')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

آقای صالحی، مدیر معاملات کارگزاری آگاه، در گفتگو با خبرنگار اکوبورس، ابهامات گوناگون را مشکل اصلی در بازار سرمایه کشور برشمرد. وی با اشاره به موضوع پرونده هسته ای ایران عنوان کرد که با توجه به ق

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



آقای صالحی، مدیر معاملات کارگزاری آگاه، در گفتگو با خبرنگار اکوبورس، ابهامات گوناگون را مشکل اصلی در بازار سرمایه کشور برشمرد.

وی با اشاره به موضوع پرونده هسته ای ایران عنوان کرد که با توجه به قطعی نبودن شرایط، سرمایه گذاران کم ریسک اقدام به فروش سهام خود و نگه داشتن نقدینگی می کنند و گروهی از سرمایه گذارانی که مازاد نقدینگی دارند نیز ترجیح می دهند تا تعیین تکلیف نهایی، نقدینگی خود را وارد بازار نکنند.

صالحی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به این مطلب که در سه ماهه اول امسال به اکثر صنایع مجوز افزایش نرخ داده نشده است، با افزایش مقدار سرفصل هزینه ها در صورت های مالی، گزارش سودآوری سه ماهه شرکت ها نیز چنگی به دل نخواهد زد.

 وی افزود: با وجود این که اکثر افراد معتقدند که در نهایت مذاکرات هسته ای با روند مثبتی خاتمه پیدا می کند و دورنمای رشد اقتصادی کشور مثبت است، اما وزن این دورنمای مثبت در مقابل ابهامات کوتاه مدت بازار به چشم سهامداران نیامده است.

 به علاوه برخلاف ادعای کاهش سود سپرده های بانکی، بسیاری از بانک ها با همان نرخ های سابق به سپرده ها سود تخصیص می دهند و همین امر موجب شده است تا بازار پول کماکان رقیب بزرگی برای بورس باشد.

صالحی ادامه داد: از سوی دیگر در شش ماهه گذشته شاخص کل در حالی 22 درصد کاهش پیدا کرده است که سهام اغلب شرکت ها بیش از 30 درصد افت را تجربه کرده اند و این موضوع عدم صلاحیت شاخص کل به عنوان نماگر بورس را نشان می دهد و موجب بی اعتمادی سهامداران به این شاخص شده است.

 وی افزود: ناهماهنگی تصمیم گیری دولت و مجلس نیز عامل دیگری است که ابهامات بازار را افزایش داده است. سیاست های انقباضی دولت موجب شده است تا در عین حال که تورم تا حدودی کنترل می شود، رکود در بازار ها افزایش یابد. در واقع می توان گفت سال پیش رو سال سختی برای صنایع مختلف است. چرا که تصمیم های بلند مدت برای کنترل تورم و سیاست های انقباضی دولت اثرات کوتاه مدتی همچون آماده شدن زیر ساخت ها و افزایش هزینه ها را به دنبال دارند که در سال جاری صنایع باید آن ها را پشت سر بگذارند.

 مدیر معاملات کارگزاری آگاه افزود: از سوی دیگر مجوز فروش محصولات پتروشیمی با ارز آزاد در بورس کالا می تواند دورنمای مثبتی برای مجوز افزایش نرخ محصولات سایر صنایع باشد.

 وی ادامه داد: چنانچه بخواهیم روند بازار مثبت باشد و رونق به بازار بازگردد در گام اول باید در رابطه با همه موضوعات شفاف سازی صورت پذیرد. می توانیم برای شروع از یک شاخص واقعی شروع کنیم که واقعاً بیانگر وضعیت بازار باشد.

 همچنین فرآیند تصمیم گیری مسئولین برای قیمت گذاری ها باید سرعت بیشتری انجام گیرد و مسئولین در کنار تصمیم های مناسب خود از تصمیم گیری های سلیقه ای پرهیز کنند. بازیچه قرار دادن یک نماد خاص برای روزهای خوب و بد بازار تصمیم چندان درستی به نظر نمی آید.

 صالحی افزود: بعلاوه باید توجه کرد که تصمیماتی همچون کاهش میزان معافیت مالیات صادراتی صادرکننده ها و یا اعمال مالیات به سود سهامداران طی فرآیند معاملات بازار نتیجه ای به جز دامن زدن به رکود فعلی نخواهد داشت.

در پایان مدیر معاملات کارگزاری آگاه  عنوان کرد: سال پیش رو با توجه به دورنمای اقتصادی مثبت کشور می تواند سال خوبی با بازدهی در حدود 30 الی 40 درصد باشد. باید توقع خود را از بازار متعادل کنیم چرا که با توجه به کنترل تورم در سال جاری، دیگر سود های تورمی همچون سال گذشته نخواهیم داشت.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 89


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [سه شنبه 17 تیر 1393 ] [ 18:13]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 4
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 23
باردید دیروز باردید دیروز : 727
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 4
بازدید هفته بازدید هفته : 23
بازدید ماه بازدید ماه : 6,569
بازدید سال بازدید سال : 45,267
بازدید کلی بازدید کلی : 939,213

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.15.209.57
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir