')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

یک شرکت مشاور سرمایه گذاری با اعلام تنها مشکل کنونی بازارسرمایه ایران و منطقی بودن P/E کنونی بازار، روند بورس در سه دوره زمانی و تا اردیبهشت ۹۶ را پیش بینی کرد.   به گزارش پایگاه خبری بورس پرس

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



یک شرکت مشاور سرمایه گذاری با اعلام تنها مشکل کنونی بازارسرمایه ایران و منطقی بودن P/E کنونی بازار، روند بورس در سه دوره زمانی و تا اردیبهشت ۹۶ را پیش بینی کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر (اماکو) در تحلیلی از حال و آینده بورس ایران اعلام کرد درحالی تقریبا صبر عمده فعالان بازار سرمایه به پایان رسیده و هنوز به غیر از رشد مقطعی گروه خودرو و سپس ریزش مجدد آن - که باعث زیان عده دیگری در بازار شده - هنوز رشد پایداری برای بازار سرمایه رخ نداده و نوسانات کسل کننده بازار و نگاه به تقویم روزهای کاری است که عامل تعیین کننده بازار شده است.

ریز موج ها و نوسانات مقطعی و زودگذر بر بازار حاکم شده است. نه می توان گفت بازار ریزشی است و نه صعودی. بسیاری از تحلیلگران و فعالان هنوز زمان دقیقی برای بازگشت بازار متصور نیستند اما با بررسی شرایط بازار می توان در سه برهه‌ زمانی چشم اندازهایی را برای بازار ترسیم کرد و انتظارات معقول تری از بازار داشت.

قبل از اینکه به بررسی این سه دوره زمانی بپردازیم باید به یاد داشته باشیم مشکل فعلی بازار فقط و فقط نبود نقدینگی و رکود فراگیر بخش اقتصاد است که در بازار سرمایه بازتاب داده شده است.

جایی که بقیه بازارها نیز همچنان در رکود نسبی به سر می برند و نقدینگی را نتوانسته اند به خود جذب کنند، نباید انتظار بی مورد از بازار سرمایه داشت. بازار مسکن و ارز و تا حدودی سکه همگی علی رغم کاهش اسمی نرخ سود بانکی نتوانستند درخششی داشته باشند. بنابراین در هر زمانیکه نقدینگی ( به هر دلیل اعم از بنیادی و یا سیاسی ) وارد بازار شود روند بازار را تغییر خواهد داد.

بنابراین مشکل بازارسرمایه را نمی توان صرفا به سودآوری شرکتها مرتبط دانست. زیرا P/E بازار درحال حاضر منطقی است و تنها نبود سوخت برای حرکت یعنی حجم و ارزش معاملات است که باعث درجا زدن بازار می شود. زیرا نقدینگی تازه وارد سیستم معاملات نمی شود و به نوعی شاهد ورود و خروج سهامداران فعلی در گروه های مختلف بازار هستیم.

دوره اول: دو هفته باقی مانده تا پایان شهریور

حدود 2 هفته تا پایان شهریور ماه باقی مانده و در صورتیکه اتفاق بنیادینی در بازار رخ ندهد احتمالا همین الگوی فعلی (نوسانات مقطعی و  بازار بدون روند و فرسایشی ) را در این مدت شاهد خواهیم بود.

خصوصا اینکه پایان سال مالی کارگزاری ها و فشار برای تسویه بدهی مشتریان نیز مقداری عرضه ها را افزایش می دهد.

دوره دوم : پاییز تا زمستان با دو سناریو

فصل پاییز می تواند دو چهره متفاوت در دو سناریو داشته باشد. نیمه دوم سال همواره به شکل سنتی با رکود نسبی صنایع، قطعی گاز، طوفان های موسمی در دریاها و خلیج ها، نوسانات قیمت نفت، کاهش سوخت کارخانجات و ... همراه بوده و رکودی نسبی را در کل اقتصاد رقم می زند که بازار سرمایه نیز از آن مستثنی نیست، اما این بار ممکن است داستان کمی متفاوت باشد.

اواخر پاییز امسال احتمالا کارزارهای انتخاباتی آغاز خواهد شد و مانورهای سیاسی روی ابعاد مختلفی از جمله فرهنگ، اقتصاد، امنیت ملی و ... پیش خواهد آمد. یکی از سنگرهای مهم نامزدها برای برافراشتن شعارهای انتخاباتی، اقتصاد است که معمولا به سادگی توسط عموم مخاطبان دریافت و درک می شود.

ممکن است رفته رفته در فصل پاییز شاهد دست و دل بازی بیشتر دولت در پرداخت تسهیلات، رونق بازارها و اتخاذ سیاست های عجیب و غریب در برخی صنایع باشیم.

ممکن است مصوباتی که " مثل توپ صدا می کنند" از دل جلسات دولت در چند ماه آتی بیرون بیاید. بورس نیز مستقیم و غیر مستقیم از این تصمیمات منتفع خواهد شد.

تغییر مسیر نقدینگی (به هر کجا) از مکان فعلی خود می تواند بورس را متاثر سازد و مقداری از نقدینگی را جذب این بازار تشنه کند. در طول تاریخ، سیاست های انبساطی همواره خوشایند بورسی ها بوده است. همچنین ارایه گزارش های عملکرد مناسب 6 ماهه شرکتها نیز که اواخر مهرماه منتشر می شود می تواند محرکی برای رشد بازار باشد.

دوره سوم : زمستان تا اردیبهشت 96

فصل زمستان تا اردیبهشت سال آینده را می توان زمان برداشت کاشته های اقتصادی و سیاسی دولت دانست. هر تصمیمی که دولت تا قبل از این زمان گرفته باشد در این برهه نشان خواهد داد و بیشترین برد تبلیغاتی را برای نامزد انتخابی دولت فراهم خواهد کرد. بنابراین ممکن است تغییرات قابل توجهی در داده های بازار سرمایه را شاهد باشیم.

از طرف دیگر عملکرد یکساله شرکت ها دیگر در این زمان برای همه فعالان روشن خواهد شد و شرکت ها با توجه به ارایه گزارش 9 ماهه به راحتی تحلیل خواهد شد.

اگر این عوامل (عملکرد شرکت ها و قیمت های جهانی و ... به همراه سیاستهای دولت ) همراستا باشند و نقدینگی قابل توجهی وارد بازار شود می توان به رشد و رکورد شکنی بازار در 8-9 ماه آینده امیدوار بود. این رشد ممکن است ابتدای این دوره، اواسط آن و یا به احتمال فراوان اواخر آن رخ دهد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 175


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [دوشنبه 22 شهریور 1395 ] [ 21:08]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 64
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 65
باردید دیروز باردید دیروز : 379
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,168
بازدید ماه بازدید ماه : 2,168
بازدید سال بازدید سال : 62,103
بازدید کلی بازدید کلی : 956,049

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.189.145.83
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir