')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

دوستان امیدوارم حال همه خوب باشد.وضعیت بازار همچنان اصلاحیست.اکنون در موج C یا ۵ از @ هستیم.در مجموع هنوز استراحت داریم.اولین امیدمان به بازار تنها ۸۰۶۰۰ هست.طبق شنیده ها قرار است بازار در این هفته یا

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



دوستان امیدوارم حال همه خوب باشد.وضعیت بازار همچنان اصلاحیست.اکنون در موج C یا ۵ از @ هستیم.در مجموع هنوز استراحت داریم.اولین امیدمان به بازار تنها ۸۰۶۰۰ هست.طبق شنیده ها قرار است بازار در این هفته یا هفته ی بعد دو روز مثبت باشد پس خیلی در فروش عجله نکنید.

 

مطلبی از یک از پایگاه ها را با تلخیص به اطلاع تون می رسانم:

 

متاسفانه بازار ما مدت هاست که به صورت احساسی پیش می رود و از فاز منطق به دور هستیم. از ابتدای امسال در اکثر روزها یا شاهد صف خرید در نمادها بودیم و یا صفوف فروش را تجربه کردیم. بسیاری از قدیمی های بازار در حسرت یک روز متعادل به مانند آنچه در گذشته اتفاق می افتاد هستند.

 

اگر بخواهیم بررسی جامعی داشته باشیم رشد بازار سه سیکل را پشت سر گذاشت:

 

رالی بازار با رشد نرخ دلار و افزایش سودآوری شرکت ها آغاز شد. سپس انتخابات ریاست جمهوری و پیروز حسن روحانی دومین شوک مثبت را به بازار وارد کرد و در ادامه توافق نامه ژنو سومین محرک برای رشد بازار سرمایه در سال جاری بود.

 

و اگر هم بخواهیم که ریزش را تحت بررسی بگیریم:

 

از اوایل دی ماه ریزش بازار شروع شد. ابتدا شایعاتی پیرامون احتمال تغییرات مدیریتی در بورس باعث ریزش شدید شاخص شد. با پشت سر گذاشتن این شایعه بازار چند روزی بود که در حال بازسازی خود بود و داشت روی پای خود می ایستاد که مجلس علیرغم قول محمدحسن ابوترابی فرد در تالار حافظ ، با تصویب نرخ خوراک ۱۵ سنتی یک بار دیگر بازار سرمایه را زمین گیر کرد. در شرایط کنونی به نظر سومین خبر بد برای بازار می تواند اولین پیش بینی ۹۳ شرکت ها باشد. با توجه به متغیرهای جدید به احتمال بسیار زیاد شرکت ها در ابتدای کار بودجه های محافظه کارانه را روانه بازار خواهند کرد و همین امر می تواند بازار را حتی به کانال ۷۰ هزار واحدی عقب براند(بد بینانه)

 

اجماع نظر تکنیکالیست ها:

 

شاخص تقریبا ۱۴۰۰ واحد با کف قبلی خود فاصله دارد. اگر این سطح شکسته شود به احتمال زیاد شاهد ریزش بازار تا سطح ۷۷۰۰۰ واحد خواهیم بود.

 

درس عبرت این ماجرا:

 

پس از اتمام یک دوره هیجانی خرید و همچنین فروش بی منطق ، انتظار می رود شاهد شکل گیری یک بازار منطقی و به دور از احساسات باشیم.مسلما بسیاری از تازه واردان که بدون هیچ تحلیل و منطقی در گسترش فرهنگ صف نشینی نقش داشتند ، بعد از این ریزش سنگین و متحمل شدن زیان از بازار خارج خواهند شد. حتی عده ای از قدیمی های بازار که با پشتوانه پول، بسیاری از سهم های بی ارزش را بالا می بردند ، دیگر جرات این گونه رفتارها را نخواهند داشت. چرا که در بسیاری از نمادها اگر قیمت به نزدیکی سقف قبلی برسد ، فروشنده های بسیاری ظاهر خواهند شد.

 

نتیجه ی این ریزش:

 

در مجموع روند رو به رشد بازار را تمام شده. شاید شتاب و سرعت صعود در سال ۹۳ بسیار کمتر از سال جاری باشد اما قطعا می توان گفت که روند کنونی در بیشتر نمادها صرفا یک اصلاح است و به زودی شاهد جذاب شدن قیمت ها برای خرید خواهیم بود.

مهمترین مشکل کنونی بازار نه مباحث بنیادی است نه ریسک های سیستماتیک و غیرسیستماتیک است. بلکه سلب شدن اعتماد سهامدار، بزرگترین نعمتی بود که از دست رفت. بازار کنونی صرفا جدال خریداران و فروشندگان است. فروشندگانی که پس از افت ۲۰ – ۳۰ درصدی و گاها ۴۰ درصد در اغلب نمادها همچنان قوی هستند و خریدارانی که به واسطه فرو ریختن دیوار اعتماد بسیار کم رنگ و ضعیف هستند.

 

استراتژی:

 

در هر حال در این بازار یا باید صبور بود و به بازار وقت داد تا راه خود را از سر بگیرد. یا این که ضرر کنونی را قبول کرد و به هر نحو از بازار خارج شد و ورود مجدد را به زمانی موکول کرد که از برگشت شاخص مطمئن شویم.

 

اما  وقایع بازار سهام:

 

 در گروه پتروشیمی کماکان روند ریزش قیمت ها ادامه دار خواهد بود. در ریزش اخیر شاخص کل ، این گروه افت چندانی را تجربه نکرد و اگر سناریو ریزش شاخص تا ۷۷۰۰۰ واحد ادامه داشته باشد، مسلما فشار اصلی بر دوش نمادهایی خواهد بود که اصلاح زیادی را تجربه نکردند. در این گروه تاپیکو امروز روی سطح حمایتی قرار دارد اگر سهم به دامنه منفی کشیده شود (که به احتمال زیاد صف فروش خواهد بود) از نظر تکنیکی شاهد افت قیمتی سهم تا حوالی ۴۳۰ تومان خواهیم بود.

 

در نماد شیران که مجمع سالیانه آن برج ۱۲ است ، سهم حوالی ۲۸۵۰ با کف قبلی مواجه خواهد شد. شکست این محدوده اصلا علامت خوبی برای این سهم نخواهد بود.

 

زاگرس یکی از نمادهایی است که بیشترین تاثیر منفی را از افزایش نرخ خوراک می پذیرد. اولین سطح حمایتی قیمت ۲۲۰۰ تومان است که شکست آن سهم را به سمت ۲۰۰۰ تومان سوق خواهد داد.

در گروه پالایشی در ساعات پایانی چهارشنبه فشار عرضه ها بر روی شبندر تشدید شد. احتمالا یک بار دیگر سهم ۱۳۸۰ تومان را تست خواهد کرد. در مجموع نسبت به پیک قیمتی ، سهم اصلاح خوبی را چه در بعد قیمت و چه در بعد زمان تجربه کرده است.

 

در گروه روی اکثر نمادهای این گروه روی سطوح حمایتی خود هستند. به نظر می رسد با رشد مجدد قیمت های جهانی شاهد نوسان مثبت در نمادهای این گروه باشیم. اما در مجموع شکست حمایت های کنونی می توانند باعث افت ۱۰ – ۱۵ درصدی در این گروه شود.

 

در گروه خودرویی معامله بلوک پارسیان می تواند نمادهای ایران خودرو ،‌خگستر و شرکت های زیر مجموعه را از وضعیت کنونی نجات دهد. محدوده ۳۱۵ – ۳۲۰ تومان اولین سطح حمایتی ایران خودرو است. اما به یاد داشته باشید که اگر سهامدار شکست هستید این سطح را به عنوان حد ضرر قرار دهید چرا که شکست ۳۱۵ تومان وضعیت تکنیکی سهم را پیچیده خواهد کرد.

 

در نماد سرمایه گذاری پارس توشه ، سهم اخیر اصلاح خوبی را از نظر قیمتی متحمل شده است. به نظر اصلاح قیمت در بعد زمان همچنان ادامه خواهد داشت. اولین حمایت پیش روی قیمت ۳۶۵ تومان است که در صورت شکست این محدوده سهم می تواند حتی تا ۳۱۰ تومان نیز افت نماید

 

 

شنیده های امروز:

 

شنیده ها حکایت از تحولات گسترده در مداران از جمله صدور مجوز امضای دیجیتال توسط این شرکت دانش بنیان، و قابلیت کسب سود ۵۰۰ ریالی هرسهم در سال ۹۳ دارند.

 

شنیده ها حکایت از کاهش بهای تمام شده کالای فروش رفته و در نتیجه افزایش حاشیه سود در نماد شاملا، امکان تحقق سود ۲۵۰۰ ریالی هر سهم درسال آینده دارند.

 

شنیده ها حکایت از رشد تولید،کاهش بهای تمام شده و جهش سودآوری در نماد شمواد و پتانسیل کسب سود ۷۰۰ ریالی سالجاری و ۱۰۰۰ ریالی سال ۹۳ دارند.

 

اما سومین سهمی که پیشنهاد میان مدت می دهم:

 

مخابرات

این سهم با توجه به امکان سودآوری از سوی همراه اول و افزایش پهنای باند در سال آینده و جذابیت قیمتی می تواند منجر به جلب توجه حقوقی ها و البته حقیقی ها با توجه به حجم مبنای بالا باشد.از سایر نکات ارزشمند می توان به مصونیت شرکت در قبال هدفمندی اشاره کرد.تکنیکال سهم به زودی درج خواهد گردید.

 

پیروز باشید :…


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 64


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 19 بهمن 1392 ] [ 15:32]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 67
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 696
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,426
بازدید ماه بازدید ماه : 8,361
بازدید سال بازدید سال : 59,287
بازدید کلی بازدید کلی : 953,233

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.133.159.58
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir