')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

یک کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از عدم انعطاف پذیری بخش های مختلف بازار سرمایه که منجر به رکود فعلی شده، راهکار خروج از این وضعیت را اعلام و پیش بینی از حداکثر و حداقل رقم شاخص تا پایان سال ارایه کر

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



یک کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از عدم انعطاف پذیری بخش های مختلف بازار سرمایه که منجر به رکود فعلی شده، راهکار خروج از این وضعیت را اعلام و پیش بینی از حداکثر و حداقل رقم شاخص تا پایان سال ارایه کرد.

علی یوسفیان در گفت و گو با «ملت بازار» با تحلیل وضعیت بازار سهام در شرایط فعلی اظهار داشت: اين روزها شرايط چندان برای بازار سرمايه مساعد نيست، فشارهای زيادی بر اقتصاد و بورس وارد می شود و ابهام ها بسيار است. چند هفته ای است که روند بازار رو به کاهش است و اگرچه تلاش هايی برای تغيير روند بازار صورت می گيرد، اما سرمايه گذاران چندان واکنشی به آن نشان نمی دهد.

تلاش های دستوری و برنامه ریزی شده

وی با بیان اینکه عمده تلاش ها به شکل دستوری و برنامه ریزی شده بوده و در نتيجه انعطاف کافی برای پويا کردن بازار ندارد، گفت: اين در حالی است که ابهامات ناشی از نحوه بستن نمادها و فرآيند بازگشايی آنها، چند ماهی است که شرايط بازار را دستخوش نگرانی کرده و با بسته ماندن طولانی مدت برخی سهام کليدی، که دليل اين تاخيرها برای فعالان بورس پوشيده است، دامنه رکود در بازار افزايش يافته است.

این فعال بازار سرمایه با انتقاد از عدم انعطاف پذیری بخش های مختلف بازار سرمایه که منجر به رکود فعلی شده، خاطرنشان کرد: بورس تحت فشارهای روانی خاصی قرار دارد و هنوز نتوانسته است نرمی و انعطاف لازم برای تحمل اين فشارها را به دست آورد. به عبارت دیگر بازار سهام به بخش های جدا از هم تجزيه شده که هر بعد آن از سازمان بورس گرفته تا سرمايه گذاران حقوقی و حقيقی، تنها در حال پيشبرد برنامه های خود هستند و بقيه بخش ها را مورد توجه قرار نداده و در نتيجه انعطاف و ملايمت کافی را در دستور کار قرار نمی دهند.

افزایش دامنه رکود

یوسفیان همچنین توقف طولانی مدت نمادها را عامل دیگر کندی در روند معاملات دانست و گفت: با تغيير رياست سازمان بورس، تغييرات و برنامه های جديد به شکلی سر سختانه تعقيب شد و بسته شدن طولانی مدت نمادها بدون توجه به ابعاد ديگر بازار صورت گرفت و در نتيجه عدم انعطاف در اجرای آن، روانی مبادلات و اعتماد بازار را به شکل قابل توجهی کاهش داد؛ شرايطی که در حال حاضر خود را به شکل رکود و کاهش شاخص های اصلی در بازار نشان می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت بازار سهام را در میان مدت چطور ارزیابی می کنید و آیا می توان انتظار داشت روند معاملات بهتری را تا پایان سال شاهد باشیم؟ گفت: مسلما تغيير کلی اين شرايط و رسيدن به يک وضعيت ملايم، منعطف و روان به گذشت زمان نیاز دارد. از همین رو نمی توان انتظار تغییر خاصی را در کليت بازار در ميان مدت و تا رسيدن به پايان سال داشت

پیش بینی شاخص بورس

یوسفیان در ادامه پیش بینی هم از حداکثر و حداقل رقم شاخص تا پایان سال ارایه کرد و گفت: به نظر نمی رسد شاخص کل بورس تا ماه های باقی مانده تا پایان سال از حداقل بازه ۷۶ هزار تا حداکثر ۸۲ هزار واحدی خارج شود.

این فعال بازار سرمایه به تاثیر افزایش نرخ دلار در شرکت های صادرات محور اشاره کرد و گفت: اتفاق مثبتی که برای برخی گروه ها و صنايع بورسی رخ داد، افزايش نرخ دلار بود. صنايعی که کالاهای صادراتی داشتند يا قيمت آنها متاثر از بازار جهانی دگرگون می شد، بيشترین تاثیرپذیری را از این رویداد داشتند.

یوسفیان افزود: اما ابهامات موجود در بورس و از سوی ديگر نامشخص بودن نحوه اندازه گيری هزينه های تمام شده اين شرکت ها و ابهام در اعلام سود و تقسيم آن، بر وضعیت اين گروه ها سايه افکنده و در نتيجه رشد اين گروه ها را با اما و اگر مواجه کرده است.

راهکار برگشت رونق به معاملات

یوسفیان در پایان مهم ترين محرک های مثبت برای رشد بورس در شرايط فعلی را افزايش شفافيت و علاوه بر آن انعطاف پذيری بيشتر تصميمات و تقويت رفتارهای نرم و ملايم دانست و اظهار داشت: در نتيجه ابهام و عدم اطمينان از يک سو و رفتارهای سختگيرانه و غیرقابل انعطاف از سوی ديگر می تواند شرايط را برای بازار سهام نامساعدتر از گذشته کند.

ملت بازار- حاجی زاده

انتهای مطلب


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 95


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [چهارشنبه 15 دی 1395 ] [ 16:21]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 31
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 492
باردید دیروز باردید دیروز : 379
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,595
بازدید ماه بازدید ماه : 2,595
بازدید سال بازدید سال : 62,530
بازدید کلی بازدید کلی : 956,476

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.145.1.96
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir