')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

چهارشنبه 17 شهریورماه شاهد معاملاتی به ارزش 265 میلیارد تومان در مجموع بورس و فرابورس بودیم که البته از این میزان نزدیک به 22% آن به معاملات اوراق با درآمد ثابت و معاملات عمده اختصاص داشت و ارزش معامل

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



چهارشنبه 17 شهریورماه شاهد معاملاتی به ارزش 265 میلیارد تومان در مجموع بورس و فرابورس بودیم که البته از این میزان نزدیک به 22% آن به معاملات اوراق با درآمد ثابت و معاملات عمده اختصاص داشت و ارزش معاملات خرد بازار رو میشه حدود 200 میلیارد تومان تخمین زد  که نسبت به چهارشنبه ی هفته ی ماقبل رشد تقریبا 33% ای رو نشان میدهد. شاخص کل با رشد 72 واحدی در رقم 76742 واحد ایستاد تا برآیند تغییرات شاخص طی هفته ی گذشته کاهش به میزان حدودا 420 واحدی ( معادل 0.5% ) باشد. متاسفانه با تمام اتفاقات رخ داده شاخص کل چندان نسبت به حمایت حوالی 77 هزار واحد عکس العمل مناسبی نداشت و اکنون به نظر می رسد در هفته ی جاری محدوده ی 76900 تا 77300 واحد برای شاخص کل نقش مقاومتی ایفا کند.

حمایت بعدی شاخص حوالی 75 هزار واحد قرار دارد، اگر بخوام سناریویی برای حرکات بازار طی هفته ی پیش رو و یکی دو ماه آتی ترسیم کنم باید اینطور عرض کنم خدمتتون که احتمالا ابتدا حرکتی پولبک گونه به محدوده ی فوق خواهیم داشت، روند بعدی اصلاح کند و خسته کننده تا حوالی 75 هزار واحد خواهد بود، نهایتا انتظار دارم شاخص حوالی دو ماه دیگه همینجایی باشه که الان هست!!!!

این موضوع رو بیان کردم ابتدا که صحبت های بعدیم به سیگنال خروج تعبیر نشه، متاسفانه روند هفته ی گذشته به نحوی رقم خورد که شانس صعود کوتاه مدتی در کلیت بازار رو تا حدودی ضعیف کرد و انتظار روند رنج رو به منفی برای چند هفته ی آتی رو در ذهن تقویت نمود. اگرچه با افق بلند مدت تر همچنان میشه به بازار خوشبین بود. از طرفی شاخص گروه ها رو هم که بررسی میکنم وضعیت تقریبا مشابه هست به طور مثال شاخص گروه انبوه سازی در نمای هفتگی رو با هم ببینیم:

 

مشاهده میکنید که حمایت حوالی 770 واحدی هم از دست رفته و آخرین موینگ هم شکسته شده! اگرچه حمایتی در حوالی 750 وجود داره و یحتمل در هفته ی پیش رو این گروه رو تا حدودی ممکنه مثبت کنه اما به نظر میرسه حرکت احتمالی پولبک باشه و باید انتظار اصلاح حدودا 8-14% ای طی چند هفته ی آتی رو داشته باشیم.

با چشم انداز بلند مدتی تر اگر به داستان نگاه کنیم اما میشه انتظار اتفاقات بسیار خوبی رو بعد از این اصلاح برای این گروه داشت! کاملا مشابه شاخص...

بد نیست تیتر وار توضیحات کلی رو در مورد برخی گروه ها عرض کنم خدمتتون:

-         شاخص گروه شیمیایی متاسفانه وضعیت جالبی نداره و در حال حاضر محدوده ی 4600-4700 واحدی نقش مقاومتی مهمی رو براش ایفا میکنه.

-         شاخص فلزات اساسی اگرچه در عبور از مقاومت 30 هزار واحدی ناکام موند اما تا حدودی وضعیت بهتری رو داره چرا که در دو سه هفته ی گذشته نسبتا اصلاح 10% ای رو تجربه کرده و الان به حمایت 28000 واحدی رسیده. در صورتی که این حمایت از دست بره محدوده ی حمایتی قوی بعدی در حوالی 24-25 هزار واحد قرار داره.

-         شاخص فرآورده های نفتی هم در هفته ی پیش رو با مقاومت حوالی 20500 واحد درگیر میشه و باید دید چه رفتاری از خودش نشون میده!

-         شاخص معدنی ها در حال نزدیک شدن به حمایت قوی حوالی 11000-11500 واحد هست و به نظرم از معدود گروه هایی هست که میشه امیدهای کوتاه مدتی تری هم بهش داشت.

-         شاخص گروه حمل و نقل هم که طی 6 ماه گذشته کلا روند اصلاحی داشته الان به حوالی حمایت مناسب 4500-4600 واحدی رسیده و میشه انتظار برگشت ازش داشت.

-         شاخص گروه خودرو نیز این هفته به مقاومت بسیار سنگینی حوالی 19500 واحد برخورد میکنه که به شخصه انتظار دارم در شکستنش ناتوان باشه. حداکثر رشد ایران خودرو ممکنه تا حوالی 320 تومان باشه در این سناریو!

اگرچه مخاطبان محترم قطعا به این مساله اگاهی کافی دارند اما لازمه یادآوری کنم که وقتی صحبت از روندی برای شاخص یک گروه میکنیم الزاما منظور این نیست که کل نمادهای اون گروه روند مشابه، صعود یا نزول یکسان و رفتاری همگون خواهند داشت، بلکه هدف درک کلی نسبت به وضعیت گروه هست، چه بسا در گروه ساختمان به طور مثال وساخت و یکی دوتا نماد بزرگ دیگه از گروه با افت مثلا 20% ای باعث افت مورد نظر در شاخص گروه بشن و سایر نمادها یا رفتار متفاوتی از خودشون بروز بدن...پس این دید کلی رو نسبت به شاخص گروه داشته باشیم صرفا برای اینکه نمادهای مرتبط رو با دید بهتری بتونیم بررسی کنیم.

در هر صورت من فکر میکنم از بین گروه های بزرگ بازار به ترتیب معدنی ها، فلزات اساسی و پالایشی ها تا حدودی ممکنه به طور چرخشی نقش منجی بازار رو طی هفته های آتی بر عهده بگیرند!

با همه این اوصاف بازار رو فعلا در ید تک سهم ها، خصوصا سهم های با ارزش بازار پایین و دارای اخبار حاشیه ای میشه تصور کرد و در غیر اینصورت باید با احتیاط بیشتری در خرید رفتار کرد.

و اما پیشنهاد بررسی من برای امشب، حریل ابه عنوان یکی از تک نمادهای با پتانسیل صعودکه زمزمه هایی از معاملات بلوکی به زودی و پس از اون هم افزایش سرمایه از محل آورده رو همراه با خودش داره، افزایش سرمایه ای که با توجه به نزدیکی قیمت سهم به قیمت اسمی و نازل بودن قیمت تقدم ها جذابیت خاصی رو میتونه برای بازار داشته باشه. همچنین با توجه به وضعیت شاخص گروه میشه امید بیشتری رو هم بهش داشت! از منظر نموداری هم علی رغم دیتای کمی که نماد داره میشه با امید به حمایتهای 127و132 تومانی و با اهداف 160 و 180 تومانی به چشم خریدارانه ای به نماد نگاه کرد:

 

همانطور که مشاهده میکنید استوکاستیک هم آماده ی صدور سیگنال خرید در این نماد هست.

از بین گروه ها هم در گروه قندی وضعیت واقعا جالب شده! اگرچه هنوز سیگنال قطعی روند صعودی اصلی رو صادر نکرده اما در صورت عبور از مقاومت  محدوده ی 5000-5250 واحدی این امر اتفاق میوفته!

 

 توجه داشته باشید که این گروه به نظرم فعلا صرفا دنبال کردنی هستند و با توجه به نزدیک بودن مقاومت رسم شده خرید حتی از دید تکنکیالی هم بسیار پرریسک ارزیابی میشه ضمن اینکه در صورت ورود به این گروه ریسک های بنیادی این صعنت و و ضعیت نه چندان مناسب اکثر شرکت های گروه از نظر بنیادی رو مد نظر داشته باشید.

پیشاپیش عید سعید قربان رو به همگی تبریک عرض میکنم و هفته ی شادی رو براتون آرزو میکنم.

شب بر همگی خوش.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 51


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 19 شهریور 1395 ] [ 21:56]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 29
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 411
باردید دیروز باردید دیروز : 379
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,514
بازدید ماه بازدید ماه : 2,514
بازدید سال بازدید سال : 62,449
بازدید کلی بازدید کلی : 956,395

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.220.142.17
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir