')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

شرکت در اولین پیش بینی حسابرسی شده که برای سال مالی منتهی به ٣٠/٩/٩٥ منتشر کرده است، سود هر سهم خود را با سرمایه ای معادل ٣٦٠ میلیارد ریال به مبلغ ٨٩٥ ریال اعلام نموده است. پیش بینی سود هر سهم سال ٩

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



شرکت در اولین پیش بینی حسابرسی شده که برای سال مالی منتهی به ٣٠/٩/٩٥ منتشر کرده است، سود هر سهم خود را با سرمایه ای معادل ٣٦٠ میلیارد ریال به مبلغ ٨٩٥ ریال اعلام نموده است. پیش بینی سود هر سهم سال ٩٥ با ٣٢% افزایش نسبت به پیش بین سال ٩٤ گزارش شده است. شرکت برای سال مالی ٩٥ تقسیم سود را ٨٠٠ ریال به ازای هر سهم در نظر گرفته است.

مهمترین دلیل افزایش سود هر سهم اعلامی سال مالی منتهی به ٣٠/٩/٩٥ نسبت به پیش بینی سال ٩٤ افزایش ٣٠% پیش بینی فروش شرکت و برآورد مبلغ ٦،٣٠٦ میلیارد ریال برای سال ٩٥ می باشد که ناشی از افزایش حدود ٣ درصدی متوسط نرخ فروش هر تن و همچنین افزایش ٢٦ درصدی مقدار فروش می باشد.

 

نکات با اهمیت

  • مقدار فروش شرکت در سال ٩٥ در مجموع ١٦٨،٠٦٠ تن پیش بینی شده است که افزایشی ٢٦ درصدی نسبت به پیش بینی سال ٩٤ داشته است. تنها محصول شرکت مارگارین، روغن نباتی می باشد، این محصول ١٠٠% از درآمد فروش شرکت برای سال ٩٥ را در بر می گیرد. حاشیه سود ناخالص شرکت در پیش بینی سال ٩٥ برابر با ١٤.٤% و در پیش بینی سال ٩٤ حاشیه سود ناخالص محصول ١٣.٩% پیش بینی گردیده است. شرکت تمامی فروش خود را برای سال ٩٥ به صورت داخلی پیش بینی کرده است و نسبت به پیش بینی سال ٩٤ در رویه ی فروش داخل و صادرات خود تغییری صورت نداده است.
مبلغ فروش شرکت در پیش بینی سال ١٣٩٥ به رقم ٦،٣٠٦ میلیارد ریال می باشد. این رقم نسبت به پیش بینی سال ٩٤ افزایشی ٣٠% دارد. روند فروش شرکت در چهار سال اخیر به ترتیب زیر است: (ارقام به میلیارد ریال)

شرکت نرخ متوسط هر تن روغن نباتی را برای سال ٩٥ به ازای هر تن ٣٧،٥٢٣،١٨٩ ریال در نظر گرفته است که این حاکی از ٣.٢% افزایش نسبت به نرخ فروش در پیش بینی سال ٩٤ می باشد. (ریال به ازای هر تن)

مرجع قیمت گذاری این محصول سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده است.

  • عمده ی بهای تمام شده ی شرکت را مواد مستقیم مصرفی تشکیل می دهد و بخش اعظم هزینه مواد مستقیم صرف خرید روغن خام می شود و روغن خام در این بخش وزنی ٨٦% دارد.  ترکیب بهای تمام شده شرکت در پیش بینی سال ٩٥ به شرح زیر است:

همانطور که در نمودار مشخص است بخش مواد مستقیم مصرفی وزنی ٩٤% در ترکیب بهای تمام شده دارد. ٨٦ درصد از ترکیب مواد مستقیم مصرفی را روغن  خام و ١٠ درصد آن را لوازم بسته بندی تشکیل داده است.

با توجه به وزن بالای روغن خام در بهای تمام شده ی محصول شرکت، تغییرات قیمت این ماده بر روی عملیات شرکت بسیار تاثیر گذار است. متوسط نرخ  مصرف هر تن روغن خام در پیش بینی سال ٩٥ برابر ٢٥،٦٧٧،٧٧٤ ریال و با حدود ٤درصد کاهش نسبت به پیش بینی ٩٤ در نظر گرفته شده است. همچنین شرکت مقدار مصرف روغن خام را در پیش بینی سال ٩٥ به مقدار ١٧٠،٤٥٢ تن در نظر گرفته است. شرکت هزینه های بسته بندی نیز با ٢١% رشد برای سال ٩٥ پیش بینی نموده است.

شرکت هزینه های عمومی،‌اداری و فروش خود را با ٣٠% افزایش در سال ٩٥ به رقم ١٩٢،٠٢٤میلیون ریال در نظر گرفته است. هزینه ی حقوق و دستمزد کارکنان وزنی ٤١% در هزینه های عمومی و اداری دارد که شرکت این بخش را با ١٥% افزایش برای سال ٩٥ پیش بینی کرده است.

  • در پیش بینی ٩٥ خرید روغن خام به صورت ١٠٠% واردات در نظر گرفته شده است. روغن خام وارداتی شرکت عمدتا شامل روغن پالم و روغن آفتابگردان می باشد. قیمت روغن پالم در سال اخیر نزولی بوده است و بیش از ١٥% افت داشته است.

روند قیمت روغن پالم

روند قیمت روغن آفتابگردان

  • شرکت در نظر دارد در سال مالی منتهی به ٣٠/٩/٩٥ از محل سود انباشته و آورده نقدی به مبلغ ٣٦٠ میلیارد ریال معادل ١٠٠% اقدام به افزایش سرمایه نماید.
  • در پیش بینی ٩٥ استفاده از اعتبارات بانکي با بهره حداکثر ٢٥ % در نظر گرفته شده است.
  • براساس اظهارات حسابرس  شرکت هاي توليد کننده روغن نباتي موظف به پرداخت مبلغ ١,٥٠٠ ريال مابه التفاوت بازاي هر کيلوگرم واردات روغن خام به انجمن مي باشند ليکن شرکت در صورت سود و زيان پيش بيني شده در محاسبات بهاي تمام شده روغن خام مصرفي سال مالي مورد گزارش هزينه مزبور را بازاي هر کيلوگرم مبلغ ٧٠٠ ريال لحاظ نموده است . شرکت با پرداخت مابه التفاوت واردات روغن خام بازاي هر کيلوگرم ١,٥٠٠ ريال موافقت ننموده است.
  • شرکت نرخ ارز مورد استفاده جهت خرید روغن خام و ورق حلب به ازای هر دلار آمریکا ٣٠،١١٧ ریال و هر یورو ٣٢،٨٧٨ ریال در نظر گرفته است.
  • شرکت بهای خرید انواع روغن خام را برابر قیمت های جهانی روغن خام در پایان آذرماه ١٣٩٤ و کرایه حمل خارجی روغن خام را بر اساس نرخ های اعلام شده در سایت انجمن در نظر گرفته است.

نتیجه گیری

شرکت در پیش بینی سال ٩٥ مبلغ فروش خود را با افزایش در نظر گرفته است و این امر موجب رشد ٣٢% سود خالص شده است، از سویی با نزولی بودن قیمت های جهانی،‌ بهای تمام شده ی شرکت کاهش خواهد یافت و این مسئله موجب افزایش حاشیه سود ناخالص شرکت خواهد شد. البته افزایش نرخ ارز می تواند اثر کاهش قیمت های جهانی را کمرنگ نماید. همچنین با توجه به زمزمه های آزادسازی نرخ روغن نباتی در کشور و افزایش آن می توان به تحقق فروش شرکت و سود پیش بینی مطمئن تر بود. همچنین طبق نظر حسابرس، مديريت شرکت معتقد است که در سال مورد گزارش با تقويت و بهبود کانال هاي توزيع و پخش محصولات، افزايش مقدار فروش به ميزان برآورد شده امکان پذير است. باعنايت به مراتب فوق تحقق مبلغ فروش برآوردي منوط به دستيابي شرکت به سهم بازار بيشتر، بهبود تقاضا براي محصولات شرکت و تغيير شرايط فعلي بازار مي باشد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 67


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 18 دی 1394 ] [ 23:47]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 163
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 1,408
باردید دیروز باردید دیروز : 273
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 1,408
بازدید ماه بازدید ماه : 1,408
بازدید سال بازدید سال : 61,343
بازدید کلی بازدید کلی : 955,289

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.119.213.225
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir