')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 94.05.12 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 47 واحد کاهش به رقم 47563 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي د

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته




با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 94.05.12 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 47 واحد کاهش به رقم 47563 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 895 واحد افزایش عدد 140574 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 38 واحد افزایش به رقم 26495 واحد رسيد .

 

همچنین در این روز "همراه" با 79 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فملی" با 10 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت .

 

شاخص فرابورس نیز با 0.2 واحد افزایش به رقم 778 واحد رسید .

 

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1578 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1160 میلیارد ریال رسید .

 

شاخص کل بورس در معاملات روز جاری با رشد بیش از 96 واحدی مواجه شد که در این راه سهم گروه های پتروشیمی، حمل و نقل و خودرویی بیش از بقیه بود هر چند که نماد همراه با بیش از 79 واحد تأثیر مثبت، بالاترین تأثیر را بر رشد شاخص بورس داشت .

 

بر اساس گزارش بورس نیوز، یکی از اتفاقات این روزهای بازار سرمایه که پیش تر نیز به آن اشاره کرده ایم خرید حقوقی ها و فروش حقیقی ها در بازار سرمایه است بطوریکه بعد از توافق هسته ای اغلب سرمایه گذاران حقیقی بورس شاید به دلیل برآورده نشدن انتظارات خود از روند بورس بعد از یک اتفاق مهم و البته تأثیر گذار، فروشنده سهام شرکت ها شدند و به قول معروف عطای بورس را به لقایش بخشیدند اما از سوی دیگر حقوقی های بازار سرمایه که تا قبل از رسیدن به توافق جان بازار سرمایه و سهامدارانش را با عرضه های خود به لب رساندند پس از دستیابی به این مهم در قامت خریدار ظاهر شدند و با توجه به نگاه منطقی تری که نسبت به حقیقی ها دارند از شرایط موجود به عنوان فصل کاشت استفاده کردند تا در زمان مناسب برداشت نمایند .

 

از همین رو این مطالب را از آن جهت عنوان کردیم که معمولاً گلایه و نارضایتی سهامداران حقیقی از روند حرکتی حقوقی ها و اتخاذ تصمیماتی از سوی آنها که منجر به زیان حقیقی ها می شود مورد بحث و گفتگوی اهالی بازار بوده است. حال چرا چنین اتفاقی روی می دهد و چگونه می شود در مقابل آن ایستاد سئوالی است که ذهن اکثر فعالان بورس را به خود معطوف کرده که پاسخی ساده و کوتاه دارد .

 

حال پاسخ این سؤال چیست؟ در اینکه زور نقدینگی حقوقی ها بیشتر از حقیقی ها است شکی نداریم پس در گام اول به این نتیجه می رسیم که حقوقی ها می توانند بازار سرمایه را به هر سمت و سویی که مد نظرشان باشد هدایت کنند و در این مسیر تنها برخی حقیقی های نسبتاً توانمند می توانند بر خلاف جهت جریان آب شنا کرده و خود را به مقصد برسانند .

 

اما در اغلب موارد ما در بازار سرمایه شاهد حرکت عکس حقیقی نسبت به حقوقی ها هستیم بطوریکه در شرایطی که حقوقی خریدار است، حقیقی می فروشد و در زمانی که حقیقی می خرد، حقوقی اقدام به فروش می کند .

 

این اتفاق یک مثال واضح و مشخص دارد. تا قبل از رسیدن به توافق هسته ای هر چه حقیقی های بازار تلاش کردند با خریدن پر حجم سهام در اغلب نمادهای تأثیر پذیر از توافق همچون بانک، خودرو و حمل و نقل نظر کلیت بازار را به خود جلب کرده و قیمت آنها را با افزایش و اقبال بازار مواجه سازند، عرضه حقوقی های حاضر در صف فروشندگان مانع از این اتفاق شد و نهایت امر با کاهش قیمت سهام، حقیقی ها زیان کردند و حقوقی ها از محل فروش سهام در رقم های بالاتر سود نصیبشان شد .

 

پس گلایه و نارضایتی حقیقی بلند شد که حقوقی مانع از رشد بازار و سود ما شد .

 

حال امروز چه اتفاقی در حال رخ دادن است، حقیقی در روزهای منفی و قیمت های نازل در حال فروش سهام است و حقوقی در حال خرید و خیلی دیر نیست روزی که همین حقوقی ها در روزهای مثبت و صعودی که سهام شرکت ها در حال رشد قیمت هستند و تازه حقیقی های بازار به یاد سودآوری بورس و خرید سهام افتاده اند آماج عرضه های سنگین همین حقوقی ها به جهت شناسایی سود قرار بگیرند و در نهایت بازهم آنجاست که حقوقی سود می کند و حقیقی باید به انتظار رسیدن روزهای آتی به جهت دستیابی به پول خود به تبع رسیدن قیمت سهام شرکت ها به نرخ خریدشان به انتظار بنشیند .

 

بازار سرمایه محل تعارف و تعلل نیست، اینکه عادت کرده ایم در صف خرید بخریم و در صف فروش سهام خود را عرضه کنیم شاید مهمترین و اصلی ترین عامل اغلب شکست های اهالی تالار در معاملاتشان باشد. و این یک عادت ویرانگر در بازار سرمایه است


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 74


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [دوشنبه 12 مرداد 1394 ] [ 17:12]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 154
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 506
باردید دیروز باردید دیروز : 273
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 506
بازدید ماه بازدید ماه : 506
بازدید سال بازدید سال : 60,441
بازدید کلی بازدید کلی : 954,387

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.135.190.185
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir