')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

1) بازار در آخرین روز کاری هفته باز هم افزایش عرضه ها را تجربه می کرد. افزایش عرضه هایی که به هر گروهی نگاه می کردیم با فشار فروش مواجه بود و نکته جالب اینکه بازار لیدری نداشت !! فضای موجود در بازار ر

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



1) بازار در آخرین روز کاری هفته باز هم افزایش عرضه ها را تجربه می کرد. افزایش عرضه هایی که به هر گروهی نگاه می کردیم با فشار فروش مواجه بود و نکته جالب اینکه بازار لیدری نداشت !! فضای موجود در بازار روز به روز مبهم تر می شود و همین عامل باعث عقب نشینی خریدارن و در نتیجه حضور پر رنگ فروشندگان شده است. به نظر می رسد بازار منتظر خبری تازه باشد تا بتواند مسیر آینده خود را پیدا کرده و در همان جهت حرکت کند. در نتیجه معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران با افت 680 واحدی به ابتدای کانال 88.000 واحدی رسید و در رقم 88.069 واحدی به کار خود در پایان هفته جاری خاتمه داد. فارس با تاثیر منفی 135 واحدی در صدر بیشترین موثران افت شاخص بود. به دنبال فارس نماد های معاملاتی وبملت با 55 ، اخابر با 53 ، کگل با 52 و غدیر با 51 واحد منفی در افت بازار موثر بودند. شاید اگر تاثیر مثبت جزئی پارسان ، حکشتی و حفاری نبود شاخ به کانال 87.000 واحدی هم سقوط می کرد. شاخص فرابورس هم با افت 5 واحدی به رقم 843 واحدی رسید. میدکو و شاوان مجموعا اثر منفی 3 واحدی در افت شاخص این بازار داشتند. ارزش کل معاملات در آخرین روز کاری هفته به مرز 600 میلیارد تومان رسید که 470 میلیارد تومان از این معاملات در بازار بورس به ثبت رسید. خگستر با معاملات سنگین 47 میلیارد تومانی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. از دیگر نماد های پر حجم بازار می توان به خودرو ، ثباغ ، غالبر و بانک پارسیان اشاره داشت. در افت بازار روز چهارشنبه گروه ساختمانی و برخی تک نماد ها شرایط بهتری را تجربه می کردند.

2) حواشی بازار :

الف) به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت که وی و هلگا اشمید، معاون کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز و فردا در ژنو با یکدیگر دیدار می‌کنند. گويا  فقط يک يا دو مضوع باقي مانده است و به نظر مي رسد آن هم حل شود چرا كه مري هارف سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در کنفرانس خبري روزانه در خصوص اجراي توافق اخير ايران و 1+5 (آمريکا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين بعلاوه آلمان) در ژنو تصريح کرد که ما پيشرفت‌هاي خوبي در مذاکرات خود در زمينه اجراي توافقنامه ژنو به دست آورديم.

ب) سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه سه شنبه شب با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره گفت و گوهای روز پنجشنبه خود با هلگا اشمیت (معاون کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) در ژنو تلفنی گفت و گو و رایزنی کرد.

ج) مذاکره کننده ارشد ایران با 1+5 درباره اخبار منتشر شده مبنی بر سفر وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا به ژنو برای حضور در مذاکرات معاونان وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون، احتمال انجام دیداری 3 ‌جانبه با نماینده آمریکا و اتحادیه اروپا را محتمل دانست.

د) سید عباس عراقچی بامداد امروز (پنجشنبه) در رأس هیأتی به منظور رایزنی و گفت‌وگو با هلگا اشمید معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص چند نکته باقیمانده از مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 تهران را به مقصد ژنو محل برگزاری این نشست ترک کرد.

ه) در اخبار اقتصادی کمیسیون تلفیق قیمت هر دلار را 2.650 تومان و قیمت هر بشکه نفت را 100 دلار در لایحه بودجه سال آینده کل کشور تصویب کرد. این در حالیست که کارشناسان معتقدند در صورتی که پرونده هسته ‌ای ایران در سال 2014 به نتایج قابل قبولی برسد قیمت نفت می‌تواند به زیر 80 دلار برسد.

و) در بازارهای جهانی ، قیمت فلزات اساسی با کمی افت روبرو شده است. به طوری که مس به 7.270 دلار ، سرب به کمتر از 2.100 دلار و روی در محدوده 2000 تا 2.020 دلار در هر تن قرار دارند. انس طلا که به .1230 دلار در هر انس رسید. انتشار گزارش آتی وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت اشتغال و بیکاری تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا خواهد داشت.

3) متعادل های بازار !!

الف) پالایشی ها به محدوده حمایتی خود نزدیک شدند و معاملات متعادل تری را تجربه کردند.قیمت های فعلی برای آنها ریسکی ندارد. خبر تصویب قطعی دلار 2.650 تومانی بر سود سال آتی آن ها تا حدودی تاثیر مثبت دارد. این گروه با 2 خبر عدم وجود رقابت برای بلوک شاوان و عدم اعطای تخفیف به شرکت هایی که بنزین بی کیفیت تولید می کنند با افت قیمتی روبرو شده بودند.

ب) در این گروه پالايش نفت شيراز در مرز روانی 2.000 تومان داد و ستد می شود. شرازی که دیگر پارسان او را حمایت نمی کند و با p/e فعلی یکی از کم ریسک های بازار محسوب می شود. درصورتی که سهم نتواند خود را بالای 2.000 تومان تثبیت کند راهی قیمت های 1.800 – 1.850 تومانی خواهد شد. از شراز شنيده مي شود گزارش مناسبي را راهی بازار می کند.

ج) شاوان به کمتر از 2.700 تومان سقوط کرد. شاوان یکی از شرکت هایی است که ظاهرا هنوز به مرحله تولید کامل بنزین با کیفیت نرسیده ولی اعلام کرده تا پایان سال به بنزین یورو 4 خواهد رسید. گفته می شود سیستم قدیمی به منظور تعویض کاتالیست از مدار خارج و پس از مدت 10 روز مجددا به بهره برداری خواهد رسید و تا پایان بهمن ماه خاتمه می یابد.

4) دست انداز جلوی پای خودرویی ها !!

الف) خودرویی ها هم در مقابل فشار عرضه های روز چهارشنبه دوام نیاوردند و در اکثر نماد های سرشناس این گروه شاهد روندی پر عرضه بودیم. ايران خودرو نتوانست در قيمت هاي 400 تومان تثبيت شود و با افت قيمتي همراه شد. خودرويي كه اين روزها به دليل تكذيب شايعه فروش بلوكي سهام بانک پارسيان با فشار عرضه همراه شده است. تا  به امروز سهم فقط با شايعه رشد كرده و از حالا براي رشد بيشتر دنبال خبر مي گردد. بحث اين است كه افرادي به طور سنگين اين سهم را طي 3 هفته گذشته خريده اند. عمده خريد ها در 3 روز گذشته  شدت گرفته است به نظر خبري در دل سهم است كه طي اين 3 روز اين چنين سنگين برخي سهم مي خرند. شنیده می شود این معامله حتي با امضاي قرار داد نهايي شده و قرار است 1.500 ميليارد تومان پول نقد پيش پرداخت 50% به صورت اقساط به اين شركت پرداخت شود. نكته بعد كنسل شدن معامله بلوكي ايران خودرو از سوي خصوصي سازي بوده كه بي شک اتفاقي در اين زمينه رخ داده و شايد اين خود نشانه اي براي يک تحول بزرگ در سهم باشد.

ب) خبهمن فشار عرضه های زیادی را متحمل شد که در نهایت نیز با صف فروش روبرو شد.سهم به لحاظ ارزندگی در جایگاه خوبی قرار دارد و با دید میان مدت و بلند مدت برای خرید مناسب ارزیابی می شود.

ج) خگستر بر خلاف ایران خودرو امروز منفی نشد.شاید دلیل این عامل فاصله قیمت سهم از NAV آن که حدود 800 تومان می باشد ،بود.

5) فلزی ها و معدنی ها :

الف) خبر آزادسازي صادرات فولاد مباركه و خوزستان هنوز در تيتر خبرها بود كه در بورس كالا قيمت شمش فولاد خوزستان 40 تومان كاهش داشت. روز گذشته فولاد و فخوز هر 2 منفي بودند و شرايط اين 2 وابسته به گزارش هايي است كه منتشر مي كنند.

ب) در ذوب برخي معتقدند سود سال 92 اين شركت حرفي براي گفتن نداشته اما برای سال 93 شركت وضعيت بهتري را در صورت راه افتادن طرح هاي عمراني و ساخت و ساز خواهد داشت.

ج) شايعه تصويب بهره مالكانه در كميسيون تلفيق مجلس باعث فشار فروش در نماد گل گهر شد. كگلي كه حمايت 1.200توماني را پيش روي خود داشته و بعيد است افت قيمتي بيشتري را تجربه نمايد. كگل با پتانسيل رشد عايدي در گزارش ۹ ماهه همراه مي باشد.

د) در كالسيمين خبر افزايش سرمايه بالاي 100 درصدي اين شركت از محل تجديد ارزيابي دارايي ها كافي بود تا اين سهم رويي با صف خريد سنگيني همراه شود. كالسيميني كه پتانسيل تعديل مثبت را هم دارد و فعلا هدف قيمتي 1.200 و در نهايت 1.300 توماني را پيش رو دارد.

6) پول های سرگردان !!

الف) در بانکی ها عرضه‌ های سنگین خصوصی‌سازی مانع از رشد قیمتی این شرکت‌ ها شده است در حالی که این شرکت ‌ها در گزارش‌های 9 ماهه شرایط مثبتی نسبت به سایر گروه ‌ها دارد.

ب) بانک پارسیان بالاخره در قیمت های 520 تومانی متعادل شد و با افزایش عرضه ها راهی مرز 500 تومان شد. وپارسی که با احتمال معامله بلوکی ای که در پیش رو دارد مورد توجه قرار گرفته و شاهد تحرکات خوبی از سوی حقوقی ها بر روی سهم هستیم. برخي معتقدند معامله کنسل مي شود. شنیده می شود طرفين پاي ميز مذاكره هستند. اگر بحث ورود ساتا و غدير به بانک پارسيان صحت داشته باشد گردش مالي آن ها می تواند تاثیر مثبتی بر روند سودآوری وپارس داشته باشد. نکته جالب توجه در این سهم جمع آوری صف فروش او در دقیقه 90 بود که نشان می دهد تحولاتی در این سهم در جریان است.

7) تحرکات مجدد در ساختمانی ها !!

الف) ساختمانی ها مجددا در محدوده های حمایتی مورد توجه قرار گرفتند و روند مثبتی را در اکثر نمادها تجربه کردند. شورای پول و اعتبار در جلسه روز سه شنبه افزایش وام خرید و ساخت مسکن به مبلغ 35 میلیون و پرداخت وام 50 میلیون تومانی تامین مسکن زوج های جوان را تصویب کرد. افزایش وام خرید و ساخت مسکن به مبلغ 35 میلیون تومان از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن می باشد که در بورس معامله می شوند این موضوع بر روی سهام تسهیلات مسکن و برخی از ساختمانی ها که پروژه هایی در شهرستان ها دارند می تواند تاثیرگذار باشد. باید توجه داشت که با قیمتی که ملک ها در کلان شهر ها دارند این وام نمی تواند تاثیر بسزایی در روند رشد سودآوریشان داشته باشد و به نظر می رسد این امر بیشتر بار روانی داشته باشد تا افزایش سودآوری !!

ب) در این گروه آ س پ بعد از 3 روز اصلاح قیمتی روز پر معامله ای داشت. در این گروه بهتر است اگر قصد سرمایه گذاری دارید روی سهامی که در برنامه های خود افزایش سرمایه دارند بیشتر تمرکز کنید. آ س پ افزایش سرمایه 500 درصدی را در برنامه خود دارد. ثباغ هم پر حجم معامله شد و رشد 4 درصدی را به ثبت رساند. حقوقی ها در این سهم فعال هستند.

8) دارویی ها که منتظر ارائه گزارش های 9 ماهه هستند در 2 دسته معاملات مثبت و منفی را تجربه کردند. در دارویی ها شایعاتی در مورد افزایش نرخ دارو به میزان 25 تا 40 % شنیده شد که در جلسه ای توافق و گفته شد این اتفاق تا پایان سال نخواهد افتاد. برخی مسئولین به شرایط مثبت این گروه تاپایان سال اشاره کرده اند. گفته می شود بخش مهمی از دارایی های بلوکه شده که به کشور وارد می شود به صنعت دارو تزریق می شود.

9) سیمانی ها در بیشتر نمادها منفی معامله شدند. گزارش 9 ماهه این شرکت ها احتمالا از اواخر این هفته یا اوایل هفته بعد به بازار ارسال می شوند. سیمانی ها ترس از افزایش نرخ حامل های انرژی را دارند. یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با اشاره به افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفته: دولت هنوز میزان افزایش حامل‌های انرژی را قطعی نکرده است. در این گروه دبیر انجمن سیمان اعلام کرده: گاز 60 واحد تولیدکننده سیمان همچنان قطع است وی گفته: در سال‌های گذشته معمولاً با افت فشار گاز روبرو بودیم، به طوری که 30% انرژی مصرفی کارخانه‌های سیمان از طریق گاز و 70% از طریق مازوت تأمین می‌شد، ولی امسال قطع گاز به طور کامل اتفاق افتاده است.

10) نرخ ارز و سکه ( خرید – فروش ) :

الف) دلار : 2.970– 2.980 تومان

ب) یورو : 4.060 – 4.070 تومان

ج) درهم امارات : 812 – 815 تومان

د) سکه طرح جدید : 866.000– 876.000 تومان


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 81


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 12:46]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 66
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 788
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,518
بازدید ماه بازدید ماه : 8,453
بازدید سال بازدید سال : 59,379
بازدید کلی بازدید کلی : 953,325

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.133.152.26
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir