')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

صندوق توسعه بازار سرمایه در حالی از سال گذشته در بورس آغاز به کار کرده که وظایف و تعهدات زیادی برعهده این صندوق محول شده است. برهمین اساس با گذشت چند ماه از فعالیت این صندوق بورس نیوز گفتگویی با علی خ

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



صندوق توسعه بازار سرمایه در حالی از سال گذشته در بورس آغاز به کار کرده که وظایف و تعهدات زیادی برعهده این صندوق محول شده است. برهمین اساس با گذشت چند ماه از فعالیت این صندوق بورس نیوز گفتگویی با علی خسروشاهی مدیر سرمایه گذاری های صندوق توسعه بازار سرمایه انجام داده که شرح آن در ذیل آورده شده است.
صندوق توسعه بازار سرمایه در حالی از سال گذشته در بورس آغاز به کار کرده که وظایف و تعهدات زیادی برعهده این صندوق محول شده است. برهمین اساس با گذشت چند ماه از فعالیت این صندوق بورس نیوز گفتگویی با علی خسروشاهی مدیر سرمایه گذاری های صندوق توسعه بازار سرمایه انجام داده که شرح آن در ذیل آورده شده است.

بورس نیوز، عملکرد صندوق توسعه بازار سرمایه از آغاز فعالیت آن تاکنون را چگونه ارزیابی می کنید؟ این صندوق تا چه اندازه توانسته به برنامه ها و اهداف خود دست یابد؟

 

صندوق توسعه بازار سرمایه که منابع آن توسط سرمایه گذاران بزرگ نهادی، بانک ها و بیمه های کشور تامین شده است، مطابق بند دو اساسنامه خود سعی بر حفظ اعتماد سرمایه گذاران و افزایش نقدشوندگی بازار داشته و دارد. به نظرمیرسد تا حد قابل قبولی موفق عمل کرده است و در شرایط بسیار نامساعد و روزهای بد بازار از ماندگاری صف های بزرگ به خصوص در بخش عرضه جلوگیری شد. البته انتقادات بسیاری هم می توان به آن وارد یا پیشنهاداتی جهت اصلاح رویه آن ارائه کرد. به نظرم عملکرد این صندوق در این شرایط شاید عملکردی با نمره قبولی باشد. البته با توجه به این که بنده در گروه مدیران سرمایه گذاری این صندوق قرار دارم، شاید قضاوت عملکرد آن بدین گونه منطقی به نظر نرسد.

 

بورس نیوز، تأسیس صندوق توسعه بازار سرمایه و فعالیت آن چه آثاری بر ایجاد رونق در معاملات بورس برجای گذاشته است؟

 

در ماه های اخیر در صندوق توسعه بازار سرمایه تلاش بر دو موضوع بود: اول حفظ آرامش بازار که با جلوگیری از تشکیل صف به خصوص در قسمت عرضه و حذف فروشندگان بالقوه با استفاده از معاملات بلوکی دنبال شد. در معاملات بلوکی با شناسایی فروشندگان بالقوه سهام شرکت های معظم، با معاوضه سهام تلاش کردیم تا ضمن خارج کردن یک عرضه کننده از نماد مربوطه، منابع کمتری در این خصوص صرف شود. دوم بازارگردانی روی سهام شرکت های موجود در پرتفوی صندوق؛ به عبارت دیگر زمانی که روند معقول معاملاتی در نمادهای مدنظر ایجاد می شود، ما مخالف صعود یا نزول قیمت آن نیستیم، بلکه نوع حرکت برای ما مهم است. یعنی افزایش یا کاهش قیمت با حجم معاملات معقول و بدون هیجان. در روزهای بسیار نامساعد بازار که با حجم کم معاملات و عرضه های قابل توجه به خصوص از جانب سرمایه گذاران حقیقی بودیم، ما با حمایت از نمادهای مدنظر، ضمن تامین نقدشوندگی بازار، سعی در برگشت اعتماد سرمایه گذاران کردیم. در برخی از روزها ارزش معاملات صندوق فراتر از 20 درصد ارزش معاملات روزانه بازار شد و به طور میانگین در حدود 7 درصد از معاملات بازار در سه ماهه تابستان به صندوق تعلق داشت.

 

بورس نیوز، ارزش روز پرتفوی صندوق و بازدهی آن به چه میزان محاسبه می شود؟

 

در حال حاضر ارزش پرتفوی صندوق توسعه بازار سرمایه نسبت به ابتدای سال جاری بیش از 14 برابر رسیده است که از نظر جایگاه در بین شرکت ها و هلدینگ های سرمایه گذاری بورسی، در ردیف یازدهم قرار دارد. خالص ارزش روز هر واحد از دارایی های صندوق از ابتدای تیرماه سال جاری تا کنون در حدود 5.2 درصد افت کرده است که نسبت به روند بازار و پرتفوی خود، معقول است. علاوه بر این، این صندوق حدود یک هزار میلیارد ریال نقدینگی در اختیار دارد و مابقی سرمایه آن در سهام پرتفوی بورسی سرمایه گذاری شده است.

 

بورس نیوز، استراتژی و دیدگاه مدیران و متولیان صندوق، سرمایه گذاری بر سهام کدام صنایع و شرکت ها است و برنامه های آتی صندوق جهت سرمایه گذاری در بورس چگونه است؟

 

هدف اصلی در تشکیل پرتفوی صندوق، سبدی مشابه بازار بوده است. لذا صنایع محصولات شیمیایی، بانکی، خودرو، فلزات اساسی، شرکت های چند رشته ای صنعتی و فرآورده های نفتی بیشترین وزن را در پرتفوی صندوق دارا می باشند. صندوق با توجه به شرایط بازار، سعی در حفظ تعادل بازار و پرتفوی خود دارد.

 

بورس نیوز، روند کنونی معاملات بورس را چگونه ارزیابی می کنید و چه چشم اندازی برای آن متصور هستید؟

 

دولت در شرایطی اقتصاد کشور را تحویل گرفت که هر دو معضل رکود و تورم گربیان اقتصاد را گرفته بود. دولت تمام توان خود را برای کنترل و کاهش تورم به کار گرفت و تا حدود زیادی هم موفق بود. ولی رکود همچنان اقتصاد و بنگاه های اقتصادی را آزار می دهد که تسری آن به بورس انکارناپذیر است. بورس بخش مالی اقتصاد به شمار می رود و تا بخش واقعی اقتصاد از رکود خارج نشود، باید انتظارات را نسبت به رشد بورس تعدیل کرد. همچنین اثر روانی و اقتصادی مسائل سیاسی را نیز نباید فراموش کرد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 139


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [دوشنبه 21 مهر 1393 ] [ 23:41]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 176
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 814
باردید دیروز باردید دیروز : 273
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 814
بازدید ماه بازدید ماه : 814
بازدید سال بازدید سال : 60,749
بازدید کلی بازدید کلی : 954,695

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.137.222.157
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir