')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

  سلام خدمت دوستان بازاری؛ امیدوارم ابتدای هفته ی برفی و شادی داشته باشید.این هفته را شاید بهتر است خیلی ناظر بازار نباشید.دلایلی همچون تسویه ها و آماده شدن برای عرضه ی هلدینگ دارویی به نام تیپ

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



 

سلام خدمت دوستان بازاری؛

امیدوارم ابتدای هفته ی برفی و شادی داشته باشید.این هفته را شاید بهتر است خیلی ناظر بازار نباشید.دلایلی همچون تسویه ها و آماده شدن برای عرضه ی هلدینگ دارویی به نام تیپیکو و وقایع سیاسی و سخنرانی های تلویزیونی داخلی و خارجی می تواند از جمله فاکتور هایی باشد که بازار را دچار تشنج کند.در مجموع انتظار ها همچنان مثبت هست اما پیشنهاد دارم در خرید دقت داشته باشید.

**شنیده ها**

شنیده ها حکایت از افت قیمتی در نماد ولساپا تا سطح حمایتی ۲۲۰۰ ریالی و امکان کسب بازدهی کوتاه در این سهم با توجه به قابلیت لیزینگ ۸۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۳ در این شرکت شنیده ها حکایت از دارند.

شنیده ها حکایت از افزایش بیش از ۲۰ درصدی نرخ فروش محصولات در افست و امکان یافتن تعدیل مثبت بیش از ۴۰ درصدی سود هر سهم در گزارش ۱۲ ماهه دارند.

شنیده ها حکایت از افزایش خالص ارزش داراییهای هر سهم تپمپی تا سطوح ۶۳۰ تومانی و قابلیت رشد قیمتی سهم تا محدوده ۸۰ درصدی NAV دارند.

*گروه خودرو و لیزینگ

امروز با توجه به وضع سیاسی و البته اشباع خرید در نمودار ها انتظار ریزش معقول بود.وضعیت به این گونه است که خبر های خوبی اما نسبی و تایید نشده از ژنو می آید اما گفته شده که ۵۹ نفر از اعضای کنگره ی آمریکا به تحریم جدید رای داده اند و زمانی که این تعداد به ۶۷ نفر برسد اوباما هم حق وتو ندارد.لذا با این وضعیت بازار واکنش مهمی را نشان رفت.

لیدر قدیمی که با رسیدن به ۴۰۰ نتوانست طاقت بیاورد و دوباره منفی شد.انتظار داریم این حرکت اصلاحی تا ۳۶۰ باشد.

*گروه ساختمان

رونق بازار مسکن به عنوان بازار موازی بورس همواره مورد توجه فعالان بورس بوده است و خبر افزایش نرخ وام احتمال رونق مجدد صنعت به رکود رفته ساختمان را افزایش می دهد، اگرچه در این میان باید به جزئیات این افزایش سقف وام نیز توجه کرد. نرخ بهره این وام ۱۵ درصد و دوره بازپرداخت آن ۱۲ ساله می باشد بنابراین اقساط ماهیانه وام ۳۵ و ۵۰ میلیون تومانی به ترتیب ۵۰۰ و ۷۵۰ هزار تومان خواهد شد که بازپرداخت ماهیانه چنین مبلغی برای بسیاری از اقشار نیازمند به مسکن بسیار دشوار خواهد بود همچنین با توجه به میزان وام، این وام تنها جهت کمک خرید مسکن در شهرهای کوچک کاربرد خواهد داشت و به نظر نمی رسد در بلند مدن استقبال چندانی از آن بشود اما احتمالاً بر شرکت های ساختمانی فعال در شهرستان ها موثر خواهد بود.

انتظار داریم ساختمانی ها این گونه منفی نباشند اما وضعیت هیجانی بازار شاید این گزاره را کمی کمرنگ کند.

*سیمانی ها  

گروه سیمان از گروه هاییست که انتظار نداریم بیشتر افت کند.اما فعلا محصور در مثلثی بوده که وضعیت نوسانی را فرآهم خواهد آورد.روشن تر شدن بحث یارانه و مازوت می تواند روح بخش اناها باشد.مهمتر از آن بدهی های این گروه است.

*گروه بانک

بنده هر چه قدر فکر می کنم می بینم که شاخص گروه بی حال است اگرچه ملت و تجارت و صادرات می توانند نقطه ی خوبی باشند.

*گروه پالایشگاه

با توجه به تصویب دلار ۲۶۵۰ تومانی در بودجه ۹۳ احتمالاً باعث افزایش سود سال آینده پالایشگاهی ها تا ۱۰ درصد خواهد شد. هم اکنون پالایشگاهی ها ارز خود را با دلار ۲۴۵۰ تومانی تسعیر می کنند. البته بیشتر این امر برای شاوان و شبندر صادق است.

تولید قیر در پالایشگاه تبریز، اواخر امسال به بهره برداری خواهد رسید که با اجرای این طرح حدود ۳۰۰۰ تن قیر به محصولات شرکت افزوده خواهد شد . گفتنی است برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی “شبریز” از جمله طرح هایی است که با توجه به پیگیری های صورت گرفته اکنون در مرحله تأیید حسابرسان قرار دارد . تولید گرانول و همچنین طرح روغن سازی شرکت از دیگر پروژه های در دست اجرای “شبریز” می باشد که هر دوی آنها در سال آینده به بهره برداری رسیده و اثرات سودآوریشان  به همراه طرح قیر سازی در صورت های مالی سال ۹۳ مورد محاسبه قرار می گیرد.

*گروه پتروشیمی

امروز جو گروه خیلی هم منفی نبود.اما نکته ای که در میان است خبری از فارس بود که گفته بود بخشی ناچیزی  از زیر مجموعه های ما مصرف کننده ی خوراک گازند و ما بقی خوراک مابع یا گاز ترش مصرف می کنند.

در مجموع برای کوتاه مدتی ها پیشنهاد دارم با این گروه فعلا کاری نداشته باشند.

*گروه فنی و مهندسی و برقی

 

 مپنا بحث پروژه های ریلی و اثرات مثبت این طرح ها بر نماد مطرح شده است.

در نماد ایران ترانسفو شاهد افت قیمت به زیر ۷۰۰ تومان بودیم بررسی ها نشان می دهد دلیل افت این روزهای ترانسفو به دلیل اختلاف نظر شرکت با سازمان حمایت مبنی بر کاهش نرخ محصولاتش می باشد،تکذیب این شایعه مجدد نماد را در مدار رشد قرار خواهد داد ، در شرایط حاضر با توجه به مباحثی چون لغو تحریم ها ی مرتبط شرایط اتی این نماد مثبت ارزیابی می شود اما چالش فعلی داخلی می باشد و تکذیب ان نماد را به سمت اهداف بیش از ۸۰۰ تومان پیش خواهد برد.سهم روند صعودی کانال را به زیر شکسته باید دقت داشت حمایت ۶۶۰-۶۷۰

در کنتورسازی نیز ادامه روند افت قیمت نماد را به زیر ۱۵۰۰تومان کشاند ، این در حالی است که حقوقی ها در این نماد عرضه کننده می باشد ، در برخی از منابع احتمال تعدیل منفی در گزارش حسابرسی شده را بیان می کنند .در این نماد  حواشی همچون عدم پرداخت مطالبات کارگزان مطرح شده است مطرح شده است که کارگران «کنتورسازی ایران» بیش از دو ماه حقوق نگرفته‌اند. برهمین اساس رئیس شورای اسلامی کار این کارخانه به ایلنا گفت: کارفرمای کارخانه کنتور سازی ایران از آبان ماه سال جاری هیچ حقوقی به کارگران پرداخت نکرده است و این درحالی است که کارگران روزانه با تولید حدود ۸ هزار کنتور سود قابل توجهی را نصیب کارخانه می‌کنند. این حواشی به نماد آسیب زده است و اگر تولید روزانه ۸۰۰۰ دستگاه کنتور صحیح باشد نشان از بهبود وضعیت شرکت در سال آتی خواهد داشت. روند کانال صعود ۵ ماهه را به زیر شکسته حمایت۱۴۰۰ در این نماد دقت داشته باشید با واگرایی روبرو است بریا خرید یا افزایش حجم با قطعی شذن روند وارد شوید .

در تجهیزاتی ها حفاری شمال رشد آرامی را در پیش گرفته این نماد در گزارش ۱۲ ماهه از تعدیل برخوردار است . در مسیر هدف ۱۰۰۰ تومان قرار گرفته گفتتنی است نماد در یکی دور روز آتی با مقاومت قیمت همراه است. هدف ۱۰۰۰-۹۷۰ /حمایت ۸۴۰

*گروه فلزات،معدنی و سنگ آهنی

با وجود روند منفی شاخص گروه، شرکت های تولیدکننده سرب و روی وضعیت متفاوتی را تجربه کردند به طوریکه در قیمت های حداکثری و با صف خرید به کار خود در آخرین روز معاملاتی هفته پایان دادند. کالسیمین گزارش توجیهی افزایش سرمایه ۱۱۲ درصدی خود را از محل تجدید ارزیابی دارایی ها تهیه کرده است.هدف قیمت ۱۴۰۰ تومان به شرط گذر از ۱۱۵۰ تومان است.

در نماد بافق نیز افزایش سرمایه ۱۲۰ درصدی و تعدیل نماد را به مقاوت ۳۵۲۰ رسانده و هدف بعدی با گذر از مقاومت یاد شده ۴۲۰۰ می باشد.

 همچنین شنیده شده است که شرکت ملی سرب و روی ایران نیز قصد دارد زمین های محدوده شهر زنجان را که ۷۰۰ هکتار تخمین زده می شود را واگذار  و مبالغ بدست آمده را صرف اجرای طرح های توسعه نماید .،گفتنی است این کارخانه به دلیل آلودگی به زودی به خارج از محدوده شهر زنجام انتقال خواهد یافت

از دیگر خبرهای این گروه می توان به احتمال افزایش قیمت محصولات مسی در بورس کالا اشاره کرد. در صورتیکه کاتد مس را با نرخ ارز آزاد محاسبه کنیم قیمت محصولات وابسته در بورس کالا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت که این مهم می تواند اثر مثبتی بر میزان سود آوری شرکت ملی مس داشته باشد. همچنین خبر بازگردانده شدن کامل منابع مالی شرکت ملی مس از خارج از کشور که در زمان تصدی مدیریت قبلی این شرکت رخ داده بود می تواند موجب افزایش قدرت مالی ملی مس در ماه های پایانی سال گردد. اگرچه نرخ جهانی مس روندی اصلاحی در پیش گرفته است اما چشم انداز سود آوری این شرکت در ماه های آتی خصوصاً احتمال عرضه محصولات در بورس فلزات لندن مثبت ارزیابی می شود.

همچنین پروژه هوی مدیا زنگان نیز در حال تکمیل است. با تکمیل این پروژه میزان محصولات تولیدی شرکت افزایش چشمگیری خواهد یافت. هم اکنون این شرکت از ۱۹۵ هزار تن فروش خود تنها ۹ هزار تن را به صورت غیر کارمزدی تولید و به فروش می رساند و پیش بینی می شود با بهره برداری از طرح مذکور در سال آینده از ۱۱۸ هزار تن فروش محصول، ۳۹ هزار تن مربوط به فروش محصول تولیدی شرکت باشد که می تواند منجر به افزایش سود آوری این مجموعه از ۲۴۹ ریال فعلی به ۶۰۷ ریال گردد .در نماد فولاد خوزستان نیز کاهش قیمت شمش نمادهای سنگ اهنی را به چالش کشانده است.

پیشنهاد بررسی:

قشیر

برای دیدن تحلیل و استراتژی نماد قشیر اینجا را کلیک کنید.

پیروز باشید…


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 79


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 16:32]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 70
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 639
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,369
بازدید ماه بازدید ماه : 8,304
بازدید سال بازدید سال : 59,230
بازدید کلی بازدید کلی : 953,176

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.129.23.217
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir