')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

1) امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که بر طبق پیش بینی ، با افزایش عرضه ها روبرو بودیم اما با رسیدن برخی خبر های مثبت شاهد درمان وضعیت موجود بودیم که اگر شوک های مثبت به آن نمی رسید ممکن بود شتاب ریز

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



1) امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که بر طبق پیش بینی ، با افزایش عرضه ها روبرو بودیم اما با رسیدن برخی خبر های مثبت شاهد درمان وضعیت موجود بودیم که اگر شوک های مثبت به آن نمی رسید ممکن بود شتاب ریزش بیشتر شود چرا که ترس و وحشت در دل سهامداران باعث شده تا با هر ریزشی دست به فروش بزنند. از معاملات امروز و روز گذشته می توان این موضوع را فهمید که موج های نزولی کوچکتر شده و بازار بیشتر تمایل به یک ثبات و حالت تعادل دارد. بازار با توجه به شرایط فعلی افت شدید دیگری نخواهد داشت و آینده آن مثبت ارزیابی می شود. اما در شرایط فعلی احتیاط مهمترین دستور کار خواهد بود. در بازار امروز از گوشه و کنار شنیده می شد که صندوق نفت در حال خرید در بازار است. حمایت های بعدی شاخص می تواند محدوده 82.700 و سپس 82.000 باشند.

2) در چنین شرایطی به نظر می رسد بازار وارد یک سیکل نوسانی شده و برای خروج از این سیکل نیاز هست که بازار مدتی در جا بزند و خبر های بهتری دور این سیکل جمع آوری شوند تا باری دیگر شاهد رشد کلیت بازار باشیم. باید توجه داشت که سود های شرکت های بورسی در سال 93 با توجه به عواملی همچون تثبیت و افت نرخ ارز ، هدفمندی ها ، نرخ خوراک پتروشیمی ها و بهره مالکانه و همچنین عدم تورم کاملا محتاطانه روانه بازار می شوند و این بدان معناست که احتمالا سود ها در سطوحی پائین تر از سود فعلی اعلام می شوند ضمن اینکه اهالی بازار کم کم پایه سرمایه گذاری های خود را بر مبنای سود های سال آتی پایه ریزی می کنند و در چنین شرایطی در انتظار بودجه های سال 93 خواهند بود. پس شاید بهتر باشد از فرصت بوجود آمده برای چیدمان سبدی بهتر استفاده کنیم. با ذکر موارد بالا به این نتیجه می رسیم که گروه هایی نظیر بانکی ، دارویی و رایانه کمترین ریسک را خواهند داشت. ( دیدیم که روز گذشته گروه انفورماتیک و رایانه در صدر توجه بازار بود ) در سایر گروه ها هم می توان تک سهم هایی برای میان مدت و بلند مدت شکار کرد. شاید کنور با توجه به طرح های توسعه و ذوب آهن از این دست گزینه ها باشند. بطور قطع در سال 93 دیگر از رشد های طلایی در بازار خبری نخواهد بود و هر گروه و سهمی با توجه به داشته های خود رشد خواهند کرد. این مسئله را می توان از همین حالا لمس کرد. با توجه به مطالب ذکر شده بهترین استراتژی انتخاب سهم مناسب و بنیادی با چشم انداز مثبت و با دیدگاه سرمایه گذاری حداقل میان مدت است. عزیزانی که به این موارد توجه کنند و عجول نباشند مطمئنا تا سال آینده می توانند یک بازدهی معقول 70 درصدی را برای خود بیمه کنند. در حاشیه مطالب ذکر شده برخی از دوستان در مورد تغییرات در بدنه بورس سوال می کنند. در این باره خبر های نسبتا موثقی از تنش در سطح مدیران بورسی به گوش می رسد. گویا مجلس تمایل زیادی به عدم تغییر مدیران فعلی دارد اما برخی دیگر خواهان تغییرات جدی در این حوزه هستند. باید منتظر ماند و دید بالاخره این مسئله به چه شکلی حل می شود. مشخصا برای حل بحران های موجود زمان لازم خواهد بود.

3) در نتیجه معاملات امروز شاخص کل بورس تهران با افت 441 واحدی روبرو شد و به رقم 83.165 واحدی رسید. نماد های معاملاتی فارس و تاپیکو هر کدام با 40 واحد در کنار غدیر با 24 واحد ، بیشترین تاثیر را در افت شاخص بازار بورس داشتند اما در سوی مقابل نماد های شکف ، رانفور و شبندر با کمک بازار آمدند و هر کدام با تاثیر مثبت حدود 20 واحدی کمی از ریزش بازار جلوگیری کردند. شاخص فرابورس هم با افت 14 واحدی به رقم 801 واحدی رسید. پتروشیمی مارون و جم مجموعا با 6 واحد بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص این بازار داشتند. ارزش کل معاملات امروز به 400 میلیارد تومان رسید که 256 میلیارد تومان از این معاملات در بازار بورس به ثبت رسید. بیشترین ارزش معاملات به معاملات خرد و بلوکی شپدیس با 44 و وبملت با 17.5 و تجارت با 15.5 میلیارد تومان اختصاص یافت. اگر معاملات بلوکی شپدیس ، وبملت و تجارت را از دل معاملات 256 میلیارد تومانی بازار در بیاوریم ، ملاحظه می کنید رقم معاملات به 200 میلیارد تومان هم نمی رسد. از دیگر نماد های پر حجم بازار می توان به شبندر و خودرو اشاره داشت. بیشترین توجه بازار امروز به گروه های  قندی و انفورماتیک بود. مهمترین اتفاق امروز بازگشایی شکف بعد 3 سال و با رشد 339 درصدی بود !

4) حواشی بازار و دیدار های ظریف در حاشیه کنفرانس مونیخ !!

الف) در خبر های سیاسی ظریف وزیر امور خارجه ایران روز گذشته در حاشیه پنجاهمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ با جان کری دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار برخی مسائل کلی مرتبط با دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵،‌ نحوه پیگیری بحث هسته ‌ای و شروع و ادامه مرحله بعدی مطرح شد. خبرگزاری رویترز همچنین خبر داد کری به همتای ایرانی خود گفته که آمریکا به اعمال تحریم‌ های موجود ادامه خواهد داد. در مقابل ظریف خاطر نشان کرد : تهران آماده کنار گذاشتن تحقیقات خود بر روی سانتریفیوژها نیست. محمد جواد ظریف با اعلام این موضوع افزود: کنار گذاشتن این تحقیقات، بخشی از توافقنامه اتمی ژنو نیست و ایران به تحقیقات خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

ب) دیروز ظریف با اشتون هم نشستی داشتند. کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت : دیدار روز ۲۹ بهمن نمایندگان ایران و ۱+۵ در وین بیش از همه بر تعیین زمانبندی و ساختار مذاکرات جامع متمرکز است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت که دعوت ایران را پذیرفته و تا چند هفته دیگر و بعد از مذاکرات وین، به تهران سفر می ‌کند. به گفته وی، او در این سفر در مورد موضوعات منطقه ‌ای و بحث حقوق بشر با مقامات ایرانی گفت‌ و گو می‌کند.

ج) یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، روز یکشنبه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت و گو کرد. در این ملاقات که در محل اقامت محمد جواد ظریف در هتل بایریشه هوف محل برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ انجام شد، دو طرف در خصوص همکاری های ایران و آژانس درمورد برنامه هسته ای ایران گفت و گو و تبادل نظر کردند.

د) در حوزه مسائل اقتصادی شنیده می شود طرح هدفمندی یارانه ها تا ابتدای فصل دوم سال 93 به تعویق بیافند که خبر خوبی برای بازار است هر چند سایه  ابهام را روی سر بازار نگه می دارد اما در این مقطع حساس آرامش را در بازار رقم می زند.

ه) به نقل از روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای رفت تحریم‌ها و در جهت جلب سرمایه‌گذاری خارجی، امروز هیأتی از کارفرمایان 140 شرکت فرانسوی با حضور در وزارت امور اقتصادی و دارایی با وزیر اقتصاد، معاون وزیر و سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی، رئیس سازمان توسعه و تجارت و مسئولان ذیربط در محل سالن جهاد اقتصادی وزارت اقتصاد دیدار و گفت‌وگو کردند.

و) همزمان با سفر قریب الوقوع توتال و GDF سوئز به عنوان 2 غول اکتشاف و توسعه و بزرگترین توزیع کننده گاز در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تهران، ایران آمادگی خود را برای مذاکره با مدیران این 2 شرکت‌ بزرگ نفت و گاز فرانسوی را اعلام کرد. پیش بینی می شود دور جدید مذاکرات شرکت ملی نفت ایران و شرکت توتال فرانسه و شرکت ملی صادرات گاز ایران و شرکت GDF سوئز فرانسه هفته جاری در تهران آغاز شود.

5) نرخ خوراک پتروشیمی ها کل بازار را کلافه کرده است !!

الف) در گروه پتروشیمی ، همچنان شاهد رایزنی و کش و قوس بر سر نرخ خوراک گازی هستیم. در این گروه در حالی رئیس کمیسیون انرژی قیمت خوراک 15 سنت را منطقی دانست که دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی بهترین قیمت برای خوراک گاز پتروشیمی‌ها را 7 تا 8 سنت و خوراک مایع را 90% فوب خلیج فارس دانست و تصریح کرد: در صورتی که در قیمت گاز پتروشیمی‌ها افزایش داشته باشیم قیمت اوره، آمونیاک و متانول افزایش خواهد یافت. مهدوی همچنین در خصوص افزایش قیمت خوراک پتروشیمی ‌ها و مشکلات احتمالی که گریبان گیر صنایع پایین دستی خواهد شد، اظهار داشت: افزایش قیمت خوراک پتروشیمی ‌ها اگر منطقی باشد و جلوی قدرت رقابت را نگیرد، تاثیری در تامین مواد اولیه صنایع نخواهد داشت.

ب) امروز یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که در کشورهای همسایه مانند قطر و عربستان قیمت گاز خوراک پتروشیمی ها کمتر از 5 یا 7 سنت است تصریح کرد: سختگیری ها در این خصوص به جا نیست و باید این بحث به وزارت نفت که نظرش به کمتر از 10 سنت است واگذار شود تا در این رابطه تصمیم گیری کند.

ج) یکی از نمایندگان مجلس در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، درخصوص قیمت نهایی گاز خوراک پتروشیمی ها اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق در این خصوص بحث های مفصلی شد و نظر دولت و شرکت ملی پتروشیمی کمتر از 10 سنت است.

د) پتروشیمی ها با نرخ خوراک 10 سنت گزارش های خود را برای سال بعد محتاط خواهند داد اما نکته مهم در مورد آنها این است که بسیاری از آن ها p/e جذابی دارند. در این گروه گفته می شود از هر متر مکعب گاز 13 تومان عوارض دریافت می شود.

ه) غدیر روز متعادلی داشت و در حالی روز گذشته به بیش از 800 تومان رسیده بود که امروز بار دیگر به کمتر از این رقم رسید. گفته می شود مدیرعامل غدیر و ساتا خرید بلوک 40 درصدی پتروشیمی پارس را توسط پارسان تایید کرده اند و این موضوع امروز رسما اعلام می شود. پرتفوی خوب پارسان با خرید این شرکت پتروشیمی تکمیل خواهد شد. پتروشیمی پارس یکی از شرکت های ارزنده صنعت پتروشیمی است. تولید و فروش پتروشیمی پارس در یک سال اخیر به دلیل مشکلات تحریم نسبت به سال های قبل کاهشی بوده است اما پیش بینی می شود با توجه به افزایش ظرفیت تولید به سود 450 تومان در ابتدا و بیش از 500 تومان تا پایان سال بعد دست یابد. با افزوده شدن این سهم به سبد پارسان، می توان انتظار تعدیل در سود او را داشت. غدیر که مالک اصلی پارسان است و از این سود بی نصیب نمی ماند ، این روزها مورد توجه قرار گرفته است.

و) از پتروشیمی جم خبر رسیده که با کوشش شرکت های داخلی کار تعمیر دستگاه اکسترودر واحد پلی اتیلن سبک  به پایان رسیده است مضافا در بورس کالا پلی اتیلن سنگین EX3 از این پس با دامنه نوسان 10% معامله می شود که علت آن تقاضای بالا برای خرید است.

ز) در این گروه شنیده می شود بانک توسعه صادرات 240 میلیون یورو وام ارزی به پتروشیمی کرمانشاه اعطاء کرده تا با استفاده از آن فاز دوم طرح اوره و آمونیاک را به بهره برداری برساند. در اوره سازان نرخ اوره جهانی از 411 دلار در حالی به 400 دلار افت کرده بود که بار دیگر 5 دلار افزایش یافته است.

ح) در شوینده ها بالاخره بعد از 3 سال نماد شکف با رشد 334 درصدی بازگشایی شد. سهم 3 سال متوقف بود اما در ازای این توقف سالی 110% بازدهی به سهامدارانش هدیه داد. شکف امروز در قیمت های 550 تومانی به بازار بازگشت. از نظر ارزش ذاتی ، سهم در 75 درصدی ارزش واقعی خود معامله می شود و شنیده می شود او هم به مانند سایر شوینده ها ( پاکسان و گلتاش ) برنامه افزایش سرمایه دارد. سهم در دقایق پایانی بازگشایی شد و فروشنده زیادی نداشت. باید منتظر ماند و دید سهم از روز های آتی به کدام سمت می رود.

ط) تاپیکو که امروز یکی از موثران در افت شاخص کل بود ، به لحاظ تکنیکی در حال تشکیل الگوی سر و شانه کف می باشد. تاپیکویی که به لحاظ بنیادی از شرایط خوبی برخوردار بوده و چوب نرخ خوراک زیر مجموعه های خود را می خورد. در صورتی که موفق به عبور از مقاومت 560 تومانی شود می تواند باری دیگر به قیمت های 620 - 630 تومانی برابر با سقف قبلی خود بازگردد.

6) جنگ بر سر یک بلوک !!

الف) در گروه خودرویی همچنان در پی مشخص شدن تکلیف بلوک بانک پارسیان هستیم. بلوکی که سال ها برای بازار داستان شده و معلوم نیست آیا این بار نهایی می شود و یا باز هم منتفی می شود. اما در پی برخی از شنیده ها این بلوک نهایی شده و در پی برخی از مشکلات از جمله بحث افزایش سرمایه بانک پارسیان و شنیده هایی مبنی بر اینکه فروشنده مبلغ این بلوک را در سال آتی پرداخت می کند فعلا معامله ای صورت نپذیرفته است. این که این بلوک نهایی می شود و یا خیر هنوز مشخص نیست اما به لحاظ تکنیکی نشانه های خوبی در نمودار ایران خودرو دیده نمی شود. سهم به ترند صعودی خود را شکسته و به آن پولبک کرده است و احتمال ریزش در این سهم وجود دارد. لذا توصیه می شود رفتار سهم را فعلا زیر نظر داشته باشید چرا که هر آن ممکن است با خبری در عرضه کمتر از چند ثانیه صف طویلی برای خرید و یا فروش آن چیده شود. در صورت انجام این معامله مجموعه ایران خودرو ( ایران خودرو ، خگستر ، خچرخش ، خمحرکه ، خمحور و خاور ) بیشترین بهره را خواهند برد که در این بین خگستر می تواند سودی معادل رقم فعلی سهم شناسایی کند !! اما در صورتی که این معامله به هر علتی کنسل شود کل گروه خودرویی ضربه سنگینی خواهد خورد. لذا رشد برخی از نماد های این گروه آن هم بواسطه خبر های مجموعه ایران خودرو کمی غیر عادی است.

ب) امروز مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در گفتگو با سنا از تصمیم قطعی این شرکت برای واگذاری بلوک 33 درصدی بانک پارسیان تا پایان سال خبر داد و گفت: خریدارانی برای بلوک به طور جدی با ایران خودرو مذاکره کرده اند. ایران خودرو از مدت ها پیش به دنبال فروش بلوک 33 درصدی بانک پارسیان بوده که این معامله تاکنون انجام نشده، اما این بار ایران خودرو مصمم است تا قبل از پایان سال جاری این معامله انجام شود.

ج) خبهمن که یکی از بنیادی ترین سهام گروه خودرویی است با فشار عرضه ها در این گروه اول از همه به صف فروش می رسد و در موقع افزایش تقاضا دیرتر از بقیه صف فروشش جمع آوری می شود. سرمایه گذاری غدیر عامل افت زیاد این سهم با وجود سود 42 تومانی می باشد. گزارش 9 ماهه شرکت بسیار مهندسی شده ارائه شد در حالی که می توانست به راحتی 10 تا 15 درصد تعدیل مثبت داشته باشد.

د) در این گروه یک عضو ناظر شورای رقابت گفت : دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در سال 93 بر اساس کاهش نرخ تورم و رشد مثبت اقتصادی بازنگری می‌شود.

7) تجهیزاتی ها و برقی ها در نبود مپنا !!

الف) در این گروه مپنا همچنان بعد از شفاف سازی اخیر به دلایلی نامعلوم متوقف می باشد که دلیل آن مسئله ای نیست به جزء رفتار های سلیقگی !! نمادی که با ریزش سنگین روبرو بود ناظر بازار سهم را به بهانه شفاف سازی متوقف می کند و دیگر خبری از بازگشایی سهم نمی شود. تا چه زمانی این رفتار های سلیقگی ادامه دارد فقط خدا می داند و برخی از مسئولین محترم !

ب) فاراک به مانند روز گذشته صف خرید سنگینی تشکیل داد. شاید اگر بازار در شرایط افت و اصلاح نبود صف فاراک سنگین تر می شد. خبر هایی مبنی بر افزایش سرمایه در کنار راه اندازی خط تولید لوله جدید از اخبار مثبت این سهم می باشد که همچنان خبری هم از شفاف سازی شرکت نیست !!

ج) در تجهیزاتی ها گویی حفاری ورشکست شده و یا مدیر آن کلاه بردار شده است !! سهم صف فروش سنگینی دارد و برای تعادل به گره هم نمی رود. حجم معاملات سهم بسیار ناچیز است و باید منتظر ماند و دید ناظر چه روزی برای بردن سهم به گره 12 درصدی سر حال تر است !!

د) بشهاب در قیمت های 1.270 – 1.300 تومان الگوی AB = CD تشکیل می دهد. انتظار می رود در صورتی که سهم به این محدوده واکنش مثبت نشان دهد ، در میان مدت به سمت سطوح 1.800 تومانی حرکت کند.

ه) تپمپی مبلغ 351 ریال را برای سود هر سهم سال مالی 93 در نظر گرفته که نسبت به گزارش قبلی 1 ریال افزایش یافته است. این شرکت در 6 ماهه نخست سال مبلغ 58 ریال معادل 17% را محقق کرده است.

8) آینده روشن با دستانی توانمند !!

الف) گروه رایانه و انفورماتیک این روز ها مورد توجه ویژه بازار قرار گرفته اند. این گروه از حواشی بررسی بودجه سالانه کشور و هدفمندی یارانه ها دور می باشند.

ب) طرح توزیع کالا میان مردم در حال اجرا می باشد که برای توسعه اجرای چنین طرح هایی باید زیرساخت‌های نرم افزاری و بستر IT آن فراهم گردد که این موارد می تواند به دست شرکت های توانمند حاضر در این گروه مورد اجرا قرار گیرد.

ج) رانفور با خبر افزایش سرمایه 180 درصدی امروز نیز مورد توجه بودو صف خرید خود را تا پایان حفظ کرد. حضور در افزایش سرمایه مناسب ارزیابی می شود. رانفور ، رکیش و رتاپ گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاران میان مدتی و بلند مدتی محسوب می شوند.

د) در بازار امروز اخابر معاملات متعادلی را به ثبت رساند و پس از یک رفت و برگشت در نهایت با افت جزئی همراه شد. همراه اول هم در آخرین معامله مثبت شد. همراه سهم خوبی برای نگهدای با دید مجمع می باشد. اخابر با اینکه به گفته مدیرعامل تا پایان سال سود خود را به 50 تومان می رساند اما شفاف سازی مبنی بر عدم تغییر سود هر سهم داشته است. حالا باید دید مدیرعامل راست می گوید یا مدیران مالی شرکت و یا مسئولینی که تا 2 روز سهم را مثبت می بینند درخواست شفاف سازی از شرکت می کنند !!

9) گروه دوپینگ !!

الف) در گروه دارویی مانند سایر گروه ها شاهد افت قیمتی در اکثر نماد ها بودیم. دارویی هایی که بواسطه گزارش ها 9 ماهه کمتر از انتظار بازار و اصلاح P/E ، افت خوبی را انجام داده اند و برخی از سهم های این گروه برای میان مدت جذاب شده اند. این گروه از بحث های مجلس و ریسک های آن در امان می باشد ضمن اینکه شرکت های این گروه می توانند گزارش های مناسب تری را برای سود سال 93 روانه بازار کنند و قطعا در این گزارش ها احتیاط در نظر گرفته نمی شود.

ب) خبر لغو تحریم ها خبر خوبی برای این صنعت است. این گروه به لحاظ بنیادی از بسیاری از صنایع بازار شرایط بهتری دارند و در پایان سال سود های خوبی شناسایی خواهند کرد. در این گروه نماد هایی همچون تی پی کو ، دامین ، دجابر ، دزهراوی ، دالبر ، دروز و پخش البرز می توانند گزینه های خوبی برای میان مدت و بلند مدت باشند.

10) کام شیرین قندی ها !!

الف) قندی ها روز مثبتی را تجربه کردند. ظاهرا تعرفه واردات شکر خام از 10% به 22% افزایش پیدا کرده است که خبر خوبی برای این گروه خواهد بود.

ب) در این گروه قند مرودشت سود هر سهم سال مالی منتهی به 31 تیر 93 خود را از 250 تومان به 274 تومان افزایش داده است. نرخ فروش شکر توسط شرکت در بودجه 1.720 تومان لحاظ شده است. افزایش شکر در بازار آزاد عامل افت نرخ شکر در بودجه شرکت های قندی می باشد. به لحاظ تکنیکی قمرو می تواند تا قیمت های 3.850 و سپس 4.000 تومان رشد قیمتی را تجربه کند.

ج) قصفها از آن دسته نماد هایی بود که اول از همه به صف خرید رسید. قصفهایی که به لحاظ بنیادی یک سر و گردن از سایر هم گروهی های خود بالاتر بوده و می تواند مجددا خود را برای قیمت های 1.000 تومانی آماده کند. قصفها در صورت عبور از این مقاومت می تواند باری دیگر به قیمت های 1.170 تومانی دست یابد.

11) خبر های خوش از یک مجمع !!

الف) در سنگ آهنی ها مجمع ومعادن امروز برگزار شد و سرمایه شرکت 146% افزایش یافت. اخبار نسبتا خوبی در مجمع رد و بدل شد. در مجمع گفته شد که مجلس به احتمال فراوان بهره مالکانه را بین 20 تا 25% تعیین خواهد کرد. همچنین گفته شد وزیر صنعت قول هایی برای بهره مالکانه داده تا نرخی منطقی تعیین شود. در این مجمع خبر انعقاد قرارداد نیروگاه برق با ظرفیت 1.000 مگاوات با مپنا مطرح شد. همچنین در این مجمع مسئولین ارزش ذاتی هر سهم را 1.320 تومان برآورد کردند. خبر تعدیل مثبت دیگر برای ومعادن در گزارش بعدی از خبرهای مثبت دیگر این مجمع بود. گفته شده سود شرکت به حق تقدم های آن تعلق خواهد گرفت. دلایل تعدیل ، افزایش 1.3 درصدی درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها و افزایش 105 درصدی درآمد حاصل از معاملات سهام شرکت های بورسی و غیربورسی در کنار پیشرفت بیش از 70 درصدی زیر مجموعه های بورسی و غیر بورسی شرکت عامل اصلی تعدیل عنوان شد.

ب) گفته می شود نعمت زاده روز گذشته در جلسه ای به سنگ آهنی ها قول همیاری داده تا درباره بهره مالکانه مصوبه ای بیرون بیاید که وضعیت کنونی و آینده صنعت جوان سنگ آهن را دچار آسیب نکند. مدیرعامل کچاد گفت:10 نفر از نمایندگان تاثیرگذار هم برای کاهش بهره مالکانه 30 درصدی ابراز امیدواری کرده اند و با توجه به این تغییر نگاه افراد تاثیر گذار در مجلس و دولت، پیش بینی ما این است که در سال 93 بهره مالکانه کمتر از 30% خواهد بود، اما فعلا نمی توان درباره عدد نهایی آن اظهار نظر دقیقی داشت.

12) بتنی های شکننده !!

الف) سیمانی ها که در ماه های سرد سال روزهای خوبی نداشتند امروز در بیشتر نمادها با افت قیمت روبرو بودند. مشکلات گاز بسیاری از شرکت ها روند تولیدی و صادراتی آن ها را با چالش همراه کرد. در سیمانی ها در دی ماه به لحاظ وزنی 687.000 تن سیمان پورتلند صادر شده که نسبت به آذر ماه افت 11 درصدی داشته است. نرخ صادراتی از 61 دلار در هر تن به حدودا 60 دلار در هر تن کاهش یافته است. نرخ میانگین فروش در 10 ماهه ابتدای امسال بیش از 72 دلار در هر تن می باشد.

ب) در این گروه ، دبیر انجمن صنفی سیمان گفت : یکی از موارد اختلافی کارخانجات سیمان و شرکت نفت ، پرداخت مابه ‌التفاوت قیمت مازوت 20 تومانی و گاز 80 تومانی است که طبق مصوبه دولت، وزارت نفت تعهد دارد این مابه ‌التفاوت را با تحویل مازوت جبران کند.

13) عدم ریسک در بودجه سال 93 پالایشی ها !!

الف) در گروه پالایشی شاهد معاملات بی تفاوتی هستیم. پالایشی هایی که از ریسک های نرخ خوراک و بهره مالکانه در امان هستند اما به رغم بنیاد مناسب مورد بی مهری بازار قرار گرفته اند.

ب) اعطای تخفیف 10 درصدی نرخ خوراک مصرفی به شرکت های پالایشی که تازه تأسیس شده اند و اجرای طرح های توسعه ای در کنار افزایش حدود 5 درصدی قیمت بنزین از جمله خبرهایی است که در خصوص شرکت های پالایشی منتشر شده، به گونه ای که به نظر می رسد قطعی شدن اعمال این برنامه ها در شرکت های پالایشی آثار مثبتی بر وضعیت سودآوری آن ها در پی خواهد داشت.

ج) مدیران پالایش نفت لاوان در مورد شمولیت این شرکت جهت دریافت تخفیف 10 درصدی نرخ خوراک مصرفی گفت: با توجه به رویکرد این شرکت جهت اجرای پروژه های در دست اجرای آن می توان گفت حتی در صورت عدم مشمولیت دریافت تخفیف در هزینه های خرید خوراک مصرفی شاوان همچنان به روند اجرای طرح های توسعه ای خود ادامه می دهد.

د) در این گروه پالایش نفت شیراز به لحاظ تکنیکی ، مشکوک به تشکیل الگوی سر و شانه کف می باشد و چنانچه سهم بتواند از 2.100 تومان با موفقیت عبور کند ، راه او تا 2.500 تومان هموار خواهد شد.

14) این گروه هر روز یک طبقه کوتاه تر می شود !!

الف) ساختمانی ها در تمامی نمادها منفی بودند. آ س پ در قیمت های کمتر از 500 تومان با دید بلند مدت سهم مناسبی در این گروه خواهد بود. ثاخت با وجود P/E پائین و شرایط مناسب تکنیکی صف فروش بود. غدیر ضربه زیادی به این سهم زده است. جلسه معارفه مدیرعامل جدید شرکت طی روز جاری برگزار می شود.

ب) در این گروه ثشاهد پیش بینی سود هر سهم خود برای سال مالی 93 را بدون تعدیل نسبت به آخرین پیش بینی مبلغ 413 ریال اعلام نموده است. همچنین شرکت در 6 ماهه نخست سال مالی مبلغ 36 ریال معادل 9% از سود خود را محقق کرده است.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 104


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [دوشنبه 14 بهمن 1392 ] [ 21:01]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 60
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 926
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,656
بازدید ماه بازدید ماه : 8,591
بازدید سال بازدید سال : 59,517
بازدید کلی بازدید کلی : 953,463

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 52.15.150.138
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir