')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

1) بازار در آخرین روز کاری هفته کار خود با شک و تردید آغاز کرد. او نمی دانست باید بفروشد و یا اعتماد کند. از یک سو از ریزش می ترسید و ریزش را نشانه ای بد برای ادامه افت بازار می دانست و از یک سو قیمت

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



1) بازار در آخرین روز کاری هفته کار خود با شک و تردید آغاز کرد. او نمی دانست باید بفروشد و یا اعتماد کند. از یک سو از ریزش می ترسید و ریزش را نشانه ای بد برای ادامه افت بازار می دانست و از یک سو قیمت ها را برای خرید مناسب می دید و دنبال پول های پارک شده بود !! خبر حضور نائب رئیس مجلس در تالار بورس و صحبت های مثبت وی بازار را دلگرم کرد. اما هر چه از ساعت 9 دور تر می شدیم اعتماد ها بیشتر می شد تا جایی که بخشی از پول های پارک شده وارد تالار شدند تا بازار باری دیگر برای بستن صفوف خرید اعتمادش جلب شود.  روزی سختی بود چرا که بسیاری از فعالین بازار فقط و فقط منتظر یک لغزش کوچک بودند تا نسبت به فروش اقدام کنند. به نظر می رسد بازار دیگر آرام شده است. افت اخیر بازار یک تلنگر برای کسانی بود که بدون تحلیل به خرید سهام می پردازند و یا بر اساس شایعات معامله می کنند. اصلاح اخیر هر چند که شدت داشت ولی ضروری بود. حال سهامداران تازه وارد تا حدود زیادی به این درک رسیده اند که بورس با کسی شوخی ندارد و باید بر اساس تحلیل به سراغ سهام شرکت های بروند که آینده بنیادی خوبی دارند. محدوده 85.300 واحدی چالش بعدی بازار خواهد بود و باید دید بازار با این چالش چه برخوردی می کند.

2) محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس روز گذشته از تالار بورس تهران بازدید کرد. این اقدام به منظور اطمینان بیشتر به سرمایه‌ گذاران مبنی بر اهمیت دادن مسئولان به بازار سرمایه کشور صورت گرفت و وضعیت بورس مورد بررسی قرار گرفت. نائب رئیس مجلس با بیان اینکه حمایت از بازار سرمایه، تصمیم راهبردی مجلس است گفت: براساس گزارش سازمان خصوصی سازی حدود 75% شرکت های دولتی وارد بورس شده اند و سهام خود را در تابلو بورس به فروش می رسانند که این بیان کننده شفافیت حجم بازار سرمایه است. با توجه به روند صعودی بازار سرمایه در سال های اخیر باید تلاش کرد این رشد ادامه یابد و نقدینگی‌های  دست مردم را به بازار سرمایه هدایت کند تا با این کار بخش تولید کشور تقویت شود. با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه می‌توان علاوه بر تقویت بخش تولید، زمینه افزایش تولید ناخالص داخلی را فراهم کرد. مجلس حمایت از بازار سرمایه را یکی از اهداف استراتژیک می‌داند و هر اقدام صحیحی را برای تقویت بازار سرمایه انجام خواهد داد تا این مهم به تولید ثروت و کاهش فاصله طبقاتی منتهی شود. نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره نرخ خوراک پتروشیمی‌ها که از دغدغه‌های مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی است، افزود: فعالان بازار بورس باید به گزارش نهایی کمیسیون تلفیق توجه کنند در این گزارش کمیته تخصصی کمیسیون تلفیق سعی کرد به دغدغه‌های فعالان بازار بورس توجه کند البته این طبیعی است که نظرات کارشناسی نمایندگان در زمینه  تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها متفاوت است. البته مصوبه نهایی مجلس در حوزه پتروشیمی و قیمت خوراک این واحدها در راستای حفظ توجیه اقتصادی بنگاه ها خواهد بود و کارگروه اقتصادی بر روی این موضوع کار خواهند کرد و امیدوارم خروجی این تصمیمات مجلس به تقویت اقتصاد و تولید منتهی شود.

3) در نتیجه معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران با رشد 1.153 واحدی ، ضمن گذر عبور از کانال 82.000 واحدی به رقم 82.798 واحدی رسید. نماد های معاملاتی وغدیر، تاپیکو ، فارس ، فملی به ترتیب با 94 ، 92 ، 81 و 73 واحد بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. اما این پایان کار نبود چرا که گروه بانکی که در صدر توجه بازار قرار داشتند ، توانستند با اتحاد یکدیگر تاثیر مثبت بیش از 200 واحدی را برای بازار به ارمغان بیاورند. شاخص فرابورس هم با رشد سنگین 32 واحدی ، باری دیگر به اعداد بیش از 800 واحدی بازگشت و در رقم 817 واحدی به کار خود خاتمه داد. پتروشیمی مارون و جم ، مجوعا با 11 واحد بیشترین تاثیر را در رشد این بازار داشتند. ارزش کل معاملات در آخرین روز کاری هفته به 553 میلیارد تومان رسید که حدود 400 میلیارد تومان از این معاملات در بازار بورس به ثبت رسید. 121 میلیارد تومان از معاملات بازار بورس به شپنا رسید که عمده این معامله به جابجایی بلوک بین وزارت بهداشت و شرکت آوای پردیس اختصاص داشت. از دیگر نماد های پر حجم بازار می توان به خودرو ، وبصادر ، تیپیکو و پارسان اشاره داشت.

4) حواشی بازار :

الف) در اخبار سیاسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از معدن گچین بندر عباس بازدید کردند. توافق 6 ماده ای رئیس سازمان انرژی اتمی و دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که 20 آبان ماه در تهران به امضا رسید شامل امکان بازرسی آژانس از معدن گچین بندرعباس و تأسیسات اراک و همچنین 4 بند دیگر برای دریافت اطلاعات از سوی آژانس بود. دور آتی مذاکرات ایران و آژانس 19 بهمن ماه خواهد بود.

ب) در خبر دیگر باراک اوباما برای پنجمین بار در دوران ریاست‌ جمهوری خود به کنگره رفت و نطق سالانه خود را ایراد کرد. نطقی که بخش‌ عمده‌ ای از آن به مسائل اقتصادی اختصاص یافت. اوباما در این سخنرانی به مسأله ایران اشاره کرد و گفت که در شرایط کنونی تحریم‌ های کنگره را علیه تهران وتو خواهد کرد.

ج) در اخبار اقتصادی کلیات لایحه بودجه به رای نمایندگان گذاشته شد که با 130 رای موافق، 59 مخالف، ‌10 ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در جلسه نمایندگان به کلیات رای مثبت دادند. طبق اخبار مجوز افزایش 33 درصدی قیمت حامل‌های انرژی با تصویب کمیسیون تلفیق به دولت داده شده است. بر اساس تبصره هدفمندی یارانه‌ ها بودجه 623.000 میلیارد ریال برای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و 100.000 میلیارد ریال برای کمک به تولید اختصاص می‌یابد که خبر خوبی برای بنگاه های تولیدی است.

د) در بازار های جهانی قیمت ها در همان محدوده در حال نوسان هستند و تغییر خاصی در قیمت ها دیده نمی شود. مس ، روی و سرب به ترتیب در قیمت های 7.200 ، 197 و 2.130 دلار در هر تن معامله می شوند. طلا نیز در قیمت های 1.250 - 1.260 دلار در هر انس داد و ستد می شود.

5) بازگشت امید به پول ها !!

الف) بانکی ها روز خوبی در معاملات چهارشنبه داشتند. 6 بانک خارجی و بانک‌های ایرانی که مشمول تحریم نیستند برای ورود دارایی‌ های بلوکه شده ایران در یک اقدام مشترک مشارکت می کنند.  بانک های غیرتحریمی ایران که سابقه مشارکت در تبادلات بین المللی دارند از جمله پاسارگاد،‌ پارسیان،‌ سامان، سرمایه و بانک‌های کشاورزی،‌ کارآفرین، مسکن ،ملت می‌توانند در تبادلات بین‌ المللی بانکی و پولی تعریف شده در اجرای گام اول برنامه اقدام مشترک ژنو مشارکت کنند.این خبر خبر خوبی برای این گروه است.

ب) وتجارت به قیمت های حمایتی واکنش نشان داد و به بیش از 370 تومان رسید. سهم توانایی رشد تا 400 تومان را دارد. گزارش 9 ماهه شرکت مهم است و اگر با تعدیل مثبت همراه شود و وعده مدیرعامل مبنی بر افزایش سرمایه در اواخر همین ماه محقق شود مسلما در بیش از 400 تومان تثبیت خواهد شد.

ج) بانک پاسارگاد با صف خريد به سطوح قيمتي بالاي 300 تومان بازگشت. وپاساري كه تعديل مثبتش قطعي بوده و به نظر نمي رسد بازار توجه چنداني به گزارش شفاف سازي اين بانک مبني بر عدم تعديل مثبتش داشته باشد. وپاسار اهداف قیمتی 320 و سپس 350 تومانی را در سر می پروراند.

د) وبصادر این روزها توسط حقیقی ها و حقوقی ها عرضه می شود ولی ریسک کمی دارد و کم کم به سطوح بیش از 115 تا 120 تومان هدایت می شود. در این سهم 2 سهامدار حقیقی قصد خروج بصورت کامل را دارند و همین امر موجب شده تا عرضه ها در این سهم تمامی نداشته باشد. فعلا باید در انتظار گزارش 9 ماهه شرکت نشست. جایی که انتظار می رود صادرات با تعدیل مثبتش از قیمت های فعلی فاصله گیرد.

6) خودرویی ها این گونه لیــدر بازار می شوند !!

الف) گروه خودرویی استارت رشد بازار را زدند که دلیل اصلی آن انتشار شایعات و خبر هایی مربوط به فروش بلوک بانک پارسیان توسط ایران خودرو بود که ظاهرا به زودی محقق خواهد شد. این خبر باعث شد تا نماد های خودرو ، خگستر ، خاور خمحرکه ، خچرخش و خمحور با صف خرید همراه شوند که صف خودرو سنگین بود.

ب) در رابطه با فروش این بلوک معاونت مالی و اقتصادی خگستر گفت: فروش بلوک 33 درصدی بانک پارسیان از ماه های گذشته در برنامه کاری شرکت ایران خودرو قرار داشته، به گونه ای که این مجموعه خودروساز قصد فروش این بلوک را دارد اما فعلا نهایی نشده است. طبق گفته وی : برنامه فروش بلوک مذکور در مرحله انجام مذاکراتی با خریداران و بررسی شرایط معامله توسط مدیریت ایران خودرو است که هنوز نهایی نشده است.

ج) در این گروه دبیر انجمن خودروسازان ایران از حمایت خودروسازان داخلی از طرح رییس‌ جمهوری در سوئیس مبنی بر واگذاری بخشی از سهام خودروسازان داخلی به خودروسازان خارجی خبر داد. گفته شده ایران خودرو و سایپا می‌توانند بخشی از سهام در اختیار خود را به شرکت‌های خارجی واگذار کنند که اگر این اتفاق بیفتد تحولی مهم در این 2 شرکت رخ خواهد داد.

د) یک مقام رنوی فرانسه از آغاز ارسال قطعات خودروی تولیدی این شرکت به ایران خبر داد و گفت: لغو موقت تحریم ها به ما اجازه داده صدور قطعات خودرو به ایران را از سر بگیریم. از 10 روز گذشته که توافق ژنو اجرایی شده است محموله قطعات خودروی ال 90 از رومانی بارگیری و به مقصد ایران ارسال شده است.

ه) خبر فروش بلوكي سهام ايران خودرو و بلوک بانک پارسیان در کنار احیاء در روند تولید این غول خودروساز باعث شد تا ايران خودرو را با صف خريد بسيار سنگين بیش از 100 میلیونی همراه شود ايرانخودرو با اين صف خريد به قیمت های 400 تومانی باز خواهد گشت.

و) در خبهمن شاهد صف خريد بوديم. خبرهايي در خصوص برنامه خبهمن در خصوص احيا توليداتش از يک طرف و افت قيمتي شديد و رسيدن قيمت به سطوح كف قيمتي باعث شد تا اين سهم با صف خريد به سمت قيمت های 300 توماني بازگردد.

ز) سهام شركت هاي ليزينگي افت سنگيني داشته  اند. به نظر با رونق گروه خودرو داشتن يک ليزينگي در كنار خودرويي در سبد مناسب باشد. ولساپا و ولیز می توانند در آینده مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

7) تعیین تکلیف نرخ خوراک این گروه همچنان ادامه دارد !!

الف) پتروشیمی ها هم روز مثبتی داشتند. در گروه پتروشیمی نرخ خوراک تعیین شده ولی انجمن کارفرمایان یک نرخ و دولت و مرکز پژوهش ها یک نرخ دیگر را برای خوراک بدست آورده اند که اختلاف فاحشی بین آنهاست اما به نظر می رسد نرخ 10-12 سنت در نهایت قطعی شود و این برای شرکت های مختلف با توجه به طرح های توسعه، کمتر خواهد بود. مهم این است که با افزایش قیمت های جهانی و برداشته شدن تحریم ها این نرخ باعث تعدیل منفی آن ها نخواهد شد.

ب) قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به گونه‌ ای تعیین می‌گردد که نرخ بازدهی داخلی ارزی سرمایه گذار این واحدها 25% باشد همچنین به منظور تحریک و تشویق واحدهای پتروشیمی و فعالان اقتصادی به توسعه سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی و پایین دست و اشتغال زایی بیشتر با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و رعایت مکان یابی وزارت نفت قیمت خوراک گاز را به صورت پلکانی و به گونه ‌ای تخفیف دهد که نرخ بازده داخلی ارزی سرمایه گذار تا 30% باشد. آیین نامه اجرایی تخفیف پلکانی براساس شاخص‌های ترکیبی فوق ظرف مدت 30 ماه توسط وزارت نفت تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

ج) شپدیس بعد از تقسیم سود 425 تومانی در مجمع روز سه شنبه با قیمت 1.950 تومانی و P/E کمتر از 5 بازگشایی شد. بازگشایی سهم در این قیمت ها به دلیل در نظر گرفتن بودجه سال 93 با خوراک 70 تومانی است. در این مورد مسئولان شرکت اعلام کردند که با خوراک 13 سنت سود شرکت از 400 تومان کمتر نخواهد شد. بنابراین اگر نرخ گاز کمتر از 13 سنت تعیین شود با توجه به اوره 400 دلاری و خبرهای خوب شرکت در مجمع مبنی بر افزایش ظرفیت تولید مسلما کاهش سود شرکت جزئی خواهد بود.

د) وغدیر که پتانسیل های بنیادی خوبی هم از جهت مالکیت در نیروگاه و برخی شرکت های بورسی و غیر بورسی دارد از پارسان جلو زد و زودتر با اقبال روبرو شد.غدیر در دوره دی ماه از محل فروش خبهمن 25.2 میلیارد تومان و فروش ثاخت 1.7 میلیارد تومان سود کسب کرده است.

8) فلزی و معدنی !!

الف) وضعیت سنگ آهنی ها مبهم است. رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن اعلام کرده که ما خواستار این هستیم که دولت تا 3 سال فشار به سنگ اهن را متوقف کرده و اجازه دهد این بخش توسعه یابد. نائب رئیس مجلس در تالار بورس بر لزوم حمایت از معادن با کاهش نرخ بهره مالکانه تاکید کرد که باعث شد سهام این گروه مثبت شوند.

ب) فلزی ها تا حدودی نگران افزایش نرخ حامل های انرژی هستند اما اخبار مربوط به تعویق در اجرای فاز دوم هدفمندی و عدم افزایش یکباره نرخ حامل های انرژی تا حدودی خیال آنها را راحت می کند.

9) رشد بدون لیدر !!

الف) پالایشگاهی ها هم مثبت بودند که خبر دریافت تخفیف 10 درصدی برای خوراک شرکت هایی که جدید هستند و یا طرح های توسعه مهم دارند برا آن ها موثر بود. شبندر ، شاوان و شپنا طرح های توسعه خوبی دارند.

ب) در این گروه شبندر که متوقف می باشد اعلام کرده که با توجه به ابهام در نرخ خرید نفت خام و عدم پذیرش اعلامیه های واصله شرکت پخش و پالاییش و عدم تکلیف کیفی سازی فرآورده ها ،شرکت قادر به ارائه صورت های مالی 9 ماهه نمی باشد.

ج) با ارائه صورت های مالی 9 ماهه نفت سپاهان احتمال عرضه اولیه سهم زیاد شده است.این شرکت در 9 ماهه امسال 2.343 ریال به ازای هرسهم محقق کرده است که نسبت به 9 ماهه سال قبل 168% رشد داشته است

10) تجهیزاتی های بازار :

الف) مپنا شفاف سازی کرد ولی بازگشایی نشد. چند روز قبل سهم را به بهانه شفاف سازی متوقف کردند در صورتی که سهم صف فروش بود و تحت فشار عرضه ها قرار داشت که در نامه‌ ای به سازمان اعلام کرد: پیش‌بینی درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 92 تغییر نکرده و همان 493 ریال برای هر سهم است. این در حالیست که قبل از توقف گزارش 9 ماهه شرکت اعلام شده بود. گفته می شود به زودی و تا پایان همین ماه برق عسلویه مپنا عرضه اولیه خواهد شد. در نیروگاه ها خبر افزایش نرخ برق تا 40% در سال آتی خبر نسبتا خوبی است که برای مپنا مهم است. در حال حاضر ارزش جایگزینی نیروگاه برق عسلویه 1.400 میلیارد تومان معادل 350 میلیون یورو است. در سال 91 مبلغ فروش آن معادل 195 میلیارد تومان بوده و بنا به آخرین آمار رقم فروش برق سال جاری تا پایان آذر ماه معادل 235 میلیارد تومان شده و پیش بینی می شود که میزان فروش شرکت در سال 92 به 310 میلیارد تومان برسد.

ب) در این گروه صدرا و حفاری صف فروش داشتند. حفاری ظاهرا برای تعادل نیاز به گره و افت بیشتر دارد. گفته می شود اورهال یکی از دکل های حفاری در 3 ماه اخیر باعث صف فروش سهم شده است.

ج) در این گروه فاراک و فاذر که بی رحمانه تا قیمت های 510 , 260 تومانی افت کرده بودند ، باری دیگر مورد توجه قرار گرفتند. فاراک می تواند در مرحله اول به قیمت 670 - 680 تومانی دست یابد. شرکت برنامه افزایش سرمایه بیش از 100 درصدی دارد و طرح های توسعه خوبی در پارس جنوبی دارد.

11) آسمان خراش ها مجددا مورد توجه قرار می گیرند !!

الف) ساختمانی ها با توجه به اینکه افت زیادی داشته اند کمتر مورد عرضه های سنگین قرار می گیرند. روز گذشته صف خرید آ س پ توسط حقوقی ها عرضه شد اما باز هم صف خرید شد. خبر افزایش سرمایه 500 درصدی سهم را با اقبال روبرو کرده است. سهمی که بعد از مجمع از 490 تومان تا 720 تومان رشد کرد اما مجددا به کمتر از 490 تومان بازگشت.

ب) در این گروه رئیس مشاوران املاک گفته که بازار سهام جذابیت خود را هنوز دارد و نگرانی از بابت خروج نقدینگی از بازار سهم به بازار مسکن وجود ندارد و هنوز بازار مسکن این قدرت را ندارد.

12) نرخ ارز و سکه ( خرید – فروش ) :

الف) دلار : 2.930– 2.937 تومان

ب) یورو : 4.000 – 4.020 تومان

ج) درهم امارات : 800 – 804 تومان

د) سکه طرح جدید : 868.000– 875.000 تومان


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 91


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 10 بهمن 1392 ] [ 19:36]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 633
باردید دیروز باردید دیروز : 375
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 4
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
بازدید هفته بازدید هفته : 2,702
بازدید ماه بازدید ماه : 6,452
بازدید سال بازدید سال : 45,150
بازدید کلی بازدید کلی : 939,096

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.22.68.49
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir