')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

مرور بازار امروز نگاهی به بازار فردا :امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که با توجه به عبور شاخص از مقاومت قبلی، راه او برای رسیدن به قله ۹۰٫۰۰۰ واحدی هموار شده است. این روز ها خبر های خوبی از مذاکره ک

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



مرور بازار امروز نگاهی به بازار فردا :امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که با توجه به عبور شاخص از مقاومت قبلی، راه او برای رسیدن به قله ۹۰٫۰۰۰ واحدی هموار شده است. این روز ها خبر های خوبی از مذاکره کنندگان هسته ای مبنی بر رفع تحریم ها در حوزه بانکی و پتروشیمی به گوش می رسد که به نظر برای بازار با اهمیت باشد.

در نتیجه معاملات امروز شاخص کل بورس تهران با رشد 574 واحدی موفق شد ضمن ورود به کانال 89.000 واحدی تا نیمه های این کانال هم پیشروی کند. در رشد بازار بورس، نماد های معاملاتی اخابر با 111+، غدیر با 104+، فارس با 92+ و فولادبا 80+ واحد بیشترین تاثیر را داشتند. در سوی دیگر شبندر با 57 واحد از نماد های منفی بازار امروز بود. اما در فرابورس شاهد افت شاخص این بازار بودیم. تاثیر منفی پتروشیمی مارون و جم در کنار افت نماد های پالایشی، باعث افت 13 واحدی و رسیدن شاخص این بازار به رقم 866 واحدی شد.

ارزش معاملات امروز به 550 میلیارد تومان رسید که 452 میلیارد تومان از این معاملات در بازار بورس و کمتر از 100 میلیارد تومان در بازار فرابورس به ثبت رسید. امروزباز هم ایران خودرو با معاملات سنگین 30میلیارد تومانی پیشتاز بازار بود. از دیگر نماد های پر حجم بازار می توان به اخابر، فاذرو وبملت اشاره داشت. گروه های تجهیزاتی ،رایانه و برخی تک نماد ها در صدر توجه بازار بودند.

 

اخبار پیرامونی بازار :در خبر های سیاسی قرار است روز دوشنبه، پس از پایان تعطیلات سال نو میلادی، گروه دوستی و پارلمانی انگلستان نظر خود را درباره برنامه های پیشنهادی ارایه شده به ایران اعلام کند. سفر گروه دوستی – پارلمانی انگلستان به ایران قطعی بوده و این سفر ۱۷ دی ماه انجام خواهد شد.

امسال کنفرانس امنیتی در مونیخ برگزار می شود که تخت روانچی تاکید کرد: محمد جواد ظریف در پنجاهمین اجلاس امنیتی مونیخ که از 31 ژانویه تا دوم فوریه ( 11 تا 13 بهمن ماه ) در مونیخ آلمان برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

در خبر های سیاسی معاون وزیر امور خارجه گفت: مذاکرات با اشمیت قطعی است ولی هنوز زمان و مکان انجام این مذاکرات قطعی نشده است، احتمالا این مذاکرات تا پایان هفته جاری انجام می شود.

معاون وزیر خارجه ایران از برگزاری نشست جمعی از فعالان اقتصادی کشور با اعضای تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ ای ایران با 1+5 خبر داد. عراقچی، معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه ایران گفت : ظهر روز شنبه نشستی با حضور جمعی از فعالان اقتصادی کشور در حوزه‌ های مالی، سرمایه‌ گذاری و بورس در وزارت خارجه برگزار شد که تیم مذاکره ‌کننده هسته‌ ای در حوزه‌های مختلف اقتصادی به ویژه درباره موضوعات مربوط به رفع تحریم ‌ها و زمان ‌بندی آن با این جمع از فعالان گفت‌وگو و تبادل ‌نظر کردند. لغو کامل صادرات محصولات پتروشیمی، لغو کامل تحریم بیمه و حمل و نقل آن و انتخاب 6 - 7 بانک اروپایی و جزییات آن برای جابجایی پول های ایران از مهم ترین مفاد توافقنامه ژنو می باشد.

در یکی از مهم ترین خبرها رییس دفتر رییس‌ جمهور با اشاره به مصوبه حمایت آمیز هیئت وزیران در خصوص نحوه فروش ارز ناشی از صادرات در بازار، ایجاد تشکل هایی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت در بخش های خودرو سازی، بانک و پتروشیمی را ضروری ارزیابی کرد و گفت: ستاد اقتصادی دولت از هر ابتکار بخش خصوصی که منجر به تامین بیشتر منافع کشور شود استقبال و حمایت می کند.

در حوزه مسائل اقتصادی گفته می شود دولت در فاز دوم هدفمندی یارانه ها در صدد است تا قیمت حامل های انرژی را در طول یک برنامه 5 ساله اصلاح نماید. دبیر کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۳ گفت: مقرر شده پیش از پایان بررسی بودجه منابع، مصارف و کیفیت توزیع یارانه در سال ۹۳ طی تبصره‌ای از سوی دولت اعلام شود.

در بازار ارز دلار در محدوده 2.960 تومان در نوسان است و بار دیگر از مرز روانی 3.000 تومان فاصله گرفته است.

درون بازار :  در گروه پتروشیمی بعد از رشد یکی دو روز اخیر شاهد افزایش عرضه ها بودیم. قبلا در مورد نرخ خوراک این گروه صحبت شد و بهتر است منتظر بمانیم تا در مورد نرخ خوراک این گروه تعیین تکلیف شود. امروز یکی از اعضای کمیسیون تلفیق گفت :اکثر اعضای این کمیسیون با نرخ خوراک 18 سنتی موافق هستند. البته در کنار آن و در خبری دیگر یکی از اعضاه کمیسیون صنایع از نهایی شدن 15 سنت در این کمیسیون خبر داده است. در این گروه باید به رشد قیمت جهانی اوره و متانول هم توجه داشت. عاملی که می تواند بر رشد نرخ خوراک این گروه سرپوش گذاشته و تا حدود زیادی تاثیر منفی ( حتی خوراک 13 سنتی ) را هم پوشش دهد.

تاپیکو امروز مثبت بود اما طراوت 2 روز گذشته را نداشت. پتروشیمی غدیر که از زیر مجموعه های او می باشد به زودی عرضه اولیه خواهد شد. تاپیکو مالک 90 درصدی این شرکت می باشد. در صورتی که10% پتروشیمی غدیر عرضه شود تاثیر زیادی بر سود هر سهم تایپکو نخواهد داشت اما از نظر روانی می تواند او را با رشد قیمتی همراه سازد. تاپیکو به واسطه پروژه نفت ستاره خلیج فارس آینده درخشانی را پیش رو دارد و همچنان می توان به آینده روشن این سهم امیدوار بود.

در پارسان شنیده می شود که به زودی مزایده بلوک 40 درصدی پتروشیمی پارس علنی می شود و به نظر خریدار این بلوک پارسان باشد. اضافه شدن پتروشیمی پارس به پرتفوی پارسان او را به یکی از برجسته ترین هلدینگ های کشور تبدیل می کند. با این معامله ارزش دارایی های پارسان و غدیر بیشتر شده و هر 2 سهم را در آینده با رشد قیمتی و تعدیل سود همراه می سازد.

در این گروه از شفن شنیده می شود یک تعدیل بیش از 20 درصدی در دل خود دارد و به نظر می رسد سهم طی روز های آتی برای این تعدیل متوقف گردد. شفن یکی از کم ریسک های گروه پتروشیمی است. او نرخ گاز را 150 تومان در بودجه خود در نظر گرفته است.

در گروه خودرویی همچنان ایران خودرو به همراه سایر زیر مجموعه های خود در بازار خود نمایی می کند. در این گروه از میزان تولیدات شرکت های این گروه آمار های جالبی می رسد. سایپا بر میزان تولید خود افزوده و در تولید تیبا عملکرد بهتری داشته است. ایران خودرو وضعیت بهتری دارد. شرکت در 3 ماه سوم سال تولید برخی از محصولات خود را به میزان 6 ماهه اول سال رسانده است و به نظر همین خبر در کنار بحث بلوک بانک پارسیان او را مورد توجه قرار داده است. آمار قطعه سازان مرتبط با ایران خودرو هم نشان از بهبود تولید محصولات این شرکت دارد. به نظر ایران خودرو گزارش میان دوره بهتری را روانه بازار می کند.

در خبری دیگر و به نوشته اشپیگل، فرانسه در تکاپو، با قراردادی به ارزش میلیارد ها یورو، درصدد تجدید قرارداد تولید تحت لیسانس پژو با شرکت ایران ‌خودرو است.

عضو ناظر شورای رقابت با تأکید بر لزوم تعیین قیمت خودروها بر اساس ارز 2.650 تومانی، گفت: ‌نرخ ارز در بودجه سال آینده 2.650 تومان تعیین شده و قیمت خودرو باید بر این اساس تعیین شود. عضو ناظر شورای رقابت تأکید کرد:‌ شورای رقابت دستورالعمل تعیین قیمت خودرو را تدوین کرده است که خودروسازان موظفند از این دستورالعمل تبعیت کنند و در صورت عدم اجرای آن، با متخلفان برخورد خواهد شد.

بانکی هاامروز روز بهتری را تجربه کردند. عواملی همچون گزارش های 9 ماهه و سپس خبر لغو تحریم ها که شاید تا پایان همین ماه به بازار برسد باری دیگر شرایط این گروه را برای رشد مهیا می کند. در بانک انصار خبر هایی مبنی بر تعدیل مثبت باعث شد تا این سهم به صف خرید برسد. بانک انصار می تواند در میان مدت تا قیمت های 380 – 390 تومانی رشد کند.

در بانک صادرات معاملاتی خنثی داشتیم. این بانک مالک 10 درصدی هلدینگ غدیری است که به  زودی با انتقال پتروشیمی پارس به پارسان ارزنده تر می شود. ارزش نیروگاه قائم او به بیش از2.500 میلیارد تومان می رسد. اگر انرژی سپهر و شرکت های ساختمانی را هم به این دارایی ها اضافه کنیم  او به اندازه قیمت فعلی دارایی دارد. سهم در محدوده 110 تومان بسته شده و افت بیشتری از او انتظار نمی رود. امروز معاملات بهتری بر روی سهم شکل گرفت.

در این گروه پارسیان همچنان صف بی عرضه ای دارد. شنیده می شود بحث بلوک قطعی شده و 3 خریدار یک کنسرسیوم  تشکیل داده، 2 سیت به مجموعه غدیر و ساتا و 1 سیت به تدبیر می رسد.

سنگ آهنی ها این روزها تحت تاثیر خبر های همچون بحث بهره مالکانه،کاهش نرخ شمش فخوز و عوارض صادراتی هستند. در رابطه با عوارض صادراتی نایب رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن گفت: جلسه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن با معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در هفته جاری برگزار خواهد شد.وی گفت: با توجه به نشست های کارشناسی انجمن در ماه های اخیر و پیگیری های مستمر همچنان خواستار لغو عوارض صادرات سنگ آهن هستیم و با توجه به گزارشات منتشر شده از روند اجرای طرح های فولادی نسبت به لغو عوارض خوشبین هستیم.

در فلزی ها و معدنی ها شاهد معاملات متعادلی بودیم. فلزی ها در کنار ثبات در قیمت ارز نگاه خود را به روند قیمتی فلزات اساسی در بازارهای جهانی در سال جدید میلادی دوخته اند. در بازارهای جهانی برخی کارشناسان در راستای پیش بینی بهبود اوضاع اقتصادی در سال 2014 به رونق در بازار فلزات اساسی خوشبین هستند.

در این گروه امروز کبافق باز هم مورد توجه بود. 2 خبر خوب در دل سهم وجود دارد. اول اینکه شرکت تعدیل سود دارد و شنیده می شود این سود در حدود 400 تومان می باشد. دوم اینکه گفته می شود شرکت برنامه افزایش سرمایه 600 درصدی دارد که به زودی به بازار اعلام می کند.

فاسمین امروز متعادل بود. انتظار می رود با دید مثبت به بازار های جهانی و افزایش قیمت روی ، آینده روشنی در انتظار این شرکت باشد. حمایت های سهم 1.040 تومان و مرز روانی 1.000 می باشد. شرکت می تواند در گزارش 9 ماهه تعدیل مثبت قابل قبولی به بازار اعلام کند.

تجهیزاتی ها و برقی ها امروز در صدر توجه بازار بودند. از خبر افزایش سرمایه فاراک تا موضوع قراردادهای جدید و طرح های توسعه در پارس جنوبی گرفته تا تعدیل مثبت احتمالی در شرکت های این گروه ، همگی و همگی دست به دست هم دادند تا معاملات مثبتی را در روند این گروه شاهد باشیم. اما در مپنا که طی روز های اخیر شاهد عرضه های قطره چکانی بودیم امروز خبر خوب دیگری به او رسید و آن هم خبر درج برق عسلویه در بازار فرابورس بود. گفته می شود 10% این شرکت در فرابورس عرضه می شود و مپنا می تواند از این محل سود شناسایی کند. با این خبر مپنا جذاب تر شده و دیگر کسی راضی به فروش سهم نیست. به نظر می رسد تا سهم قیمت های 1.500 تومانی را به خود نبیند کسی فروشنده نباشد.

گروه رایانه طی 2 روز اخیر معاملات مثبتی را به ثبت رساندند. خبرهایی در خصوص رفع تحریم ها و ورود پول های بلوکه شده به کشور و افزایش تراکنش های بانکی که سود خوبی را نصیب شرکت های رایانه ای می کند باعث توجه به این گروه شده است. امروز رکیش با روند صعودی به قیمت های 850 تومانی رسید. بازار به سود سال 93 این شرکت بسیار خوشبین بوده و انتظار افزایش قابل توجه درآمدهای این شرکت و سودش برای سال 93 را دارد. رکیش می تواند به سمت قیمت های 900 و سپس 1.000 تومانی حرکت کند. رتاپ هم بعد از شکست مقاومت 1.200 تومانی به سمت مقاومت های 1.330 و 1.500 تومانی در حرکت می باشد. شنیده می شود تجارت قصد دارد در قیمت های بالاتر بلوک خود را به فروش برساند.

در این گروهمفاخر روز سه شنبه 10% مفاخر معادل 17 میلیون سهمشرکت عرضه اولیه خواهد شد.سود هر سهم سال جاری شرکت 271 ریال پیش بینی شده است.جلسه معارفه شرکت روز گذشته برگزار شد و در مجمع از افزایش سرمایه بیش از 32 درصدی و روند رو به رشد سودآوری شرکت صحبت شد.گفته شده سود سال بعد شرکت 58 تومان اعلام می شود.

دارویی ها بعد از چند روز اصلاح قیمتی امروز شرایط بهتری داشتند. سهامداران منتظر گزارش های 9 ماهه بیشتری در این گروه هستند.به نظر فروش در منفی ها و با شرایط فعلی گزینه جالبی نباشد. گزارش هایی که از این پس به بازار می رسد می تواند شرایط بهتری را داشته باشد. این گروه معمولا گزارش های میاندوره ای خود را زودتر به بازار ارسال می کنند. به نظر می رسد اگر گزارش های 9 ماهه دارویی ها تعدیل نداشته باشد اما پوشش های خوبی داشته باشد و شرکتها بتوانند بودجه های سال اتی خود را با سودی بیشتر از سودهای جاری به بازار ارائه کنند.

انتظار می رود بازار در روز آتی شرایط مثبتی را در ادامه روند امروز داشته باشد. در این بین دارویی ها می توانند شرایط بهتری داشته و گروه پتروشیمی تا مشخص شدن بحث خوراک شرایطی خنثی خواهد داشت.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 113


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 21:58]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط شماره مجازی تلگرام در تاریخ 1395/11/26 و 16:57 دقیقه ارسال شده است

شماره مجازی

این نظر توسط ماهرخ در تاریخ 1395/02/26 و 22:44 دقیقه ارسال شده است

مطلبتون عالی بود , در این زمینه بهترین وبلاگ هستید.
با تشکر

این نظر توسط پارسیان نور در تاریخ 1395/02/03 و 13:07 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخير سايت شما را ديدم بسيار مطالب زيبا و پرمحتوايي داشت از مطالعه سايت شما بسيار لذت بردم
لطفا به ما هم سر بزنيد و در صورت تمايل به تبادل لينک به ما اطلاع دهيد
با تشکر

این نظر توسط کمیاب هاست در تاریخ 1394/12/12 و 14:21 دقیقه ارسال شده است

طراحی سایت با هاست و دامنه رایگان | میزبانی سایت | دارای نماد اعتماد الکترونیکی و نمادتایید شده ساماندهی | کمیاب هاست میزبانی مطمئن شما

این نظر توسط آرین مهر در تاریخ 1394/11/02 و 20:57 دقیقه ارسال شده است

تبلیغات مدرن آرین مهر
تبلیغات در تلگرام و شبکه های اجتماعی
مدرن ترین روش تبلیغاتی
***سامانه ی تبلیغاتی پیشرفته برای تبلیغ در تلگرام و شبکه های اجتماعی فقط 15 هزار تومن***
****هر ارسال فقط 9.5 تومان****
پنل ویژه فقط 55 هزار تومان | ****هر ارسال فقط 6.5 تومان****
🚩بهترین روش تبلیغات و افزایش فروش کالا و خدمات
⬅️با ما در شبکه های اجتماعی به راحتی دیده شوید
💢 ارائه پنل های اختصاصی ارسال پیام تبلیغاتی در تلگرام و شبکه های اجتماعی + پنل ارسال پیامک (به صورت هدیه)
🔵تلگرام- اینستاگرام - واتس اپ - لاین - وایبر - ایمو - هایک + پنل ارسال sms

✅ارسال نامحدود پیام تبلیغاتی
✅ارسال متن +عکس ( باهم و به صورت جزا)
✅ارسال فیلم بدون محدودیت در حجم
✅ارسال عکس بدون محدودیت در حجم
✅ارسال لینک
✅ارسال فایل اکسل ، ورد و ... بدون محدودیت در حجم
✅ارسال بر اساس استان و شهر
✅ارسال به تفکیک منطقه و محله
✅ارسال به تفکیک مشاغل
✅بانک شماره موبایل کل کشور به صورت رایگان
✅ارسال به تفکیک سن
✅ارسال به تفکیک جنسیت
✅ارسال به کد پستی
✅ارسال بین الملل به خارج از کشور با قیمت یکسان
✅80 درصد ارزان تر از روش تبلیغاتی پخش تراکت
✅تضمین صد در صدی خوانده شدن تبلیغ
✅بازگشت هزینه پیام های نرسیده به مخاطب
✅ارسال 100% سالم بدون حتی 1 پیامک نرسیده به مخاطب
خرید آنلاین / تحویل فوری
دائمی و بدون نیاز به تمدید سالیانه
🔵کاربران بدون شک آنها را میخوانند
📡تبلیغات محصولات و شرکت خود را به ما بسپارید
🔍با تبلیغات مدرن آرین مهر به وسعت ایران دیده شوید
آدرس سایت: www.ariamehr-ads.ir
☎️ تلفن تماس:
📞 09113735054

📱 آی دی تلگرام:
🔗@ariamehr699

آدرس سایت: www.ariamehr-ads.ir
تبلیغ در تلگرام
تبلیغ در ایمو
تبلیغ در هایک
تبلیغ در واتس اپ
تبلیغ در اینستاگرام
تبلیغتبلیغ در این در لاین
تبلیغ در وایبر
پنل تخصصی ارسال sms انبوه
آدرس سایت: www.ariamehr-ads.ir

این نظر توسط کارآفرین در تاریخ 1394/10/25 و 23:26 دقیقه ارسال شده است

چگونه از اینترنت کسب درآمد کنیم و در مدار ثروت قرار بگیریم؟

برای دانستن این موضوع به سایت زیر سر بزنید

http://seoband.ir

این نظر توسط محمد در تاریخ 1393/11/23 و 11:41 دقیقه ارسال شده است

بدترين و خطرناكترين كلمات اينست: «همه اين جورند» . تولستوي

سلام وب خوبی داری.به منم سر بزن و نظر بده خوشحال میشم.

این نظر توسط سایت معلم ایرانی در تاریخ 1393/11/13 و 8:20 دقیقه ارسال شده است

وب قشنگی دارید.ما هم یه کلبه خرابه ای داریم وقت کردید به ما هم سری بزنید.
ممنون


کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 67
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 551
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,281
بازدید ماه بازدید ماه : 8,216
بازدید سال بازدید سال : 59,142
بازدید کلی بازدید کلی : 953,088

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 52.15.56.9
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir