')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

در شرایطی دومینوی قطع روابط دیپلماتیک کشورهای عربی با ایران کماکان ادامه دارد بازار سهام بدون توجه به این تحولات به روند رو به رشد خود ادامه می دهد. این رشد شاخص نشان دهنده این مساله است که فعالان با

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



در شرایطی دومینوی قطع روابط دیپلماتیک کشورهای عربی با ایران کماکان ادامه دارد بازار سهام بدون توجه به این تحولات به روند رو به رشد خود ادامه می دهد.

این رشد شاخص نشان دهنده این مساله است که فعالان بازار نگران گزارش های 9 ماهه شرکت ها و تحولات منطقه ای نیستند و عمدتا با دید میان مدت اقدام به خرید سهام می کنند. از سوی دیگر کشورهایی که روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده اند نقش محوری بر بازار ایران نداشته و تنها 5 درصد از تجارت ایران را به خود اختصاص داده بودند.

امروز با وجود اینکه اکثر شاخص های کشورهای عربی تحت تاثیر تنش های ایجاد شده میان ریاض و تهران دچار افت شده بودند شاخص بورس روند صعودی در پیش گرفت و با رشد قابل توجهی به کار خود پایان داد.

این در حالی است که از میان 468 نماد فعال در دو بازار معاملاتی بورس و فرابورس 360 نماد در قیمت های مثبت و 108 نماد در قیمت های منفی مورد داد و ستد قرار گرفتند.

به این ترتیب در معاملات امروز نماگر بازار در حالی که سه نماد «پارسان، حکشتی و شبندر» به ترتیب با رشد 48، 46 و 29 واحدی بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل «فخاس و وامید» با افت 81 و26 واحدی بیشترین تاثیر منفی را بر بازار داشتند با رشد 328 واحدی و در 62 هزار و 56 واحد به کار خود خاتمه داد و شاخص کل هم وزن با رشد 151 واحدی به 9994 واحد رسید.

همچنین ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی به 267 هزار و 619 میلیارد تومان رسید.

بنابراین گزارش در پایان معاملات امروز 735 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 170 میلیارد تومان در 58 هزار و 240 دفعه میان سهامداران داد وستد شد که «فلوله» با صف خرید 20 میلیونی بیشترین میزان تقاضا و «شتهران» با صف فروش 204 هزار سهمی بیشترین میزان عرضه را به خود اختصاص داد.

همچنین «وتوس» با داد و ستد 33 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و «فاذر» با ارزش 10 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

فرابورس

در بازار معاملاتی فرابورس نیز نماگر بازار به تبعیت از بورس سیر صعودی در پیش گرفت و در حالی که هر یک از نمادهای «پترول، شتران، حسینا، سمگا و مارون» بیشترین تاثیر را بر بازار داشتند شاخص دماسنج این بازار معاملاتی کوچک با رشد 6 واحدی مواجه و در 693 واحد به کار خود خاتمه داد. همچنین ارزش روز بازار سهام شرکت های فرابورس در دو بازار معاملاتی اول و دوم به 47 هزار و 74 میلیارد تومان رسید.

به این ترتیب در پایان معاملات امروز 252 میلیون سهم و اوراق بهادر به ارزش 83 میلیارد تومان در 30 هزار و 924 دفعه میان سهامداران داد وستد شد که «پترول» با داد وستد 25 میلیون سهم به ارزش 3.9 میلیارد تومان بیشترین حجم و ارزش معاملات را از آن خود کرد.

همچنین امروز 20 درصد معادل 14 میلیون سهم از مجموع سهام شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان با نماد «شتوکا1» در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه شد که 7.5 میلیون سهم جهت فرایند کشف قیمت در بازار عرضه شد و بعد از کشف قیمت 155 تومانی تعاد 6.5 میلیون سهم بین کاربران بر خط توزیع شد که به هر کاربر برخط 1000 سهم تعلق گرفت.

سیری در گروه ها

پالایشی ها با وجود نوسان قیمت جهانی نفت روند رو به رشدی را در پیش گرفتند. در این گروه تنها «شبریز و شسپا» با افت قیمت مواجه شدند.

در گروه پتروشیمی، دبیرانجمن صنفی پتروشیمی با اعلام اینکه نرخ خوراک پتروشیمی به زودی و شاید همین هفته ابلاغ می شود از رضایت نسبی قمیت ها خبر داد و به لزوم زمان محاسبه از اول سال جاری تاکید کرد. با انتشار این خبر صنایع پتروشیمی مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت و در بعد از مدت ها حاشیه نشینی شاهد روند رو به رشدی در معاملات سهام این شرکت ها بودیم.

خودرویی ها به دنبال انتشار خبر قطعی شدن حضور تولیدکنندگان ژاپنی، اتریشی، فرانسوی، ترکیه‌ای، ایتالیایی و آلمانی در بازار خودرو ایران و همچنین نزدیک شدن به زمان لغو تحریم ها مورد توجه فعالان بازار قرار گرفتند و تمام نمادهای این گروه با رشد قیمت مواجه شدند.

گروه صنایع غذایی که این روزها با توجه به آغاز صادرات محصولات لبنی مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته اند امروز نیز به روند رو به رشد خود ادامه دادند در این گروه تنها «غگرجی، غچین و غگل» با افت قیمت مواجه شدند.

گروه فلزات اساسی تحت تاثیر اخبار افت قیمت فولاد دچار افت شدند. ضعیف ترین عملکرد را در میان صنایع بازار از خود به نمایش گذاشتند. در این گروه «فخوز، فنورد و فسپا» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

سیمانی ها که در چند روز اخیر به دلیل کم ریسک بودن قیمت سهامشان مورد توجه بازار قرار گرفته بودند امروز با نوسان منفی مواجه شده اندکی افت کردند.

چکیده ای از اخبار مهم

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: از ۱۵ ژانویه تعرفه ورود لبنیات ایران به خاک روسیه و از اواسط فوریه تعرفه سایر کالاها از سوی این کشور برداشته میشود.

وزیر امور اطلاعات بحرین گفت: فعلاً محدودیتی در زمینه سفر اتباع بحرینی به ایران اعمال نشده است.

نشریه اقتصادی اکونومیست پیش بینی کرد رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۶ به ۲.۷ درصد برسد و اقتصادهای توسعه یافته در این سال سهم بیشتری نسبت به اقتصادهای در حال ظهور در رشد اقتصادی جهان داشته بانشد.

وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: درحال برداشتن گام های جدی در زمینه تجارت با ایران هستیم که این به معنای کاهش و در برخی موارد حتی لغو تعرفه های گمرکی به خصوص در زمینه محصولات کشاورزی است.

ارزش «یوان» واحد پول ملی چین در برابر دلار آمریکا در روزهای آغازین سال جاری میلادی به پایین ترین میزان در پنج سال گذشته رسید و بازارهای مالی آمریکا را در شوک فرو برد.

از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بالغ بر 135 هزار و 251 میلیارد و 561 میلیون ریال افزایش سرمایه در بورس اوراق بهادار انجام شده که از این میزان 81 هزار و 946 میلیارد و 926 میلیون ریال از طریق مطالبات و آورده نقدی و 53 هزار و 304 میلیارد و 635 میلیون ریال از طریق سود انباشته‌ و اندوخته‌ها و صرف سهام بوده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طبق توافقات صورت گرفته بانک‌های سپه و پارسیان فاینانس ورق و لوله‌های موردنیاز طرح‌های آبرسانی را بر عهده می گیرند.

بازارهای موازی

بعد از شوکی که روز گذشته تحت تاثیر تحولات خاور میانه و افت شاخص های چین به بازارهای جهانی وارد شده بود امروز روند معاملات تا حدودی بهبود یافت و از سرعت روند روبه رشد قیمت طلا اندکی کاسته شد و قیمت جهانی نفت به مدار نزولی خود بازگشت.

به این ترتیب قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی با رشد 6 دلاری مواجه شد و به 1079 دلار رسید در بازارهای داخلی تحت تاثیر این افزایش قیمت هر گرم طلای 18 عیار با رشد 140 تومانی مواجه شد و در 96 هزار و 270 تومان مورد داد وستد قرار گرفت. همچنین هر قطعه سکه بهار آزادی با رشد 1000 تومانی در قیمت 942 هزار تومان مورد داد وستد قرار گرفت.

در بازار جهانی نفت هر بشکه نفت برنت با افت 31 سنتی به 37 دلار و 8 سنت رسید در همین حال در بازار فلزات اساسی قیمت هر 5 فلز کلیدی مس، سرب، روی، نیکل و آلومینیوم با رشد قیمت مواجه شد.

بورس های جهانی

بورس های جهان تحت تاثیرافت ارزش واحد پول چین و تحولات خاور میانه روند نزولی خود را برای دومین روز پیاپی ادامه دادند به طوری که در اروپا از میان سه شاخص مطرح تنها فوتسی بریتانیا با رشد 8 واحدی مواجه شد ودر مقابل دکس آلمان و کک فرانسه به ترتیب با افت 80 واحدی و 30 واحدی مواجه شدند.

همچنین در بورس های آسیا تمامی شاخص های مطرح روند نزولی خود را ادامه دادند و هر سه شاخص نیکی ژاپن، استرالیا و شانگهای چین با افت 76، 86 و 9 واحدی مواجه شدند.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 43


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [سه شنبه 15 دی 1394 ] [ 23:38]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 57
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 92
باردید دیروز باردید دیروز : 379
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,195
بازدید ماه بازدید ماه : 2,195
بازدید سال بازدید سال : 62,130
بازدید کلی بازدید کلی : 956,076

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.116.67.9
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir