گزارش ها و انعکاس آن در مقاطع شش ماهه چنانچه حامی از داده های غلط در صورت های مالی شرکت ها =باشد قابلیت پیگیری حقوقی دارد.هم حسابرسان و هم مدیران شرکت ها در قبال اطلاعات مسئول هستند.

 

صالح آبادی در میان صحبت های خود به ناگاه با دور اندیشی توام با تدبیر؛ خطاب به فتحی پور گفت: در خصوص خوراک  15 سنتی گاز پتروشیمی ها هنوز چیزی در کمیسیون تلفیق تصویب نشده و چیزی که شنیدم اینکه مجلس باید اصولی را برای قیمت گاز تعیین کند تا قیمت گذاری در دستان دولت باشد.قیمت نفت نوسان دارد و طبعی است که فرآورده ها و مواد اولیه ناشی از آن تحت تاثیر قرار بگیرند.اصولی در مجلس مطرح است که اصول قیمت گذاری چطور تعریف شود که قیمت تعیین شده از سوی دولت باعث جذب سرمایه گذار خارجی،توسعه ،قابلیت رقابت با منطقه و جهان را داشته باشد.

 

فتحی پور اما در برابر این پرسش که آیا مجلس شورای اسلامی سازوکار نظارتی بر سازمان بورس دارد؟ می گوید:قیمت خوراک پتروشیمی ها امروز از سوی همکاران آقای صالح آبادی گفته اند که در بند 21 بودجه پیشنهادی دولت موجود است که اصلاحیه جدیدی ایجاد شده که تا روز 4 شنبه هفته پیش تصویب نشده بود.ما باید در بازارهای هدف،رقابت کنیم.

 در مجلس بحث بر سر این بود که کمتر از 10 درصد قیمت فوب خلیج فارس باید برای ایجاد انگیزه و مشوق تعیین شود.ما باید معافیت مالیاتی بدهیم .بورس و سرمایه گذاری ما اگر نیمه تمام بماند واویلا است.نقدینگی را برمی دارند و می روند .مجلس باید باید با مطالعه و آگاهانه پیش برود و ایجاد اشتغال ,درآمد ارزی،رقابت و حضور در بازارهای هدف و قیمت تمام شده ما ارزانتر باشد.سرمایه گذاری پارس جنوبی اگر کسی محصولات آنرا نخرد روی دست ما می ماند.مجلس باید آیین نامه داخلی مواد 48 و 49 و ماده 236 که نظارت بر همه دستگاهها دارد را باید گزارش تهیه کند.نگرانی ها چند روزی است که اتفاق افتاده و ما خوشبین هستیم و این گزارش ها را به ما داده اند و ان شاءالله اینطور نباشد و کار مجلس نظارتی است و اجرای اصل 44 را می خواهیم اجرا کنیم و اهلیت خصوصی سازی را می خواهیم اجرا کنیم.

 

وی درباره نقش بورس در اقتصاد مقاومتی بر حمایت مجلس از تولید ملی و حمایت نقدینگی از طریق بورس تاکید کرد و گفت: بازار سرمایه باید هر روز تقویت شود وقطع به یقین حمایت شود.رونق اقتصادی را اگر هر روز با رونق بورس ببینیم خوشحال هستیم.یک چشم ما به سمت حمایت از سرمایه گذاری ها و چشم دیگر به سمت حمایت از بیت المال است.سازمان بورس باید نقش خوبی ایفا کند و جذب همه سرمایه گذاران را بیشتر کند و مردم اعتماد کنند و رونق بازار راببینند.

 

تا سه شنبه این هفته کمیسیون تلفیق لایحه هدفمندی را آماده خواهد کرد که در آن 10 هزار میلیارد تومان سهم تولید ملی در هدفمندی یارانه ها تخصیص داده شده است.این رقم حمایت دیگری است که اتفاق افتاده و مبارک باشد برای تولید کنندگان و مجلس این دفعه تصمیم قطعی گرفته که این اختصاص را سر جایش بنشاند.

 

در ادامه از صالح آبادی سوال شد که آیا خود او می تواند در بورس سرمایه گذاری کند و اینکه چرا اقدامی برای آموزش عمومی بورس انجام نمی دهد؟که پاسخ داد:خودش در بورس مطابق با قوانین مجاز به سرمایه گذاری نیست .در بخش آموزش هم به تیزهای آموزشی در رسانه ملی اشاره کرد و در عین حال عضویت در تالار بورس مجازی را توصیه کرد.

 

وی درباره یک چالش اقتصادی بر سر بودجه دولت در سال آینده مبنی بر کاهش حاشیه سود شرکت ها با پایین آمدن نرخ ارز و همچنین بهره مالکانه 1800 میلیارد تومانی سنگ آهنی ها  نیز اظهار نظر جالبی داشت و گفت:سال آینده رشد اقتصادی کشور قرار است بهبود یابد و رکود هم برطرف خواهد شد.از طرفی گشایش هایی در مباحث بانکی خواهیم داشت.سرجمع بازار سرمایه در سال آینده مشکلی نخواهد داشت.

 

در حال حاضر دلار آزاد بین 2900 تا 3000 تومان در نوسان است لذا تفائتی نکرده و در اتاق نبادلات هم الان 2500 تومان است.بنابراین تفاوتی در اعداد ایجاد نمی کند ولی چیزی که محرز است اینکه صنعت پتروشیمی با لغو تحریم ها با کاهش هزینه های  مبادلاتی روبرو می شوند که به نوعی جبران کاستی احتمالی در سودآوری های ارزی است.تک نرخی شدن ارز هم که اتفاق نیافتاده ودر مورد بهره مالکانه اجازه بدهید من وارد نشوم و دوستان مجلس صحبت کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اتفاق امروز اتفاق خوب و مثبت و رو به رشدی بود.سازوکارهایی داریم که بازار مشکلی پیدا نکند و مراقبت های لازم را سهامداران عمده دارند تا اعتماد لازم را برای حقیقی ها ایجاد کنند.سهامداران عمده در یک قیمت (کف قیمت) خرید می کنند و اجازه کاهش بیشتر را نمی دهند.خصوصی سازی نیز با هماهنگی بورس عرضه ها را انجام می دهد تا بازار دچار تنش نگردد.

 

ابزاری از امروز تحت عنوان بیمه قیمت سهام یا اوراق اختیار فروش تبعی سهام بکار گرفته شده که می گوید طی 6 یا 4 ماه آینده قیمت سهم 15 یا 20 درصد بالاتر از آن چیزی که هست از سوی عرضه کننده تضمین می شود.تا قبل از پایان امسال نیز سهام شرکت های نفت سپاهان،سیمان توسعه ملیریا،فولاد ارفع،فولاد کرمان،برق عسلویه و پالایش نفت کرمانشاه عرضه خواهند شد.

 

فتحی پور اما در باره نرخ خوراک پتروشیمی ها حرف های خود را پس گرفت و گفت:هنوز نماینده های مجلس در این باره به نتیجه نرسیده اند و در قالب بحث بوده ولی پیشنهادهایی از جمله 18 سنت و 15 سنت مطرح می کردند .ما در صحن مجلس قطع به یقین برای جلوگیری از زیان سرمایه گذاران و بخش خصوصی دفاع خواهیم کرد زایرا 50 درصد ارزش بازار سرمایه شامل پتروشیمی ها و معدنی ها است.

در زمینه بهره مالکانه قبلا 5 درصد نرخ کنسانتره بود ولی الان دولت برای پروانه بهره برداری 50 درصد را در نظر گرفته بود که مجلس 30 درصد را در نظر گرفته که باز هم زیاد است و عده ایی را فراری می دهد

 

صالح آبادی شاره ای به فازدوم هدفمندی یارانه ها کرد و گفت:علاوه بر نظر دولت برای تخصیص 100 میلیارد دلار سرمیاه گذار یدر سال آینده در بخش برق تعدادی از صنایع یا نیروگاه خریداری کرده اند و یا آنرا ایجاد کرده اند و به دلیل مازاد انرژی حاضرند در بورس انرژی آنرا بفروشند.هر قیمتی که تعیین شود برای آن یارانه داده می شود و ما نگران نیستیم.مباحث هدفمندی نیز در حال حاضر در مجلس برای ارقام کلان آن مطرح شده و برای جزییات آثار آن در صورت طرح در دولت کمک خواهیم کرد.

 

فتحی پرو اما درباره نرخ دلار 2650 تومانی در بودجه این رقم را تنها پایه ایی برای پیشبینی قیمت فروش هر بشکه نفت خام در سال آینده دانست و گفت:ارز 2650 تومانی به معنای قیمت گذاری ارز نیست بلکه محاسبه برآوردی فروش نفت از سوی دولت است.قیمت ارز ر ابزار تعیین می کندو ارز تک نرخی اتفاق نخواهد افتاد.

 

از صالح آبادی درباره سهام عدالت نیز سوال شد که وی پاسخ داد: سازو کارها برای این موضوع و زیر ساخت های لازم آماده شده و در لایحه بودجه 93 نیز بندی گنجانده شده که اگر تصویب شود دولت پس از ان باید آیین نامه ایی برای اجرای آن تصویب کند.

 

وی در برابر این پرسش که شرکت هایی که سهام آنها در قالب سهام عدالت واگذار شده چی می شود؟پاسخ داد:عضویت در تعاونی های شهرستانی به صاحبان سهام عدالت سپرده شده و مقرر شده که در واقع اوراق سرمایه گذاری های استانی و یا صندوق های استانی به خود مردم داده شوند.

 

در این میان فتحی پور خطاب به صالح آبادی می گوید:آقای رییس،آقای صالح آبادی خیلی از مردم نمی دانند ارزش این کاغذ چیست و مجلس می خواهد آنرا آزاد کند و یک پولی تا حد یک میلیون تومان گیر مردم بیاد و می خواهد عرضه کند ولی مشکل دارند الان.

 

صالح آبادی می گوید:در حال حاضر اینها سهامدار شرکت های سرمایه گذار ی استانی هستند و قرار بود در قالب صندوق سرمایه گذاری یا استانی باشد تا مردم با واسطه یا بدون واسطه سهامدار آنها باشند ولی این موضوع نافی عدم حضور تعاونی ها نیست.

 

صالح آبادی از قول مساعد دبیر کل فدراسیون جهانی بورس ها در سفر اخیر خود به لوکزامبورگ را هم از قلم نیانداخت و گفت:در پی مذاکره ایی که داشتیم خودشان رسماً اعلام کردند که تمام استاندارد های ما را دارا هستید ولی به دلایل سیاسی نمی توانیم بپذیریم .در سال 2011 نیز خواستار اصلاحاتی در قوانین بودند که ایجاد شد.با دید مثبت به پرونده نگاه می کنند و امیدورایم عضو شویم.

 

البته با توجه به فعالیت 7 میلیون کد معاملاتی و توسعه بازار با ورود 40 میلیون دارنده سهام عدالت در آینده نزدیک کار بازار سرمایه بدون آنها هم جلو می رود ولی به امور بین المللی به منظور افزایش اعتماد سرمایه گذاران خارجی و یا بهره گیری از آموزش های مورد نیاز علاقه مند هستیم.

 

پایان بخش سخنان صالح آبادی اشاره به موضوع عدم سرایت بحران های مالی بواسطه عضویت بورس ایران در مجمع بورس های جهانی بود که گفت: این موضوع سازو کار خودش را دارد که ما آنرا تعیین می کنیم.در مورد آینده بازار سرمایه نیز بطور حتم برنامه لازم را تهیه کرده ایم و سازو کارهایی وجود دارد.

 

در پایان این برنامه بیش از 63 درصد از رای دهندگان به نظر سنجی، گزینه بورس و سهام را برای سرمایه گذاری از بقیه موارد بهتر ترجیح دادند.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 105


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 06 بهمن 1392 ] [ 23:39]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 63
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 470
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,200
بازدید ماه بازدید ماه : 8,135
بازدید سال بازدید سال : 59,061
بازدید کلی بازدید کلی : 953,007

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.145.165.158
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir