')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

1) بازار امروز کار خود را مثبت آغاز کرد اما در میانه های راه با رسیدن اخباری مبنی بر خوراک 15 سنتی بازار مسیر خود را تغییر داده و در سرازیری و مسیر نزول قرار گرفت. این روز ها کلیت بازار به گروه پتروشی

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



1) بازار امروز کار خود را مثبت آغاز کرد اما در میانه های راه با رسیدن اخباری مبنی بر خوراک 15 سنتی بازار مسیر خود را تغییر داده و در سرازیری و مسیر نزول قرار گرفت. این روز ها کلیت بازار به گروه پتروشیمی گره خورده است و با هر حرکتی در نماد هایی نظیر تاپیکو ، فارس ، غدیر و پارسان ، شاخص در همان جهت تغییر رنگ می دهد ! مسلما با مشخص شدن 3 عامل 1) گزارش های 9 ماهه 2) مشخص شدن بحث هدفمندی ها در کمیسیون تلفیق 3) اجرایی شدن توافق ژنو ، تمرکز بازار بر روی گروه هایی که از این محل منتفع می شوند و می توانند برای سود سال 93 ، پیش بینی های بهتری روانه کدال کنند بیشتر خواهد شد. در نتیجه معاملات امروز شاخص کل بورس تهران بعد از رشد بیش از 200 واحدی با افزایش عرضه ها روبرو شد و نتیجه این عرضه ها ، باعث افت شاخص و رسیدن آن به رقم 89.355 واحدی بود. در افت 145 واحدی شاخص ، تاپیکو ، شبندر و پارسان به ترتیب با 116 ، 91 و 76 واحدی بیشترین تاثیر منفی را داشتند. در سوی مقابل نماد هایی همچون وپارس ، فارس و فولاد هر چه زدند به درب بسته بود ، چرا که تاثیر مثبت 117 واحدی آن ها هم دردی از افت بازار دوا نکرد ! شاخص فرابورس هم با تاثیر منفی نماد های جم و مارون با افت 8 واحدی به رقم 858 واحدی رسید. ارزش کل معاملات امروز به 625 میلیارد تومان رسید که بیش از 500 میلیارد تومان از این معاملات در بازار بورس به ثبت رسید. امروز باز هم ایران خودرو با معاملات سنگین 31.5 میلیارد تومانی پیشتاز بازار بود. او در کنار شنفت بیش از 65 میلیارد تومان از معاملات بازار را به خود اختصاص دادند. از دیگر نماد های پر حجم بازار می توان به غدیر ، پارسان و خساپا اشاره داشت. امروز گروه خودرو یکدست سبز بود و قدرت خود را به رخ بازار می کشید. امروز در کنار خودرویی ها گروه هایی سیمانی و قندی هم خودنمایی می کردند.

2) حواشی بازار :

الف) در خبر های سیاسی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ‌ای با بیان اینکه اواخر هفته با معاون کاترین اشتون در ژنو دیدار خواهد کرد، از افزوده شدن کارشناسان فنی سازمان انرژی اتمی به تیم کارشناسی استقبال کرد. عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ‌ای درباره زمان اجرای توافق ژنو و برخی اخبار مطروحه مبنی بر اینکه قرار است این توافق در ۲۰ ژانویه اجرایی شود، گفت: تا زمانی که همه مسائل حل نشود نمی ‌توانیم هیچ تاریخی را برای شروع گام اول تعیین کنیم. اما به نظر می رسد با نزدیک شدن به این تاریخ شاهد گام های مثبت تری در راستای این توافقات باشیم. از سوی دیگر رسانه‌های خارجی پس از مذاکرات ژنو همچنان از تمایل سرمایه گذاری اتحادیه اروپا به ویژه اروپای مرکزی در ایران تأکید دارند و به این نکته اشاره می ‌کنند که گروه‌های سرمایه گذار خارجی در راه ایران هستند. آمادگی ورود شرکت های اروپایی برای ورود به ایران در حالی است که روزنامه نگار فیگارو خبر داده : نمایندگان شرکت های آمریکایی با پاسپورت سوئیسی مشغول بازاریابی در ایران برای شرکت های آمریکایی هستند ! به نظر آینده توافقات از قبل طراحی شده باشد !!

ب) در خبری دیگر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس گفته: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، "جک استراو" در رأس هیئت پارلمانی انگلیس فردا وارد تهران می‌شود.

ج) در خبر های اقتصادی رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به اجرایی شدن توافقات ارزی ژنو از 20 ژانویه، گفت: بعد از این تاریخ شاهد گشایش ‌های قابل توجه و کاهش نرخ ارز در بازار کشور خواهیم بود. سیف همچنین بازار سرمایه را محل مناسبی برای سرمایه گذاران اعلام کرده و گفته بازار سرمایه جهت خوبی پیدا کرده و مردم می توانند از آن استفاده کنند.

د) معاون رئیس جمهور با تاکید براینکه یارانه اقشار کم درآمد در سال آینده افزایش می یابد، از نرخ بیکاری 10.3 درصدی خبر داد و گفت: هنوز فاز دوم هدفمندی یارانه ها در دولت نهایی نشده است و به جمع بندی مناسب نرسیده ایم. گفته می شود الحاقیه هدفمندی در بودجه 93 ظرف 2 هفته آینده به مجلس می‌رود.

ه) بازارهای جهانی این هفته کار خود را با افت قیمت در فلزات اساسی آغاز کردند. بطوری که مس که به بیش از 7.400 دلار رسیده بود به قیمت های کمتر از 7.300 دلار در هر تن رسید. سرب هم به زیر 2.200 دلار رسیده و روی باری دیگر به مرز 2.000 دلار بازگشته است. فلز خوش رنگ طلا هم در قیمت های 1.240 دلار در هر انس معامله می شود.

3) خوراگ گازی یا تازیانه !!!

الف) امروز در ادامه عرضه های روز گذشته در گروه پتروشیمی ، شاهد تشدید این روند و افت قیمتی در کلیه نماد های این گروه بودیم. پتروشیمی هایی که این روز ها با عاملی به نام نرخ خوراک بر زیر فشار عرضه ها دست و پنجه نرم می کنند و تا زمانی که عدد مشخصی برای خوراک این گروه مشخص نشود این روند ادامه خواهد داشت.

ب) رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ارزیابی خود درباره دلایل افزایش نرخ خوراک گاز واحدهای پتروشیمی از موافقت دولت با نرخ 15 سنت خبر داد و گفت: هدف از افزایش نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها جلوگیری از خام فروشی این محصولات و حمایت از زیر ساخت ها است. این خبر را باز هم خبرگزاری معروف منتشر کرد !

ج) در خبری دیگر دکتر نهاوندیان نگرانی کنونی سرمایه گذاران این صنعت را بی معنا توصیف کرد و گفت : دولت بحث تعهد ارزی شرکت های پتروشیمی را لغو کرده و امید است بتوانیم شاهد رشد صادرات پتروشیمی ها و رسیدن آن به 20 میلیارد دلار باشیم.

د) در این گروه پتروشیمی خراسان که فشار عرضه ها تحمل می کرد گزارش خود را به روی کدال فرستاد. شرکت موفق شده در دوره 9 ماهه 81% از بودجه خود را پوشش دهد.

ه) شیران روزی متعادل و منفی را تجریه کرد.شنیده می شود شیران در مجمع امسال تقسیم سود حداکثری دارد. شرکت هنوز سود واقعی 12 ماهه منتهی به 92/9/30 خود را منتشر نکرده است و آخرین پیش بینی از سود سال 92 مبلغ 745 تومان به ازای هر سهم بوده است. واتی چند روزی است با معاملات مثبت همراه است. این شرکت تقسیم سود شیران برای سال 92 را 372 تومان لحاظ کرده است. اگر فرض را بر تقسیم سود 745 تومانی شیران در مجمع بگیریم مبلغی معادل 93.4 میلیارد تومان به سود سرمایه گذاری های شرکت اضافه می شود که به ازای هر سهم 93 تومان بر سود هر سهم سال مالی 92 شرکت موثر است. اگر فرض را بر تقسیم سود 700 تومانی شیران در مجمع بگیریم مبلغ 82 میلیارد تومان به سود سرمایه گذاری های شرکت اضافه می شود که به ازای هر سهم 82 تومان بر سود آن موثر است.

4) سرعت بیش از ... کیلومتر !!

الف) در گروه خودرویی شاهد یک جو کاملا مثبت به همراه صفوف خرید در اکثریت نماد ها بودیم. خودرویی هایی که روز گذشته خود را از ایران خودرو و مجموعه اش دور تر می دیدند ، امروز در پشت او صف آرایی کردند.

ب) در رابطه با بلوک وپارس مدیرعامل سابق بانک پارسیان از مذاکرات ایران خوردو برای فروش سهام مدیریتی خود در بانک پارسیان خبر داده است. در کل خودروسازان به روزهای پایانی این ماه و لغو احتمالی تحریم ها دلخوش هستند.

ج) در رابطه با سفر هئیت ایتالیایی به ایران نیز کارشناسان خودرو معتقدند: سفر هیات پارلمانی ایتالیا به ایران زمینه حضور خودروسازان ایتالیایی در ایران را هموار خواهد کرد.

د) در اینگروه اگر موضوع فروش بلوک وپارس به جایی نرسد اصلاح قیمتی در انتظار خگستر و ایران خودرو ست.در معاملات امروز خصوصی سازی دست به کار شد و حجم زیادی از ایران خودرو را به فروش رساند.خگستر با NAV بیش از 800 تومانی در حال رشد می باشد.

5) خصوصی سازی شاباش می دهد !!!

الف) در بانکی ها در برخی نمادها صف خرید و در برخی نمادها افت قیمت ها را شاهد بودیم. دسینا،وپارس وانصار و وپست با صف خرید روبرو بودند. سهام بزرگ تجارت،وپاسار و وبملت هم افت قیمت را تجربه کردند. گفته می شود وانصار از رشد سود زیر مجموعه ها با تعدیل سود همراه است.

ب) در بانکی ها برخی نمادها در 9 ماهه تعدیل خواهند داشت و این شامل تمامی آنها نخواهد شد. با اینکه برخی نمادهای بزرگ این گروه با عرضه ها از سوی دولت دست  پنجه نرم می کنند ولی با رفع تحریم ها می توانند بر عرضه ها غلبه کنند.

ج) در بحث افزایش سرمایه ها نیز برخی در حال طی کردن مراحل قانونی افزایش سرمایه هستند که در نوبت بعدی مدیر عامل وپست اعلام کرد که فرآیند افزایش سرمایه این بانک از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به اتمام رسیده است

د) در این گروه رئیس کل بانک مرکزی درباره شرکت داری بانک ها گفته : شایعه شده که بانک مرکزی در بخشنامه ای این موضوع را مجاز دانسته است ، در حالی که این موضوع صحت ندارد و با بانک هایی که شرکت داری می کنند ، برخورد می شود.

6) گروه دوپینگ !!

الف) سهامداران دارویی منتظر اعلام یک یا چند تعدیل مثبت از شرکت های گروه هستند تا گمانه زنی هایی که مدت های قبل در مورد تعدیل عایدی و پوشش خوب آنها در گزارش های 9 ماهه مطرح شده بود به واقعیت تبدیل شود.

ب) در این گروه جلسه معارف تیپیکو هفته آینده برگزار و جند روز بعد نیز عرضه اولیه سهم انجام خواهد شد. از مجموع 2 میلیارد و 900 میلیون سهام تیپیکو با در نظر گرفتن 10% عرضه اولیه، 290 میلیون سهم به فروش خواهد رسید.

ج) دتولید که از شرکت های پر پتانسیل گروه دارویی می باشد امروز با صف خرید روبرو شد. دتولید با سرمایه فعلی 10 میلیارد تومانی قصد افزایش سرمایه 3 میلیارد تومانی ازمحل آورده نقدی و مطالبات را دارد.این افزایش سرمایه در جهت  اصلاح ساختار مالي، جلوگیری از خروج وجه نقد و اجرای پروژه های شرکت می باشد.

7) معدنی و فلزات :

الف) در فولادی ها در خبری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: صادرات شمش و محصولات فولادی بدون محدودیت، میزان و نوع محصول تا پایان خرداد ماه 1393 آزاد شده است.گفته می شود علت آزاد سازی صادرات شمش بحث افزایش محصولات شمش فخوز در انبارها و رفع تدریجی تحریم هاست.مسلما این تصمیم باعث رونق این صنعت در کشور نیز خواهد شد.برخی شرکت های فولادی نیز با این تصمیم دنبال بازارهای جدید صادراتی خواهند بود.

ب) امروز ذوب آهن مثبت بود.حمایت اصلی سهم در 430-440 تومان می باشد با اینکه گفته می شود شرکت در 9 ماهه حرفی برای گفتن ندارد اما خرید های فعلی با دید میان مدت و بلند مدت و برای سال 93 و 94 می باشد که شرکت با شرایط بسیار خوبی روبرو خواهد شد.

ج) ومعادن خبر رسمی افزایش سرمایه 146 درصدی اش را به بازار اعلام کرد و به زودی سرمایه خود را از 650 میلیارد تومان به 1.600 میلیارد تومان افزایش خواهد داد.

8) پالایشی ها در محدوده نزدیک به قیت های مقاومتی با عرضه ها روبرو شدند .فعلا سهام این گروه در محدوده ای در نوسان هستند که برای رشد و عبور از نقاط حمایتی نیاز به اخبار بنیادی مثبت از جمله پوشش های مناسب سود در گزارش های 9 ماهه هستند.ریسک سهام این گروه در قیمت های فعلی کم ریسک ارزیابی می شود. اخبار غير رسمي پالايشگاهي از بخشنامه جديد وزارت نفت خبر مي دهند كه بر اساس آن شركتهاي پالايشگاهي كه طرح توسعه نداشته و بنزين كم كيفيت توليد مي كنند، با كاهش و يا عدم تخفيف خوراك مواجه خواهند شد. اين خبر براي شركتهاي پالايشگاهي قديمي و شركتهايي كه توان توليد بنزين يورو4 را ندارند، خبر مطلوبي به شمار نمي آيد

9) در انفورماتیکی ها و الکترونیکی ها فردا مفاخر عرضه اولیه خواهد شد. تعداد سهام برای عرضه ناچیز می باشد و با توجه به قیمت پایین هر نفر با 500 سهم سهمیه آنلاین نیز بین 100 تا 150 هزار تومان نقدینگی برای خرید ان احتیاج دارد. در رتاپ گفته می شود احتمالا وتجارت بلوک شرکت را عرضه خواهد کرد. این گروه یکی از گروه هایی خواهند بود که در بلند مدت شرایط خوبی خواهند داشت. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش بانکداری الکترونیک گفته: امیدواریم اولویت اول شبکه ملی اطلاعات در اختیار بانکداری الکترونیک قرار گیرد.

10) سیمانی ها روز نسبتا مثبتی را تجربه کردند. در سیمانی ها دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان اعلام کرده از امروز سوخت مازوت همانند گاز ۸۰ تومان قیمت گذاری و به متقاضیان تحویل داده می شود.همچنین مابه التفاوت قیمت از طریق ارائه سوخت مازوت به کارخانجات جبران خواهد شد.در این گروه گفته می شود سغرب در گزارش 9 ماهه تعدیل مثبت دارد و احتمالا بدین منظور متوقف خواهد شد.

11) نرخ ارز و سکه ( خرید – فروش ) :

الف) دلار : 2.968– 2.978 تومان

ب) یورو : 4.050 – 4.060 تومان

ج) درهم امارات : 810 – 814 تومان

د) سکه طرح جدید : 873.000– 880.000 تومان


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 91


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [دوشنبه 16 دی 1392 ] [ 20:33]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط mamad در تاریخ 1392/12/06 و 20:03 دقیقه ارسال شده است

salam azizam khoshal misham be chatroomemun sar bezani www.gapkhoone.com شکلک


کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 67
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 584
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,314
بازدید ماه بازدید ماه : 8,249
بازدید سال بازدید سال : 59,175
بازدید کلی بازدید کلی : 953,121

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.145.79.139
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir