')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

معاملات هفته گذشته بورس در حالی با افت و خیزهای فراوانی سپری شد که همراه با افت قابل توجه شاخص کل شاهد کاهش قیمت سهام بسیاری از شرکت های فعال بورسی بودیم. براساس گزارش بورس نیوز، انتشار شایعات مختل

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



معاملات هفته گذشته بورس در حالی با افت و خیزهای فراوانی سپری شد که همراه با افت قابل توجه شاخص کل شاهد کاهش قیمت سهام بسیاری از شرکت های فعال بورسی بودیم.

براساس گزارش بورس نیوز، انتشار شایعات مختلف پیرامون تغییر ترکیب مدیریت سازمان بورس، نزدیک شدن به زمان عرضه اولیه "تیپیکو" و تمایل سرمایه گذاران جهت شرکت در این عرضه از جمله مواردی هستند که طی هفته گذشته از سوی کارشناسان بازار سرمایه به عنوان دلایل اثرگذار در روند نزولی بورس مطرح شده است.

در همین ارتباط، مدیر عامل مؤسسه حسابرسی حافظ گام در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: حرکت نزولی هفته گذشته بورس نمی تواند بر مبنای دلایل اساسی و منطقی اتفاق افتاده باشد. چراکه به نظر می رسد اطلاعات با اهمیت اثرگذار بر روند نزولی بورس منتشر نشده بود. این در حالی است که در حال حاضر شرایط سیاسی کشور نیز نسبت به دو سال گذشته در بهترین وضعیت قرار دارد و امیدها و خوش بینی های فراوانی نسبت به آینده اقتصادی کشور شکل گرفته که این امر موجب رشد نسبت P/E سهام در بازار می شود.

حسین شیخی نزدیک شدن به زمان عرضه اولیه "تیپیکو" را چندان مؤثر بر روند نزولی بورس ندانست و ابراز داشت: ارزش معاملات روزانه بورس طی روزهای گذشته در حالی حدود 400 میلیارد تومان بوده که به نظر می رسد نقدینگی به دلیل رکود بازارهای موازی همچنان در بازار سهام باقی می ماند.

وی به ورود حجم قابل توجهی از نقدینگی به بورس طی ماه های گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: سرمایه های هنگفتی از منابع متعدد و نامعلوم در حالی طی ماه های گذشته وارد بورس شده که به نظر می رسد تا حدودی از حجم پول های وارد شده به این بازار کاسته شده است. برهمین اساس کاهش سرعت ورود نقدینگی جدید به بورس را می توان یکی از دلایلی اثرگذار بر روند نزولی بورس برشمرد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه نوسان ذات بازار سهام است، در خصوص روند آتی بورس تصریح کرد: با توجه به عدم بروز اتفاق با اهمیت و منفی در اوضاع سیاسی کشور، انتظار آن می رود تا طی روزهای آتی شاهد صعود دوباره شاخص کل و افزایش قیمت سهام شرکت های بورسی باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه با پربازده خواندن صنایع پتروشیمی و نیز کاشی و سرامیک، در خصوص آنها بیان کرد: شرکت های فعال در حوزه پتروشیمی در حالی در زمره صنایع پربازده قرار می گیرند که چند عامل اثرگذار مثبت و منفی بر وضعیت سودآوری آنها وجود دارد که البته در نهایت برآیند این دو عامل موجب رشد سودآوری آنها خواهد شد.

مدیر عامل مؤسسه حسابرسی حافظ گام در بیان این عوامل عنوان کرد: اگرچه شرکت های پتروشیمی در حال حاضر به دلیل کاهش مقدار تولید محصولات ناشی از مشکلات موجود در تأمین خوراک مصرفی، کمتر از ظرفیت اسمی تولید مشغول به فعالیت هستند، اما به نظر می رسد همراه با تحقق برنامه های وزیر نفت مبنی بر افزایش تولید نفت تا پایان سال جاری و بهره برداری از برخی فازهای پروژه پارس جنوبی، شرکت های پتروشیمی نیز می توانند نسبت به رشد مقدار تولید محصولات و افزایش ظرفیت تولید خود موفق عمل کنند.

شیخی به کاهش هزینه حمل و نقل محصولات شرکت های پتروشیمی و نیز هزینه بیمه حمل و نقل از طریق کشتی اشاره کرد و ابراز داشت: درآمد حاصل از فروش صادراتی شرکت های مذکور به دلیل کاهش نرخ ارز در حالی با افت مواجه خواهد شد که در نهایت برآیند عوامل عنوان شده اثرمثبتی بر وضعیت سودآوری آنها در پی خواهد داشت. علاوه بر این، به نظر می رسد با توجه به نگرش دولت فعلی نسبت به شکوفایی صنعت پتروشیمی، افزایش قیمت خوراک آنها به گونه ای نخواهد بود که به وضعیت سودآوری این صنعت لطمه ای وارد کند.

وی در خصوص گروه کاشی و سرامیک نیز گفت: وضعیت تولید و فروش محصولات شرکت های فعال در این گروه طی یک بازه زمانی به دلیل توقف مراحل ساخت پروژه مسکن مهر و کاهش تقاضا برای تولیدات آن دچار افت شده بود، اما در شرایط فعلی وضعیت صادرات محصولات تولیدی شرکت های کاشی و سرامیک بسیار مناسب ارزیابی می شود، به گونه ای که به نظر می رسد شرکت های مذکور از پتانسیل رشد سودآوری و صعود قیمت سهام خود برخوردار باشند.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 58


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 29 دی 1392 ] [ 12:31]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 65
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 1,019
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,749
بازدید ماه بازدید ماه : 8,684
بازدید سال بازدید سال : 59,610
بازدید کلی بازدید کلی : 953,556

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.226.94.24
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir