')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

بازار امروز را در شرایطی پشت سر گذاشتیم که از ابتدای معاملات این هفته شاهد فشار فروش و کاهش قیمت ها بودیم بطوریکه شاخص در ابتدای هفته جاری از کانال 78 هزار واحدی وارد کانال 77 هزار واحدی شد از طرفی

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



بازار امروز را در شرایطی پشت سر گذاشتیم که از ابتدای معاملات این هفته شاهد فشار فروش و کاهش قیمت ها بودیم بطوریکه شاخص در ابتدای هفته جاری از کانال 78 هزار واحدی وارد کانال 77 هزار واحدی شد از طرفی گزارشات پیش بینی شرکتها برای سال مالی آینده ، بویژه در گروه هایی که سرمایه گذاران به آنان امیدوار بودند ، دلیل اصلی این افت محسوب می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، به نقل از کارگزاری مهرآفرین، تسویه اعتباری مشتریان به دلیل اینکه اکثر کارگزاری ها پایان شهریور ماه ، پایان سال مالی محسوب می شود شاهد افزایش فشار فروش باشیم از سوی دیگر اقبال سرمایه گذاران به خرید سهام در دوره های رشدی سبب فشار فروش در روزهای افت می شود. برخی کارشناسان بازار سرمایه معتقدند ابلاغیه وزارت نفت می تواند راه نجات پالایشی‌های بورس برای رهایی از دور زدن قانون از سوی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت ملی نفت باشد که طی دستکم سه سال اخیر در قبال پالایشی‌ها صورت گرفته است.

در گروه سیمان ، آهک و گچ اکثر نمادهای این گروه با حجم کم و افت قیمت به کار خود پایان دادند به طوری که بجز نمادهای سبهان ، سقائن و سشرق بقیه نمادهای این گروه در محدوده منفی به کار خود پایان دادند.

در گروه رایانه سهم پر حاشیه مرقام با صف فروش به کار خود پایان داد در این گروه نمادهای افرا و رتاپ با افزایش قیمت و بقیه نمادهای این گروه متعادل و منفی مورد دادوستد قرار گرفت.

در گروه خودرو و ساخت قطعات اکثر نمادهای کوچک این گروه در حاشیه مثبت و نمادهای بزرگ این گروه در حاشیه منفی مورد دادوستد قرار گرفت به طوری که نمادهای خچرخش ، خمحور ، خموتور ، ختراک ، خاهن ، خکمک و خریخت با بیشترین افزایش قیمت و نمادهای خپویش ، خفنر ، خلنت ، خاور ، خمهر و خدیزل بیشترین کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.

گروه بانک و موسسات اعتباری یکی از کم حجم ترین روزهای خود را پشت سر گذاشت بطوری که اکثر نمادهای این گروه بدون تغییر یا با کمترین تغییر قیمت را به ثیت رساندند در این گروه نمادهای ومهر ، وکوثر و وقوام بیشترین افت قیمت را داشتند.

در گروه محصولات شیمیایی شاهد معاملات متعادل ومنفی در نمادهای این گروه بودیم . نمادهای مارون، شپترو ، پترول، شگل و کرماشا در این گروه با افزایش قیمت روبرو شدند. بقیه نمادهای این گروه با کاهش قیمت مواجه شدند. نماد مارون بعد از جابجایی 17 میلیون سهم همچنان پرتقاضا باقی ماند و از نمادهای کم اقبال این گروه می توان به نماد شفارا ، شفن، شدوص و شیراز اشاره کرد.

در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی امروز را متعادل و پشت سر گذاشت نماد های غشصفاح، غبهنوش ، غفارس، غشانح، غشان، غمهرا، غبشهر و وبشهر با افزایش قیمت و نماد های غگل و غمینو نیز با بیشترین کاهش قیمت باعث نزولی شدن شاخص این صنعت شدند.

در گروه های فلزات اساسی نماد های فپنتا ، زنگان ، ارفعح   با معاملات مثبت و تشکیل صف های خرید متوقف شدند و بطور کلی این گروه همانند روزهای گذشته مورد استقبال خریداران و سرمایه گذارن قرار نگرفت در همین گروه نماد های فجر، فسپا ، فسرب، و ارفع با کاهش قیمتی سعی در نزول شاخص این گروه داشتند.

گروه استخراج کانه های فلزی نیز همانند کلیت بازار متعادل ومنفی دنبال شد بطوری که پس از رشد چشم گیر طی هفته های اخیر شاهد معاملات منفی در نماد های کنور،کمنگنز،ومعادنح،کاما،کچاد و و کبافق بودیم.

درگروه فرآورده های نفتی که با فشار فروشنده های خود مواجه شده بود و معاملات متعادل و منفی را پشت سر گذاشت در این گروه شتران با جابجایی حدود 7 میلیون سهم در پایان در قیمت 312 تومان متوقف شد در این گروه بجز نماد های شبندر،شرانل و شبریز بقیه نماد ها با کاهش قیمت سبب کاهش شاخص این صنعت شدند.

در گروه قند و شکر که امروز را متعادل پشت سر گذاشت و همانند روز های گذشته با حجم کم مورد معامله قرار گرفت نماد های قلرست، قهکمت، قمرو، قنیشا، قثابت، قشکر، قچار و قشهد با کاهش قیمت و نماد های قزوین، قشیر، قصفها، قپیرا و قنقش با افزایش قیمتی بکار خود پایان داد. در این گروه همچنین نماد قزوین پس از چند رو صف خرید امروز با معامله حدود 3میلیون سهم به تعادل رسید .

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز ، با 32   واحد صعود در ارتفاع 77  هزار و 345 واحدی ایستاد. حجم معاملات بورس به استثنای معاملات بلوکی به 541  میلیون سهم، ارزش معاملات 109.6میلیارد تومان و ارزش بازار به 320 هزار میلیارد تومان رسید . بیشترین تاثیر مثبت در شاخص بورس را نماد های حکشتی ، پترول ، همراه ، فولاد ، وامید و شبندر و بیشترین تاثیر منفی در شاخص بورس را نماد  تاپیکو داشت. بیش از 32  درصد از نمادهای بورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند.

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز ، با 4.7  واحد افزایش نسبت به روز گذشته در رقم 820 واحد جای گرفت . بیش از 37 درصد از نمادهای فرابورسی امروز را با رشد قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات فرابورس به استثنای معاملات بلوکی به 94 میلیون سهم، ارزش معاملات به 81.7 میلیارد تومان و ارزش بازار به 53  هزار میلیارد تومان رسید. بیشترین تاثیر مثبت در شاخص فرابورس را نماد های مارون و هرمز و بیشترین تاثیر منفی در شاخص را نماد های دماوند ، ذوب ، زاگرس ، وکوثر و کوثر داشت.

پ.ن :این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری مهرآفرین است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 
 
 
 
 
   
-پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه -سنا توسط:
 
       

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 85


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [دوشنبه 08 شهریور 1395 ] [ 16:29]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 44
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 276
باردید دیروز باردید دیروز : 379
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,379
بازدید ماه بازدید ماه : 2,379
بازدید سال بازدید سال : 62,314
بازدید کلی بازدید کلی : 956,260

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.145.191.187
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir