')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

1) امروز در حالی به استقبال بازار رفتیم که اگر خبر مثبت سیاسی رسیده در شب گذشته نبود بازار خیلی امیدی به روند معاملاتی امروز نداشت چرا که روز گذشته یکی از تاریخی ترین افت های بازار طی چند دهه اخیر رقم

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



1) امروز در حالی به استقبال بازار رفتیم که اگر خبر مثبت سیاسی رسیده در شب گذشته نبود بازار خیلی امیدی به روند معاملاتی امروز نداشت چرا که روز گذشته یکی از تاریخی ترین افت های بازار طی چند دهه اخیر رقم خورده بود. اما ساعت 18 روز گذشته با یک خبری که بر روی سایت های خبرگزاری نقش بست امید ها زنده شد !! بازار امروز با خبر مثبت رسیده شرایط خوبی را تجربه کرد و به نظر تا حدودی از حاشیه ها و ریسک های مسائل سیاسی دور شدیم. در نتیجه معاملات امروز شاخص کل بورس تهران با رشد قابل ملاحظه 1.708 واحدی به کانال 87.000 واحدی بازگشت و در رقم 87.112 واحدی به کار خود پایان داد تا گوشه ای از لکه ننگین افت روز گذشته را پوشانده باشد. خلیج فارس درست برعکس روز گذشته با تاثیر مثبت 200 واحدی در صدر بیشترین تاثیر گذاران رشد بازار قرار گرفت. در ادامه نماد های معاملاتی شبندر ، تاپیکو ، غدیر ، مپنا ، اخابر و پارسان به ترتیب با تاثیر مثبت 141 ، 117 ، 105 ، 101 ، 87 و 74 واحدی پشت خلیج فارس صف آرایی کردند ! شاخص فرابورس هم با رشد 26 واحدی به رقم 848 واحدی رسید. دقیقا همان نماد هایی که روز گذشته بیشترین تاثیر را در افت این بازار داشتند امروز با تاثیر مثبت 14 واحدی بیشترین تاثیر را بر روی نماگر فرابورس گذاشتند. ارزش کل معاملات امروز به رقم 477 میلیارد تومان رسید که 372 میلیارد تومان از این معاملات در بازار بورس به ثبت رسید. بانک ملت و ایران خودرو با 19.5 و 18.5 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. از دیگر نماد های پر حجم بازار می توان به پتروشیمی جم ، شبندر و مپنا اشاره داشت. بر خلاف روز گذشته ، امروز به جزء گروه ساختمانی ، کلیت بازار مثبت بود. اما بازار امروز یک نکته منفی داشت که شاید خیلی به آن توجه نشده باشد. آن هم کاهش جدی ارزش معاملات بود که به نظر کمی نگران کننده باشد.

2) حواشی بازار :

الف) شب گذشته طی تماس تلفنی 1+5 با ایران اعلام شد همه موافق توافق یاد شده اند. صحبت های عراقچی نشان از آن دارد که 2 طرف نسبت به یک بازی برد – برد رسیده اند. در خبرها داشتیم که کشورها با راه‌ حل‌‌ های پیشنهادی موافقت کردند و آنها را پذیرفتند و در ایران نهادهای ذیربط راه‌ حل‌ها را بررسی و ارزیابی کرده و موافقت خود را اعلام کردند که این موافقت در تماس خانم اشمید اعلام شد و توافق کردیم از 20 ژانویه گام اول توافق اجرایی شود. یعنی از 30 دی تحریم ها یکی پس از دیگری برداشته می شود. قرار است آزاد سازی 4.2 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در 8 نوبت انجام شود. یکی از مقامات ارشد آمریکا اعلام کرده است که 550 میلیون دلار از 4.2 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران اول فوریه آزاد می شود. عراقچی گفت: تماس‌های لازم با بانک‌ های بین‌ المللی و طرف حساب ایران صورت گرفته است. تماس‌هایی طرف‌ های آمریکایی و اروپایی برای تعلیق تحریم‌ ها انجام دادند و آمادگی‌های لازم را دارند. ما هم با آژانس مذاکراتی درباره نحوه راستی‌ آزمایی اقدامات ایران داشته ایم. لغو تحریم پتروشیمی و خودرو و فلزات ، لغو تحریم بیمه ها و کشتیرانی و بانک ها از مهم ترین ابعاد اجرای این توافق است. ایران در حال حاضر دارای 60 میلیارد دلار طلب خارجی بوده که قابل انتقال نیست و با این اتفاقات سریعتر به کشور بازگردد. رئیس‌جمهور آمریکا هم با صدور بیانیه ‌ای از توافق برای اجرای طرح اقدام مشترک استقبال کرده و از نمایندگان کنگره این کشور خواسته است از تصویب تحریم‌های تازه دست بردارند. وی همچنین تصویب تحریم‌ های تازه علیه ایران را مخرب دانسته و گفته است در صورت تصویب تحریم تازه، آن را وتو می‌کند. جان کری، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تاریخ 20 ژانویه به عنوان زمان اجری توافق ژنو گفت: اکنون زمان دیپلماسی است. اکنون به خاطر صلاح کشورمان، منطقه و دنیا زمان علم سیاست و سیاستمداری است. وزرای خارجه آلمان و انگلیس هم اظهار نظرهای مثبتی را داشتند

ب) مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفته: بر اساس پیش بینی های انجام شده با عملیاتی شدن توافق نامه ژنو زمینه مناسبی برای افزایش صادرات نفت ایران فراهم می شود. یک بانک هندی هم که پول نفت صادراتی ایران را نگهداری می کند اعلام کرد علاوه بر 6 بانک ایران که در این بانک حساب دارند 4 بانک دیگر به منظور تسهیل مبادلات 2 کشور خوستار افتتاح حساب در این بانک شده اند.

ج) این روزها دکتر ظریف به برخی کشورهای عربی سفر کرده است و در حال حاضر در لبنان به سر می برد. وی تاکید کرده که برای گفت‌ و گو با سعودی‌ ها آمادگی داریم. قرار است ظریف در سفر منطقه‌ ای خود به سوریه‌، عراق و اردن سفر کند

د) در خبر های اقتصادی سیف درباره آخرین وضعیت بازنگری بخشنامه‌های ارزی بانک مرکزی گفت: طی ۲ هفته اخیر بخشنامه‌ای را به کلیه‌ بانک‌ها ابلاغ کردیم که ابهامات و تناقضات موجود را برطرف می‌کند و بانک‌ ها می‌توانند براین اساس روابط خود را با مشتریان و بانک مرکزی تنظیم کنند. در مورد هدفمندی شنیده می شود بسته حمایت از تولید در کنار اجرای فاز هدفمندی ها جدی است. گفته می شود رشد ۴۰ درصدی بنزین و حذف ۲ دهک بالایی از مهم ترین اتفاقات بحث یارانه هاست.

3) تخته گاز !!

الف) گروه خودرویی یکی از صنایعی است که مستقیم در توافقنامه ژنو از لغو تحریم های آن سخن به میان آمده است. امروز شاهد اقبال به نمادهای گروه بودیم به طوری که صف خرید آن ها در پایان حفظ شد و برای فردا کار خود را با رشد قیمتی حداکثری آغاز خواهند کرد. تصمیم تحریم خودروی ایران از جمله دستوراتی بود که اوباما شخصا اتخاذ کرده و برای لغو آن به تصمیم و موافقت کنگره نیست. این در شرایطی است که با توجه به رویکرد مثبت اوباما نسبت به مذاکرات ژنو و تلاش وی برای اقدامات مناسب در راستای مذاکره با ایران، به نظر می رسد که این تحریم به زودی برداشته شود. می توان گفت بازار خودروی جهان اشباع شده است و تمامی خودروسازان خارجی به دنبال حضور در بازارهای جدید از جمله بازار ایران هستند. بازار ایران بازار بکری است و به طور قطع خودروسازان خارجی از جمله خودروسازان آمریکایی تمایل شدید برای ورود به بازار ایران دارند.

ب) در این گروه در حالی همچنان جو فروش بلوک وپارس بین مجموعه ایران خودرو و خگستر مطرح است که خمحور اعلام کرده هیچ تصمیمی برای فروش بلوک پارسیان ندارد. شایان ذکر است خمحور 1.03% وپارس را در اختیار دارد.

ج) در مورد بلوک وپارس شنیده می شود که این معامله بین ایران خودرو و غدیر تقریبا قطعی شده و تائیده بانک مرکزی این معامله را قطعی می کند. اما به یک نکته باید توجه داشت که در صورت انجام این معامله ایران خودرو دیگر پارسیانی ندارد که هر ساله از این محل سود دریافت کند.

د) مطمئنا با انجام این معامله بار سنگینی از جمله زیان های انباشته از روی دوش مجموعه ایران خودرو برداشته خواهد شد و خگستر از این محل بیشترین سود را خواهد کرد. خگستر با انجام این معامله می تواند بیش از 400 تومان به سود سال جاری خود بیافزاد اما این بدان معنی نیست که می توان به سود 500 تومانی خگستر یک P/E مرتبه 6 داد و قیمت های بیش از 2.000 تومانی برای سهم در نظر گرفت. مطمئنا در صورت انجام این معامه ، خگستر که یک شرکت سرمایه گذار است از مبلغ فروش حاصل شده در محلی دیگر سرمایه گذاری می کند.

ه) خاور افزایش سرمایه سنگینی دارد و امروز توانست از محدوده مهم 255 تومان عبور کند.خاور مالک اصلی خمحور است و این شرکت هم از فروش احتمالی وپارس منتفع خواهد شد.

 

و) كم كم با رونق خودرويي ها ولساپا شرايط بهتری پیدا می کند. توصيه مي شود اگر صبور هستید با ديد بلند مدت اين سهم را زير نظر داشته باشید. ولساپا بازوي اجرايي سايپا در فروش محصولات خواهد شد.

4) بانک ها پر پول شدند !!

الف) بانکی ها با صف خرید های محکمی روبرو شدند. بانکی ها خود به خود با لغو تحریم ها و افزایش مبادلات بین بانکی ایران با اروپا و کشورهای دیگر شرایط خوبی پیدا خواهند کرد. گفته شده تماس‌های لازم با بانک‌ های بین‌ المللی و طرف حساب ایران برای واریز پول های بلوکه شده ایران صورت گرفته است و این کاملا برای بانک های ایرانی وضعیت مثبتی ایجاد می کند. بانک  هندی هم که پول نفت صادراتی ایران را نگهداری می کند اعلام کرد علاوه بر 6 بانک ایران که در این بانک حساب دارند 4 بانک دیگر به منظور تسهیل مبادلات دو کشور خوستار افتتاح حساب در این بانک شده اند.

ب) در این گروه امروز صادرات به بازار بازگشت. سهم مجمع موفقي را برگزار کرد. نکته جالب این بود که سهم را بدون حراج قیمتی بازگشایی کردند و در کمتر از چند ثانیه به صف خرید رسید. وبصادر بسیار وضعیت مناسب و کم ریسکی دارد. خبر رسيده در گزارش 9 ماهه وبصادر از محل فروش دارايي ها تعديل مي دهد و تا پايان سال نیروگاه قائم ، سپهر هشتم را به فروش می رساند. شرکت قرار است نیروگاه قائم را در بهمن ماه آگهی کند. با این شرایط وبصادر می تواند از محل فروش این دارایی ها سود خود را به بیش از 30 تومان برساند. با توجه به شرایط کنونی بازار به نظر می رسد خرید و نگهداری سهم به دید پایان سال بتواند سود خوبی را نصیب سهامداران خود نماید. تنها مشکل این سهم عرضه های خصوصی سازی است که این مسئله هم بطور قطع تمام خواهد شد و سهم می تواند به سمت اهداف خود حرکت کند.

ج) وتجارت با وجود عرضه بخشی از صف خرید توسط خصوصی سازی با صف خرید به استقبال معاملات فردا رفت. خرید سهم با دید افزایش سرمایه مناسب ارزیابی می شود. گفته می شود گزارش افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های شرکت به بورس ارسال شده است.

د) در این گروه بانک سینا در گزارش عملکرد 9 ماهه بر همان سود 320 ریال قبلی تاکید کرده است و در 9 ماهه 244 ریال از سود خود معادل 76% را پوشش داده است. شرکت در 6 ماهه 228 ریال پوشش داده بود.

ه) وبملت با اینکه حجم معاملات سنگینی داشت ولی در نهایت با صف خرید به کار خود پایان داد. سهم P/E پایینی دارد و در گزارش 9 ماهه احتمال تعدیل مثبتش بالاست.

و) از پست بانک خبرمي رسد 2 بهمن ماه 5% از بلوک شركت از سوي خصوصي سازي با قيمت پايه 11.919 ریال راهي بازار مي شود. گفته می شود سازمان خصوصی اعلام کرده در بازار متعادل دیگر سهام نمی فروشیم و فقط وقتی هیجان خرید هست فروش انجام می گردد  !!!

5) گروه دوپینگ !!

الف) دارویی ها در بیشتر نمادها با رشد قیمت روبرو شدند.علت معاملات مثبت گروه اول مربوط به گزارش تعدیل مثبت چند شرکت و بعد مربوط به لغو تحریم ها و آزاد سازی بخشی از پول ایران که قرار است بخشی از آن به صنعت دارو اختصاص داده شود بود.

ب) در این گروه معارفه تیپیکو دیروز برگزار شد و قرار شد تا آخر دی عرضه اولیه شود. در جلسه معارفه این هلدینگ دارویی از برنامه افزایش سرمایه 11 شرکت زیر مجموعه و تولید داروهای جدید خبر داده شد. ارزش ذاتی سهم بین 600 تا 650 تومان می باشد که عرضه در قیمت های 550 و کمتر مناسب ارزیابی می شود. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین گفت: صنعت دارو از نظر سودآوری در میان صنایع مختلف در جهان، پس از نفت، گاز و پتروشیمی، دومین صنعت سودآور است، که این موضوع توجه تمامی سرمایه‌گذارانی را که در بازار سرمایه حضور دارند، به خود جلب کرده است. فرهاد زرگری ادامه داد: ما اعتقاد داریم به علت سودآوری صنعت دارو، این صنعت می‌تواند در کشورمان جایگزین نفت، گاز و پتروشیمی شود. به گفته وي کشوری مانند سوئیس پایه راهبرد توسعه خود را بر دارو بنا کرده است.

ج) شرکت دارو سازی جابرابن حیان سود هر سهم خود را از مبلغ 1.219 ریال به 1.468 ریال معادل 20% تعدیل مثبت اعلام کرده است. همچنین شرکت در 9 ماهه نخست سال مالی مبلغ 837 ریال این پیش بینی معادل 57% از این سود را محقق کرده است. شرکت دلايل تغييرات را پيش بيني درآمد حاصل از سرمايه گذاري ها و به تبع افزايش درآمد شرکت هاي سرمايه پذير و همچنین کاهش پيش بيني هزينه هاي مالي با توجه به هزينه هاي مالي محقق شده 9 ماهه اعلام نموده است.

د) گزارش های 9 ماهه این صنعت در حال انتشار می باشد. دیران سرمایه خود را از 7 میلیارد تومان به 9 میلیارد تومان افزایش داده است و در گزارش عملکرد 9 ماهه سود خود را با سرمایه جدید 1.011 ریال پیش بینی کرده است و در 9 ماهه هم 83% پوشش داده است.

ه) سبحان دارو شفاف سازی کرد و طی اطلاعیه بیان کرد که با توجه به محقق شدن 3.910 ریال سود هر سهم در عملکرد واقعی 9 ماهه ( معادل 102% پیش بینی ارائه شده قبلی ) شرکت در نظر دارد معادل 18% پیش بینی قبلی سال 92 خود را تعدیل مثبت دهد.

و) والبر که برای افزایش سرمایه متوقف است از محل رشد سود زیر مجموعه ها باز هم تعدیل مثبت خواهد داد. این شرکت برنامه هایی برای عرضه برخی زیر مجموعه ها در فرابورس را دارد.

ز) داسوه سود هر سهم 3.700 ریالی اش را به دلیل افزایش سود تقسیمی زیر مجموعه ها به 3.855 ریال افزایش می دهد.

6) پتروشیمی ها پشت در مجلس گوش ایستاده اند !!

الف) پتروشیمی ها در حالی همچنان سایه سنگین افزایش نرخ خوراک 15 - 17 - 18 سنتی را بالای سر خود حس می کنند که امروز با توجه به لغو تحریم های آن ها مورد توجه بودند. مسلما اگر خبری مبنی بر تصویب نرخ خوراک حدود 10 سنتی در این گروه منتشر شود خیال این گروه راحت خواهد شد. کمیسیون تلفیق در حال بررسی بخش های درآمدی دولت در لایحه بودجه می باشد و هنوز به بررسی نرخ خوراک گازی واحدهای پتروشیمی نرسیده است. گفته می شود پیشنهاد کمیسیون صنایع برای قیمت 15 سنتی گاز پتروشیمی‌ ها و تخفیف 7 درصدی به خوراک مایع با رای اعضای کمیسیون تلفیق روبه رو شده، اما چون تغییر نرخ خوراک مایع به دو سوم آرا نیاز داشت، قرار شد کارگروه تخصصی آن را بررسی کند.

ب) در این گروه شخارک برای تعدیل عایدی مثبت متوقف شد. بازار انتظار سود بیش از 700 تومانی را از این سهم دارد. وصندوق ، تاپیکو و وبانک می توانند از تعدیل خارک منتفع شوند. توقف خارک باعث شد تا اقبال به سهام نامبرده افزایش یابد.

ج) زاگرس که P/E پایینی دارد با صف خرید روبرو بود. مسلما یکی از تاثیرات بسیار مثبت لغو تحریم ها بر روی این شرکت است که به خاطر مشکلات حمل و نقل و تحریم با مشکلات بسیاری در صادرات روبرو شده است.

د) فارس که از ریسک افزایش نرخ خوراک در امان است و آینده بسیار خوبی دارد معاملات مثبتی را تجربه کرد. هیئت واگذاری در جلسه اخیر خود با عرضه 3% از سهام فارس به صورت تدریجی موافقت کرده است.

7) فلزات رنگین و معدنی ها :

الف) در فولادی ها امروز در بورس کالا فولاد مبارکه 223 میلیارد تومان فروش داشت که رقم مناسبی است. فولاد هرمزگان امروز در فرابورس درج شد تا کم کم آماده عرضه این شرکت خوب فولادی باشیم . فولاد مبارکه تاثیر روانی خوبی از این عرضه می پذیرد و می تواند حدود 8 تومان از محل عرضه این سهم به سود خود بیافزاید.

ب) ذوب هم رشد قیمتی خوبی را تجربه کرد. صندوق نفت در این سهم خریدار خواهد بود و قصد دارد حدود 100 میلیون در این سهم خریداری کند. از گوشه و کنار ارقام خوبی از این سهم به گوش می رسد. ذوب با برنامه هایی که در دست دارد آینده خوبی در انتظارش می باشد. اگر قیمت سهم را تا قبل از عید نوروز در قیمت های 600 تومانی دیدید خیلی تعجب نکنید. خرید سهم با دید بلند مدت مناسب است.

ج) فملی رشد قیمتی نسبت به روز گذشته نداشت.با توجه به طرح های توسعه عظیمی که این شرکت در سال های آینده دارد خرید سهم با دید بلند مدت مناسب ارزیابی می شود. صادرات کاتد مس به ترکیه آغاز شده و این خبر خوبی برای فملی می باشد.

د) کگل و کچاد با وجود اخبار منفی از موضوع وضع عوارض صادراتی و بهره مالکانه برای سال بعد روز مثبتی داشتند و بیشتر تحت تاثیر شرایط بازار بودند.

8) در سیمانی ها این روزها بسیاری از کارشناسان صنعت به ارزان بودن قیمت سیمان در ایران اشاره می کنند و مسئولان سعی در آزاد سازی نرخ این محصول دارند.افزایش بودجه عمرانی کشور با گشایش های سیاسی به بهبود این صنعت کمک می کند. در این گروه سهرمز در 12 ماهه واقعی سال مالی منتهی به 92/8/30 مبلغ 2.515 ریال محقق کرده است. پیش بینی آخر شرکت 2.507 ریال بوده است. شرکت روز 6 بهمن ماه ه مجمع تقسیم سود می رود.

9) در گروه تجهیزاتی مپنا بیش از 10 میلیون سهم عرضه داشت ولی در نهایت با صف خرید 19 میلیون سهمی به کار خود پایان داد. برخی قیمت منطقی سهم را فعلا 1.500 تومان می دانند. هر چند که احتمالا در گزارش 9 ماهه تعدیلی نداشته باشد ولی ارزش بالای نیروگاه های شرکت باعث رشد سهم شده است.

10) نرخ ارز و سکه ( خرید – فروش ) :

الف) دلار : 2.940– 2.950 تومان

ب) یورو : 4.025 – 4.035 تومان

ج) درهم امارات : 803 – 808 تومان

د) سکه طرح جدید : 861.000– 869.000 تومان


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 49


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [دوشنبه 23 دی 1392 ] [ 18:50]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 68
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 707
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,437
بازدید ماه بازدید ماه : 8,372
بازدید سال بازدید سال : 59,298
بازدید کلی بازدید کلی : 953,244

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.118.166.161
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir