')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

براساس پیش بینی موسسات و سازمان های بین المللی، آینده خوبی پیش روی صنعت سرب و روی جهان است چراکه تقاضا در آینده برای این فلزات از سوی اقتصادهای نوظهور بیشتر خواهد شد. به گزارش همفکران به نقل از معدن

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



براساس پیش بینی موسسات و سازمان های بین المللی، آینده خوبی پیش روی صنعت سرب و روی جهان است چراکه تقاضا در آینده برای این فلزات از سوی اقتصادهای نوظهور بیشتر خواهد شد.

به گزارش همفکران به نقل از معدن 24 مهدی کوهی مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران با بیان این مطلب می گوید: بر اساس تحلیل‌های انجام شده، به نظر می‌رسد که در بلند مدت شاهد افزایش نسبی تقاضا برای سرب و روی در سطح جهانی باشیم چرا که در آینده سایر اقتصادهای نوظهور، عامل اصلی رشد بلندمدت تقاضا برای روی خواهند بود اما بعید است که مدل اقتصادی چین در آنها تکرار شود.

مشروح گفتگو با این کارشناس بازار را در ادامه که در آستانه برگزاری همایش سرب و روی انجام شده می خوانید:

چشم انداز بازار سرب و روی را چگونه ارزیابی می کنید؟

رشد اقتصادی چین طی سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده که عامل اصلی رشد تقاضای سرب و روی نیز بوده است و در آینده هم تقاضای چین نهایتاً بر تقاضای کل تأثیر خواهد داشت و موجب افزایش آن خواهد شد.

در بررسی موجودی انبارهای بورس فلزات لندن نیز شاهد کاهش سطوح موجودی هستیم به نحوی که طی یکسال اخیر روند نزولی موجودیها از سطح 860 هزار تن به سطح کم سابقه630 هزارتن رسیده و طبیعتاً این کاهش می‌تواند موجب روند صعودی قیمت‌ها باشد.

از این رو در کوتاه مدت شاید شاهد نوسانات منفی، تحت‌تأثیر شرایط اقتصادی و کاهش قیمت نفت باشیم اما در میان‌مدت و بلندمدت روند قیمت و تقاضا صعودی خواهد بود که این امر را پیش بینی مؤسسات و سازمان‌های بین‌المللی نیز تأیید کرده اند. به طور مثال بانک جهانی برای سالهای آتی محدوده 2500 دلار و صندوق بین المللی پول نیز کانال 2300 دلاری را برای روی پیش‌بینی می‌کنند. البته برخی تحلیلگران نیز قیمت های بالاتری را پیش‌بینی می‌کنند که می‌بایست در آینده دید که به این سطوح قیمتی خواهیم رسید یا خیر. بنابراین با توجه به اینکه عمده محصولات به خارج از کشور صادر می‌شود، از بعد تقاضا و قیمت، چشم‌انداز مناسبی پیش‌بینی می شود‌. در خصوص بازار داخلی هم مشکل خاصی مشاهده نمی‌شود و امیدوارم با رونق صنعت و رشد ساخت و ساز شاهد روند رو به رشد مصرف در داخل نیز باشیم.

موانع بر سر راه تولید سرب و روی ایران و جهان را چه می‌دانید؟

به یقین می‌توان گفت که در حال حاضر بزرگترین مانع در جهت توسعه صنعت سرب و روی کشور، تأمین ماده اولیه برای واحدهای تولیدی است که در حال حاضر سهمیه تحویلی از معدن انگوران تنها برای کمتر از 30 درصد از ظرفیت کارخانجات کافی است که مسلماً اکتفا به این سهمیه، پاسخگوی نیاز واحدها نخواهد بود.

متأسفانه علیرغم توان بخش خصوصی و شرکت‌های دست‌اندرکار صنعت سرب و روی، اقدام مؤثری جهت بهره‌برداری از معدن بزرگ مهدی‌آباد نیز صورت نگرفته است. لذا امیدوارم وزارت صنعت، معدن و تجارت در آینده نزدیک زمینه را برای بهره‌برداری از این نعمت خدادادی فراهم کرده و بقای این صنعت را تضمین کنند.

بنابراین در این شرایط شرکت‌ها می‌بایست برای استفاده بهینه از ظرفیت، علاوه بر افزایش راندمان تولید به تأمین خوراک از سایر منابع مانند معادن کوچک داخلی و یا واردات خاک از کشورهای همسایه و نهایتاً استحصال روی از ضایعات نیز توجه ویژه داشته باشند.

از سوی دیگر عدم تخصیص تمهیدات و اعتبارات ترجیهی به این صنعت، وجود عوارض گمرکی و سایر عوارض از واردات ماده معدنی و کنسانتره از خارج و رشد صدور جواز تأسیس برای واحدهای جدید، علیرغم کمبود مواد اولیه را می‌توان از مشکلات رشد و توسعة این صنعت در داخل دانست.

البته از اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت جلوگیری از خام‌فروشی خوراک این صنعت به خارج از کشور بوده است.

در بعد جهانی نیز بیشترین مخاطرات این صنعت مربوط به افت عیار و افزایش هزینه‌های تولید و بی‌ثباتی قیمت‌ها است.

آیا ایران قابلیت توسعه صنعت سرب و روی را دارد و آیا تولید فرآورده‌های مذکور در ایران اقتصادی است؟

قطعاً با وجود ذخایر و منابع عظیمی چون انگوران و مهدی‌آباد و نیز پهنه‌های اکتشاف نشده دیگر، این صنعت قابلیت توسعه در ایران را داراست و عمده فعالان این صنعت که بخش خصوصی هستند، با علاقمندی و انرژی بسشتری در این عرضه به فعالیت خواهند پرداخت.

همچنین همسایگی با کشورهایی که دارای منابع سرب و روی هستند مانند عراق، ترکیه، ارمنستان و قزاقستان نیز از مزیت‌های دیگر تولید سرب و روی در ایران است.

مناسب بودن بهای انرژی، دسترسی به آبهای آزاد، وجود شبکه ریلی و جاده‌ای مناسب و همچنین وجود زنجیره کامل ارزش و تخصص کافی در این صنعت از معدن تا محصول، می‌تواند از پیشران‌های توسعه این صنعت در ایران باشد. در نتیجه با توجه به وجود مزیت نسبی این صنعت در کشور، در حال حاضر تولید محصولات این صنعت در ایران با توجیه اقتصادی صورت می‌گیرد.

البته شرکت‌ها می‌بایست علیرغم وجود مزیت‌های محیطی، با افزایش بهره‌وری و نظارت بر راندمان خطوط تولید، حداکثر بهره‌برداری را از این امتیازات داشته باشند. لذا توجه به تکنولوژیهای جدید، گلوگاههای تولید، کاهش مصرف انرژی و کنترل کیفیت می‌تواند به عنوان مکمل، شرکت‌ها را در افزایش بهره‌وری و نهایتاً سودآوری یاری دهد.

برگزاری همایش‌هایی نظیر نخستین همایش چشم‌انداز سرب و روی و بازار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

کلیه فعالان سرب و روی قطعاً از همایش‌های تخصصی صنعت سرب و روی که در جهت افزایش همدلی و همراهی و ایجاد هم‌افزایی بیشتر در بین صاحبان صنایع می‌شود استقبال می کنند. همچنین علاوه بر تقویت ارتباطات درونی، وجود چنین همایش‌هایی می‌تواند زمینه را برای مطالعه و نظرات و دیدگاههای متخصصین این حوزه و همچنین تضارب آرای متفاوت فراهم کند و بر غنای علمی و تخصصی آحاد سرمایه‌گذاران و دست‌اندرکاران صنعت سرب و روی بیافزاید.

اضافه بر این موارد ماحصل این همایش‌ها می‌تواند علاوه بر ایجاد تعامل سازنده با وزارت صنعت، معدن و تجارت و دست‌اندرکاران مربوطه، زمینه را برای انتقال خواسته‌ها و نیازهای این بخش به مسئولین ذیربط فراهم کند و جلوه مناسبی از همت و تلاش بخش خصوصی در صنعت سرب و روی کشور را در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی به نمایش بگذارد.

هلدینگ توسعه معادن و فلزات در سال جاری و برای سال 94 چه برنامه هایی دارد؟

امسال مجموعه هلدینگ، فعالیت‌های خود را در چندین محور متمرکز کرد. اولین محور، تأمین ماده معدنی و خوراک از منابع مختلف در جهت به حداکثر رساندن ظرفیت تولید بوده و دومین محور، توسعه فعالیت‌های هلدینگ به سایر زمینه‌های معدنی و صنعتی مرتبط با موضوع فعالیت‌ها که به عنوان نمونه می‌توان از ورود صنعت ذغالسنگ به سبد محصولات گروه نام برد.

آغاز اجرای طرح‌های جدید یا تکمیل طرح های توسعه‌ای به منظور افزایش راندمان و در جهت تقویت زنجیره ارزش و نیز ایجاد مزیت رقابتی برای هلدینگ از دیگر محورهای فعالیت شرکت بوده است


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 86


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 26 بهمن 1393 ] [ 13:23]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 69
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 28
باردید دیروز باردید دیروز : 379
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,131
بازدید ماه بازدید ماه : 2,131
بازدید سال بازدید سال : 62,066
بازدید کلی بازدید کلی : 956,012

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.217.243.182
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir