')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

1) ا. هفته گذشته نائب رئیس مجلس با حضور خود در تالار بورس نشان داد که نمایندگان مجلس مایل به خروج نقدینگی از بورس و سرازیر شدن آن به بازار های موازی نیستند. بنابراین به نظر می رسد مجلسی ها هم در تصمیم

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



1) ا. هفته گذشته نائب رئیس مجلس با حضور خود در تالار بورس نشان داد که نمایندگان مجلس مایل به خروج نقدینگی از بورس و سرازیر شدن آن به بازار های موازی نیستند. بنابراین به نظر می رسد مجلسی ها هم در تصمیمات خود نیم نگاهی به اثرات آن بر بازار بورس داشته باشند. حال باید توجه داشته باشید که با گذر از نیمه های بهمن 3 عامل : تسویه های اعتباری و پیش بینی سود محتاطانه شرکت ها برای سال 93 در کنار رسیدن جزئیات دقیق تر از مجلس می تواند بازار را به چالش بکشد. لذا در چنین شرایطی توصیه می شود از خرید های سنگین و همچنین هیجانات کاذب به شدت خودداری کنید.

2) در نتیجه معاملات امروز شاخص کل بورس تهران با رشد سنگین 1367 واحدی از انتهای کانال 82.000 واحدی به کانال 84.000 واحدی جهید و در رقم 84.165 واحدی به کار خود خاتمه داد. در رشد بازار امروز شبندر با بازگشایی خود ، توانست بیشترین تاثیر مثبت را برای شاخص به ارمغان بیاورد. در ادامه نماد های معاملاتی غدیر ، پارسان ، وپاسار ، تاپیکو ، وبملت و فارس به ترتیب با 106 ، 74 ، 70 ، 69 ، 67 و 58 واحد ، پشت سر شبندر صف آرایی کردند. شاخص فرابورس هم با تاثیر مثبت بیش از 7 واحدی میدکو و شتران رشد 22 واحدی را به ثبت رساند و به رقم 839 واحدی رسید. ارزش کل معاملات امروز به 473 میلیارد تومان رسید که 355 میلیارد تومان از این معاملات در بازار بورس به ثبت رسید. 63 میلیارد تومان از معاملات امروز بازار بورس مربوط به معاملات خرد و بلوکی شپدیس بود. از نماد های پر حجم بازار می توان به سپاهان ، شبندر ، خودرو و وبصادر اشاره داشت. اکثر گروه های مهم بازار ، معاملات مثبتی را به ثبت رساندند.

3) در اخبار بورسی رئیس سازمان بورس در مورد برنامه های بازار سرمایه برای کاهش ریسک سرمایه گذاران در شرایط فعلی با توجه به کاهش شاخص بازار اعلام کرد: بورس برای کاهش ریسک در بازار سرمایه برنامه ریزی کرده است. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تشکیل کمیته هایی برای کاهش ریسک در بازار سرمایه خبر داد و گفت: در این کمیته ها برای بازار سرمایه و کاهش ریسک برنامه ریزی می شود. وی امروز در مصاحبه با خبرگزاری فارس اعلام کرد که نقدینگی های پارک شده همچنان در راه بازگشت به بورس هستند و اثرات گشایش‌ های مثبت سیاسی اخیر به زودی نمایان خواهد شد.

4) حواشی بازار :

الف) در خبر های سیاسی وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار داشتنند مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات هسته‌ای گروه 1+5 با ایران روز 18 فوریه (29 بهمن) در شهر وین برگزار خواهد شد. کاترین اشتون هم از انجام سفر خود به ایران در زمان مناسب خبر داد. همچنین وزیر امور خارجه کشورمان گفت: کنفرانس مونیخ فرصت خوبی است تا ما مواضع خودمان را تبیین کنیم . ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است در بدو ورود به این شهر با اشاره به موضوعات مورد بحث در این کنفرانس و پنلی به نام ایران در آن اظهار کرد: ما اکنون وارد یک بحث مهمی در صحنه بین المللی در حوزه هسته‌ای شده ایم و ضرورت دارد با کسانی که تلاش می‌کنند تصویر نامناسبی از بحث هسته‌ای ایران ارائه کنند ، گفت‌وگو کرده و دیدگاه واقعی مردم ایران را مطرح کنیم.

ب) در اخبار اقتصادی کار بررسی بخش درآمدی بودجه سال 93 آغاز شده است که برای بازار بسیار با اهمیت است. در این حوزه با تصویب مجلس قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی 5% افزایش یافت تا به این ترتیب افزایش قیمت بنزین و گازوئیل رقم بخورد. این قیمت ها بدون احتساب اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه هاست. یکی از نمایندگان مجلس به نقل از روحانی در جلسه مشترک مجلس و دولت گفت : رئیس جمهور معتقد بود افزایش قیمت گازوئیل به دلیل تاثیر بر حمل و نقل با شیب متوسط و نرم خواهد بود اما قیمت بنزین نسبت به دیگر حامل های انرژی بخاطر آلودگی هوا و تاثیر کم بر تولید با شیب تندتری افزایش می یابد. قیمت برق و گاز با شیب بسیار ملایم افزایش خواهد یافت و بدین ترتیب خانوارهای با درآمد پایین سهم بسیار ناچیزی پرداخت می کنند. در صنعت بخاطر شرایط رکود قیمت انرژی با شیب نرم قابل تامل خواهد بود. قیمت گازوئیل هم به دلیل تاثیر بر حمل و نقل با شیب متوسط و نرم خواهد بود، اما قیمت بنزین نسبت به دیگر حامل های انرژی بخاطر آلودگی هوا و تاثیر کم بر تولید با شیب تندتری افزایش می یابد. همچنین رئیس جمهوری در مورد اجرای فاز دوم هدفمندی و افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفته است که دولت این کار را با شیب ملایمی انجام خواهد داد. معاون اول رئیس جمهوری هم طی مصاحبه ای اعلام کرده که دولت از هر گونه اقدام شوک آور پرهیز خواهد کرد.

ج) در خبری دیگر نمایندگان مجلس با پیشنهادی که دولت را مکلف به واگذاری سهام و حقوق مالکانه شرکتها از جمله شرکت هلدینگ خلیج‌ فارس و معادن می‌کرد، مخالفت کردند. نمایندگان مجلس در بودجه 93 مصوب کردند که به سقف واگذاری سهام شرکت‌های دولتی مبلغ 12.000 میلیارد ریال اضافه شود. همچنین نمایندگان مجلس با 2 پیشنهاد ( تهاتر بدهی دولت به پیمانکاران از طریق واگذاری شرکت‌های دولتی ) و (  افزایش نرخ تسعیر ارز حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی ) مخالفت کردند.

د) در كنار تحولات درون مجلس در منطقه خاورميانه خبرهاي اوليه حكايت از تحولات مهم در صنعت پتروشيمي دارد. به گزارش خبرگزاري مهر، با وجود حذف برخي از تحريم‌هاي پتروشيمي ايران، ائتلاف جديد عربستان و آمريكا براي توليد گاز از ذخاير نا متعارف و ارزان فروشي گاز توسط اعراب زنگ خطر را براي توسعه صنعت پتروشيمي ايران به صدا درآورده است.

ه) در خبری دیگر وزیر اموراقتصادی و دارایی گفت: دولت یازدهم در دوره کوتاهی از فعالیت خود موفق شد، میزان تورم ماهیانه از 3.5% (خرداد ماه) را به 0.5% برساند که این دستاورد ارزشمندی است. علی طیب نیا در ارتباط با بودجه سال 93 اظهار داشت: موضوع افزایش قیمت حامل های انرژی از الزامات قانونی است. وی گفت: دولت یازدهم تلاش می کند که اجرای سیاست افزایش قیمت حامل های انرژی کمترین آثارسوء و بیشترین بازدهی موثر در اقتصاد کشور را به دنبال داشته باشد.

و) وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام آمادگی 100 شرکت فرانسوی به منظور گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران خبر داد و گفت: برنامه مدیریت بهینه برای بنگاه‌های اقتصادی در دست تدوین است.

ز) بازار های جهانی در حالی هفته خود را به پایان رساندند که در اکثر فلزات اساسی شاهد افت قیمت بودیم. بطوری که مس از افت حدود 90 دلاری را تجربه کرد و از 7.200 دلار به 7.110 دلار رسید. با انتشار خبرهای مربوط به چین که بزرگترین مصرف کننده مس در جهان است، قیمت مس کاهشی شده است. روی در همان 1.970 دلار ماند و تغییر نداشت و سرب هم با افت 30 دلاری به محدوده 2.100 دلار رسید. طلا نیز افت 10 دلاری را تجربه کرد در قیمت 1.246 دلاری در هر انس به کار خود خاتمه داد.

5) آمار ضعیف صادراتی !!

الف) گروه پتروشیمی معاملات متعادلی داشتند. با اینکه خبرهای بدی از نرخ خوراک پتروشیمی ها به گوش نمی رسد اما طبق شنیده ها امروز جلسه ‌فوق‌ العاده تلفیق برای تعیین نرخ خوراک آن هاست. در خبرهایی داشتیم که نرخ گذاری گاز پتروشیمی ها به یک کمیته کارشناسی متشکل از کارشناسان وزارت نفت و انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی واگذار شده که با این شرایط می توان امیدوار بود که نرخ بالایی برای خوراک تعیین نشود. عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: در خصوص نرخ خوراک باید تصمیمی گرفته شود تا هم رعایت بیت الملل شود و هم شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی فراهم گردد.

ب) پتروشیمی ها که این روز ها با بحث افزایش نرخ خوراک سر و کله می زند و تقریبا پذیرفته اند که دیگر از تعدیل های متورم کننده نظیر نرخ دلار خبری نیست با خبری نا مناسب از گمرک مواجه شده است. گمرک خبر افت جدی تولید و فروش اوره و متانول ناشی از قطعی گاز در اولین ماه زمستان را صادر کرده است. طبق آمار اوره 105.000 تن و به ارزش 40 میلیون دلار و متانول تنها 43.000 تن و به ارزش 15 میلیون دلار صادرات داشته که خبر بسیار بدی برای این گروه محسوب می شود. اما از آن سو افزایش جدی صادرات پروپان و بوتان هر یک به ارزش 201 و 101 میلیون دلار خبر خوبی برای پتروشیمی پارس است که می تواند فارس را مورد توجه قرار دهد.

ج) افزايش ظرفيت پتروشيمي پارس و رشد صادرات پروپان در ماه دی نشان از تحولات خوب در خلیج فارس دارد. توصيه مي شود در فروش اين سهم عجله نكنيد. فارس با ظرفيت هاي خالي بسياري در سود مواجه است. به نظر فارس سود سال 93 بتواند در ابتدا بالای 200 تومان اعلام کرده و با توجه به این ظرفیت ها ، سود خود را در میانه های راه تا بیش از 260 تومان تعدیل کند.

د) امروز 2 هلدینگ غدیر و پارسان مورد توجه بودند اما غدیر روز بهتری نسبت به پارسان داشت و صف خرید شد. گفته می شود به زودی تملک این شرکت به همراه پارسان در 40% پتروشیمی پارس اعلام می شود. شايعه اي در بازار وجود دارد كه غدیر قصد خريد 2 نيروگاه كه از سوي خصوصي سازي عرضه مي شود را دارد. گفته مي شود امروز پاكت هاي مزايده پتروشيمي پارس بازگشايي مي شود و شنيده شده غدير و پارسان هر يک به ميزان 20% در اين معامله شركت كرده اند. البته غدير به جاي پول نقد قرار شده بخشي از خريد سهام بانک پارسيان و همچنين بخشي از سهام پارسان را به ساتا بدهد.

 

6) حرکت بر مدار یک بلوک !!

الف) در گروه خودرویی شاهد صفوف خرید در اکثر نماد های این گروه بودیم. خودرویی هایی که طی 2 هفته اخیر اصلاح جانانه ای داشتند و با رسیدن خبرهای مثبت از معامله بلوکی بانک پارسیان تا سخنان رئیس جمهور در جهت حمایت از صنعت خودرو و ابراز تمایل کشور های خارجی در این صنعت مورد توجه قرار گرفتند.

ب) در کمتر از 2 هفته پس از اجرایی شدن توافق بین ایران و قدرت‌های جهانی بر سر برنامه‌ هسته‌ای‌اش دومین خودروساز بزرگ فرانسه اعلام کرد که صادرات قطعات خود را به ایران از سر می‌گیرد. ژیل نرمان رییس منطقه‌ای رنو گفت که این خودروساز پیش بینی می‌کند تولید خودورهایش در ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی افزایش یابد. در حال حاضر نسخه ایران خودروی ارزان قیمت لوگان با نام تندر 90 در ایران ساخته می‌شود. رنو و پژو پس از توافق ایران و 1+5 علاقه‌مندی خود را به از سرگیری مونتاژ و فروش خودروهایشان در ایران نشان داده‌اند. رنو و پژو به ترتیب در سال حدود 100 و 458 هزار کیت مورد نیاز برای مونتاژ خودروهایشان در ایران تا پیش از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران تامین می‌کردند.

ج) در این گروه رییس انجمن جهانی خودروسازان دوشنبه هفته جاری همراه با هیات اقتصادی فرانسه متشکل از 110 شرکت بزرگ وارد ایران خواهد شد. براساس جدیدترین اخبار به دست آمده علاوه بر رییس انجمن جهانی خودروسازان که همزمان رییس انجمن خودروسازان فرانسه هست، مسوولان 5 شرکت بزرگ قطعه‌ سازی، 2 شرکت خودروسازی پژو و رنو و رییس انجمن قطعه‌ سازان در این سفر حضور خواهند داشت.

د) مدیرعامل رنو پیش بینی کرد که بازار خودروی ایران در پی لغو تحریم‌ها ، دست کم 50% رشد خواهد داشت. وی در حاشیه اجلاس داووس عنوان کرد : در حال حاضر سالانه 700 - 800 هزار دستگاه خودرو در ایران به فروش می رسد که این رقم قابل افزایش به 1 تا 1.5 میلیون دستگاه است.

ه) در گروه خودرویی شنیده ها حاکی از آن است که در معامله بلوکی بانک پارسیان بین ایران خودرو و مجموعه غدیر ، تمایل غدیر به پرداخت وجه این بلوک در سال 93 است. این در حالیست که مسئولان ایران خودرو مبلغ معامله را در سال جاری طلب می کنند اما از سوی دیگر برخی از منابع بر انجام شدن این معامله تاکید دارند.

و) خبهمن پیش بینی سود هر سهم خود برای سال مالی 92 را بدون تعدیل مثبت نسبت به آخرین پیش بینی مبلغ 425 ریال اعلام کرده است. همچنین شرکت در 9 ماهه نخست سال جاری مبلغ 64 ریال این پیش بینی که معادل 15% را پوشش داده است. در مقایسه اطلاعات شرکت نسبت به پیش بینی قبلی شاهد کاهش 14 درصدی فروش ، کاهش 16 درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته ، کاهش 17 درصدی سود عملیاتی بوده ایم. شرکت اعلام کرده که از تاريخ 92.4.1 مرکز بهمن موتور به شرکت بهمن موتور تغيير و لذا کليه توليد در شرکت گروه بهمن متوقف و موجودي خودروها و مواد اوليه و قطعات به شرکت بهمن موتور منتقل شد و فروش منظور شده در 9 ماهه آخر سال 92، ناشي از فروش موجودي هاي مزبور حاصل شده است که تحت تاثير اين تغييرات ، هزينه هاي اداري و مالي و خالص ساير هزينه ها ودرآمدهاي متفرقه ، پيش بيني و منظور شده اند. بديهي است با عنايت به پذيرش شرکت در بخش خودروسازي تغيير موضوع فعاليت مستلزم اخذ مجوز مي باشد. خبهمن را نباید یک شرکت تولیدی دانست و با اینکه سود عملیاتی شرکت در گزارش جدید کاهش داشته اما افزایش سود سرمایه گذاری ها از 193 میلیارد به 219 میلیارد تومان نشان از تداوم رشد سود شرکت دارد. حال باید توجه داشت که مجمع شركت هايي نظير خعتبار ، وبهمن و پارسان در خبهمن موثر است اما غدير در اين سهم در حال عرضه است و اين عاملي بر عدم رشد سهم شده است. در خبهمن بهتر است به دید میان مدت به سهم نگاه کنیم.

7) بازار در انتظار تعدیل مثبت بانک های دولتی است !!

الف) در گروه بانکی شاهد معاملات مثبت در کلیه نماد ها بودیم. بانکی هایی که بواسطه 2 عامل : برداشته شدن تحریم ها و نپذیرفتن تاثیر از نرخ حامل های انرژی می توانند برای سال 93 گزارشات خوبی را روانه بازار کنند. بانکی هایی که طی مدت اخیر مورد بی مهری بازار بودند و به هر کدام از این شرکت ها نگاه می کنیم می بینیم که کوله باری از نکات مثبت را در دل خود دارند. انتظار می رود نماد های سرشناس این گروه رشد ملایمی را تا شب مجمع به نمایش بگذارند. در این گروه بهتر است به سهامی که P/E های کمتری دارند و از ریسک کمتری برخوردارند توجه بیشتری شود. پاسارگاد ، ملت ، صادرات و تجارت از گزینه های کم ریسک این گروه بشمار می آیند.

ب) مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی در مصاحبه ای اعلام کرد : برای امسال بانک مرکزی اوراق مشارکت منتشر نمی ‌کند زیرا سطح نقدینگی در این مدت مناسب بوده و نیازی به جمع‌آوری نقدینگی با استفاده از اوراق مشارکت بانک مرکزی نیست.

ج) در این گروه زمزمه هایی از وبصادر برای تعدیل عایدی مثبت به گوش می رسد. قطعا اعلام تعدیل مثبت از سوی یکی از سهم های دولتی می تواند این گروه را با توجهات بیشتری همراه کند. اما در وبصادر 2 سهامدار حقیقی در حال خروج از سهم هستند و تا زمانی که این امر صورت نگیرد رشد سهم کمی کند خواهد بود. اعلام آگهی فروش نیروگاه قائم می تواند سود شرکت را متحول سازد.

د) اما در این گروه افراد پر ریسک می توانند بر روی بانک حکمت متمرکز شوند. شنیده می شود این بانک برنامه افزایش سرمایه را در دل خود دارد.

8) دوئل بهره مالکانه با هدفمندی ها !!

الف) در این گروه ، دوقلو های سنگ آهنی معاملات متعادل و نسبتا مثبتی داشتند. گفته می شود بهره مالکانه 30 درصدی معادن سنگ آهن در کمیسیون تلفیق به تایید رسیده و به احتمال فراوان روز یکشنبه در صحن علنی مجلس مطرح و به رای گیری گذاشته می شود. در این گروه عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام کگل امروز آغاز شد. همچنین ومعادن بار دیگر به بیش از 900 تومان بازگشت. سهم برای برگزاری مجمع افزایش سرمایه در روز دوشنبه متوقف شد.

ب) در گروه فلزی وضعیت نرخ حامل های انرژی از جمله برق و گاز شرکت های فولادی مهم است و هنوز هیچ تصمیم قطعی در مورد میزان افزایش نرخ حامل های انرژی گرفته نشده هر چند گفته شده شیب آنها ملایم است. به نظر می رسد وضعیت این صنعت و سیمانی ها به لحاظ تحمیل هزینه های انرژی در فاز دوم نسبت به فاز اول بسیار بهتر باشد. دولت برنامه های مهمی برای حمایت از تولید در فاز دوم هدفمندی دارد.

ج) در این گروه فولاژ سود سال 93 را نسبت به 92 با افزایش اعلام خواهد کرد. اگر بحث صادرات شركت به اروپا از سر گرفته شود تعديلات قابل توجهي در انتظار فولاژ خواهد بود. به نظر محدوده کمتر از 480 تومان و با ديد میان مدت گزینه مناسبی باشد.

د) در شرکت های آلمینیومی فایرا و فنورد با صف خرید روبرو بودند. فنورد اعلام کرده حسب موافقت بانک مرکزی قرار بر این شده که موضوع بدهی ارزی این شرکت با بانک عامل ( بانک صادرات ) بر مبنای نرخ ارز مرجع یا همان نرخ تسعیر 12.321 ریال  به ازای هر دلار تسویه گردد که خبر خوبی برای شرکت می باشد.

9) این گروه می تواند برای سال 93 گزارش های مناسبی به بازار اعلام کند !!

الف) در نفتی ها و پالایشی ها شاهد بازگشایی شبندر همراه با صف خرید بودیم. سهم بیش از 12 میلیون معامله شد ولی در نهایت با صف خرید به کار خود پایان داد. در این گروه شبندر با توجه به بهره بردای رسیدن طرح توسعه مهم بنزین سازی در اواخر سال جاری شرایط بنیادی خوبی دارد. شرکت های دیگری هم که طرح توسعه دارند در بلند مدت با توجه به افزایش تخفیف نرخ خوراک نفت و میعانات گازی شرایط مناسبی خواهند داشت. در این گروه نمایندگان مجلس وزارت نفت را مکلف به توسعه پالایشگاه ها از محل افزایش 5% قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی کردند.

ب) در این گروه روز چهارشنبه انتقال سهام پالايشگاه اصفهان از تعاوني مسكن وزارت بهداشت به يک شركت زير مجموعه با انتقال يک بلوک 2.41 ميليون سهمي ادامه يافت. در اين گروه تغييراتي كه وزارت نفت در قيمت خريد فرآورده و فروش نفت خام صورت داده است، اعتراض پالايشگاه‌ها را به همراه آورده است. همين مساله موجب شده شركت‌هاي پالايش نفت اصفهان و بندرعباس از صدور گزارش 9 ماهه و پذيرش بهاي اعلام شده وزارت نفت خودداري كنند.

ج) در نفتی ها ، نفت سپاهان با انتشار گزارش عملكرد 9 ماهه آخرين اقدام لازم پيش از عرضه اوليه سهام در بورس را پشت سر گذاشته است. با ورود نفت سپاهان عملا تمامي ظرفيت توليد روغن صنعتي كشور وارد بازار سرمايه خواهد شد تا در كنار سهام نفت بهران، ايرانول و نفت پارس گروه 4 گانه روغن سازان را تشكيل دهند. نفت سپاهان در 9 ماهه امسال 2.343 ريال به ازاي هر سهم محقق كرده است.

د) در شرکت های تولید کننده قیر از جمله شپاس وزارت نفت مکلف شده برای تامین قیر مورد نیاز پروژه های عمرانی مبلغ 15 هزار میلیارد ریال ارزش معادل نفت کوره و وکیوم باتوم تولیدی را به صورت اعتباری به شرکت های خصوصی قیر سازی تحویل دهند.

10) تجهیزاتی های خوش رنگ و نگار بازار !!

الف) در این گروه با وجود شفاف سازی اخیر مپنا ، اما امروز هم سهم بازگشایی نشد. افزایش قیمت برق خبر خوبی برای مپنا محسوب می‌شود. به نظر این سهم پس از بازگشایی بار دیگر مورد توجه باشد. محدوده 1.030 تومان حمایت مهمی برای مپنا می باشد که اگر شکسته شود 960 تومان هدف بعدی سهم خواهد بود.

ب) فاراک که طی روز های بد بازار ، ریزش سنگینی را تجربه کرده بود ، امروز با صف خرید 6 میلیونی روبرو شد و حتی به میزان حجم مبنا هم معامله نشد. از این سهم خبر های خوبی از افزایش سرمایه گرفته تا راه اندازی خط لوله جدید به گوش می رسد. 680 و 850 تومان مقاومت های پیش روی سهم به حساب می آیند.

ج) در کنار فاراک ، فاذر هم با صف خرید میلیونی همراه بود. فاذری که طی هفته های گذشته مورد بی مهری سهامداران قرار گرفته بود و این روز ها در تلاش برای جبران درصد های از دست رفته می باشد. محدوده 300 - 305 تومان محدوده مقاومتی سهم محسوب می شود.

11) آسمان خراش ها !!

الف) در ساختمانی ها تمامی نمادها با رشد قیمت روبرو شدند. حتی ثاخت هم بعد از مدت ها صف خرید به خود دید که البته بازهم پر عرضه بود.

ب) آ س پ صف مستحکمی داشت و با توجه به افت سنگین اخیر فعلا با اقبال روبرو است. در کل به نظر می رسد با توجه به رشد P/E بازار ، P/E کمتر از 4 و 5 برای هیچ سهمی منطقی نباشد. در دوران افت بازار P/E برخی ساختمانی ها از جمله ثغرب به زیر 4 مرتبه هم رسیده بود.

ج) ثاخت که P/E کمتر از 5 دارد از قیمت های 350 تومان با افت قیمتی روبرو شد و حاصل این ریزش ، رسیدن سهم به قیمت های جذاب 230 - 240 تومانی بود. به نظر می رسد با توجه به شرایط بنیادی و تکنیکالی ، ثاخت بتواند در به مرور زمان و در میان مدت به قیمت های 350 تومانی بازگردد. در بررسی های بنیادی ، ارزش ذاتی هر سهم ثاخت را 400 تومان برآورد کرده ایم.

12) گروه دوپینگ !!

الف) دارویی ها با توجه به اثرات مثبت لغو تحریم ها بر آن ها روز مثبتی داشتند. تیپیکو برای اولین بار به قیمت های بیش از 700 تومان رسید. سهمی که بعد از عرضه اولیه افت کرده بود. تیپیکو می تواند با توجه به رشد زیر مجموعه ها و تعدیل های مثبت زیر مجموعه ها ، تا پایان سال یک بازدهی بی دردسر 15 درصدی به همراه داشته باشد. شنیده می شود برخی از حقوقی ها به دنبال خرید سهم و رشد دادن آن به قیمت های 800 تومانی هستند.

ب) در این گروه دتولید مبلغ 2.304 ریال را برای سود هر سهم سال مالی 92 پیش بینی کرده است. این در حالیست که نسبت به گزارش قبلی شاهد تعدیل مثبت 3.5 درصدی می باشیم. همچنین شرکت در 9 ماهه نخست سال جاری مبلغ 1.898 ریال معادل 82% این پیش بینی را محقق کرده است. پيش بيني سال مالي 92 در مقايسه با عملکرد واقعي حسابرسي شده سال مالي 91 به ترتيب فروش 50% افزايش، بهاي تمام شده کالاي فروش رفته 27% افزايش، سود عملياتي 112% افزايش و سود خالص پس از کسر ماليات 154% افزايش را نشان مي دهد. شرکت پيش بيني تقسيم سود سال مالي 92 را به ازاي هر سهم مبلغ 1.613 ريال اعلام نموده است.

ج ) در گروه دارویی شرکت هایی که p/e کمتری دارند می توانند مورد توجه باشند. دامین ، دالبر ، دفرا ، دجابر ، زهراوی و البته تی پی کو از شرکت ‌های خوب این گروه هستند.

13) سهم های دریایی !!

الف) در حمل و نقلی ها حکشتی متعادل و مثبت بود و سایر نمادها از جمله توریل، حرهشا و حپترو با اقبال روبرو بودند. حسینا و حتاید که هر 2 در بندر شهید رجایی فعالیت خواهند داشت متوقف هستند. گفته می شود بخش عمده فعالیت در این بندر به حسینا واگذار شده است و وضعیت حتاید فعلا مشخص نیست.

ب) در این گروه  مدیرعامل حکشتی گفت: با لغو تحریم ها و مثبت شدن فضا، برخی از طرف های تجاری در اروپا و دیگر کشورهای جهان مذاکرات خود را برای آغاز بکار دوباره در بنادر ایران آغاز کرده اند. مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر هم از عرضه 10% سهام این شرکت در فرابورس در آینده نزدیک خبر داده است.

14) در تایرسازان ، پکرمان سود هر سهم خود برای سال 92 را 1.827 ریال پیش بینی کرد که نسبت به گزارش قبلی 28% رشد داشته است. همچنین شرکت در 9 ماهه سال جاری 1.300 ریال معادل 71% بودجه خود را محقق کرده است. سود تلفیقی شرکت هم از 144 به 185 تومان افزایش یافته است. سهم امروز در قیمت های 1.100 تومانی به بازار بازگشت اما برق افزایش عرضه ها او را زمین گیر کرد و سهم را در قیمت های 1.055 تومانی و با P/E کمتر از 6 به صف فروش کشاند. خرید سهم در قیمت های 1.000 تومانی می تواند گزینه مناسبی برای میان مدتی ها محسوب شود.

15) نرخ ارز و سکه ( خرید – فروش ) :

الف) دلار : 2.935– 2.942 تومان

ب) یورو : 3.980 – 3.990 تومان

ج) درهم امارات : 800 – 804 تومان

د) سکه طرح جدید : 865.000 - 872.000 تومان


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 103


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 12 بهمن 1392 ] [ 21:47]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 4
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 58
باردید دیروز باردید دیروز : 727
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 4
بازدید هفته بازدید هفته : 58
بازدید ماه بازدید ماه : 6,604
بازدید سال بازدید سال : 45,302
بازدید کلی بازدید کلی : 939,248

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.15.144.170
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir