')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

بورس > کالا - تازه‌ترین خبر‌ها حکایت از آن دارد که به‌زودی عرضه گـستـرده مـحـصولات شرکت‌های تولید‌کننده سیمان در بورس کالا آغاز می‌شود، برهمین اساس روز دوشنبه نخستین ج

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



بورس > کالا - تازه‌ترین خبر‌ها حکایت از آن دارد که به‌زودی عرضه گـستـرده مـحـصولات شرکت‌های تولید‌کننده سیمان در بورس کالا آغاز می‌شود، برهمین اساس روز دوشنبه نخستین جلسه فعالان صنعت سیمان وبورس کالا برگزارشد.

به گزارش همشهری، تازه‌ترین خبر‌ها حكایت از آن دارد كه مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت در نامه‌ای از محمد رضا نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن و تجارت خواسته، شرایط عرضه سیمان در رینگ صادراتی بورس كالا تسهیل شود. از سوی دیگر خبر‌های زیادی نشان می‌دهد كه فعالان صنعت سیمان كه این روز‌ها با مشكلات بسیار زیادی دست به گریبان هستند به‌دلیل افزایش موجودی‌های انبارشان كه گفته می‌شود به 14میلیون تن رسیده و خطر بزرگی برای این شركت‌ها تلقی می‌شود از عرضه سیمان در بورس كالا استقبال كرده‌اند.

شاید سرانجام اوضاع نابسامان صنعت سیمان شركت‌های تولید‌كننده سیمان را مجاب كرده كه عرضه محصولات‌شان از طریق بورس كالا می‌تواند منافع زیادی را برایشان به ارمغان بیاورد. سیمان و شركت‌های تولید‌كننده این محصول از مدت‌ها پیش دربورس كالا پذیرفته شده‌اند اما هر بار به‌دلیل مخالفت‌های خود این شركت‌ها عرضه سیمان در بورس كالا، موفقیتی به‌دست نیاورد.

چرا این بار شركت‌های سیمانی مشتاقند؟

آمار‌ها نشان می‌دهد كه موجودی انبار‌های شركت‌های تولید‌كننده سیمان پر از محصولات فروخته نشده است كه تا پایان سال به مرز 20میلیون تن می‌رسد. به همین دلیل فضای فروش اعتباری سیمان در بازار فروش سیمان به‌شدت افزایش یافته اما این فروش اعتباری هم با مشكلات بسیار زیادی مواجه شده است. حجم تولید سیمان در سال گذشته بالغ بر70میلیون تومان بوده كه از این میزان 50میلیون تومان در بازار داخلی فروخته شده و 18.8میلیون تن هم راهی بازار‌های صادراتی شده است.

در چنین شرایطی به‌دلیل افزایش موجودی انبار و مشكلات بزرگ مالی شركت‌های تولید‌كننده سیمان، فروش اعتباری محصولات سیمانی به‌شدت اوج گرفته اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود، چك‌های بسیاری از خریداران برگشت خورده است. فعالان صنعت سیمان می‌گویند با افزایش موجودی انبار خریداران كلاهبرداری می‌كنند. این موضوع به مشكلات مالی شركت‌های تولید‌كننده سیمان و افزایش كسری وجوه در گردش این شركت‌ها دامن زده است. البته این موضوعی است كه به‌راحتی از طریق ابزار مالی بورس كالا قابل درمان است.

از سوی دیگر كسری بودجه‌های عمرانی باعث شده، مصرف سیمان در كشور كاهش یابد. دولت كه خود بزرگ‌ترین خریدار سیمان در كشور بود اكنون به‌دلیل كاهش بودجه‌های عمران ارقام كمتری صرف بودجه‌های عمرانی می‌كند و این موضوع هم منجر به افزایش موجودی انبار و ركود بیشتر در تولید سیمان شده است.

در نشست بورس كالا چه خبر بود؟

آخرین خبر‌ها از نشست فعالان صنعت سیمان با مسئولان بورس كالا حاوی نكات بسیار مهمی است. در این نشست كه با حضور 10نفر از فعالان صنعت سیمان ازجمله نماینده شركت سرمایه‌گذاری غدیر، هیأت مدیره انجمن كارفرمایان صنعت سیمان با معاون توسعه بازار و مدیر فنی و پذیرش بورس كالا برگزار شد فعالان صنعت سیمان در جست‌وجوی راهكاری‌هایی برای آزاد‌سازی‌ قیمت سیمان بودند. نشست مسئولان ارشد بورس كالا و فعالان صنعت سیمان روز‌دوشنبه به‌عنوان نخستین جلسه برگزار می‌شد تا شاید راهكاری برای حل مشكلات سیمان پیدا شود كه البته همه راهكار‌ها در داخل بورس كالا موجود است.

این نشست حول چند محور اصلی برگزار شد؛ محور اول استفاده از فرصت ركود و كاهش بودجه‌های عمرانی برای آزاد‌سازی‌ قیمت سیمان برای همیشه بود و محور دوم استفاده از ابزار مالی موجود در بورس كالا برای حل مشكل فروش اعتباری سیمان كه حجم مطالبات معوق شركت‌های تولید‌كننده سیمان را به‌شدت افزایش داده است. در واقع با ابزار‌های مالی موجود در بورس كالا می‌توان موجودی انبار شركت‌های تولید‌كننده سیمان را به راحتی فروخت.

فعالان صنعت سیمان اكنون بر این باورند كه در فضای ركود 2راهكار عملی وجود دارد؛ یا محصولات صادراتی سیمان از طریق رینگ صادراتی بورس كالا عرضه شود یا كل محصولات شركت‌های تولید‌كننده سیمان از طریق بورس كالا عرضه و فروخته شود. در راهكار دوم می‌توان شرایط آزاد‌سازی‌ قیمت سیمان را پیدا كرد. از سوی دیگرفعالان صنعت سیمان در تلاشند برای افزایش چك‌های برگشتی ناشی از فروش اعتباری محصولاتشان و همچنین افزایش موجودی انبارشان از ابزار مالی موجود در بورس كالا نظیر اوراق سلف یا آتی استفاده كنند.

در عین حال استفاده از قبض انبار برای فروش موجودی انبار شركت‌های سیمان ازجمله راهكار‌هایی است كه شرایط آن به خوبی در بورس كالافراهم است. به‌نظر می‌رسد این‌بار شركت‌های تولید‌كننده سیمان پس از مدت‌ها مشتاقند تا محصولاتشان را بتوانند از طریق بورس كالا بفروشند واز مزایای این بازار كه روزبه‌روز بر ابعاد بین‌المللی‌اش افزوده می‌شود استفاده كنند.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 22


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [چهارشنبه 15 مرداد 1393 ] [ 18:47]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 166
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 1,033
باردید دیروز باردید دیروز : 273
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 1,033
بازدید ماه بازدید ماه : 1,033
بازدید سال بازدید سال : 60,968
بازدید کلی بازدید کلی : 954,914

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.137.187.204
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir