')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

سلام خدمت دوستان بازاری؛   دوستان سلام،امیدوارم ایام به کامتان بوده باشد.این روز ها همه به دنبال وضعیت بازار هستند.عده ای پول ها را به سمت فلزات رنگین برده اند و عده ای قصد نوسان بر روی مسکن را

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



سلام خدمت دوستان بازاری؛

 

دوستان سلام،امیدوارم ایام به کامتان بوده باشد.این روز ها همه به دنبال وضعیت بازار هستند.عده ای پول ها را به سمت فلزات رنگین برده اند و عده ای قصد نوسان بر روی مسکن را دارند.عده ای هم ترجیح می دهند تا فعلا نقد باشند.

در مجموع خبر های امیدوار کننده از نوع سیستماتیک و برونی بوده و اما گزارش هاست که این روز ها بازار را می راند.

مطالب زیر را برای چهارشنبه بخوانید:

 

 

 

بازارهای جهانی

 

در لحظه نگارش این مطلب هر بشکه نفت برنت دریای شمال ۱۱۰ دلار و ۲۳ سنت ارزش دارد. این در حالی است که نفت سبک آمریکا ۱۰۲ دلار و ۷۰ سنت مبادله می شود.

 

در بازار فلزات ، ترمز صعود طلا ، چند روزی است که کشیده شده و قیمت در حال تثبیت خود بالای ۱۳۰۰ دلار است. در حال حاضر هر اونس طلا ۱۳۱۸ دلار ارزش دارد. کارشناسان معتقدند متن مذاکرات فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که احتمال متوقف شدن محرک پولی طی ماه های آینده نیز وجود دارد و فدرال رزرو احتمالا تا پایان امسال کل محرک پولی را متوقف خواهد کرد. متوقف شدن محرک پولی آمریکا موجب افزایش ارزش دلار شده و تقاضا برای خرید طلا را به شدت کاهش خواهد داد.

رابین بار رئیس مرکز تحقیقات فلزات موسسه سوسایت جنرال فرانسه تاکید کرد: به نظر من افزایش قیمت طلا در هفته های گذشته تنها یک اقدام اصلاحی برای قیمت بوده است. ما هنوز بر این باوریم که قیمت طلا تا پایان امسال روندی نزولی خواهد داشت و به کمتر از ۱۰۵۰ دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش نظرسنجی بلومبرگ از کارشناسان اقتصادی نیز نشان می دهد که میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماه پایانی امسال به کمتر از ۱۱۶۵ دلار خواهد رسید.

جاستین اسمرک کارشناس ارشد اقتصادی گروه بانکی وستپک استرالیا نیز تاکید کرد: تقاضا برای خرید طلا تنها زمانی افزایش خواهد یافت که قیمت ها ارزان شود با افزایش مجدد قیمت ها سرمایه گذاران تمایلی برای خرید ندارند.  به نظر من نوسانات در بازار طلا ادامه خواهد داشت و این مساله ای طبیعی است و قیمت طلا تا پایان امسال به ۱۰۲۰ دلار خواهد رسید.

جفری کوری کارشناس ارشد موسسه گلدمن ساش آمریکا نیز تاکید کرد: بهبود شرایط اقتصادی آمریکا تا پایان امسال موجب کاهش بیشتر قیمت طلا خواهد شد و قیمت طلا به ۱۰۵۰ دلار در هر اونس خواهد رسید.

در سایر فلزات رنگین ، مس ۷۱۸۹ دلار ارزش دارد. روی حوالی ۲۰۶۰ دلار داد و ستد می شود. هر تن سرب ۲۱۳۲ دلار مبادله می شود و آلومینیوم ۱۷۲۴ دلار قیمت دارد.

به گزارش شینهوا ، دانشگاه شیامن و مرکز پیش بینی روزانه اطلاعات اقتصادی چین رشد اقتصادی این کشور را با ۰٫۰۸ درصد کاهش نسبت به رشد اقتصادی ۷٫۷ درصدی سال گذشته معادل ۷٫۶۲ درصد پیش بینی کرد. این پیش بینی بر اساس شرایط داخلی این کشور و با در نظر گرفتن سیاست اصلاحات اقتصادی دولت این کشور طی سال جاری صورت گرفته است.

بر اساس این پیش‌بینی، ظرفیت بیش از حد تولید در این کشور رشد سرمایه گذاری را در اقتصاد  آن کاهش خواهد داد و همچنین فشار بدهی ها بر دولت های محلی از گسترش سرمایه گذاری آن ها در بخش های مختلف جلوگیری خواهد کرد. این گزارش پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی در این کشور در سه ماهه نخست سال جاری به ۷٫۴۶ درصد کاهش یابد، اما این رشد در سه ماهه دوم با ۰٫۳ درصد افزایش به ۷٫۷۶ درصد افزایش یابد. یکی از اصلی ترین علل این افزایش رشد اقتصادی در سه ماهه دوم بهبود صادرات در این کشور خواهد بود.

در این پیش بینی برای سه ماهه سوم و چهارم سال جاری میلادی رشد اقتصادی ۷٫۷ درصدی پیش بینی شده است.

 

اخبار سیاسی

 

مذاکرات ایران و ۱+۵ به پایان رسید. طرفین این دور از مذاکرات را مثبت ارزیابی کردند ، هر چند جزئیات آن منتشر نشد.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: شروع خوبی داشتیم و باید کارهای تکنیکی را انجام دهیم. وی، پس از پایان این دور از مذاکرات در وین در کنفرانسی خبری در جمع خبرنگاران گفت: خیلی کار برای انجام دادن داریم و آسان نخواهد بود. شروع خوبی داشتیم و باید کارهای تکنیکی را انجام دهیم.

ظریف وزیر خارجه کشورمان گفت که دو طرف معتقدند که شروع خوبی بود. وی افزود: کار زیادی پیش رو داریم اما پیشرفت های خوبی کردیم. ظریف اضافه کرد:  دور بعدی مذاکرات ۱۷ مارس قبل از نوروز در سطح بنده و خانم اشتون خواهد بود.

وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد: مذاکرات محدود به مسئله هسته ای خواهد بود. ظریف بیان داشت: همگی باید تلاش کنیم که این فرصت پیش آمده از دست نرود. وی افزود: جو مذاکرات مثبت و جدی بود اما مثبت تر از آنچه انتظار داشتم بود البته اختلافاتی وجود داشت اما توافق کردیم که تنها در مورد مساله هسته ای مذاکره کنیم.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: توانایی نظامی و علمی ما ربطی به مذاکرات ندارد و هیچگونه گفتگویی در مورد برچیدن سایت های هسته ای نشد. ظریف با اشاره به سخنان مقامات آمریکایی در چندین ماه گذشته گفت: ما توافق کردیم که هیچ کس طرف دیگری را با ادعاهای جدید غافلگیر نکند. وی اضافه کرد: لفاظی های آمریکا در چنید ماه گذشته کمک کننده نبود و حتی باعث تشدید بی اعتمادی شد، ما امیدواریم که آن ها توافق را به آرام کردن گروه های فشار ترجیح دهند.

وزیر خارجه کشورمان گفت: در این مذاکرات همچنین درمورد چارچوبی که برای رسیدن به راه حل نهایی به ما کمک کند توافق کردیم در همین رابطه متخصصان فنی در ماه مارس با یکدیگر ملاقات می کنند و ما و خانم اشتون نیز در روز ۱۷ مارس قبل از فرارسیدن نوروز جلسه بعدی را خواهیم داشت.

یک مقام مذاکره کننده آمریکایی(که برخی از رسانه ها آن را وندی شرمن خواندند) پس از پایان مذاکرات در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات با هدف اطمینان یابی از آن است که ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نکند. وی افزود: ما همگی احساس می کنیم که پیشرفت هایی کردیم. این مقام ارشد آمریکایی اضافه کرد: مذاکرات سازنده بود و ما شاهد نقاط اشتراک و توافق با طرف مقابل بودیم.

وی تصریح کرد: مذاکرات سختی پیش رو داریم اما ما به دنبال حل این مسئله در ۶ ماه هستیم. این مقام مذاکره کننده آمریکایی افزود: تمامی ما خوشحالیم که جو مذاکرات حرفه ای و بدون هیچ جدلی بود. وی بیان داشت: ما تاریخ هایی را برای نشست های بعدی در ۴ ماه آینده مشخص کردیم.

این مقام آمریکایی تاکید کرد: هیچ چیز مورد توافق قرار نمی گیرد تا زمانی که در مورد همه چیز به توافق برسیم. وی افزود: طرفین مخاطبان داخلی دارند که سخنانی را خطاب به انها می زنند که طرف دیگر دوست ندارد، ما از این پس سعی می کنیم که با ملاحظه باشیم. این مقام ارشد امریکایی افزود: ما به سخنان نتانیاهو احترام می گذاریم و این مهم است که آنچه متحدانمان می گویند را گوش دهیم با این حال همیشه با آن ها موافق نخواهیم بود.  وی اضافه کرد: فردا به اسرائیل و سپس به عربستان می رویم تا آن ها را در جریان مذاکرات قرار دهیم.

این مقام آمریکایی بیان داشت: ما معتقدیم که «برنامه اقدام مشترک» تمامی نگرانی ها را رفع خواهد کرد.

 

بازار سهام

 

مهمترین اتفاق بازار چهارشنبه را می توان بازگشایی نماد فارس دانست. بیش از ۱۶ میلیون برگه سهم شرکت داد و ستد شد. سهم تا یک قدمی ۱۷۰۰ تومان رشد کرد و مجددا تا ۱۶۲۵ تومان عقب نشینی کرد. نباید فراموش کرد که فارس ۴۰ درصد از ظرفیت تولید پتروشیمی کشور را در اختیار دارد. با توجه به افزایش تخفیف برای نرخ خوراک مایع، فارس حتی پتانسیل تعدیل مثبت را هم دارد.

در گروه پالایشی و در نماد شبندر ، اولین پیش بینی سود سال ۹۳ این شرکت با کاهش ۱۰ تومانی سود نسبت به سال ۹۲ همراه بود. به عنوان گزارش اولیه نسبتا می توان به آینده این شرکت امیدوار بود. افزایش ۳۶۵ درصدی هزینه های مالی و کاهش ۳ درصدی سود عملیاتی از جمله دلایل عمده این کاهش سود بود. لازم به ذکر است نرخ تسعیر ارز در این گزارش ۲۶۵۰ تومان عنوان شده است.

در گروه خودرویی ایران خودرو در ۳۰۰ تومان به کار خود پایان داد. هر چند چشم انداز میان مدت و بلند مدت شرکت مثبت است. اما به نظر در حال حاضر قیمت رشد مناسبی را تجربه کرده و در ریزش اخیر بازار ،سهم ۲۵ درصد افت کرده و نسبت به بسیاری از نمادهای گروه افت کمتری را داشته است. در صورت نفوذ قیمت به زیر ۳۰۰ تومان ، اولین سطح حمایتی معتبر ۲۷۶ تومان است.

در گروه ساختمانی ، وساخت از لبه تیغ و آخرین حمایت معتبر خود برگشت. قیمت به ترند صعودی خود واکنش نشان داده و واگرایی مثبت بین قیمت و اندیکاتور آر اس ای مشهود است. البته با توجه به ریزش سنگین قیمت در کوتاه مدت ، انتظار رشد شارپ را نمی توان از سهم داشت. تثبیت بالای ۴۲۰ تومان نوید رشد قیمت تا ۴۸۰ تومان را خواهد داد.

در همین گروه می توان به ثغرب اشاره کرد. در صورتی که سهم بتواند بالای ۳۵۷ تومان تثبیت شود ، به لحاظ تکنیکی احتمال تشکیل الگوی هارمونیک bat افزایش می یابد. در این صورت هدف سهم حوالی ۴۱۵ تومان ارزیابی می شود.

در نماد آ س پ نیز ظاهرا بحث افزایش سرمایه شرکت جدی تر شده است. شنیده می شود شرکت درخواست افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی را به سازمان فرستاده است. در صورتی که این افزایش سرمایه مورد تایید قرار گیرد ، مسلما باعث افزایش تقاضا به سمت این نماد خواهد شد.

در نماد همراه ، پس از تعدیل مثبت ۱۸ درصدی ، شاهد افزایش قیمت سهم بودیم. به لحاظ تکنیکی کف سهم تا ۵۶۰۰ تومان رشد کرده است. هر چند با توجه به نزدیکی مجمع و سود بالای شرکت ، بعید است در روزهای آینده شاهد افت محسوس سهم باشیم.

در گروه دارویی ، شرکت داروپخش (هلدینگ) سود سال ۹۳ خود را با تعدیل ۱۹ درصدی به بازار ارائه کرد. به لحاظ تکنیکی سهم پس از شکست سقف کانال صعودی به نقطه شکست پولبک کرده است. بنابراین کف سهم در ۱۷۴۰ تومان بسته شده است. در صورت شکست محدوده روانی ۲۰۰۰ تومان می توان به رشد قیمت تا حوالی سقف قبلی امیدوار بود

 شنبه

در اخبار سیاسی شنیده می شود ظریف روز ۸ اسفند برای دیدار با همتای هندی خود عازم دهلی نو می شود. گفته می شود این مذاکرات طیف وسیعی ازمسایل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی را دربرخواهد گرفت.

ظریف همچنین دراین سفر با دیگر مقام های ارشد هندی در مورد گسترش روابط دو جانبه دیدار و گفت وگو خواهد کرد. یک روزنامه چاپ دهلی نو در آستانه سفر دکتر ظریف نوشت: تهران و دهلی نو در راستای تامین منافع به یکدیگر نیاز دارند.

البته برخی از تحلیل گران سیاسی این سفر را بی ربط به پول بلوکه شده ایران بابت فروش نفت در هند نمی دانند. چرا که اخیرا ، ایران در چارچوب توافق هسته ای ژنو، یک میلیارد و ۵٠٠ میلیون دلار طلب نفتی خود از دهلی نو را مطالبه کرده است.

روز جمعه شانا گزارش داد ، ایران خواستار دریافت یک میلیارد و ۵٠٠ میلیون دلار از پول های نفتی بلوکه شده خود در هند بر پایه توافق هسته ای تهران با گروه ١+۵ شده است.

سه میلیارد دلار از پول نفت ایران در دست پالایشگران هندی است و بخش دیگری از پول های بلوکه شده ایران هم در یک حساب بانکی در بانک یو سی او هند به ارز روپیه هند نگهداری می شود .براساس این گزارش چنانچه دهلی نو این موضوع را بپذیرد، هند پس از ژاپن و کره جنوبی سومین کشوری است که پس از اجرایی شدن فاز نخست توافق هسته ای ژنو، بخشی از درآمدهای نفتی بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران را می پردازد.

 پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت اعلام کرد:پیش از این دولت ژاپن بخشی از بدهی های نفتی خود را به ایران پرداخت کرد و کره جنوبی نیز قرار است بخشی از این پول را به حساب ایران منتقل کند.

براساس این گزارش بر پایه توافق هسته ای ژنو که ۲۴ نوامبر میان ایران و گروه ۱+۵ حاصل شد ،تهران می تواند در هشت قسط چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از درآمدهای نفتی بلوکه شده خود در بانک های خارجی را دریافت کند.

 برپایه این گزارش ژاپن روز اول فوریه در نخستین قسط، ۵۵۰ میلیون دلار از درآمدهای بلوکه شده نفتی ایران را پرداخت کرد.

در همین راستا شنیده می شود صادرات نفت ایران به دو کشور هند و چین افزایش یافته است. خبرگزاری رویترز خبر داده صادرات نفت ایران به دو کشور آسیایی چین و هند در ماه ژانویه گذشته افزایش یافته است. این گزارش می‌افزاید افزایش صادرات نفت ایران پس از توافق‌نامه هسته‌ای بین ایران و کشورهای ۱+۵ در ژنو صورت گرفته است.

طبق آمارهای رویترز، حجم نفت وارداتی هند از ایران در ماه ژانویه سال ۲۰۱۴ برابر با ۴۱۲ هزار بشکه بوده که نسبت به حجم آن در سپتامبر ۲۰۱۳ افزایش دو برابری داشته است. هند در این ماه ۱۸۹ هزار و ۱۰۰ بشکه نفت از ایران وارد کرده بود.

علاوه بر رفع تحریم‌ها، بازگشایی یک پالایشگاه هندی که طی سه ماه اخیر تعطیل شده بود از جمله دیگر دلایل این افزایش بوده است.

صادرات نفت ایران به کشور چین هم در ماه ژانویه به نسبت ماه گذشته آن ۱۱٫۲ درصد افزایش داشته و از ۵۰۷ هزار و ۷۰۷ بشکه به ۵۴۶ هزار و ۵۳۶ بشکه در روز رسیده است.

حجم مبادلات نفتی ایران در ماه ژانویه سال جاری بالاترین مقدار از فوریه سال ۲۰۱۲ تا کنون بوده است.

آمار آژانس بین‌المللی انرژی که ۲۴ بهمن‌ماه منتشر شد، حاکی است که صادرات کلی نفت ایران در ماه ژانویه به یک میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه رسیده و نسبت به متوسط صادرات نفت این کشور در سال ۲۰۱۳ روزانه تا ۲۵۰ هزار بشکه افزایش یافته است.

در بازار سهام ، از امروز ۱۴ نمادی که پیش تر توسط سازمان بورس اعلام شده بود ، در بازار توافقی معامله خواهند شد. زنجان ، شلرد ، اخیا سپاهان و آینده از مهمترین این نمادها هستند.

در گروه بانکی ، بانک صادرات مدت هاست با یک اصلاح فرسایشی دست و پنجه نرم می کند. کف سهم روی ۹۶ تومان بسته شده است، هر چند نفوذ به زیر ۱۰۰ تومان بسیار بعید است. در حال حاضر ۱۱۲ – ۱۱۴ تومان اولین محدوده مقاومتی پیش روی قیمت است. شکست آن می تواند رشد سهم را تا ۱۲۵ تومان رقم بزند. شرکت در گزارش اخیر خود سود سال مالی جاری را ۳ درصد تعدیل داد و تاکنون ۷۸ درصد از آن را پوشش داده است.

در همین گروه بانک کار آفرین با افزایش قابل توجه سود خود مواجه شده است. سود سال ۹۳ شرکت نسبت به سود سال مالی جاری با افزایش ۳۵ درصدی به ۵۰ تومان به ازای هر سهم رسید.

گروه دارویی شاید بهترین گزارشات را به بازار تزریق کرد. دارو پخش نیز گزارشی خوبی به بازار داد. گفته می شود دلر نیز در روزهای آینده سهامداران خود را سورپرایز خواهد کرد.

اما در گروه روی مطابق سنت همیشگی شرکت های این گروه در ابتدای امر گزارشات ضعیفی ارائه دادند. توسعه معادن روی ایران سود سال آینده خود را با کاهش ۳۰ درصدی ۳۲ تومان اعلام کرده است. در این گزارش سود فاسمین ۱۰۲ و سود فرآوری ۲۴ تومان دیده شده است. کسانی که قصد سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت در این گروه دارند ، ارائه این گزارش ضعیف بهترین فرصت برای افت قیمت ها و ورود به سهم است. در نماد کروی ۲۲۰ – ۲۰۰ سطح تعادلی قیمت است. در نماد کالسیمین ۸۰۰ تومان می تواند به عنوان حمایت عمل کند. در نماد فرآوری نیز ۴۵۰ – ۴۷۰ تومان می تواند به عنوان محدوده مناسب خرید باشد.

 

* موفق باشید *


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 87


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 03 اسفند 1392 ] [ 21:47]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 69
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 599
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,329
بازدید ماه بازدید ماه : 8,264
بازدید سال بازدید سال : 59,190
بازدید کلی بازدید کلی : 953,136

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.145.10.45
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir