')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

اما دقیقا از نیمه دی ماه ورق برگشت و شاخص متحمل اصلاح که نه متحمل ریزش شد و تا امروز 8 هزار و 639 واحد ریخته یعنی 9.6 درصد کاهش در مدت 15 روز کاری نفسگیر و ناامیدکننده برای اهالی بورس. در این میان گر

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



اما دقیقا از نیمه دی ماه ورق برگشت و شاخص متحمل اصلاح که نه متحمل ریزش شد و تا امروز 8 هزار و 639 واحد ریخته یعنی 9.6 درصد کاهش در مدت 15 روز کاری نفسگیر و ناامیدکننده برای اهالی بورس.

در این میان گروه هایی در نخستین روزهای ریزش از بازار خارج شدند و سهام خود را نقد کردند اما در مقابل عده ای دیگر با اعتقاد به ارزنده بودن سهم هایشان و نبودن مشکل بنیادی و تکنیکال در بازار اقدام به نگهداری سهامشان نمودند و هر روز شاهد افت ارزش پورتفوی خود بودند.

به رغم اینکه انتظار می رفت خیلی زودتر حقوقی ها وارد عمل شده و از بازار حمایت نمایند اما در این دو هفته دیدیم که اقدامی در جهت حمایت از بازار صورت نگرفت و تنها بخشی از صف های فروش جمع آوری می شد که قیمت پایانی سهم ها را به 4 یا 5 منفی برساند. بدین ترتیب بسیاری از سهم ها در قیمتهایی باورنکردنی صفهای فروش سنگینی را متحمل شدند.

دیروز رایزنی هایی بمنظور حمایت از بازار صورت گرفت که نخستین پیامد آن توقف نماد \"مپنا\" قبل از آغاز معاملات امروز بود. نمادی که اخیرا پیشرو بازار بود. روند کلی معاملات امروز هم همچون دو هفته گذشته با صفهای فروش آغاز شد اما در نیم ساعت پایانی بازار اقداماتی از جانب برخی حقوقی ها صورت گرفت و بسیاری از صفهای فروش مهم همچون شاراک، اخابر، خودرو، خگستر، ذوب، فولاد و ... جمع آوری شد و برای قیمتهای بالاتر هم خریدار پیدا شد. این اقدام می تواند نشانه ای برای بهبود روند معاملات از روزهای بعد باشد.

بازار نیازمند اصلاح بود

عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه و مدیر عملیات بازارگردانی تامین سرمایه آرمان در گفت و گو با خبرنگار همفکران عمده ترین دلایل افت اخیر بازار را تشریح کرد و گفت:\" زمانی که رشد شاخص ها مداوم و از لحاظ کمیتی زیاد باشد بازار منتظر فرصتی برای اصلاح خواهد بود. از ابتدای سال جاری بازار بورس با رشد قابل توجهی همراه بود و انتظار می رفت که در ماه های آبان و آذر اصلاحی در بازار صورت گیرد اما بدلیل انتشار اخبار سیاسی مثبت در این ماه ها اصلاح بازار به تعویق افتاد.\"

وی افزود:\" رشد بازار تا انتشار چند شایعه که مهم ترین آنها تغییرات مدیریتی در بورس بود، ادامه داشت و این مساله بهانه ای به دست بازار داد تا وارد فاز اصلاحی گردد. در این مسیر ابهامات بودجه 93 که تا کنون هم مرتفع نشده شرایط را برای افت بیشتر مهیا ساخت.\"

تازه واردها هیجانی رفتار کردند

این کارشناس بازار با اشاره به تازه ورود یافتگان به بورس ابراز داشت:\" از سوی دیگر فصل پاییز مصادف شد با ورود فعالان سایر بازارهای رقیب که بعلت عدم شناخت کافی از بازار بورس و نداشتن درک صحیحی از نوسانات بعنوان یکی از اجزاء بازار، با آغاز دوره اصلاحی بازار اقدام به خروج های هیجانی نمودند. با توجه به اینکه نقدینگی حاصل از ورود این افراد حدود 20 تا 25 درصد نقدینگی کل بازار را در ماه های اخیر تشکیل می داد بنابراین رفتارهای هیجانی این گروه به افت بازار دامن زد و سبب شد تا افت شاخص هم با روند سریعتری صورت گیرد و هم شدت بیشتری داشته باشد.\"

مپنا در ماه های اخیر به لیدر بازار مبدل شده بود. ثابت با اذعان این مطلب به خبرنگار همفکران اعلام داشت:\" نمی توان نقش \"مپنا\" را در نوسانات بازار طی هفته های اخیر نادیده گرفت. بعد از بازگشت نماد مپنا از مجمع تقریبا این سهم نقش لیدر را در بازار به عهده گرفت و تحرکات این سهم تاثیر محسوسی در روند کلی بازار بر جای گذاشت. بطوریکه نقش صدرا را بر بازار سرمایه طی چند سال قبل تداعی می کرد.\"

هیچ بازاری توان رقابت با بورس را ندارد

ثابت در خصوص چشم انداز بورس در سال 93 می گوید:\" با توجه به مذاکرات صورت گرفته و اقدامات صورت گرفته در جهت رفع تحریم ها انتظار داریم در سال 93 شکوفایی اقتصادی را در کشورمان شاهد باشیم. بنابراین افق بورس هم در این سال مثبت ارزیابی می گردد. با توجه به اینکه بازار از نظر فاندامنتالی مشکلی نداشته و ارزندگی بسیاری از سهام و گروه ها قطعی است بنابراین می توان اعلام کرد که بدون شک بازار بورس پربازده ترین و مطمئن ترین بازار در سال 93 خواهد بود.\"

ایشان در ادامه نیاز بازار را به استراحت الزامی دانست و تصریح کرد:\" طی دو هفته اخیر قیمت بسیاری از سهم ها در بازار بورس با افت زیادی همراه بوده بطوریکه درصد بالایی از سهم ها بین 20 تا 25 درصد کاهش قیمت را متحمل شده اند. همین مساله یکی از مواردی است که می تواند جذابیت های تازه ای برای سرمایه گذاری در بورس را فراهم آورد. سهامداران حقیقی و حقوقی که طی هفته های گذشته و همزمان با آغاز ریزش بازار یا قبل از آن اقدام به نقد کردن پورتفوی خود کرده بودند با اصلا های مناسبی که بسیاری از سهم ها داشتند دوباره به خرید سهام و ورورد مجدد به بازار ترغیب شده اند.\"

تشویق خارجی ها برای سرمایه گذاری در ایران توسط روحانی

مدیر عملیات بازارگردانی تامین سرمایه آرمان در ادامه اذعان داشت:\" نوسانات اخیر بازار نشان داده که بورس همواره به حمایت نیاز دارد. دولت و مجلس باید توجه داشته باشند که رئیس جمهور در آخرین اظهاراتش در نشست داووس سوییس سرمایه گذاران خارجی را به سرمایه گذاری در داخل کشور تشویق نموده و از آنها دعوت به عمل آورده بنابراین هر گونه تصمیمات اقتصادی که روی صنایع مختلف تاثیر منفی داشته باشد با این هدف سازگاری نخواهد داشت. زیرا جذابیت های سرمایه گذاری را کاهش خواهد داد و آنها را از نظر اقتصادی توجیه پذیر نمی کند.\"

ثابت در پایان با بیان پیشنهادی برای ایجاد ثبات بیشتر در بازار سرمایه ابراز داشت:\" بهتر است مجلس و دولت به یک جمع بندی برسند و برنامه ای مدون تهیه نمایند تا در آن برنامه ای بلند مدت مثلا 5 ساله یا 10 ساله برای موارد مهمی همچون نرخ خوراک یا بهره مالکانه شرکتها تدوین نمایند تا براحتی هر ساله در برآوردهای شرکتها قابل محاسبه باشد. این برنامه می تواند از فرمول مشخصی تبعیت کند و قابل پیش بینی باشد. مانند برنامه ای که برای مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده و هر ساله با ضریب مشخصی قابل محاسبه است و تغییر یا افزایش در آن هیجانی را در پی ندارد.\"

این کارشناس بازار در پایان افزود:\" دولت نباید فراموش کند که بازار بورس جایگاه بسیار مناسبی برای جذب نقدینگی های جامعه است زیرا به تولید و اشتغال در کشور کمک شایانی خواهد نمود.\"

سهامداری کنید تا برنده شوید

وی در پایان سخنانش خطاب به سهامداران اعلام کرد:\" همیشه \"سهامداران\" برنده هستند. افرادی که سهامدارای می کنند و با دید بلند مدت در بازار سرمایه گذاری می کنند همیشه بازدهی های قابل قبول تری را کسب می نمایند. افرادی که نوسانگیری می کنند و دیدگاهشان برای سرمایه گذاری در بورس کوتاه مدت است بیشتر دستخوش هیجانات بازار خواهند شد.\"


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 45


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [دوشنبه 07 بهمن 1392 ] [ 17:47]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 64
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 437
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,167
بازدید ماه بازدید ماه : 8,102
بازدید سال بازدید سال : 59,028
بازدید کلی بازدید کلی : 952,974

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.119.165.92
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir