')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

1) بازار امروز را در حالی آغاز کردیم که با توجه به مصوبه جدید هیئت محترم بورس مبنی بر افزایش سفارش فروش از 50.000 سهم به 100.000 سهم شاهد فشار سنگین فروش در کلیت بازار بودیم. اما بازار این روز ها به د

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



1) بازار امروز را در حالی آغاز کردیم که با توجه به مصوبه جدید هیئت محترم بورس مبنی بر افزایش سفارش فروش از 50.000 سهم به 100.000 سهم شاهد فشار سنگین فروش در کلیت بازار بودیم. اما بازار این روز ها به دنبال دلیل این مصوبه می گردد. وقتی بازار مسیر اصلاحی را در پیش گرفته ، دیگر چه دلیلی برای این همه جلسات و ایجاد آپشن های بی فایده وجود دارد !! مسلما بازار تا زمانی که از حالت عرضه و تقاضای مصنوعی و غیر منطقی خارج نشود نمی تواند به روزهای خوب خود بازگردد و بهتر است حالا که مسئولین نمی توانند کاری در جهت بهبود وضعیت موجود کنند حداقل بازار را به حال خود رها کرده تا معامله گران براساس فرآیند طبیعی عرضه و تقاضا برای سرمایه های خود تصمیم گیری کنند !!

 

2) بازار امروز تحت تاثیر یک اتفاق نیز بود که دلیل اصلی فشار فروش همین عامل بود.با تصویب هیئت مدیره سازمان حداکثر حجم سفارش های فروش وارده توسط وارده توسط هر کد معاملاتی بین ساعت 8:30 تا 12 در روز در هر نماد از فردا معادل 2 درصد حجم مبنا یا 100 هزار سهم ( هر کدام بیشتر باشد) خواهد بود.در این رابطه مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس گفته که افزایش محدودیت فروش از 50 هزار سهم به 100 هزار سهم زیاد نمی باشد.وی گفته: با توجه به شرایط بازار این مصوبه بازهم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.وی اشاره کرده این مصوبه به یکباره حذف نخواهد شد. دیروز همچنین هیئت مدیره سازمان تصویب کرد که در صورت تعهد سهامدار عمده مبنی بر حفظ نقد شوندگی سهام تحت مدیریت خود در چارچوب مقررات مربوطه،سقف فروش در مورد سهام مذکور حذف خواهد شد. این مصوبه در حالی تصویب شده است که حقوقی ها به طور کامل خواهان حذف آن شده اند.در روزهای پایانی سال که حقوقی ها بیشتر تمایل به نقد شدن دارند تلاش زیادی کرده اند که این مصوبه به طور کامل حذف شود.

 

3) در نتیجه معاملات امروز ، شاخص کل بورس تهران با یک افت سنگین دیگر مواجه شد و به نیمه های کانال 77.000 واحدی رسید. در افت 715 واحدی امروز تقریبا اکثر نماد ها دست داشتند و هر نمادی به نوبه خودش بر افت دماسنج بازار تاثیرگذار بود اما سهم هایی همچون کگل ، پارسان و وتجارت به ترتیب با 64 ، 40 و 38 واحد در راس ریزش بازار امروز قرار گرفتند. شاخص فرابورس هم با افت 9 واحدی به رقم 738 واحدی رسید. پتروشیمی جم و ذوب آهن بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص این بازار داشتند.

 

 ارزش کلی معاملات امروز به 657 میلیارد تومان رسید که 317 میلیارد تومان متعلق به معاملات بازار بورس و 340 میلیارد تومان متعلق به فرابورس بود. البته نگاهی به ریز معاملات خالی از لطف نیست !!

 

الف) معاملات خرد و بلوکی در نماد های بورسی ( شامل شپنا ، وپاسار ، فاراک ، شبندر ، کگل و ستران ) مجموعا به ارزش 240 میلیارد تومان !!

 

ب) معاملات عمده و بلوکی در نماد های فرابورسی ( شامل معاملات موسسه اعتباری نور ، اجاره سامان ، پتروشیمی جم ، بمپنا ، اجاره مپنا ، مشارکت مجد ، اجاره رایتل ) مجموعا به ارزش 270 میلیارد تومان !!

 

ج) حال مشاهده می کنیم که بیش از 500 میلیارد تومان از معاملات امروز مربوط به معاملات بلوکی و درون گروهی بوده است که اگر از مبلغ کل معاملات کم کنیم به رقمی بالغ بر 150 میلیارد تومان می رسیم که همچنان نشان از عمق رکود در بازار بورس را دارد.

 

4) حواشی بازار :

 

الف) در خبر های سیاسی،کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، شب گذشته در نخستین سفرش به ایران وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و مورد استقبال سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان قرار گرفت. این اولین سفر کاترین اشتون به تهران در این سمت است. پیش از این خاویر سولانا به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران سفر کرده بود.هلگا اشمیت و مایکل مان، معاون و سخنگوی خانم اشتون نیز وی را در این سفر همراهی می‌کنند. سفر اشتون به ایران در چارچوب روابط دوجانبه ایران و اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد. البته علاوه بر مباحث مربوط به روابط ایران و این اتحادیه در خصوص مسائل هسته‌ای هم رایزنی صورت خواهد گرفت. اشتون قرار است امروز با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود و حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کند. دیدار و گفتگو با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل از دیگر برنامه‌های اشتون در این سفر است. وی روز دوشنبه به اصفهان می‌رود و بازدیدی از این شهر خواهد داشت. شبکه‌ خبری بی‌بی سی در گزارش تحلیلی سفر کاترین اشتون به ایران را گامی مثبت در جهت بهبود روابط ایران و غرب دانست و اعلام کرد: وی روابط کاری خوبی با وزیر امور خارجه ایران دارد. این شبکه‌ خبری در گزارش خود آورده است: با توجه به موفقیت‌های اخیر سیاست خارجی که به دست آمده یکی از چالش‌های پیش روی کاترین اشتون در سفر به ایران، مطرح کردن مسائل مهم از جمله حقوق بشر تا نقش تهران در بحران‌ های منطقه‌ ای همچون سوریه است. اشتون همواره و به طور گسترده دلیل نقش کلیدی‌ خود در مذاکرات ایران و گروه 1+5 که در نوامبر سال گذشته توافق اولیه میان این کشورها را درپی‌ داشت، شناخته شده است. از این رو گفتگو درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران یکی از موضوعات مهم دیدارهای وی است. چون هنوز تا دست‌یابی به توافق نهایی میان ایران و گروه 1+5 که طبق توافق اولیه باید تا ماه جولای حاصل شود، شکاف‌های زیادی وجود دارد.

 

ب) روز گذشته صالحي رييس سازمان انرژي اتمي تاكيد كرد: بر اساس اطلاعاتی که همکاران و نمایندگان ایران در تیم کارشناسی کشورمان در مذاکرات وین به ما داده‌اند مذاکرات به‌خوبی پیش رفته است و اطمینان داریم اگر طرف مقابل با حسن نیت پیش آمده باشد برون ‌رفت از مذاکرات مثبت و ایجابی خواهد بود. رییس سازمان انرژی اتمی درباره آخرین اقدامات ایران برای رقیق و اکسید کردن سوخت 20% ، گفت: این فرآیندها در حال انجام است. بر اساس توافق ژنو قرار است نیمی از ذخایر 20 درصدی ایران که حدود 200 کیلوگرم بوده است به اکسید اورانیوم (صفحه سوخت) و نیمی دیگر به کمتر از 5% رقیق شود که این فرآیندها در حال انجام است. طرف مقابل هم اين احساس را داشت. به دنبال پایان مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 در وین مقامات غربی این مذاکرات را مفید و سودمند خواندند. یک سخنگوی کاترین اشتوین رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل پس از پایان مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 گفت: من می‌توانم تایید کنم که مذاکرات فنی – کارشناسی پایان یافته و این مذاکرات مفید و سودمند بوده است.

 

ج) روز گذشته قسط دوم از مبلغ 4.2 میلیارد دلار مورد توافق به مبلغ 450 میلیون دلار آزاد و در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. بانک های توکیو میتسوبیشی، سومیتومو و میزوهو نیز در هفته گذشته در کنار بانک هندوجا به این مجموعه اضافه و این امکان هم فراهم شده است که معاملات خارجی از طریق بانک های عمان و امارات برقرار شود، ضمن این که با ساز و کار جدید، امکان حواله ارزی بین بانک های یاد شده به وجود آمده و باز شدن LC تسهیل شده است.

 

د) در خبر های اقتصادی معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس برنامه مرحله دوم طرح هدفمندي يارانه ها در سال آينده، براي واحدهاي توليدي انرژي بر، دولت بسته هاي حمايتي صنايعي مثل فولاد، آلومينيوم و سيمان را در نظر گرفته است. باید منتظر ماند و دید دولت چه بسته ای برای سهامداران سرمایه از دست داده در نظر گرفته است !!

 

5) گروه بانکی در زمان اوج تحریم ها هم چنین فشار فروشی را تحمل نمی کرد !!!

 

الف) بانکی ها همگام با فشار عرضه ها در بازار منفی شدند که در این بین بانک ملت تقاضای خوبی در قیمت های بیش از 230 تومان داشت و به نظر اگر شرایط بدتر از این نشود و امشب تصمیم جدیدی مبنی بر افزایش سقف فروش از 100 هزار سهم به 120 هزار سهم نگیرند ، کف سهم در همین محدوده ها بسته شده باشد !!

 

ب) در این گروه نرخ سود بانکی فعلا به طور رسمی تغییری نداشته است. دولت معتقد است نرخ تورم را در سال آتی به 15% می رساند که این بدان معنی است که هیچ تغییری در نرخ سود بانکی داده نمی شود و حتی امکان کاهش آن هم وجود دارد !! ( احتمالا مسئولین در حال کشف بازار جدیدی برای انتقال سرمایه ها به آن بازار هستند !! )

 

ج) بازار امروز بانک تجارت را با فشار فروش از روی تابلوی معاملات پائین کشید و راهی افزایش سرمایه کرد !! بانک تجارتی که حتی با خبر مثبت مبنی بر افزایش سرمایه هم نتوانست روز های مثبتی را تجربه کند !! شرکت قصد خروج کامل از سهام رتاپ را دارد و در 3 روز اخیر 50 میلیون سهم آن را عرضه کرده و حدود 61 میلیون سهم دیگر باقی مانده است. شرکت دیروز بیش از 5 میلیون سهم فولاد را به فروش رساند.شاید سهامدارانی که به مجمع رفته اند ، با فرض اینکه بازار بعد از بازگشایی مثبت باشد بتوانند بازدهی خوبی داشته باشند !! رویا پردازی اشکالی دارد ؟!

 

د) افزایش سرمایه‌ پست بانک ایران از محل تجدید ارزیابی دارائی‌ها، پس از طی مراحل قانونی و ارزیابی کارشناسان رسمی دادگستری مورد تأئید سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی این بانک قرار گرفت. با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته از محل تجدید ارزیابی‌دارائی‌ها، سرمایه‌ این بانک از 561 میلیارد و 143میلیون ریال به 3 هزار و 234 میلیارد و 198 میلیون ریال و حدود 476% افزایش می یابد. گفتنی است: علاوه بر آن؛ گزارش توجیهی افزایش سرمایه به همراه اظهار نظر بازرس قانونی بانک، چهارشنبه چهاردهم اسفندماه سال جاری به سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت اخذ مجوزهای لازم ارائه شده است.

 

ه) شایعه فروش ساختمان شهرک غرب بانک سینا هم نتوانسته تغییری در روند این سهم ایجاد نماید. شنیده می شود بانک سینا قرار است نیروگاه قم خود را به فروش برساند و تائید هر کدام از این شایعات می تواند فشار فروش در این سهم را تشدید کند !!!

 

و) سایر نماد های این گروه هم سرحال و قبراق معاملات متعادلی همراه با افت قیمتی را تجربه کردند که البته با این P/E های بالا نمی توان خیلی هم تعجب کرد !!

 

6) بازار دل خوشی از این گروه ندارد اما مشکل بازار از جای دیگر آب می خورد !!

 

الف) در گروه پتروشیمی ها شاهد فشار فروش و صف فروش در برخی از نماد ها هستیم. پتروشیمی هایی که از ریزش اخیر در امان ماندند ، حال مشغول نظاره بر کاهش ارزش سهام خود هستند. پتروشیمی هایی که با گزارش های نه چندان معقول سود خود را مطابق واقعیت ها کاهش ندادند و با در نظر گرفتن افزایش قیمت اوره بر مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی که واقعا جای تقدیر و تشکر دارد سرپوش گذاشتند !!

 

ب) معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت رسما عطف به ماسبق بودن مصوبه نرخ خوراک 13 سنتی پتروشیمی ها را لغو کرد. منصور معظمی در نامه ای خطاب به مدیران وزارت نفت و از جمله مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: بر اساس نظر معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد تدابیر ویژه اقتصادی ، مصوبه 210 ستاد تدابیر ویژه اقتصادی مورخ 92.1.18 در خصوص قیمت انواع خوراک واحدهای پتروشیمی بخش خصوصی و دولتی لغو شده است. بر این اساس، پتروشیمی های گازی که در سال 93 بر اساس قانون تصویب شده در مجلس مجبورند 13 سنت بابت استفاده از هر مترمکعب متان شیرین به دولت پرداخت کنند، از خطر عطف به ماسبق بودن این مصوبه از مهر 91 که دولت قبل از سرگذرانده بود و با خطر شناسایی زیان سنواتی از این بابت مواجه شده بودند، در امان نگاه داشته شدند. پیش از این مدیرعامل شرکت ملی گاز گفته بود که پتروشیمی ها باید نرخ خوراک خود بر اساس 13 سنت تصویب شده توسط ستاد تدابیر ویژه اقتصادی پرداخت کنند و قبض 13 سنتی گاز شیرین مدت هاست که برای پتروشیمی ها ارسال می شود. واقعا باید دست مسئولین را بوسید که این چنین برای حمایت از بازار سرمایه تدبیر و تلاش می کنند !!

 

ج) خبر کاهش اوره به 395 دلار از دیگر خبر هایی است که باعث کم توجهی به نماد های سرشناس این گروه شده است. در این گروه تولید بنزین پتروشیمی ها در سال آتی متوقف می شود و این برای پتروشیمی ها خبر خوبی است چرا که تولید بنزین برای این مجتمع ها به جز دردسر منفعت دیگری ندارد.

 

د) در این گروه پارسان توسط غدیر بازارگردانی می شود و غدیر از او حمایت می کند. گفته می شود انتقال 40 درصدی پتروشیمی پارس به این مجموعه قطعی شده و در مجمع غدیر که به زودی برگزار می شود ، بطور رسمی اعلام می شود.

 

ه) هلدینگ خلیج فارس معاملات منفی را پشت سر گذاشت. معامله بلوکی این شرکت به آخرین روز کاری سال 92 موکول شده است. زمزمه هايي به گوش مي رسد كه يک خريدار با خصوصي سازي بر سر نحوه انجام معامله و شرايط پرداخت توافق كرده است و دليل آگهي دوباره آن هم در آخرين روز سال همين امر است. در کل فارس در قیمت های فعلی با دید بلند مدت ریسکی ندارد.

 

7) عدم حضور ارباب !!

 

الف) خودرویی ها همچنان پر عرضه هستند. در خودرویی ها تا زمان تسویه وام های بانکی نمی توان انتظار رشد زیادی داشت ضمن این که خبر هایی مبنی بر عدم برآورد انتظارات فروش در پایان سال از دیگر دلایل کم توجهی به نماد های این گروه است. فعلا ارباب این گروه برای اعلام سود سال 93 متوقف است و ظاهرا سایر نماد ها هم به مانند سربازی هستند که تا دستور ارباب نباشد نمی توانند قدم بردارند !!

 

ب) خبهمن بار دیگر در قیمت های کمتر از 210 تومان مورد توجه قرار خواهد گرفت. در سیمان تهران دیروز و امروز شاهد معامله بلوکی بودیم که توسط خبهمن عرضه شد. این عرضه می تواند حدود 12 میلیارد تومان بر سود خبهمن بیافزاید.

 

ج) خزامیا با گزارش نه چندان مناسب برای سال 93 افت قمیتی خود به سطوح قیمتی 120-130 تومانی را رقم زده است و کم کم در حال نزدیک شدن به محدوده حمایتی خود می باشد.

 

د) در این گروه خاور روز 28 اسفند ماه مجمع فوق العاده برای تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه برگزار خواهد کرد و 26 اسفند تابلوی معاملات را برای خانه تکانی و خرید شب عید ترک می کند !!

 

8) حرکات رفت و برگشتی در چهارچوب !!

 

الف) در پالایشی ها حرکات نوسانی را در یک چهارچوب نسبتا مشخص شاهد هستیم. این گروه برای رشد های قابل توجه نیاز به نقدینگی سنگین دارد که فعلا خبری از پول نیست. بازار اگر نقدینگی داشت که فکر بهتری به حال خود می کرد !!

 

ب) در این گروه شاوان با آشکار کردن اثرات طرح های توسعه و مواردی که در صورت های مالی خود پنهان کرده است می تواند در سال آتی شرایط بهتری را تجربه کند.

 

ج) در این گزوه شتران شرایط به مراتب بهتری را دارد. شنیده می شود افزایش سرمایه شرکت در فروردین ماه انجام خواهد شد و مقدار این افزایش سرمایه حدود 3 برابر عنوان شده است. از طرف دیگر شتران یکی از با کیفیت ‌ترین محصولات پالایشی را تولید می کند که با توجه به این که قرار است در سال‌ های آینده شرکت پخش بین خریدهای خود از نظر کیفیتی تفکیک قائل شود، می توان به پتانسیل‌های بلند مدت این سهم امیدوار بود.

 

د) در نفتی ها شبهرن بعد از اعلام تنفس مجمع با قیمت های مثبت بازگشایی شد اما در پایان معاملات مجددا نفس خود را برای برگزاری مجمع دوباره حبس کرد !! باید منتظر ماند و دید معاملات یک ساعته چه دلیلی داشته است ؟! وقتی قرار است مجمعی مجددا برگزار گردد واقعا چه دلیلی به جز .... می تواند باعث معاملات یک ساعته در یک سهم شود ؟! ( به نقطه چین ها خیلی توجه نکنید ، معنی خاصی ندارند !! )

 

ه) دیروز گفتند نفت سپاهان می آید !! اما امروز می گویند سپاهان قرار است سر سفره هفت سین بشیند و بعد از دید و بازدید نوروزی می آید !! روز گذشته برخی از کارشناسان دلیل افت بازار را تهیه نقدینگی برای عرضه اولیه 100 میلیارد تومانی نفت سپاهان عنوان کردند. ظاهرا دلیل افت بازار روز گذشته به گوش مسئولین رسیده و امروز آستین های خود را برای جلوگیری از افت بیشتر بازار بالا زدند !!

 

9) دلیلی جدید برای بی توجهی به نماد های این گروه !!

 

الف) فلزی ها که تازه از ریسک افزایش ناگهانی نرخ حامل های انرژی رهایی یافته بودند با افت نرخ مس و روی وسرب تحت فشار عرضه ها قرار گرفتند. این مسئله نشان می دهد که اکثر دلایل افت بازار مربوط به عوامل بیرونی و خارجی است !!

 

ب) فولاد مبارکه در قیمت های کم ریسکی قرار دارد و می تواند در بلند مدت مورد توجه قرار بگیرد. عامل تحریک قیمتی سهم عرضه اولیه فولاد هرمزگان بود که برای اینکه به بازار فشاری وارد نشود به سال بعد موکول شد !! این شرکت که فولاد مبارکه مالک 100 درصدی آن را دارد بیش از 3.000 میلیارد تومان ارزش گذاری شده است. فولاد مبارکه این شرکت را طی مزایده ای 855 میلیارد تومان خریداری کرده بود.

 

ج) روز گذشته مجمع افزایش سرمایه 112 درصدی فاسمین از محل تجدید ارزیابی دارایی ها برگزار شد و هدف از انجام این افزایش سرمایه معافیت مالیاتی و بهبود ساختار سرمایه ذکر شد. در این مجمع 2 خبر یکی مثبت و دیگری منفی وجود داشت. با توجه به کاهش شدید ذخایر معدن انگوران، احتمال ورود جدی مهر اقتصاد ایرانیان به عنوان سهامدار عمده کروی و فاسمین به معدن مهدی آباد در سال 93 قوت گرفته است. درباره این معدن اعلام شد که ذخیره آن  200 میلیون تن برآورد می شود و حداقل به 2.000 میلیارد تومان سرمایه اولیه نیاز دارد.

 

10) گوشه های دیگر بازار !!

 

الف) در بمپنا شاهد خرید گسترده حقیقی ها در این سهم هستیم. فروشنده سهم همچنان مپناست. در حالی که گفته می شود مپنا در این سهم دیگر فروشنده نیست اما دیروز بیش از 2 میلیون سهم عرضه کرد. ظاهرا مپنا تصمیم دارد این بار بمپنا را حبابی کند !! گفته می شود مپنا بعد از اعلام سود سال 93 که طبق شنیده ها خیلی هم بالاتر از سود سال 92 نیست با محدودیت نوسان باز خواهد شد که اگر شرایط بازار منفی باشد احتمال فشار عرضه ها روی سهم زیاد خواهد بود. باید توجه داشته باشیم که بعد بازگشایی مپنا ، بمپنا به دنبال او حرکت خواهد کرد !! برخی از شنیده های غیر موثق حکایت از حمایت سهم توسط فردی که خود مپنا را رشد داده بود دارد !!

 

ب) بترانس روز گذشته در 490 تومان بازگشایی شد و امروز به زیر 480 تومان افت کرد. به نظر سهم در حال شناسایی کف قیمتی خود می باشد و افت زیادی نخواهد داشت. شرکت خرید مواد اولیه را دست بالا در نظر گرفته است.

 

ج) کگاز سود سال 93 خود را با کاهش 16 درصدی به نسبت سال 92 اعلام نموده است. شرکت برای سال 93 با احتساب افزایش تولید در فاز جدید پروژه شمس آباد سود 1.033 ریالی را به ازای هر سهم اعلام نموده است.لازم به ذکر است، تفاوت سود سال 93 و 92 شرکت در ماهیت سود می باشد به طوری که سود 92 عمدتا غیر عملیاتی و سود 93 تماما عملیاتی می باشد.

 

د) کاذر با افت 47.7 درصدی به بازار بازگشت.شرکت هر چند بودجه محتاطانه ای برای سال آتی داده است ولی با توجه به افت شدید بازار مورد هجوم فروشندگان قرار گرفت.شرکت برای سال آتی در اولین پیش بینی مبلغ 582 ریال به ازای هر سهم پیش بینی کرده است که نسبت به سود 1201 ریالی سال 92 افت 52 درصدی داشته است.شایان ذکر است شرکت سود سال 92 را در این گزارش از 1159 ریال به 1201 ریال افزایش داده است

 

ه) همراه اول که یکی از کم ریسک ترین سهم های بازار بشمار می آید در اوایل سال 93 راهی مجمع تقسیم سود می شود که البته طبق سیاست همه ساله سود شرکت از روز بعد از مجمع از طریق بانک قابل دریافت است. در اين سهم خبري مبنی بر افزايش سرمايه 200 درصدی به گوش می رسد که اگر عملي شود شاید این سهم مورد توجه بازار قرار گیرد !!

 

و) شپاکسا سود هر سهم سال مالی 93 خود بر اساس سرمایه جدید ( 54 میلیارد تومان ) را 1048 ریال اعلام کرده است که نسبت به پیش بینی قبلی با سرمایه قبلی تغییری نداشته است

 

11) نرخ ارز و سکه ( خرید – فروش ) :

 

الف) دلار : 3.030 – 3.040 تومان

 

ب) یورو : 4.190  – 4.205 تومان

 

ج) درهم امارات : 820 – 825 تومان

 

د) سکه طرح جدید : 963.000 –963.000 تومان


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 97


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 18 اسفند 1392 ] [ 22:01]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 4
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 665
باردید دیروز باردید دیروز : 727
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 4
بازدید هفته بازدید هفته : 665
بازدید ماه بازدید ماه : 7,211
بازدید سال بازدید سال : 45,909
بازدید کلی بازدید کلی : 939,855

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.17.176.70
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir