')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

عظیم ثابت مدیر عملیات بازارگردانی شرکت تامین سرمایه آرمان در گفت و گو با ملت بازار ضمن مثبت ارزیابی کردن بازگشایی نماد گروه پالایشی در دو بازار بورس و فرابورس طی واپسین روزهای پایان سال، گفت: بهتر است

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



عظیم ثابت مدیر عملیات بازارگردانی شرکت تامین سرمایه آرمان در گفت و گو با ملت بازار ضمن مثبت ارزیابی کردن بازگشایی نماد گروه پالایشی در دو بازار بورس و فرابورس طی واپسین روزهای پایان سال، گفت: بهتر است پیش از پایان سال نماد این گروه در بازار سهام بازگشایی شود تا تتمه افت قیمت ها را در بورس شاهد باشیم و اجازه ندهیم این ابهام در سال آینده هم گریبان گیر بازار سرمایه کشورمان باشد.

وی با اشاره به گلایه و اعتراض شرکت های پالایشی نسبت به قیمت های خوراک و فرآورده های نفتی اعلامی شرکت پالایش و پخش، گفت: به هر روی لازم است در اولین فرصت نماد این شرکت ها در بازار بورس و فرابورس بازگشایی شوند. در این شرایط، شفاف سازی شرکت ها می تواند در سناریوهای مختلف بدبینانه، خوشبینانه و متعادل اعلام شود تا سهامداران این شرکت ها بتوانند آزادانه در مورد نگهداری یا فروش سهام خود تصمیم گیری کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه پیش بینی در ارتباط با عکس العمل بازار سهام به بازگشایی نماد شرکت های این گروه وجود دارد؟ گفت: از تیرماه سال جاری که نماد اکثر این شرکت ها در بازار سرمایه متوقف شد تاکنون، شاخص کل بورس افت 12 درصدی داشته است. طبیعی است این صنعت در طول این مدت از افت قیمت ها در بازار سهام مصون بوده است.

ثابت ادامه داد: پیش بینی می شود بر اساس جو روانی حاکم بر بازار و بلوکه بودن نقدینگی سهامداران به مدت طولانی، افزایش فشار فروش را در زمان بازگشایی نماد شرکت ها داشته باشیم.

این کارشناس درباره دلایل افت قیمت و کاهش سودآوری سهام این گروه، اظهار داشت: در مقطعی که نماد این شرکت ها متوقف بود، افت قابل توجهی در بازار سهام رخ داد. از طرف دیگر قیمت جهانی نفت افت 50 درصدی را تجربه کرده است. این دو دلیل کافی است تا وضعیت این صنعت تا حدودی مشخص باشد.

ثابت وضعیت سهام شرکت های پالایشی بورسی و فرابورسی در سال آینده را مورد توجه قرار داد و گفت: واقعیت این است که وضعیت سهم های این صنعت در سال 94 نیز سودآور نخواهد بود. به طوری که 40 تا 50 درصد سودآوری این شرکت ها تحت تاثیر تثبیت قیمت نفت در محدوده 50 تا 60 دلار و نبود چشم انداز رشد برای آن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هشدار داد: افت قیمت سهم پالایشگاه ها به صورت عادی روی سایر صنایع و سهام بورسی تاثیر خواهد گذاشت. تنها در یک صورت امکان دارد جو صنعت پالایشی مثبت شود. بنابراین چنانچه توافق هسته ای حاصل و روند مثبت در بازار حاکم شود، ممکن است سهام شرکت های پالایشی هم شرایط بهتری به خود ببینند.

وی پیش بینی کرد با فرض ثابت ماندن مولفه های تاثیرگذار بر بازار سرمایه، سال 94 شرایط به مراتب بهتری را نسبت به سال 93 داشته باشد. همچنین به دلیل اصلاح قیمت ها در یک سال اخیر، تثبیت قیمت جهانی نفت، اجرای سیاست های دولت مبنی بر خروج غیرتورمی از رکود، اصلاح بازارها و ... چشم انداز سال آتی بهتر از سال جاری خواهد بود.

ثابت با انتقاد از روند طولانی مدت توقف نمادها در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه باید از قدرت نقدشوندگی بالایی برخوردار باشد که توقف طولانی مدت نماد شرکت های بورسی مانع از این موضوع می شود. صنایع پالایشگاهی یکی از صنایع تاثیرگذار بر روند رشد بازار سرمایه طی سال های 91 و 92 بود که به دلیل نحوه قیمت گذاری و کیفی سازی محصولات نماد این گروه در بورس و فرابورس از یک سال پیش متوقف شد.

ثابت با بیان این که کاهش توقف نمادها به حداقل ممکن امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، گفت: لازم است شورای عالی بورس یا سازمان بورس برای توقف و بازگشایی نماد شرکت ها در بازار سهام آیین نامه ای را تنظیم کنند تا شرکت ها تنها در یک بازه زمانی خاص متوقف باشند.

وی درخاتمه گفت: بسیاری از شرکت ها که نمونه فعلی آن در شرکت های پالایشی قابل مشاهده است مدت زمان زیادی از توقف نمادشان می گذرد که این موضوع به اعتماد عمومی سرمایه گذاران آسیب جدی وارد می کند. با این روش عملا دارایی ها و سرمایه های سهامداران بلوکه شده و این افراد را از دستیابی به دارایی های خودشان محروم می شوند که این موضوع تبعات بدی در پی دارد.

ملت بازار- حاجی زاده


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 93


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 24 اسفند 1393 ] [ 22:00]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 3
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 413
باردید دیروز باردید دیروز : 727
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 4
بازدید هفته بازدید هفته : 413
بازدید ماه بازدید ماه : 6,959
بازدید سال بازدید سال : 45,657
بازدید کلی بازدید کلی : 939,603

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.222.169.139
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir