')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

همانگونه که انتظار داشتیم در طول این هفته خبری از صعود یا افت ملطق بازار در تمام جلسات معاملاتی نبود و بار دیگر فضای مبهمی بر معاملات بورس سایه افکند هر چند تعدادی از روزهای معاملاتی جوی مثبت بر معا

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



همانگونه که انتظار داشتیم در طول این هفته خبری از صعود یا افت ملطق بازار در تمام جلسات معاملاتی نبود و بار دیگر فضای مبهمی بر معاملات بورس سایه افکند هر چند تعدادی از روزهای معاملاتی جوی مثبت بر معاملات حاکم گردید و شاخص ها توانستند بخشی از افت پیشین خود را جبران کنند. در روز شنبه روندی تقریبا مثبت بر معاملات گروه های مختلف حاکم گردید و همین امر نیز منجر به رشد عمومی شاخص ها شد. در این روز صعود شاخص ها بیشتر مرهون رونق معاملات در گروه هایی همچون پتروشیمی و پالایشی، بانک و سرمایه گذاری، چند رشته ای صنعتی، خودرویی و فلزی بود. روز یکشنبه نیز همین روند در اوایل معاملات ادامه یافت اما رفته رفته بسیاری از گروه ها سقوط کرده و همین امر عملکردی منفی را در کارنامه بورس به ثبت رساند. در این روز افت ملموس ارزش سهام در تعداد ملموسی از نمادهای پتروشیمی، پالایشی و نفتی، بانکی و همچنین سیمانی و ساختمانی در تنزل شاخص ها تاثیر شایانی داشت. در روز میانی هفته فضای مبهمی بر معاملات سایه افکند و با وجود نوسانات مکرر شاخص ها، عمده این نماگر ها در محدوده منفی به کار خود پایان دادند. در معاملات روز دوشنبه افت ارزش سهام در برخی از نمادهای بزرگ پتروشیمی و پالایشی ، فلزی و همچنین تسلط جو مبهم و بعضا منفی بر بسیاری از گروه های بزرگ بازار منجر به افت نه چندان ملموس شاخص ها گردید. با این وجود گروه هایی مانند خودروسازی، مخابرات ، لیزینگی و تعداد محسوسی از نمادهای بانکی در این روز با اقبال سرمایه گذاران روبرو شدند. در روز سه شنبه بار دیگر بازار احیا شد و به تبع رونق معاملات در تقریبا تمام گروه ها به جز گروه سیمانی و برخی از گروه های کوچک، شاخص ها رشد قابل ملاحظه ای را تجربه کردند. اقبال سرمایه گذاران به خصوص به بخش هایی مانند پتروشیمی و پالایشی، مالی، خودرویی، چند رشته ای صنعتی و مخابرات در افزایش ملموس شتخص ها در این روز تاثیر شایانی داشت. در روز چهارشنبه نیز جوی مبهم بر معاملات سایه افکند اما در نهایت به لطف رونق معاملات در تعداد ملموسی از نمادهای بزرگ بازار به ویژه در گروه پتروشیمی، پالایشی ، نفتی و خودرویی، شاخص ها در محدوده مثبت به کار خود پایان دادند.

 

 

 

ادامه مذاکرات وین۶ : در این هفته شاهد ادامه روند مذاکرات بر سر پرونده هسته ای کشورمان میان هیات مذاکره کننده ایرانی و ۱+۵ بودیم. در روزهای کاری این هفته بیشتر مذاکرات میان معاونان وزیرامور خارجه با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای کار بر روی تهیه پیش نویس متن توافق جامع صورت گرفت. وزیر امور خارجه کشورمان در زمینه تلاش های صورت گرفته در روزهای اخیر عنوان کرد شاید بتوان گفت هم اکنون نزدیک به ۵۰ درصد متن پیش نویس مورد توافق طرفین است اما این به معنای این نیست که ما روی نقاط اختلاف به نتیجه رسیده‌ایم .

 

تحولات گروه پتروشیمی : پس از اینکه در اواخر هفته گذشته شاهد انتشار اخباری مبنی بر کاهش قیمت گاز مصصرفی پتروشیمی ها بودیم و در پایان هفته نیز وزارت صنعت از محاسبه قیمت پایه محصولات پتروشیمی از معادل ریالی ارز آزاد ضرب در ۹۵ درصد میانگین قیمت فوب خلیج فارس این محصولات در بورس کالا خبر داد، بار دیگر گروه پتروشیمی در کانون توجهات بازار قرار گرفت. در اواسط هفته معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت رسما خبر کاهش قیمت گاز مصرفی پتروشیمی ها را تایید کرد و اظهار داشت که با کاهش این قیمت با توجه به مصوبه هیات وزیران، قیمت متوسط گاز مجتمع های پتروشیمی از ٢۶۵ تومان به ٢٠٢ تومان در هر متر مکعب کاهش یافته است. پس از این رویداد مدیر عامل سرمایه گذاری غدیر اعلام کرد این اقدام ممکن است تاثیر جزئی بر روند سودآوری کل شرکت‌های پتروشیمی داشته باشد. سلیمانی در عین حال پیرامون نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی اظهار داشت پیشنهاد فعالان این صنعت به دولت برای نرخ خوراک در بودجه سال آینده ، رقم ۸ سنت در هر متر معکب می باشد. همچنین نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس ضمن اذعان به تاثیرگذاری منفی تعیین نرخ خوراک ۱۳ سنتی پتروشیمی ها در بودجه ۹۳ بر بازار سرمایه اعلام کرد اگردولت برای حفظ حقوق سرمایه گذاران بازار سرمایه پیشنهادی را به مجلس بیاورد ، این پیشنهاد قطعا از سوی نمایندگان بررسی خواهد شد.

 

اعتراض ها نسبت به افزایش قیمت خودرو: در ابتدای هفته قیمت های جدید خودروهای داخلی از سوی شورای رقابت اعلام گردید و افزایش قیمت های صورت گرفته منجر به انتقاد شدید برخی مقامات به ویژه مجلسیان شد. رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در این زمینه اظهار داشت کرد نرخ تورم یک بار در قیمت قطعات و بار دیگر نیز در قیمت خودرو لحاظ شده است وفرمول ارایه شده از سوی شورای رقابت برای تعیین قیمت جز دامن زدن به گرانی نتیجه دیگری ندارد.علی لو اعلام کردکمیسیون صنایع و معادن مجلس و نیز هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو مطالعات گسترده ای در زمینه قیمت خودرو انجام داده و به این نتیجه رسیده اند که قیمت خودرو حداقل باید ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یابد.وی در این زمینه افزود نمایندگان کمیسیون صنایع بحث افزایش قیمت‌ خودرو را پیگیری خواهند کرد و وزیر صنعت باید پیرامون محاسبه قیمت های جدید خودرو براساس فرمولی غیرکارشناسی به نمایندگان مجلس پاسخ دهد. در روز چهارشنبه نیز سخنگوی دولت اعلام کرد رئیس جمهور از افزایش صورت گرفته در قیمت خودرو مکدر بوده و امکان بازنگری در بحث قیمت گذاری وجود دارد.

 

بررسی شرایط بورس در مجلس : در اواسط هفته جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور رئیس سازمان بورس و مدیر عامل شرکت بورس برگزار گردید و علل روند ضعیف بورس در این جلسه بررسی شد. در این جلسه مسائلی همچون نرخ خوراک پتروشیمی ها، نحوه توقف و بازگشایی نمادها و مسائل مربوط به عرضه سهام نیز مورد بحث قرار گرفت. گفتنی است در این جلسه قرار بر این شد تا کمیسیون اقتصادی گزارش کاملی درخصوص علل افت ارزش سهام شرکت ها طی ماه های اخیر و راهکارهای بهبود و تقویت شرایط بورس در صحن علنی مجلس ارائه کند تا تصمیم گیری لازم در این خصوص از سوی نمایندگان مجلس صورت گیرد.

 

 

فروش نرفتن بلوک سهام پالایش نفت بندرعباس : روز شنبه برنامه عرضه عمده بلوک ۱۷ درصدی پالایش نفت بندر عباس از سوی سازمان خصوصی سازی به وکالت از طرف شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در دستور کار بورس قرار گرفت اما شاهد بودیم که این عرضه موفقیت آمیز نبود. برخی از سایت های خبری اعلام کردند که نفت و گاز پارسیان که به عنوان خریدار بالقوه بلوک پالایش نفت بندرعباس از این شرکت یاد می شد، به علت عدم رفع ابهامات صنعت پالایشی و همچنین ابهامات موجود پیرامون سود این شرکت در سال ۹۲ از خرید مذکور منصرف شده است.

 

 

تلاش برای رفع ابهامات گروه پالایشی: در این هفته شنیدیم که نشستی میان رئیس سازمان بورس با معاونان وزیر اقتصاد و نفت بر گزارش شده و در این نشست مباحث مربوط به ابهامات پیش روی پالایشگاه‌ها و کیفی‌سازی محصولات آنها مطرح و نتایج نسبتا مثبتی نیز در این زمینه حاصل شده است. از جزئیات دقیق این نشست خبری به بازار نرسیده است.

 

 

بازگشت هلدینگ خلیج فارس به چرخه معاملات: در ابتدای هفته شاهد بودیم که نماد معاملاتی هلدینگ خلیج فارس پس از ارائه گزارش شفاف سازی بازگشایی شد. بر طبق اطلاعیه این شرکت، میزان تولید شرکت های زیر مجموعه این شرکت در ۳ ماهه ابتدای سال ۹۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۶ درصدی داشته و در صورت تداوم رشد تولید اثرات مثبت آن برسود هر سهم شرکت به اطلاع خواهد رسید.همچنین تسعیر درآمدهای ارزی به نرخ ارز قابل دسترس در دست بررسی می باشد.

 

 

 

پیش بینی هفته آینده:

 

با وجود تلاش های صورت گرفته در هفته های اخیر مبنی بر حمایت از صنایع بزرگ بازار و رفع برخی ابهامات ، باز هم شاهد هستیم طبق آنچه انتظار می رفت اینگونه اقدامات در شرایط کنونی تنها تاثیر مقطعی بر بازار داشته و بدون مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای، نمی توان انتظاری برای بازگشت رونق به بورس تهران را داشت. در روزهای آتی نیز چشم فعالان اقتصادی به اخبار واصله از مذاکرات خواهد بود و با توجه به اینکه در هفته آینده یک گام دیگر به پایان مذاکرات نزدیک تر می شویم، اخبار مثبت یا منفی مربوط به این رویداد تاثیرگذاری بیشتری را بر بازار سرمایه نسبت به این هفته خواهد داشت. در عین حال در راستای تلاش های صورت گرفته از سوی نهادهای مختلف مانند سازمان بورس، دولت و مجلس برای حمایت از بازار، احتمال دارد در هفته آینده نیز شاهد انتشار برخی اخبار پیرامون اقدامات عملی از جمله در زمینه رفع ابهامات پیش روی بخش پالایشی باشیم که این امر نیز می تواند تحرک نسبی به معاملات اینگونه بخش ها و ایجاد فضای اطمینان بیشتر در کلیت بازار شود. برای گروه پتروشمی فضای رو به رشد اما آرامی متصور است. بخش پالایشی از پتانسیل رشد مناسبی برخوردار بوده و نمادهای نفتی ثبات نسبی را تجربه خواهند کرد. احتمال تضعیف معاملات گروه خودرو در تعداد ملموسی از جلسات معاملاتی هفته آینده دور از ذهن نیست. برای گروه بانکی و سرمایه گذاری معاملات مبهمی پیش بینی میشود اما روند معاملات سرمایه گذاری ها ممکن است در اوایل هفته کمی تضعیف گردد. گروه معدنی نیز تا اوسط هفته می تواند فضای با ثبات و همراه با رشدی نه چندان ملموس را تجربه کند. معاملات گروه فلزات اساسی نیز مبهم پیگیری خواهد شد


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 75


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 تیر 1393 ] [ 13:01]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 170
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 1,094
باردید دیروز باردید دیروز : 273
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 1,094
بازدید ماه بازدید ماه : 1,094
بازدید سال بازدید سال : 61,029
بازدید کلی بازدید کلی : 954,975

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.135.191.47
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir