')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

رییس سازمان غذا و دارو از دو ردیف بودجه‌ای این سازمان برای حمایت از داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج خبر داد و در عین حال درباره قیمت دارو در پسا برجام، گفت: باید این هنر را داشته باشیم تا ب

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



رییس سازمان غذا و دارو از دو ردیف بودجه‌ای این سازمان برای حمایت از داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج خبر داد و در عین حال درباره قیمت دارو در پسا برجام، گفت: باید این هنر را داشته باشیم تا با توجه به افزایش نرخ ارز، بتوانیم از طریق صرفه‌جویی ارزی جلوی افزایش قیمت دارو را بگیریم.

به گزارش رادیوسهام دکتر رسول دیناروند درباره میزان یارانه دارو در سال ۹۵، ضمن تشکر از دولت با توجه به دشواری‌ شرایط بودجه، گفت: بر اساس بودجه سال ۹۵، اعتبار مربوط به حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج به اندازه امسال پیش‌بینی شده است.
وی افزود: با توجه به آنچه در بودجه ۹۵ آمده، سازمان غذا و دارو دارای دو ردیف بودجه‌ای‌ است که جمعا حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان بوده و برای حمایت از داروهای بیماران خاص، صعب‌العلاج و گروه زیادی از بیماران در نظر گرفته شده است. یعنی در سال آینده نیز مبلغی که در سال ۹۴ اختصاص داده شده بود، برای ما در نظر گرفته شده است.
ادامه سیاست سخت‌گیرانه وزارت بهداشت برای داروهای وارداتی
دیناروند درباره چگونگی قیمت دارو در سال ۹۵ نیز گفت: در وزارت بهداشت کماکان سیاست کنترل قیمت دارو وجود دارد. این سیاست در مورد واردات سخت‌گیرانه بوده و به سمت کاهش قیمت می‌رود. در حالیکه درباره داروهای تولید داخل، سیاست کنترل قیمت را به گونه‌ای که تولید آسیب نبیند، پیش می‌بریم.

دو تاثیر “برجام” بر “دارو”

رییس سازمان غذا و دارو همچنین با اشاره به اجرای برجام و تاثیرات آن بر حوزه دارویی کشور، اظهار کرد: برجام مستقیما دو اثر مطلوب برای ما دارد؛ اول اینکه نقل و انتقالات مالی تسهیل می‌شود و این مهم برای توسعه صادرات ما مفید خواهد بود. در گذشته صادرکنندگان ما به سختی به پول خود دست می‌یافتند درحالیکه اکنون این کار به راحتی انجام می‌شود. برای مثال پیش از این حتی اگر می‌خواستیم به کشور عراق دارو صادر کنیم، چگونگی و نحوه دریافت پول مشخص نبود و این کار با دشواری انجام می‌شد اما این مساله بعد از اجرای برجام حل می‌شود.
دیناروند دومین تاثیر اجرای برجام بر دارو را تسهیل تامین، تدارک و واردات دارو عنوان کرد و افزود: بر این اساس مطمئنا هزینه‌های نقل و انتقال دارو که در گذشته حداقل سه تا ۱۰ درصد بیشتر بود و میزان آن به منبعی که ارز از آن منتقل می‌شد، بستگی داشت، بعد از برجام حذف می‌شود. بر این اساس به تدریج هزینه‌های ارزی و میزان ارزبری کل واردات کشور از جمله واردات دارو و تجهیزات پزشکی بین سه تا ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه این اتفاق طبیعتا روی قیمت داروهای وارداتی نیز تاثیر خواهد گذاشت، در پاسخ به اینکه آیا در این صورت با کاهش قیمت داروهای وارداتی در کشور مواجه خواهیم بود، گفت: البته هنر ما باید این باشد که اجازه افزایش قیمت دارو را ندهیم. چرا که قیمت بازار دارویی ما ریالی  دیناروند تاکید کرد که بر این اساس باید این هنر را داشته باشیم که با توجه به افزایش نرخ ارز، بتوانیم از طریق صرفه جویی ارزی جلو افزایش قیمت دارو را بگیریم. در واقع ما با اجرای برجام شاهد کاهش میزان ارز به میزان سه تا ۱۰ درصد خواهیم بود. در حالیکه برای مصرف‌کننده این کاهش ارز منجر به افزایش ریال نمی‌شود؛ چرا که ما در عین کاهش میزان ارزبری با افزایش نرخ ارز مواجهیم.
وی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز ۱۰ درصد افزایش قیمت را به دنبال دارد، گفت: امیدواریم با کاهش میزان ارزبری بتوانیم افزایش قیمت ارز را جبران کنیم تا در سال آینده با افزایش قیمت دارو مواجه نشویم.  است، اما واردات‌مان با ارز انجام می‌گیرد. حال درست است که سه تا ۱۰ درصد از میزان ارزبری را حذف می‌کنیم، اما نرخ ارز در کشور ما افزایش پیدا کرده است. برای مثال قیمت ارز اکنون نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد گران‌تر شده است.
منبع: ایسنا

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 74


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [دوشنبه 05 بهمن 1394 ] [ 17:07]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
لینک کانال تلگرامی نخبگان مهندسی در بورس و تحلیل های هر روز دلار و طلا و سکه و بورس تاریخ : یکشنبه 01 اردیبهشت 1398
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 6
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 269
باردید دیروز باردید دیروز : 315
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 7
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 870
بازدید ماه بازدید ماه : 2,263
بازدید سال بازدید سال : 40,961
بازدید کلی بازدید کلی : 934,907

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 13.59.82.167
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir