')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

چکیده: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۶ عرضه نفت کشورهای آمریکا و روسیه کاهش یافته و عرضه نفت کشورهای ایران و کانادا افزایش یابد. موسسه عالی آموزش، پژوهش و مدیریت و برنامه‌ر

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



چکیده: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۶ عرضه نفت کشورهای آمریکا و روسیه کاهش یافته و عرضه نفت کشورهای ایران و کانادا افزایش یابد.

موسسه عالی آموزش، پژوهش و مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، در مقاله‌ای که در زمینه بررسی تحولات بازار جهانی نفت خام منتشر کرده است، با نگاهی به وضعیت عرضه نفت در بازار جهانی، آینده عرضه نفت در بازارهای بین المللی را پیش بینی کرده است.

در این مقاله درباره عرضه جهانی نفت در گذشته چنین آمده است:« درسال ۲۰۱۵ اوپک به طور متوسط روزانه ۳/۶ میلیون بشکه نفت تولید کرده است که ۰/۹ میلیون بشکه از سال ۲۰۱۴ بالاتر بوده است.

این افزایش تولید به خاطر افزایش ۰/۷ میلیون بشکه‌ای عراق و افزایش ۰/۳ میلیون بشکه‌ای عربستان بوده است. انتظار می‌رود، در سال ۲۰۱۶ تولید اوپک در حدود ۰/۵ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

این انتظار افزایش تولید به دلیل انتظارات برای افزایش عرضه ایران پس از رفع تحریم‌ها شکل گرفته است. درحالی‌که عدم قطعیت زیادی درباره زمان لغو تحریم‌های ایران وجود دارد اما پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا برای فصل دوم سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۶، حدود دو میلیون بشکه در روز رشد خواهدکرد و در پایان سال ۲۰۱۶ به ۳/۳ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

رشد تولید نفت کشورهای غیراوپک، در سال ۲۰۱۴ معادل با ۲/۵ میلیون بشکه در روز بوده است که عمدتا ناشی از افزایش تولید آمریکا است. اما با شروع سال ۲۰۱۵ رشد روزانه تولید نفت این کشورها به ۱/۱ میلیون بشکه کاهش یافت.

نکته قابل توجه آن است که انتظار می‌رود این روند کاهشی رشد تولید، ادامه یابد و در سال ۲۰۱۶ رشد تولید این کشورها منفی شود و تولید آن‌ها ۰/۳ میلیون بشکه از سال ۲۰۱۴ پایین‌تر بیاید. گفتنی است که بررسی وضعیت عرضه نفت در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که از سال ۲۰۰۸ تاکنون اولین سالی است که پیش‌بینی می‌شود تولید این کشورها نسبت به سال قبل کاهش یابد زیرا هم حفاری بین چاهی کشورهای غیراوپک در میادین متعارف و هم تعداد دکل‌های حفاری آمریکا ۶۰ درصد کاهش یافته است.»

همچنین در بخش دیگری از این گزارش آمده است: تولیدات نفت سبک آمریکا ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. نرخ کاهش تولید در این میادین بالاست و زمان مورد نیاز سرمایه‌گذاری آن‌ها به مراتب پایین‌تر از تولیدات نفت متعارف است و لذا در شرایط قیمت‌های پایین، سرمایه‌گذاری و تولید در این میادین کاهش می‌یابد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۱۶ به ۰/۴ میلیون بشکه در روز افت کند و در سال ۲۰۱۷، بدون تغییر باقی بماند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: تولید نفت سایر کشورهای غیر اوپک خارج از آمریکا در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، به ترتیب ۰/۲ و ۰/۱ میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد. با وجودی که قیمت نفت بسیار پایین است اما کاهش تولید این کشورها چندان زیاد نیست؛ در حقیقت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی این کشورها در دوره‌ قیمت‌های بالای نفت صورت گرفته است، بنابراین شرکت‌های نفتی تولید خود را در مناطقی که سرمایه‌گذاری انجام شده است چندان کاهش نمی‌دهند و در حال حاضر امکان کاهش سرمایه‌گذاری، تنها در بخش اکتشاف نفتی است که در بازه‌ زمانی طولانی‌تری اثر خود را بر تولید خواهد گذاشت.

علاوه بر این، افزایش ارزش دلار سبب می‌شود قدرت خرید درآمد دلاری آن‌ها افزایش یابد و لذا تولید این کشورها چندان کاهش نیابد. پس از افزایش تولید نفت در دریای شمال در سال ۲۰۱۵ میلادی تولید این حوزه در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ افت خواهد کرد. زیرا پروژه‌های شروع شده نمی‌تواند کاهش در نرخ تولید این منطقه را پرکنند.

در بخش دیگری از این مقاله درباره روسیه ذکر شده است: تولید نفت روسیه نیز در سال ۲۰۱۵ میلادی با وجود قیمت‌های پایین افزایش یافت زیرا از یک طرف رژیم مالیاتی روسیه در بخش نفت تغییر کرده و از طرف دیگر ارزش پول ملی این کشور به خاطر تحریم‌ها افت کرده و از آن جا که هزینه‌های تولید نفت این کشور عمدتا با روبل انجام می‌شود و درآمدهای نفت آن‌ها بر حسب دلار است بنابراین کاهش ارزش پول ملی این کشور سبب افزایش سود پروژه‌های آنها بر حسب روبل می‌شود اما در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تولید روسیه روزانه ۰/۱ میلیون بشکه افت خواهد کرد.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است:تولید نفت کانادا در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، روزانه ۵۰ هزار بشکه افزایش خواهد یافت و برخی از پروژه‌های ماسه سنگی که امسال در حال ساخت بوده است سال آینده شروع به تولید خواهند کرد. تولید نفت خام برزیل در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ترتیب ۴۰ و ۲۰ هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

 
 

منبع ایسنا

 
 

 

 


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 59


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [سه شنبه 03 فروردین 1395 ] [ 11:33]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 54
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 177
باردید دیروز باردید دیروز : 379
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,280
بازدید ماه بازدید ماه : 2,280
بازدید سال بازدید سال : 62,215
بازدید کلی بازدید کلی : 956,161

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.116.52.117
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir