')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، فرهاد زرگری، با اشاره به اهمیت صنعت دارو در کشورها، گفت: در تمام صنایع دنیا، بحث نظام سلامت یکی از بخش‌های مهم

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، فرهاد زرگری، با اشاره به اهمیت صنعت دارو در کشورها، گفت: در تمام صنایع دنیا، بحث نظام سلامت یکی از بخش‌های مهم با بازگشت‌های اقتصادی قابل توجه موردنظر فعالان اقتصادی در سطح بین‌المللی است که مطالعات مختلف کشورها در این زمینه شاهد این مدعاست.

وی با بیان اینکه در سال 2012 میلادی مجموع تولید ناخالص جهانی 72.4 تریلیون دلار بوده، تصریح کرد: از این میزان 12.6 درصد در بخش سلامت هزینه شده این در حالی است صنعت دارو (ژنریک) در سال 2013 در رتبه هفتم سودآورترین صنایع قرار گرفته است.

زرگری افزایش جمعیت، افزایش امید به زندگی، افزایش حساسیت انسان‌ها به سلامتی، افزایش دسترسی و ورود فناوری‌های پیچیده را از جلمه عوامل رشد حجم بازار دارویی در کشور عنوان کرد.

این مقام مسوول درباره سهام شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین برای ورود به بورس گفت: سرمایه شرکت 2900 میلیارد ریال بوده است که 34 درصد سهم بازار تولید داروی انسانی و 70 درصد سهم بازار ماده اولیه در اختیار این شرکت قرار دارد.

زرگری  اظهار داشت: فروش و سود خالص تلفیقی گروه دارویی تامین را در سال 92 به ترتیب 226 و 275 میلیارد تومان است.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت فروش و سودآوری شرکت های موجود در پرتفوی بورسی و غیر بورسی شرکت ابراز داشت: درآمد فروش تلفیقی گروه طی سال 92 نسبت به سال 91 حدود 15 درصد و سود خالص تلفیقی گروه طی دوره مذکور حدود 27 درصد رشد داشته است.

وی از افزایش سرمایه 11 شرکت زیرمجموعه گروه خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ سرمایه‌گذاری دارویی تامین یک فرصت استثنایی برای فعالان بازار سرمایه است، چراکه سبدی از ارزش دارویی را در اختیار داریم که به جرات می‌توان گفت در هیچ فضایی از بازار سرمایه این شرایط قابل دسترسی نیست.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با بیان اینکه در سال 91، تعداد 90 قلم داروی جدید وارد بازار شده، اظهار داشت: هشت درصد از این میزان برای اولین بار وارد بازار کشور شده است.

وی با اشاره به 467 داروی جدید در دست توسعه گروه دارویی تامین، یادآور شد: ارزش بازار این اقلام یک هزار میلیارد تومان است.

زرگری در خصوص فروش در سال 90 گفت: جمع کل فروش این شرکت در سال 90، دو هزار و 800 میلیارد تومان و سال 91، سه هزار و 200 میلیارد تومان بوده و برای سال جاری 42 درصد به این ارقام به جهت افزایش قیمت‌ها افزوده خواهد شد.

زرگری در خاتمه به برنامه های آتی "تیپیکو" اشاره کرد و اظهار داشت: راه اندازی پالایشگاه پلاسما و بهره برداری از پروژه آب اکسیژنه از مهمترین برنامه ها شرکت برای سال آینده است.

در ادامه عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین به زمان احتمالی انجام عرضه اولیه 10 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین اشاره کرد و گفت: شستا در نظر دارد 10 درصد از سهام تحت تملک خود در "تیپیکو" را در بازار دوم بورس عرضه کند. این امر پس از دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار جهت پذیره نویسی انجام خواهد شد که البته پیش بینی می شود این برنامه تا پایان دی ماه جاری اجرایی شود.

محمدرضا رستمی به برنامه های شستا برای تعامل بیشتر با بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در همین راستا عرضه سهام برخی شرکت های زیرمجموعه شرکت همچون پتروشیمی غدیر، کلر پارس، هلدینگ سیمان خوزستان، هلدینگ صدر تامین و ملی نفت کش از جمله برنامه های آتی شستا به شمار می روند، بطوریکه اقدامات لازم جهت انجام این برنامه در حال پیگیری است. همچنین مراحل پذیره نویسی شرکت سیمان آبیک پایان پذیرفته و شرکت هلدینگ صدر تأمین نیز در مرحله پذیره نویسی قرار دارد.

همچنین معاونت مالی و اقتصادی "تیپیکو" در بیان دلایل زیان غیر عملیاتی شرکت عنوان کرد: این زیان به دلیل هزینه های مالی بالای شرکت و گردش نقدینگی آن محقق شده است. چراکه هزینه های مربوط به خرید مواد اولیه و تولید محصولات در حالی به صورت نقد پرداخت می شود که درآمد حاصل از فروش محصولات طی بازه زمانی تولید به حساب شرکت واریز می شود. از این رو پروسه طولانی میان زمان تولید و فروش محصولات و دریافت مبالغ حاصل از فروش موجب تحقق این زیان شده است همچنین تاریخ قطعی عرضه به زودی اعلام می‌شود.

خالقی، مدیر مالکیت سهام و امور مجامع شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در نشست تخصصی هلدینگ دارویی تامین در خصوص زمان عرضه سهام شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین گفت: پیگیری‌ها با شرکت بورس تهران در حال انجام است و تا پایان دی ماه این عرضه صورت خواهد گرفت این در حالی است که تاریخ قطعی عرضه سهام از قبل اطلاع‌رسانی خواهد شد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 96


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [دوشنبه 23 دی 1392 ] [ 20:31]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 62
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 497
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,227
بازدید ماه بازدید ماه : 8,162
بازدید سال بازدید سال : 59,088
بازدید کلی بازدید کلی : 953,034

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.144.252.196
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir