')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

1) امروز شاهد ثبت یک رکورد تلخ دیگر بودیم و شاخص کل بدون حضور شرکت های پتروشیمی افت بیش از 1.000 واحدی را تجربه کرد. واقعا در مورد این بازار چه گزارشی می توان نوشت ؟ جزء اینکه بگوییم بازار بورس تهران

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



1) امروز شاهد ثبت یک رکورد تلخ دیگر بودیم و شاخص کل بدون حضور شرکت های پتروشیمی افت بیش از 1.000 واحدی را تجربه کرد. واقعا در مورد این بازار چه گزارشی می توان نوشت ؟ جزء اینکه بگوییم بازار بورس تهران سقوط کرد !! بازار بورس که در زمان رشد خود دائما شاهد تبلیغات تلویزیونی بود و رسانه ها هر روز شیپور به دست می گرفتند و از رشد و حباب بازار سخن می گفتند ، حالا معلوم نیست چرا این ریزش را مثل رشد شاخص به بت تبدیل نمی کنند و از بدبختی اهالی بازار سخن نمی گویند ؟! رسانه های بی کفایت تلویزیون و رادیو همچون مسئولان سکوت کرده اند و متوجه نیستند که نبض تپنده اقتصاد کشور در حال ریزشی عجیب است. سهامداران حقیقی در سایه تبلیغات شما و به پشتوانه دلگرمی شما مسئولین پا به بازار سرمایه گذاشتند و به شما اعتماد کردند. مردمی که با وضعیت بد اقتصادی چند سال اخیر یک ریال یک ریال پس انداز جمع کرده اند به پپشتوانه تبلیغات مثبت تلویزیونی شما و به پشتوانه حمایت های کذایی شما سرمایه خود را به بورس وارد کردند و حتی با سرمایه گذاری در بنیادی ترین سهام بازار در حال از دست دادن بیش از 50% سرمایه خود هستند. مسئول این نابسامانی ها شما مسئولین از رده پایین تا رده های بالا هستید، وقتی مدیریت ندارید با سرمایه های مردم بازی نکنید! چرا در سخنرانی های خود از حمایت از بورس و سهامداران دم می زنید در حالی که توانایی حمایت از آن را ندارید. از زمانی که شاخص به رکورد بیش از 80.000 واحدی دست یافته بود ، بیش از 80 روز می گذرد و امروز بعد از 80 روز شاهد عقب گرد دماسنج بازار به اعدادی کمتر از 80.000 واحد هستیم. نمي دانيم واقعاً مديران در چه فكري هستند. مديران دولتي هم كه اسم دولت خود را تدبير و اميد گذاشته اند مسیر سکوت را در پیش گرفته اند. دولت اگر قصدش جمع و جور كردن اين بحران بود آنقدر ابزار اجرايي داشت كه انجام دهد. روزهای سختی در حال سپری شدن است و اهالی بازار واقعا نمی دانند باید به کجا پناه بیاورند. مطمئنا ریزش سنگین بازار فراموش نخواهد شد و اعتماد های از دست رفته به سادگی برنخواهد گشت. ضربه ای كه اهالی بازار در حال تحمل آن هستند تا سال ها فراموش نخواهند شد. بعد از اعتمادی که به بازار شده بود و بعد کمتر از 10 سال مجددا سرمایه گذاران با بازار آشتی کردند ، نباید این سرمایه ها را به این راحتی فراری داده می شد. سقوط ادامه دار بازار سرمایه تلنگری است به مسئولین و این نابسامانی مسلما اگر ادامه دار باشد تیتر اخبار اقتصادی رسانه های خارجی خواهد شد. به هر حال این گونه افت قیمت ها که شاید در زمان جنگ و شورش های داخلی اتفاق بیفتد برای دماسنج اقتصادی یک کشور اتفاق جالبی نیست و مسلما دست مایه ای برای رسانه های خارجی برای تبلیغات منفی علیه ایران خواهد شد. بازار بورس شبیه به جنگلی شده که آتش گرفته و ترو خشک را با هم می سوزاند. تصمیمات نا آگاهانه مجلس که شاید بیش از 50% آن ها سر از نرخ خوراک و بهره مالکانه در نمی آورند ضربه جبران ناپذیری به بازار وارد کرده است و لازمه خروج از این بحران دخالت دولت است که سهامداران با هزاران امید و آرزو به آن ها رای داده اند. چرا شاخص باید تنها 10.000 واحد افت کند در حالی که سرمایه های مردم در خوشبینانه ترین حالت افت بیش از 40 درصدی را تجربه کرده است ؟!!!!

2) در نتیجه معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران با افت سنگین 1.104 واحدی به ابتدای کانال 79.000 واحدی سقوط کرد و در رقم 79.136 واحدی به کار خود در پایان هفته جاری خاتمه داد. در نبود نماد های بزرگ و سرشناسی همچون فارس ، پارسان و تاپیکو ، نماد های معاملاتی شبندر ، اخابر ، شپنا ، وامید و وپاسار به ترتیب با 148 ، 112 ، 88 ، 76 و 66 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص گذاشتند. شاخص فرابورس هم با افت 17 واحدی به رقم 721 واحدی رسید. میدکو و شتران مجموعا اثر منفی 7 واحدی در افت شاخص این بازار داشتند. ارزش کل معاملات در آخرین روز کاری هفته به 148 میلیارد تومان رسید که کمتر از 100 میلیارد تومان از این معاملات در بازار بورس به ثبت رسید که نشان از عمق رکود و فاجعه دارد. شبندر و شپنا مجموعا با 16 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. از دیگر نماد های پر حجم بازار می توان به وبصادر ، اخابر و همراه اول اشاره داشت. بجز تعدادی انگشت شمار ، سایر نماد های بازار افت قیمتی را تجربه نمودند.

3) طبق آخرین خبرها روز 21 بهمن ، تعدادی از مدیران و سرمایه گذاران صنعت پتروشیمی با حضور در نهاد ریاست جمهوری نسبت به مصوبه اخیر مجلس در خصوص تعیین نرخ حداقل 15 سنت برای خوراک گاز واحدهای پتروشیمی ابراز نگرانی کردند. حاصل این جلسه واکنش محمد باقر نوبخت ، سخنگوی دولت در یک نشست خبری را در پی داشت. معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفته بود:"دولت اعتقاد دارد نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به زیر 10 سنت برسد به همین منظور اعداد مختلفی را مدنظر داریم که در صورت امکان ارائه خواهیم داد. در عین حال خبرهای رسیده حاکی است برخی از صاحبان و سران صنعت پتروشیمی برای تدارک ملاقات حضوری با محمد باقر نوبخت در روزهای آینده به تکاپو افتاده اند تا با ارایه نامه ایی سرگشاده به وی خواستار ورود مستقیم رییس جمهور روحانی برای رفع نگرانی ها و دغدغه های فعالان صنعت پتروشیمی شوند. فعالان بخش خصوصی صنعت پتروشیمی معتقدند برخی نماینگان مجلس و مدیران دولتی تحت تاثیر تحلیل های غیرکارشناسی و جهت دار اقدام به تصمیم گیری عجولانه و ناعادلانه نسبت به گران شدن 5 برابری نرخ خوراک پتروشیمی ها در سال اینده گرفته اند. گفته می شود شورای نگهبان در حالی تا سه شنبه هفته آینده نظر خود را درباره لایحه مصوب دولت در مجلس را اعلام خواهد کرد که امیدواریم این نهاد مسئول که همواره حافظ منافع ملت و مردم می باشد این تصمیم جنجالی را لغو نماید و اجازه دهد دولت در این زمینه تصمیم گیری نماید.

4) حواشی بازار :

الف) روز گذشته شاهد برگزاری راه پیمایی در روز 22 بهمن بودیم که راه پیمایی حاشیه هایی را به دنبال داشت.روز گذشته باز هم شاهد شعارهایی نظیر مرگ بر آمریکا بودیم و حال باید دید غربی ها چه واکنشی نشان می دهند. اما ئیس جمهور در جمع سفرا و نمایندگان سیاسی خارجی مقیم تهران در آستانه 22 بهمن گفت: آماده روابطی سازنده تر و بهتر با کشورهای جهان هستیم.

ب) در حوزه سياسي منابع بانکی اعلام کردند که کره جنوبی بر اساس توافق هسته‌ای ژنو، بخشی از پول نفت ایران را در اختیار این کشور قرار خواهند داد. دومین قسط ایران که قرار است در اول مارس پرداخت شود به مبلغ 450 میلیون دلار و سومین قسط در هفتم همین ماه به مبلغ 550 میلیون دلار خواهد بود.

ج) در خبر دیگر سیاسی شاهد کنفرانس مطبوعاتی بین اوباما و اولاند بودیم. در این مصاحبه جملات جالبی به بازار ما مخابره نشد. آن ها اظهار داشتند که تحریم های قدرتمند ما توانست برنامه های هسته ای ایران به تعویق بیاندازد. همچنین اوباما تهدید کرد که در صورتی که موضوع هسته‌ ای حل و فصل نشود، تحریم‌های بیشتری در دستور کار قرار می‌ گیرد. اوباما همچنین در مورد شرکت ‌هایی که ممکن است به دنبال فرصت ‌های تجاری فراتر از تحریم‌ ها در ایران باشند، گفت این شرکت ‌ها اعتبار خود را در معرض خطر قرار می‌ دهند. وی هشدار داد که اگر شرکتی تحریم‌ های ایران را نقض کند، آمریکا مانند « یک تن آجر » بر سر آن‌ها آوار می ‌شود.

5) حال به بازار می رسیم. به نظر شما در مورد این بازار چه می توان گفت ؟ وقتی نگاهی به ابهام های اخیر می اندازیم می بینیم تمام ابهام ها و امید ها از بین رفته است. از بهره مالکانه و نرخ خوراک پتروشیمی ها گرفته تا معامله بلوکی بانک پارسیان و پتروشیمی پارس که ظاهرا هیچ خبری از معامله بلوکی این 2 هم نیست !! گویی برای اهالی بازار و سرمایه های مردم نقشه کشیده بودند تا بعد از خوشبینی و ورود سرمایه ها به بازار ، بازار را به مانند وزنه ای از طبقه هشتاد و نهم رها کرده و معلوم نیست این سقوط آزاد در کدامیک از طبقه های این برج کمرشکسته قرار است کنترل شود !! از صادرات 100 تومانی بنویسیم که وقتی به قیمت های 100 تومانی رسید از ترس آبرو برایش بازارگردانی گذاشتند که البته بعید هم نیست که این بازارگردان از روز شنبه به مانند خرسی به خواب زمستانی فرو رود !! یا از صفوف فروش شرکت هایی خودرویی بنویسیم که خبهمن را با آن همه دارایی و ارزش دفتری این چنین به تاراج می برند !! چه باید گفت ؟ فقط می توان گفت روزانه شاهد آب شدن سرمایه ها هستیم !! خوب و بد هم ندارد ، بنیادی و غیربنیادی محکوم به ریزش هستند. امیدواریم تا این حادثه تلخ تر نشده ، حضرات دولتی و بورسی فکری به حال این تراژدی تلخ بکنند تا شاید روز شنبه شاهد افت 4 درصدی دیگر نباشیم.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 90


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [چهارشنبه 23 بهمن 1392 ] [ 21:15]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 62
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 1,013
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,743
بازدید ماه بازدید ماه : 8,678
بازدید سال بازدید سال : 59,604
بازدید کلی بازدید کلی : 953,550

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.145.12.144
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir