')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

مرور بازار امروز نگاهی به بازار فردا :بازار امروز کار خود را مثبت آغاز کرد اما در میانه های راه با رسیدن اخباری مبنی بر خوراک 15 سنتی بازار مسیر خود را تغییر داده و در سرازیری و مسیر نزول قرار گرفت. ا

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



مرور بازار امروز نگاهی به بازار فردا :بازار امروز کار خود را مثبت آغاز کرد اما در میانه های راه با رسیدن اخباری مبنی بر خوراک 15 سنتی بازار مسیر خود را تغییر داده و در سرازیری و مسیر نزول قرار گرفت. این روزها کلیت بازار به گروه پتروشیمی گره خورده است و با هر حرکتی در نماد هایی نظیر تاپیکو، فارس، غدیر و پارسان، شاخص در همان جهت تغییر رنگ می دهد! مسلما با مشخص شدن 3 عامل 1) گزارش های 9 ماهه 2) مشخص شدن بحث هدفمندی ها در کمیسیون تلفیق و 3) اجرایی شدن توافق ژنو، تمرکز بازار بر روی گروه هایی که از این محل ها منتفع می شوند و می توانند برای سود سال 93، پیش بینی های بهتری روانه کدال کنند بیشتر خواهد شد.

در نتیجه معاملات امروز شاخص کل بورس تهران بعد از رشد بیش از 200 واحدی با افزایش عرضه ها روبرو شد و نتیجه این عرضه ها، باعث افت شاخص و رسیدن آن به رقم 89.355 واحدی بود. در افت 145 واحدی شاخص، تاپیکو، شبندر و پارسان به ترتیب با 116، 91 و 76 واحد بیشترین تاثیر منفی را داشتند. در سوی مقابل نماد هایی همچون وپارس، فارس و فولاد هر چه زدند به درب بسته بود، چرا که تاثیر مثبت 117 واحدی آن ها هم دردی از افت بازار دوا نکرد! شاخص فرابورس هم با تاثیر منفی پتروشیمی جم و مارون با افت 8 واحدی به رقم 858 واحدی رسید.

ارزشکل معاملات امروز به 625 میلیارد تومان رسید که بیش از500 میلیارد تومان از این معاملات در بازار بورس به ثبت رسید. امروز باز هم ایران خودرو با معاملات سنگین 31.5 میلیارد تومانی پیشتاز بازار بود. او در کنار شنفت بیش از 65 میلیارد تومان از معاملات بازار را به خود اختصاص دادند. از دیگر نماد های پر حجم بازار می توان به غدیر، پارسان و خساپا اشاره داشت. امروز گروه خودرو دربست سبز بود و قدرت خود را به رخ بازار می کشید. امروز در کنار خودرویی ها گروه هایی همچون سیمان وقند هم خودنمایی می کردند.

 

اخبار پیرامونی بازار : در خبر های سیاسی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ‌ای با بیان اینکه اواخر هفته با معاون کاترین اشتون در ژنو دیدار خواهد کرد، از افزوده شدن کارشناسان فنی سازمان انرژی اتمی به تیم کارشناسی استقبال کرد. عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ‌ای درباره زمان اجرای توافق ژنو و برخی اخبار مطروحه مبنی بر اینکه قرار است این توافق در ۲۰ ژانویه اجرایی شود، گفت: تا زمانی که همه مسائل حل نشود نمی ‌توانیم هیچ تاریخی را برای شروع گام اول تعیین کنیم. اما به نظر می رسد با نزدیک شدن به این تاریخ شاهد گام های مثبت تری در راستای این توافقات باشیم. از سوی دیگر رسانه‌های خارجی پس از مذاکرات ژنو همچنان از تمایل سرمایه گذاری اتحادیه اروپا به ویژه اروپای مرکزی در ایران تأکید دارند و به این نکته اشاره می ‌کنند که گروه‌های سرمایه گذار خارجی در راه ایران هستند. آمادگی ورود شرکت های اروپایی برای ورود به ایران در حالی است که روزنامه نگار فیگارو خبر داده : نمایندگان شرکت های آمریکایی با پاسپورت خارجی مشغول بازاریابی در ایران برای شرکت های آمریکایی هستند! به نظر آینده توافقات از قبل طراحی شده باشد!!

در خبر های اقتصادی رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به اجرایی شدن توافقات ارزی ژنو از 20 ژانویه، گفت: بعد از این تاریخ شاهد گشایش‌های قابل توجه و کاهش نرخ ارز در بازار کشور خواهیم بود. سیف همچنین بازار سرمایه را محل مناسبی برای سرمایه گذاران اعلام کرده و گفته بازار سرمایه جهت خوبی پیدا کرده و مردم می توانند از آن استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور با تاکید براینکه یارانه اقشار کم درآمد در سال آینده افزایش می یابد، از نرخ بیکاری 10.3 درصدی خبر داد و گفت: هنوز فاز دوم هدفمندی یارانه ها در دولت نهایی نشده است و به جمع بندی مناسب نرسیده ایم. گفته می شود الحاقیه هدفمندی در بودجه 93 ظرف 2 هفته آینده به مجلس می‌رود.

در بازار ارز دلار در محدوده 2.970 – 2.980 تومان در نوسان است و در صورت رفع تحریم ها می توان انتظار یک کاهش جزئی در دلار داشت.

 

درون بازار : شاخص کل بورس تهران که بیانگر بازدهی سرمایه‌گذاران است در ابتدای سال 2013 میلادی 37.622 واحد بود که با رشدی حدود 133% به رقم 87.451 واحد در پایان سال گذشته میلادی رسید. بر‌اساس آخرین آمارها، در تاریخ 40 ساله فدراسیون جهانی بورس‌ها سابقه نداشته که یک عضو 3 بار پیاپی بهترین عملکرد را در میان بورس‌ها به خود اختصاص دهد، اما بورس تهران توانست به این رکورد دست یابد.

امروز در ادامه عرضه های روز گذشته در گروه پتروشیمی، شاهد تشدید این روند و افت قیمتی در کلیه نماد های این گروه بودیم. پتروشیمی هایی که این روز ها با عاملی به نام نرخ خوراک بر زیر فشار عرضه ها دست و پنجه نرم می کنند و تا زمانی که عدد مشخصی برای خوراک این گروه مشخص نشود این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ارزیابی خود درباره دلایل افزایش نرخ خوراک گاز واحدهای پتروشیمی از موافقت دولت با نرخ 15 سنت خبر داد و گفت: هدف از افزایش نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها جلوگیری از خام فروشی این محصولات و حمایت از زیر ساخت ها است. در خبرهایی که از مجلس می اید نگته منفی دیگری هم وجود دارد و آن پیشنهاد کمیسیون صنایع مجلس برای وضع عوارض صادراتی بر روی صادرات بعضی محصولات پتروشیمی است که به نوعی ماده خام محاسبه می شوند. بطور مشخص از متانول و اوره و آمونیاک نام برده شده است. این بند هم نیازمند تصویب کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس است. میزان عوارض هم قرار است به عهده دولت گذاشته شود. ولی در هر صورت خبر خوبی نیست و همزمانی این خبر (که بازار انتظارش را نداشت و میزان تاثیر آن نیز مشخص نیست) با خبر افزایش نرخ گاز، فشارها را بر این گروه مضاعف کرده است.

در خبری دیگر دکتر نهاوندیان نگرانی کنونی سرمایه گذاران این صنعت را بی معنا توصیف کرد و گفت : دولت بحث تعهد ارزی شرکت های پتروشیمی را لغو کرده و امید است بتوانیم شاهد رشد صادرات پتروشیمی ها و رسیدن آن به 20 میلیارد دلار باشیم.

در این گروه پتروشیمی خراسان، که فشار عرضه ها تحمل می کرد، گزارش خود را به روی کدال فرستاد. شرکت موفق شده در دوره 9 ماهه 81% از بودجه خود را پوشش دهد. هنوز جزئیات عملکرد شرکت منتشر نشده است ولی بنظر میرسد شرکت عمده فروش خود را در دوره پاییز در بازار داخل انجام داده است. بنابراین می توان انتظار سودسازی بالاتری در گزارش زمستان شرکت داشت.

امروز پارسان هم به مانند سایر همگروهی های خود چاره ای بجزء پذیرفتن فشار فروش نداشت. باید توجه داشت که در صورت انتقال بلوک پتروشیمی پارس به پارسان، سود پارس به سود سال 93 پارسان افزوده می شود. جدا از بحث هر نرخی که برای این گروه مشخص می کنند، خرید پارسان به دید میان مدت می تواند گزینه مناسبی باشد. محدوده روانی 1.000 تومان می تواند حمایت محکمی در جهت جلوگیری از اصلاح بیشتر قیمتی در پارسان باشد. در کنار پارسان باید به غدیر هم توجه داشت. غدیری که مالک پارسان بوده و هر تغییر و تحولی بر پارسان مستقیما بر او منعکس می شود. غدیر یک برگ برنده دیگر هم دارد و آن خرید بلوک بانک پارسیان از مجموعه ایران خودرو است.

در گروه فلزی شاهد تحرکات مثبت بر روی فولادی ها بودیم. در این گروه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: صادرات شمش و محصولات فولادی بدون محدودیت، میزان و نوع محصول تا پایان خرداد ماه 1393 آزاد شد. محمدجعفر سرقینی، اظهار داشت: تصمیم مذکور به منظور حمایت از تولیدکنندگان و با توجه به مصرف داخلی اتخاذ شده است. گفته می شود آزاد سازی صادرات شمش فولادی به دلیل افزایش موجودی انبارهای فولاد خوزستان و رفع تدریجی تحریم ها است. مسلما این تصمیم باعث رونق این صنعت در کشور نیز خواهد شد. برخی شرکت های فولادی با این تصمیم دنبال بازارهای جدید صادراتی خواهند بود.

امروز ذوب آهن مثبت بود. شنیده می شود ذوب در گزارش 9 ماهه حرفی برای گفتن ندارد اما بحث افزایش سرمایه در کنار بهبود فروش شرکت در بورس کالا می تواند بر توجهات این سهم فولادی بیافزاید. شرکت در سال 93 با کاهش قابل توجه بهای تمام شده تولیداتش می تواند سود خوبی را به ارمغان بیاورد. یک مقام مسئول در شرکت ذوب آهن اصفهان با تشریح روند سودآوری های این شرکت از نهایی شدن قرارداد واگذاری دو معدن و راه اندازی کارخانه تولید ریل خبر داده است.

خودرویی ها یکدست سبز پوش و مورد اقبال بازار بودند. به دنبال تحرکات مثبت روز اخیر در مجموعه ایران خودرو، امروز سایر نماد ها هم به دنبال آن ها به راه افتاده و اکثر نماد ها در پایان معاملات صف خرید را تجربه می کردند.در معاملات امروز، خصوصی سازی به مانند روز های گذشته در ایران خودرو فروشنده بود.

در رابطه با بلوک وپارس مدیرعامل سابق بانک پارسیان از مذاکرات ایران خوردو برای فروش سهام مدیریتی خود در بانک پارسیان خبر داده است. در این گروه خگستر با داشتن بیشترین سهم از بلوک بانک پارسیان بالاترین تأثیر را از فروش این بلوک می پذیرد.

به زودی به پایان ماه و لغو احتمالی تحریم ها نزدیک می شویم. با برداشته شدن تحریم های این گروه و همچنین بحث فروش بلوک پارسیان در کنار برخی از افزایش سرمایه ها، می توان به سودسازی شرکت های این گروه برای سال 93 امیدوار بود.

پالایشی ها مجددا در محدوده اصلاحی به سر می برند. اخبار غیر رسمی از بخشنامه جدید وزارت نفت خبر می دهند که بر اساس آن شرکتهای پالایشگاهی که طرح توسعه نداشته و بنزین کم کیفیت تولید می کنند، با کاهش و یا عدم تخفیف خوراک مواجه خواهند شد. این خبر برای شرکتهای پالایشگاهی قدیمی و شرکتهایی که توان تولید بنزین یورو4 را ندارند، خبر مطلوبی به شمار نمی آید.

در این گروه شبندر بعد از رشد حدود 8 درصدی در هفته گذشته، از شنبه با افزایش عرضه ها و بازگشت به محدوده حمایتی مواجه شده است. فعلا سهام این گروه مسیر نوسانی را در پیش گرفته و از توجه بازار دور شده اند. عبور از محدوده مقاومتی نیاز به اخبار مساعدی همچون گزارشات مثبت در 9 ماهه و یا اعلام قیمت مناسب برای بلوک شبندر دارد. نبود خریدار برای بلوک شاوان باعث واگذاری بلوک به تامین اجتماعی شد و همین اتفاق افت قیمتی در سهم شد. 

در بانکی ها همچنان کنترل قیمتی در نماد های سرشناس این گروه یعنی تجارت، وبصادر و ملت را مشاهده می کنیم. اما سایر نماد های این گروه شرایط بهتری را تجربه می کنند. وپارس، وانصار و وپست از نماد هایی هستند که هر کدام با داشتن یک دلیل شرایط افزایش تقاضا را تجربه می کنند. مسلما با رفع تحریم ها دیگر کسی جلودار این گونه عرضه ها نخواهد بود. در این گروه برخی از نمادها در 9 ماهه تعدیل خواهند داشت.

در انصار گفته می شود شرکت از رشد سود زیر مجموعه ها با تعدیل سود همراه است. وپارس هم با دلیل معروف خود در حرکت بوده و صف خرید سنگینی را تجربه می کند. در صورتی که ساتا و غدیر این بانک را بخرند در طی سال های بعد می تواند سود شرکت با تحولات مثبتی همراه شود. وپست هم باری دیگر با بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارائی ‌های داغ شد ! مدیر عامل این شرکت اعلام کرد که فرآیند افزایش سرمایه این بانک به اتمام رسیده است.

در گروه دارویی شاهد 2 دسته بودیم. دسته ای از نماد ها رشد قیمتی را تجربه کردند و دسته ای دیگر با چالش عرضه ها مواجه بودند. با اعلام 2 – 3 گزارش جدید از این گروه، می توان روند حرکتی این گروه تا پایان سال را ترسیم کرد. در این گروه جلسه معارفه تیپیکو هفته آینده برگزار و چند روز بعد عرضه اولیه خواهد شد.

بازارهای جهانی این هفته کار خود را با افت قیمت در فلزات اساسی آغاز کردند. بطوری که مس که به بیش از 7.400 دلار رسیده بود به قیمت های کمتر از 7.300 دلار در هر تن رسید. سرب هم به زیر2.200 دلار رسیده و روی باری دیگر به مرز 2.000 دلار بازگشته است. فلز خوش رنگ طلا هم در قیمت های 1.240 دلار در هر انس معامله می شود.

چالش اصلی بازار امروز افت گروه پتروشیمی و پالایشی بود و سایر گروه ها شرایط متعادل و نسبتا مثبتی را سپری کردند. انتظار می رود برای روز آتی کلیت بازار به سوی بهبودی حرکت کند.

      


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 162


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [دوشنبه 16 دی 1392 ] [ 21:52]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 67
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 590
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,320
بازدید ماه بازدید ماه : 8,255
بازدید سال بازدید سال : 59,181
بازدید کلی بازدید کلی : 953,127

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.22.130.141
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir