')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

بازار سرمایه در حالی ظرف یک ماه اخیر وارد رکود گردیده که در دوره های زمانی کوتاه مدت با نوسانات بسیار شدیدی همراه است. بطوریکه حتی در یک روز معاملاتی نوسان حدود 8 درصدی در بسیاری از نمادها اتفاق افتاد

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



بازار سرمایه در حالی ظرف یک ماه اخیر وارد رکود گردیده که در دوره های زمانی کوتاه مدت با نوسانات بسیار شدیدی همراه است. بطوریکه حتی در یک روز معاملاتی نوسان حدود 8 درصدی در بسیاری از نمادها اتفاق افتاده است.

محمد امیری کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار همفکران عمده دلایل نوسانات شدید روزهای اخیر بازار بورس را تشریح کرد و گفت:" روایت های مختلفی پیرامون جو بازار در روزهای اخیر وجود دارد. بدلیل شایعاتی که پیرامون ارتباطات یکی از مدیران سازمان بورس اوراق بهادار با آقای زنجانی منتشر شده صحبت از استعفای دسته جمعی اعضا هیات مدیره کانون کارگزاران به میان آمده است. تغییرات در سطوح بالای مدیریتی سازمان بورس اوراق بهادار یا استعفا دسته جمعی اعضا هیات مدیره کانون کارگزاران که متشکل از مدیران عامل های کارگزاری های فعال در بازار می باشد، این شایعات را مضاعف کرد تا جو روانی بازار بیش از هر زمان دیگری متشنج گردد."

 

وی تصریح کرد:" باید توجه داشت که کانون یک واحد صنفی است که وظایفش با روند بازار اوراق بهادار ارتباطی ندارد و اخباری از این دست نمی تواند بازار را تحت تاثیر قراردهد. اما در خصوص جا به جایی های سطوح مدیران ارشد سازمان باید گفت این خبر، خبر جدیدی نیست. این گمانه زنی ها از زمان شروع به کار دولت تدبیر و امید وجود داشت و انتخاب اعضا هیات مدیره سازمان بورس جزء وظایف شورای عالی بورس می باشد و با روی کار آمدن دولت جدید و به تبع آن تغییر در شورای عالی بورس، حق شورای عالی بورس است که اعضا هیات مدیره سازمان را همراستا با تفکرات و برنامه های دولت جدید انتخاب کند و با فرض صورت گرفتن تغییرات اشاره شده در کلیت سیستم اجرایی بازار بورس تغییر حادی ایجاد نمی شود."

این کارشناس بازار در ادامه به اظهارات صالح آبادی اشاره کرد و افزود:" باید در نظر داشت که چند شب گذشته  آقای صالح آبادی خبر برکناری خود را تکذیب کرد. در خصوص شایعه ارتباط یکی از مدیران سازمان با آقای زنجانی هم، مصاحبه ایشان در خبرگزاری های رسمی کار شده و ایشان در محل کار خود حضور دارند و به تمام شایعات پیرامون این موضوع پایان دادند. با این وجود تمامی شایعات فوق نمی تواند نفس بازار به این صورت بگیرد."

امیری اخبار حاشیه ای توافقات ژنو را بر بازار موثر دانست و اذعان داشت:" با توجه به جلسات برگزار شده هفته گذشته همچنان ابهام هایی در نحوه توافقات وجود دارد .موضوعی که می شود به آن تکیه کرد این است که توافقات تا رسیدن به مرحله اجرایی، با دست اندازهایی زیادی همراه خواهد بود اما چشم انداز طرفین مذاکره و همچنین ارزیابی کارشناسان خبره سیاسی در این حوزه مثبت می باشد."

ایشان افزود:" بحث دیگری که می توان بعنوان یکی دیگر از عوامل موثر در تلاطمات بازار در روزهای اخیر از آن یاد کرد، موضوع تقابل سهامدارن حقوقی با دستور و فشار عرضه سهام از طرف سازمان بورس در بازار طی چندین روز گذشته است که این موضوع به مذاق سهامداران حقوقی خوش نیامده و نتایج این تصمیم گیری در عدم استقبال این گروه از سهامداران در جمع آوری صف های فروش بود. این موضوع را می توان یک زورآزمایی در خصوص قدرت شرکت های حقوقی در بازار بورس قلمداد کرد."

این کارشناس بازار در پایان جزئیات بیشتری را از فشار فروش روزهای اخیر بازار و ریزش  2388 واحدی شاخص در یک روز مطرح کرد و ابراز داشت:" حضور پر رنگ سهامداران حقیقی در بازار اوراق بهادار به واسطه رکود بازارهای موازی مالی می باشد که رفتار این دسته از سرمایه گذاران همواره با هیجان همراه بوده است . مواردی همچون نرخ گاز پتروشیمی ها، بودجه سال 93 کل کشور، عرضه ها ی خصوصی سازی، شایعه حبابی بودن بازار و شناسایی سود پارامترهایی است که از هفته های قبل بازار برای منفی شدن با آن دست به گریبان بود."

امیری در پایان سخنانش سهامداران را مخاطب قرار داد و اعلام داشت:" توصیه ما پرهیز از هیجان و عدم پیروی از شایعات بی اساس و گمانه زنی های غیر رسمی است. اتخاذ تصمیمات معقولانه در بازار پرپتانسل سرمایه انتظاری است که از سهامداران معقول و منطقی وجود دارد."



:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 58


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 27 دی 1392 ] [ 12:58]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 62
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 485
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,215
بازدید ماه بازدید ماه : 8,150
بازدید سال بازدید سال : 59,076
بازدید کلی بازدید کلی : 953,022

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.227.13.112
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir