')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

اقتصاد > اقتصاد کلان - تسنیم نوشت:توافق منعقده برای لغو تحریم های ایران که قرار است در هفته های آینده اجرایی شود، دست این کشور را برای پیدا کردن ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی برای بازسازی صنایع نفت

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



اقتصاد > اقتصاد کلان - تسنیم نوشت:توافق منعقده برای لغو تحریم های ایران که قرار است در هفته های آینده اجرایی شود، دست این کشور را برای پیدا کردن ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی برای بازسازی صنایع نفت و گازش باز خواهد کرد.

به گفته تحلیلگران موسسه های تحقیقاتی آی اچ اس، انرژی اسپکتس و امیریتس ان بی دی، تنش دیپلماتیک عربستان با ایران چالشی، که ایران برای جذب سرمایه گذاری خارجی پس از لغو تحریم ها با آن روبروست را شدیدتر خواهد کرد.
قطع روابط دیپلماتیک دو کشور دقیقا در زمانی اتفاق می افتد که ایران خود را برای لغو تحریم ها آماده می کند. توافق منعقده برای لغو تحریم های ایران که قرار است در هفته های آینده اجرایی شود، دست این کشور را برای پیدا کردن 100 میلیارد دلار سرمایه خارجی برای بازسازی صنایع نفت و گازش باز خواهد کرد.
به گفته ریچارد مالینسونوف، از موسسه انرژی اسپکتس، بی ثباتی منطقه ای ناشی از بحران دیپلماتیک به وجود آمده، این تلاش ها را تهدید خواهد کرد و منجر به کشمکش طولانی قدرت خواهد شد. در نتیجه ارزیابی ریسک سرمایه گذاری در بازار ایران برای شرکت های خارجی دشوار خواهد شد.
ویکتور شام، رئیس بخش تحقیقات بازار نفت موسسه آی اچ اس نیز گفت: «این وضعیت سختی تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری بلندمدت در ایران را بیشتر می کند...این بحران دیپلماتیک سرمایه گذاری را احتمالا ماه ها یا حتی سال ها کند خواهد کرد و اضافه شدن تولید جدید را نیز کند خواهد نمود.»
ایران قصد دارد بلافاصله بعد از لغو تحریم ها صادرات نفت خود را افزایش دهد و سرمایه و تکنولوژی خارجی را برای احیای تولید انرژی خود که از نبود سرمایه گذاری رنج می برد، جذب نماید. این کشور تا قبل از تشدید تحریم ها در سال 2012، دومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک بود، اما اکنون بر اساس آمارهای بلومبرگ به مقام پنجم تنزل یافته است.
عربستان اخیرا و در پی حمله به سفارت این کشور در ایران روابط خود با تهران را قطع کرده و متحدان این کشور نیز اقدامات مشابهی را صورت داده اند. قطر که دارای یک میدان گازی عظیم مشترک با ایران است، روز چهارشنبه سفیر خود را از تهران فرا خوانده است. امارات و کویت نیز سفرای خود را از این کشور فرا خوانده اند.
همه این پنج کشور عضو اوپک هستند و همگی از طریق تنگه هرمز نفت صادر می کنند. عربستان، بزرگترین تولید کننده عضو اوپک در مقابل درخواست های ایران برای کاهش تولید و جا باز کردن برای افزایش تولید این کشور پس از تحریم ها مخالفت کرده است. بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تحریم ها موجب شده تا میزان فروش نفت خام و میعانات ایران از 2.6 میلیون بشکه در روز در سال 2011 به 1.4 میلیون بشکه در سال 2014 برسد.
میشائیل ویتنر، تحلیلگر سوشیت جنراله گفت، حتی با وجود اینکه تنش ها بین ایران و عربستان یک «یک سطح تهدید کننده تر» رسیده، اما هرگونه افزایش قیمت نفت در ارتباط با این قضیه محدود بوده، زیرا احتمال بروز جنگ و بسته شدن تنگه هرمز پایین است.
وزارت نفت ایران روز چهارشنبه در گزارشی که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد به نقل از مهدی عسلی، نماینده ایران در اوپک نوشت، اختلاف ایران با عربستان تنها تاثیری کوتاه مدت بر بازار نفت خواهد داشت و تهران را از افزایش صادرات خود باز نخواهد داشت. سید محسن قمصری، رئیس امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران نیز گفت، شرکت ملی نفت ایران در حال مذاکره با مشتریان قبلی خود در مورد از سر گیری یا افزایش خرید نفت پس از لغو تحریم هاست.
آنیتا یاداو، تحلیلگر موسسه امیریتس ان بی دی گفت: «اگر شما 5 هزار مایل آن طرف تر نشسته اید، زمانی این اتفاقات برای شما جدی می شود که شما به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت باشید... درک فعلی این است که در اینجا ریسک افزایش یافته است.»


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 126


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 19 دی 1394 ] [ 16:56]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 44
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 363
باردید دیروز باردید دیروز : 379
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,466
بازدید ماه بازدید ماه : 2,466
بازدید سال بازدید سال : 62,401
بازدید کلی بازدید کلی : 956,347

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.145.97.126
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir