')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

1) اولین روز هفته را در حالی آغاز کردیم که پیش بینی می شد افزایش تقاضای بیشتری را شاهد باشیم اما بازار امروز نشان داد که هنوز به خودباوری نرسیده و علیرغم ضعف فروشنده ها، عاملی به نام ترس نمی گذارد که

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



1) اولین روز هفته را در حالی آغاز کردیم که پیش بینی می شد افزایش تقاضای بیشتری را شاهد باشیم اما بازار امروز نشان داد که هنوز به خودباوری نرسیده و علیرغم ضعف فروشنده ها، عاملی به نام ترس نمی گذارد که بازار با قدرت بیشتری رو به جلو حرکت کند. انتظار می رود طی روز های آینده و به کمک تزریق نقدینگی بازار به اطمینان و آرامش بیشتری دست یابد چرا کهبازار اصلاح خوبی را طی مدت اخیر داشته و قیمت ها به شدت اصلاح شدند. P/E بازار کاهش یافته و از همه مهمتر این که ابهاماتی همچون بررسی بودجه سال 93 در مجلس و گزارش های بودجه 93که بر بازار سایه افکنده بودند، تا حدود زیادی رفع شدند. شاخص کل در حالی بیش از 12% افت کرد که بسیاری از نمادهای بازار افت بیش از 30 -40 درصدی را تجربه کردند و مسلما در این شرایط فروش سهامی که تا این حد افت داشته اند منطقی ندارد. با توجه به نزدیک شدن به فصل مجامع کم کم جذابیت های لازم برای خرید سهام بنیادی ایجاد خواهد شد و شاید تنها یک قدم تا بازگشت بازار فاصله داشته باشیم که این قدم می تواند با یک شوک مثبت ظاهر شود ...

 

2) در نتیجه معاملات امروز ، شاخص کل بورس تهران پس از رشد 143 واحدی و رسیدن به رقم 78.590 واحدی با افزایش عرضه ها روبرو شد و نتیجه این عرضه ها در پایان معاملات افت 216 واحدی شاخص و رسیدن به رقم 78.231 واحدی بود. نمادهای معاملاتی پارسان ، شخارک و شبندر به ترتیب با 88 ، 70 و 51 واحد بیشترین تاثیر منفی را در افت کلی بازار داشتند اما در سوی مقابل بانک ملت به کمک وبانک توانستند با تاثیر مثبت 63 و 20 واحدی سد راهی برای جلوگیری از افت بیشتر دماسنج بازار باشند. شاخص فرابورس هم با افت 3 واحدی به رقم 747 واحدی رسید. شاوان و ذوب آهن بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص این بازار داشتند. ارزش کلی معاملات امروز به 282 میلیارد تومان رسید که که 163 میلیارد تومان از این معاملات در بازار بورس به ثبت رسید. بیشترین ارزش معاملات متعلق به معاملات 32 میلیارد تومانی سیمان تهران بود. از دیگر نماد های پر حجم بازار می توان به نماد تازه وارد بمپنا ، وبملت ، کچاد و وتجارت اشاره داشت.

 

3)در نشست امروز حقوقی ها پایان محدودیت های حاکم بر فروش سهام و همچنین طرف مشورت قرار گرفتن حقوقی ها با نهاد ناظر بازار سرمایه در کنار تلاش بورس برای اتصال به کابینه به عنوان 3 موضوع مهم مورد جمع بندی قرار گرفت و قرار شد در جلسه ای با مدیران بازار سرمایه در میان گذاشته شود. یکی از مواردی که باعث شده تا حقوقی میل و رغبت زیادی نسبت به ورود سرمایه های خود نداشته باشند تصمیمات سازمان بورس مبنی بر اجرای آپشن جدید معاملاتی بدون هماهنگی با آن ها بوده است. آن ها اعتقاد دارند اگر قرار است تصمیم مهمی مثل تغییر رویه های معاملاتی و یا سایر تصمیملات مهم اتخاذ شود، حتما بازیگران عمده بازار طرف مشورت قرار گیرند و در جلساتی که این گونه تصمیمات اتخاذ می شود، حتما چند نماینده از کانون نهادهای سرمایه گذاری و کارگزاران حضور داشته باشند. ضمن اینکه به گمان آنان اگر نماینده ای از بازار سرمایه در جلسات تدوین بودجه 93 در دولت شرکت داشت، نرخ خوراک و بهره مالکانه این چنین رشد نمی کرد.

 

4) حواشی بازار :

 

الف) در خبر های سیاسی، رییس هیات کارشناسی ایران با اعلام پایان مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 درباره گام نهایی پس از 3 روز در وین این گفت‌وگوها را مفید خواند و گفت : 2 طرف در مذاکرات جدی بودند. حمید بعیدی‌ نژاد افزود در این 3 روز درباره مسایل مختلف هسته ‌ای از جمله غنی‌سازی، راکتور تحقیقاتی اراک و همکاری‌های هسته ‌ای بحث شد. گفتنی است نشست کارشناسی دیگری تا قبل از مذاکرات بعدی ایران و 1+5 ( 27 تا 29 اسفند ) در سطح معاونان وزیران خارجه به سرپرستی کاترین اشتون و محمد‌جواد ظریف برگزار نخواهد شد. محمدجواد ظریف در کنفرانسی مطبوعاتی در اندونزی بر نقش مهم ایران و اندونزی در منطقه و ایجاد ثبات جهانی تاکید کرد و گفت که هیچ کس نمی‌تواند مانع از برخورداری از تکنولوژی انرژی هسته ‌ای صلح‌آمیز شود.

 

ب) در خبری دیگر، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امشب و به دعوت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان وارد تهران می ‌شود. اشتون قرار است روز یکشنبه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود و حسن روحانی رئیس ‌جمهور کشورمان دیدار و گفت‌وگو کند.

 

ج) قسط دوم دارایی‌های بلوکه شده ایران امروز واریز می‌شود. دومین قسط دارایی‌های بلوکه شده ایران اول مارس به حساب بانک مرکزی واریز می‌شود اما با توجه به این که این تاریخ مصادف با روز تعطیل کشورهای اروپایی بود، واریز 450 میلیون دلار به عنوان قسط دوم به تعویق افتاد که طبق اعلام رییس کل بانک مرکزی قسط دوم دارایی‌های بلوکه شده ایران امروز باید واریز شود. بر اساس گزارش رویترز، قرار است کره جنوبی 550 میلیون دلار از بدهی نفتی‌اش به ایران را به عنوان سومین قسط پرداخت کند.

 

د) در خبرهاي مربوط به قرارداد گازي ايران و تركيه یک منبع آگاه گفت: ایران توانایی تأمین گاز مورد نیاز ترکیه به هر مقداری که آن ها لازم داشته باشند را دارد اما شرط افزایش صادرات گاز به این کشور مصالحه با ایران است. با توجه به اینکه ایران از سال آینده می‌تواند به مقدار بیشتری گاز تولید کند و آن را صادر و یا در داخل مصرف کند گفت: بهترین گزینه برای ایران افزایش صادرات گاز است از این رو مشکلی برای تامین گاز ترکیه وجود ندارد و حتی می تواند رقم صادرات خود را به ترکیه افزایش دهد. براساس توافقاتی که با ترکیه شده ، ایران می تواند گاز خود را از طریق خاک ترکیه به اروپا صادر کند که این موضوع برای ترکیه دارای اهمیت بسیار زیادی است.

 

ه) پيرو راي برائت دادگاه عمومي اتحاديه اروپا براي 11 تن از مديران ارشد شركت‌هاي گروه كشتيراني جمهوري اسلامي ايران و عدم فرجام‌خواهي از طرف مسئولين ذيربط اتحاديه اروپا و نهايتاً قطعي شدن راي دادگاه اشاري در مورخ 3 اسفندماه سال جاری، وزارت خزانه‌ داري دولت انگليس در 8 اسفندماه سال جاری، ‌مبادرت به لغو تحريم‌هاي اعمالي عليه مديران ارشد كشتيراني جمهوري اسلامي ايران کرد.

 

و) در خبر های اقتصادی، علی طیب‌نیا طی سخنانی در جمع نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کاهش میزان تورم 5.5 درصدی در بهمن سال گذشته به 0.4 درصد در بهمن امسال، این امر را نمایانگر موفقیت دولت در مهار تورم آن هم درست در ماه‌هایی دانست که همواره در تمامی سال های اخیر شاهد افزایش تورم بوده‌ ایم. وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اگر بتوانیم همین روند را ادامه دهیم تورم سال آینده زیر 15% می‌شود.

 

ز) در بازارهای جهانی شاهد کاهش نرخ فلزات جهانی هستیم. مس به محدوده 6.800 دلار رسیده است این در حالیست که قبل از این در محدوده بیش از 7.000 دلار در هر تن معامله می شد. روی و سرب هم به مرز 2.000 دلار نزدیک شده اند. قیمت طلا در بازار جهانی ۱۳ دلار کاهش یافت و به 1.338 دلار در هر اونس رسید. به دنبال انتشار گزارش وزارت کار آمریکا مبنی بر ایجاد 175 هزار فرصت شغلی جدید در ماه فوریه قیمت جهانی طلا با افت یک درصدی روبرو شد.

 

5) ترکش های خوراک 13 سنتی !!

 

الف) در گوه پتروشیمی همچنان بی اعتمادی و عدم اصلاح کافی باعث بی توجهی به نماد های این گروه شده است. بازار معتقد است نماد های این گروه در حالی مسبب اصلی ریزش بازار بودند که آن ها کمترین افت را در بین نماد های حاضر در تابلوی معاملات تجربه کردند. لذا به نظر می رسد از روز های آتی شاهد متعادل شدن نماد های این گروه و افزایش تقاضا در برخی از نماد های سرشناس گروه پتروشیمی باشیم.

 

ب) مصاحبه مديرعامل ملي پتروشيمي جالب بود. از سال آینده تولید بنزین در پتروشیمی ها متوقف می شود. مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: صنعت نفت در نظر دارد متوسطی از قیمت 3 سنت و ۱۳ سنت یعنی عددی از 10 سنت و یا کمتر را تعیین کند که رقم معقولی خواهد بود.

ج) در این گروه بلوک ۱۷ درصدی سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، 28 اسفند دوباره عرضه می‌شود.قیمت پایه این عرضه 2225 تومان می باشد. دولتقصد دارد يک بار ديگر در آخرين روز سال شانس خود را براي فروش بلوک خلیج فارس آزمايش كند. گفته مي شود اين بار صندوق نفت با عرضه نفت سپاهان و فروش برخی از دارایی ها خود را برای خرید این بلوک آماده می کند و به نظر این بار معامله انجام شود.

 

د) در این گروه علیرغم رسیدن خبر قطعی مربوط به پذیرش پترول در فرابورس اما با توجه به افت زیر مجموعه ها در این شاهد افزایش عرضه ها در این نماد بودیم. شرکت های حاضر در بازار پایه با اخذ شرایط ورود به فرابورس، به نوبت وارد این بازار می شوند. سید مهدی علم الهدی، معاون توسعه بازار فرابورس درباره پذیرش‌ های پیش رو در بازار فرابورس گفت: گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان از جمله شرکت های بازار پایه بوده که با توجه به اطلاعات لازم وبررسی های انجام شده از سوی سازمان شرایط پذیرش در بازارهای بالاتر فرابورس را کسب کرده است. این مقام مسئول در فرابورس اشاره کرد: در حال حاضر مشغول انجام کارهای درج نماد این شرکت هستیم و شرکت باید اطلاعات تکمیلی را به سازمان تحویل دهد و امیدواریم مراحل درج با سرعت خوبی انجام شود.

 

ه) تاپیکو مقاومت 485-490 تومانی را در پیش دارد. با توجه به پیشرفت مناسب ستاره نفت خلیج فارس در سال آتی به نظر وضعیت تاپیکو بهتر می شود.

 

و) شپدیس به حمایت 1.600 تومانی نزدیک شده است و شکست این سطح او را راهی 1.480 تومان می کند. با توجه به اینکه طرح توسعه مهم شرکت در سال آتی به بهره برداری می رسد به نظر نمی رسد که افت زیادی را در این سهم شاهد باشیم. در شپدیس امروز هامون سپاهان خریدار سهم بود. در اوره سازان شاهد افت قیمت های جهانی به زیر 400 دلار و نرخ 394 دلار هستیم.

 

ز) پارسان همچنان بعد از مجمع تقسیم سود فشار عرضه ها را تحمل می کند و امروز صف فروش بود که مورد حمایت غدیر واقع شد. گفته می شود به زودی خبر انتقال 20% پتروشیمی پارس به پرتفوی غدیر و پارسان به بازار می رسد که خبر خوبی برای هر 2 سهم محسوب می شود.

 

ح) شیران روز 27 اسفند به مجمع تقسیم سود می رود و طبق اعلام شرکت قرار است 386 تومان از سود 7.785 ریالی اش را تقسیم کند که دلیل آن اهداف و پروژه های آتی اشاره شده است. شرکت درصد سود تقسیمی را طبق سیاست همه ساله دست کم در نظر گرفته است اما باید دقت داشت سود تقسیمی که هیئت مدیره در زمان مجمع تصویب می کند احتمالا بالاتر بوده و رشد سود تقسیمی بر سهم های ولصنم ، وآتی و وصنعت موثر خواهد بود.

 

ط) غدیر 25 اسفند مجمع تقسیم سود دارد و سود سهم از 28 اسفند پرداخت خواهد کرد. گفته می شود در این مجمع بحث افزایش سرمایه 100 درصدی مطرح شده و احتمالا بخشی از این سود به دلیل افزایش سرمایه در حساب شرکت باقی می ماند. مدیرعامل غدیر در مورد نرخ خوراک این گروه گفت: طبق آخرین صحبت هایی که با وزارت نفت انجام داده ایم از آن ها قول گرفته ایم تا فرمول قیمت گذاری را طوری تعیین کنند که این نرخ زیر 10 سنت شود.

 

6) حقوقی ها نفس این گروه را بریدند !!

 

الف) گروه بانکی که می توانند یکی از گروه های پرتقاضای بازار در شرایط مثبت باشند امروز با توجه به فشار عرضه ها در بانک ملت پر عرضه ظاهر شدند. اواخر هفته پیش معاملات پرتقاضای بانک ملت و گزارش مثبت بانک صادرات برای سال آتی و خبرهای مثبت دیگر از برخی نمادهای دیگر جوی مثبت در گروه به راه انداخته بود.

 

ب) در این گروه همچنان بحث بر سر افزایش نرخ سود بانکی ادامه دارد. مدیرعامل بانک سینا با اشاره به افزایش هزینه بانک‌ها و محدودیت‌های تعیین‌شده برای نرخ سود، گفته: افزایش نرخ سود اوراق مشارکت بانک مرکزی به 23% ، علامتی به بانک‌ های کشور داد تا نرخ سود تسهیلات را متفاوت از گذشته کنند.

 

ج) بانک صادرات فروش نیروگاه قائم رادر دستور کار خود قرار داده است که می تواند بیش از 10 تومان بر سود هر سهم شرکت موثر باشد. وبصادر مقاومت 110 تومانی را در پیش دارد که در صورت عبور می تواند رشد خوبی داشته باشد. دو حقیقی مدت هاست که با عرضه های بسیار سنگین اجازه رشد قیمتی به سهم را نمی دهند. سهم در این قیمت ها هیچ ریسکی ندارد.

 

د) بانک ملت در قیمت های فعلی با دید مجمع و بلند مدت می تواند بازدهی کم ریسک و بی دردسری را نصیب سهامدارانش کند. مالی ملت که همیشه در قیمت های بالا سهم را می فروشد نوسان زیادی روی سهم انجام می دهد .با فشار عرضه ها در نهایت سعی می کند سهم را پایین بکشد و بخرد

 

ه) به زودی برای افزایش سرمایه 161 درصدی متوقف می شود. گفته می شود شرکت سود سال 93 را در سطوح سود فعلی به بازار اعلام می کند. حضور در افزایش سرمایه به دید سهامداری می تواند بازدهی مناسبی را به دنبال داشته باشد.

 

و) در این گروه باید به بانک سرمایه هم توجه داشت. سهمی که با P/E پائینی معامله می شود و به لحاظ تکنیکی شرایط مناسبی داشته و می تواند یکی از کم ریسک ترین سهام این گروه به دید حضور در مجمع تقسیم سود باشد. سهم امروز معاملات متعادلی را در محدود صفر تابلو به ثبت رساند و مطمئنا هر واکنش مثبتی در این گروه می تواند او را در کانون توجه بازار قرار دهد.

 

7) دوئل فلزات جهانی با فاز دوم هدفمندی !!

 

الف) در گروه فلزی ریسک افزایش شدید نرخ حامل های انرژی تا حدودی کاهش پیدا کرده است. در مورد هدفمندی وزیر صنعت گفته: دولت جلسات متعددی در مورد نحوه اجرای طرح مرحله دوم هدفمندی یارانه ها برگزار کرده و در این راستا سعی کرده است با شیبی بسیار ملایم این طرح را اجرایی کنند.

 

ب) در این گروه، ذوب آهن 50 تومان برای بودجه سال 93 خود در نظر گرفته است. بهای تمام شده شرکت دست بالا گرفته شده و تاثیر فاز دوم هدفمندی و گران شدن سنگ آهن را در صورتهای خود لحاظ کرده است. در بهای فروش کمتر محافظه کار بوده و قیمت فروش سال 93 را بالاتر از قیمتهای فعلی دیده است. شرکت در بودجه خود جا برای تعدیلات مثبت در گزارش های دوره ای سال 93 گذاشته است.

 

ج) در فولاد شاهد معاملاتی کم رمق بودیم فولادی که با توجه به گزارش و بودجه فولاد هرمزگان می تواند از محل سود او به EPS خود افزوده و سود سال 93 خود را تا بیش از 60 ریال افزایش دهد.

 

د) فخوز در این روزها فروش خوبی در بورس کالا دارد و حتی از بودجه پیش بینی شده سال جاری فراتر رفته است. به نظر می رسد فخوز به سود بیش از 200 تومانی برای سال جاری دست یابد.

 

ه) امروز مجمع فوق العاده فاسمین برگزار شد و با افزایش سرمایه 112 درصدی شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی های موافقت شد. در مجمع شرکت از ورود جدی سهامداران عمده شرکت به معادن جدید در سال های آتی صحبت شد.

 

8) گروه نوسان !!

 

الف) در گروه پالایشی همچنان شاهد روندی نوسانی هستیم که تقریبا نقطه های نوسانی آشکار هستند. در این گروه وزیر نفت برای جلوگیری از خام فروشی نفت گفته که در 4 یا 5 سال آتی باید دست کم 1 میلیون بشکه ظرفیت پالایشی ایران بالا رود

 

ب) شبندر در قیمت های نزدیک به 1.400 تومان با افزایش تقاضا و در قیمت های نزدیک به 1.500-1.550 تومان با افزایش عرضه ها روبرو می شود. شرایط بنیادی شرکت در سال آتی سهم را به قیمت های بیش از 1.600 تومان سوق خواهد داد. شبندر سود سال 93 خود را در گزارش حسابرسی شده از 2.180 ریال به 2.187 ریال به ازای هر سهم افزایش داده است. لازم به ذکر است، شرکت نرخ خرید نفت خام را 98 دلار و نرخ خرید میعانات گازی را 94 دلار به ازای هر بشکه برای سال 93 در نظر گرفته است.

 

ج) در این گروه شپنا به زودی تابلوی معاملات را برای اعمال افزایش سرمایه 300 درصدی ترک می کند. شپنا طی سال جاری رشد قیمتی را تجربه نکرده و به نظر این رویه تا بعد از ثبت افزایش سرمایه ادامه داشته باشد.

 

د) در شاوان شاهد نوسان این سهم در سطوح قیمتی 2.300 الی 2.800 تومان هستیم. شاوان در حالی بخشی از پتانسیل های بنیادی خود را مخفی نگه داشته که با افزایش ظرفیت پالایش نفت خام و تولید محصولات جدید بر رشدش افزوده می شود.

 

ه) پالایش نفت تهران همچنان در انتظار خبر افزایش سرمایه خود می باشد. افزایش سرمایه ای که او را از این قیمت های سنگین نجات داده و بطور قطع نحوه معاملات او را تسهیل می کند. به نظر می رسد شتران در این گروه حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد. کف قیمتی 76.000 تومان مانع از ریزش بیشتر سهم خواهد شد.

 

و) در نفتی ها ، نفت سپاهان سود هر سهم سال مالی جاری خود بر اساس عملکرد 9 ماهه را 3.073 ریال اعلام کرده است و در 9 ماهه واقعی 76% آن را پوشش داده است. با اعلام سود سال 93 شرکت برای عرضه اولیه آماده می شود. گفته می شود بورس قصد دارد در تاریخ 21 اسفند ماه نفت سپاهان را عرضه اولیه کند. به نظر او در قیمت های 1.800 تا 2.000 تومان قیمت خورده و تا پایان سال به قیمت های 2.400 تومانی خواهد رسید.

 

9) گروهی بدون لیدر !!

 

الف) گروه خودرو در غیاب لیدر خود شرایط خوبی را تجربه نمی کند. خودرویی هایی که به نظر با کاهش تحریم ها و برقراری ارتباط با شرکت های خارجی می توانند شرایط بهتری را در سال 93 تجربه نمایند اما با توجه به نزدیک بودن به فصل مجامع و عدم تقسیم سود ، به نظر این گروه فعلا روندی نوسانی و تا حدودی کاهش را در پیش بگیرند.

 

ب) این روزها خودرویی ها در انتظار 2 خبر هستند. گزارش ایرانخودرو و افزایش احتمالی نرخ خودرو در راستای اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها که رسیدن هر کدام از این خبر ها می تواند توجهات به این گروه را باز گرداند.

 

ج) در گروه خودروخبرهای خوبی از ارسال قطعات از اروپا برای خودروسازان منتشر شده است. معاون وزیر صنعت هم از مشارکت خودرو سازان چینی در تولید 2 نوع خودرو در ایران خبر داده است. گویا قرار است شرکت چانگان چین شریک جدید سایپا باشد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه شرکت چانگان می تواند از 3 طریق در صنعت خودروسازی ایران حضور یابد، ادامه داد: یکی از این راه ها، سرمایه گذاری در زمینه تولید قطعات الکترونیکی و با فناوری بالا بطور مستقیم در ایران می باشد. وی اضافه کرد: پیشنهاد دیگر این است که با خرید بخشی از سهام شرکت های سایپاکاشان ، پارس خودرو و تولید محصول در این شرکت ها وارد بازار ایران شود. به گفته شافعی، گزینه سوم حضور چانگان در ایران، خرید بخشی از سهام سایپا خواهد بود که اگر شرکت چینی علاقه مند به حضور در بازار ایران باشد، از طریق سایپا می تواند حضور موثرتری داشته باشد.

 

د) همچنین عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران، از آغاز مجدد فعالیت قطعه سازان اروپایی در ایران خبر داده است.وی گفت: حدود 15 قطعه ساز اروپایی ارسال قطعه به ایران را مجددا آغاز کرده اند. این قطعه سازان از کشورهایی چون آلمان، ایتالیا و فرانسه هستند.

 

ه) در این گروه ، خبمن تقریبا تنها نماد سبز میدان بود و حتی در دقایقی صف خرید را هم تجربه کرد اما فشار فروش صف او را ناپدید ساخت. بهمن حمایت محکم 200 – 210 تومانی را زیر پای خود دارد و بعدی به نظر می رسد که این سطح بی اعتبار شود. بطور قطع خبهمن با توجه به سود مناسب برای سال 92 و احتمال تعدیل مثبت در سود سال 93 ، یکی از کم ریسک ترین نماد های این گروه می باشد.

 

و) ختراک که به در محدوده حمایتی خود مورد توجه قرار گرفته بود ، امروز باری دیگر با کاهش قیمتی همراه شد. شرکت پیش بینی سود هر سهم خود برای سال مالی 93 را با کاهش 18 درصدی از 125 ریال به 103 ریال رساند. شرکت تولید خود را با رشد 26 درصدی همراه ساخته اما افزایش تولید ، افزایش هزینه ها را در پی داشته است. ختراک حمایت 170 تومانی را زیر پای خود می بیند.

 

10) لیدر این گروه خود را برای بازگشت به میدان گرم می کند !!

 

الف) در گروه برقی و تجهیزات ، بمپنا با تقاضای خوبی روبرو شد و علرغم از دست دادن صف خرید اما باز هم با افزایش تقاض به کار خود پایان داد. به می رسد سهم از فردا متعادل شود.

 

ب) در این گروه یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به توافق جدید برقی تهران و اسلام آباد از افزایش حجم صادرات برق ایران به پاکستان به 100 مگاوات خبر داد و گفت: به زودی قرارداد جدید برقی بین 2 کشور امضا می‌شود.

 

ج) مدیرعامل شرکت برق‌ منطقه‌ای سیستان و بلوچستان هم گفت: هم اکنون ۷۰ مگاوات ساعت برق به پاکستان صادر می کنیم که قیمت برق صادراتی بستگی به شرایط متفاوت است اما به طور متوسط قیمت هر کیلو وات ساعت برق صادراتی ایران به پاکستان ۷ تا ۱۰ سنت است.

 

د) بترانس در اولین پیش بینی سود سال 93 مبلغ 739 ریال اعلام کرده است که نسبت به سود 428 ریالی سال 92 رشد 73 درصدی داشته است. علت رشد سود افزایش در نرخ و حجم فروش می باشد. سهم در 499 بازگشایی شد که قیمت های نسبتا مناسبی بود.

 

ه) در پیمانکاران خبرهای جدیدی از پرداخت مطالبات آنها در اواخر هفته پیش به گوش رسید که خبر خوبی برای مپنا، بمپنا و بترانس می باشد.

 

11) کاهش نرخ دلار آرامش را به این گروه باز گرداند !!

 

الف) گروه دارویی که با افزایش نرخ دلار تا حدودی تحت فشار عرضه ها بودند با آرام گرفتن نرخ دلار با توجه به شرایط بنیادی مناسب بار دیگر می توانند مورد توجه اهالی بازار قرار بگیرند. خرید سهامی نظیر تی پی کو ، دتماد ، دجابر ، زهراوی و سهامی که P/E مناسب تری در این گروه دارند می توانند بازدهی خوبی را تا شب مجمع به دنبالداشته باشند. ضمن اینکه بازار در گزارش های 12 ماهه از سهام این گروه انتظار تعدیل مثبت دارد.

 

ب) والبر با توجه به عرضه اعتلا البرز و شرایط بنیادی مناسب در قیمت های کمتر از 600 تومان کم ریسک می باشد.

 

ج) داروسازی اسوه میزان افزایش سرمایه خود را در حدود 130% و از محل سود انباشته اعلام کرده است. خرید سهم به دید شرکت در افزایش سرمایه گزینه مناسبی خواهد بود.

 

12) نرخ ارز و سکه ( خرید – فروش ) :

 

الف) دلار : 3.014 – 3.020 تومان

 

ب) یورو : 4.180  – 4.200 تومان

 

ج) درهم امارات : 818 – 823 تومان

 

د) سکه طرح جدید : 962.000 –967.000 تومان


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 92


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 17 اسفند 1392 ] [ 22:15]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
لینک کانال تلگرامی نخبگان مهندسی در بورس و تحلیل های هر روز دلار و طلا و سکه و بورس تاریخ : یکشنبه 01 اردیبهشت 1398
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 6
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 519
باردید دیروز باردید دیروز : 375
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 4
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
بازدید هفته بازدید هفته : 2,588
بازدید ماه بازدید ماه : 6,338
بازدید سال بازدید سال : 45,036
بازدید کلی بازدید کلی : 938,982

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.226.180.161
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir