')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره در مقاله ای در خصوص علل مخالفت بنیامین نتانیاهو با توافق هسته ای ژنو نوشت، حل مسئله هسته ای ایران به معنی تضعیف جایگاه رژیم صهیونیستی در منطقه و شخص نتانیاهو است.

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره در مقاله ای در خصوص علل مخالفت بنیامین نتانیاهو با توافق هسته ای ژنو نوشت، حل مسئله هسته ای ایران به معنی تضعیف جایگاه رژیم صهیونیستی در منطقه و شخص نتانیاهو است.


 الجزیره در مقاله ای به قلم میلاد جوکارتحلیلگر سیاسی و کارشناس مسائل خاور میانه به دلایل سنگ اندازی نتانیاهو بر سر راه توافق هسته ای میان ایران و قدرت های شش گانه پرداخته و معتقد است توافق میان ایران و شش قدرت جهان باعث توجه دوباره جهانیان به شهرک‌سازی ها و دیگر جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی خواهد شد و نهایتا تضعیف این رژیم و ائتلاف نتانیاهو را به دنبال خواهد داشت.

الجزیره می نویسد: روابط حسنه  غرب با ایران جایگاه اسرائیل در منطقه و ائتلاف حاکم بر اسرائیل را تضعیف می کند . نتانیاهو با دیو جلوه دادن ایران ، در تلاش است توجهات را از توسعه شهرک ها منحرف کند.

الحزیره نوشت: پس از یک دهه بن بست، این توافقنامه موقت تاریخی که در ژنو امضا شد نشان دهنده اولین پیروزی مهم برای ایران و شش قدرت جهان است.

نویسنده مدعی است؟ حتی دستیابی به توافق نهایی می تواند یک پیروزی برای اسرائیل نیز باشد چرا که  این توافقنامه تضمین می کند که ایران هرگز تولید سلاح هسته‌ای تولید نخواهد کرد. پس، چرا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با این توافق برد-برد به شدت مخالف است و آن را " اشتباه تاریخی"  می‌خواند. 


***  تمرکز بر اسرائیل
ایجاد یک دولت فلسطینی  که در کنار اسرائیل در " صلح و امنیت " زندگی کند  و بحران ایران همواره اولویت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا  بوده است. اگر قدرت های جهان راهی برای خروج از بحران هسته ای ایران پیدا کنند، مناقشه اسرائیل و فلسطین بار دیگر به صدر دستور کار جامعه بین المللی بازخواهد گشت.

گسترش شهرک سازی اسرائیل نقض قوانین بین المللی است و بن بست در روند صلح اسرائیل و فلسطین به دولت ائتلافی اسراییل امکان ساخت و ساز در مناطق اشغالی را می دهد . حزب نتانیاهو-لیکود –برای پیروزی در انتخابات یک ائتلافموافق شهرک سازی تشکیل داده است- از احزاب سیاسی میانه  گرفته تا راست افراطی . یوری آریل، وزیر مسکن و ساخت و ساز، اظهار داشت که "  بین رود اردن و دریای مدیترانه است فقط می تواند یک دولت(!) وجود داشته باشد- آن هم اسرائیل است ".

منطقا، دولت ائتلافی اسراییل علاقمند به حفظ وضع موجود با فلسطینی ها هستند . علاوه بر این، شکست توافقنامه ژنو باعث می‌شود جامعه بین المللی به جای تمرکز روی فرآیند صلح اسرائیل و فلسطین  هچنان روی موضوع ایران متمرکز باشد.

علاوه بر این ، پایان یافتن بحران هسته ای ایران، کنفرانس سازمان ملل متحد درمورد" خاور میانه عاری از سلاح های هسته ای" را با اعتبار بیشتری  به  دستور کار قدرت های جهان بازمی گرداند.  آن وقت ، طفره رفتن از موضوع زرادخانه هسته ای اسرائیل تقریبا غیر ممکن خواهد شد به ، که در نهایت می تواند هژمونی تسلیحاتی اسرائیل در منطقه را به خطر اندازد.


*** تغییر در تعادل ژئوپلتیک
 الجزیره در ادامه این مقاله مدعی می شود،وضع قبل ازتوافق ژنو ایران را منزوی کرد و نفوذ ژئوپولیتیک اسرائیل و عربستان و همچنین پیشرفت های اقتصادی و نظامی آنها را افزایش داد .

همچنین ، انتقادات احمدی نژاد از اسرائیل تا حدودی ، تصمیم  کنگره آمریکا برای تصویب ارسال کمک نظامی سالانه نزدیک به 3 میلیارد دلاری به اسرائیل را توجیه می‌کرد و بهانه به دست آنها می‌داد.

در نتیجه، تندروها در اسرائیل و واشنگتن پیروزی حسن روحانی میانه رو و فضایی  که او به دیپلماسی داد ، را تهدیدی برای وضع موجود تلقی می کنند، زیرا اداره بحران هسته ای از سوی روحانی ممکن است منجر به توافق نهایی بالقوه شود.

بهبود روابط ایران و آمریکا در نتیجه این توافق، منجر به تغییر توازن قدرت درخاورمیانه  می شود. در واقع، حل بحران هسته ای، در نهایت به معنی لغو تحریم ها و پایان انزوای ایران است . پس از آن، ایران به جایگاه طبیعی خود در منطقه باز خواهد گشت ، و به لحاظ ژئوپلتیک ، ایران در خاورمیانه وزنه سنگینی است.


*** تضعیف ائتلاف نتانیاهو
 این مقاله مدعی است،گفتمان ایدئولوژیک نتانیاهو غیر منطقی نیست ، و هدف آن حفظ ائتلاف ضد ایرانی خود، در اسرائیل و واشنگتن است. دولت ائتلافی او باشعارهای تهاجمی و مقابله علیه ایران تقویت و تجدید قوا می شود. 

نتانیاهو در حال حاضر در تلاش است با تکرار مداوم جمله احمدی نژاد که" اسرائیل باید از نقشه جهان حذف شود" گفتمان اعتدال و تعامل روحانی را تحت الشعاع قراردهد. اگرچه دان مریدور وزیر سابق وزارت اطلاعات نتانیاهو ، سال گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره تایید کرد که اظهارات احمدی نژاد اشتباه نقل قول شده ، نتانیاهو هنوز  هم از نظر سیاسی از سخنرانی های تحریک آمیزرئيس جمهور سابق ایران برای تقویت تصویر منفی ایران در غرب  استفاده می‌کند.

در راستای همین تلاش بود که  وقتی اظهارات تحریف شده حسن روحانی در مورد سرزمین های اشغالی به تهدیدی برای موجودیت اسرائیل تبدیل شد ، نتانیاهو ادعا کرد که روحانی " چهره واقعی خود را زودتر از انتظار نشان داد ". تا به امروز، نتانیاهو ،روحانی - که توسط 51.7 درصد از جمعیت ایران به خاطر اعتدال و تمایل او به تعامل با غرب انتخاب شد - به عنوان " گرگی در لباس میش " معرفی می کند.

در حالی که برخی از لابی های طرفدار اسرائیل ، مانند جی استریت ، با دیدگاه نتانیاهو مخالفت کرده و از توافق ژنو حمایت می کنند ، چند لابی تندرو طرفدار اسرائیل ، مانند آیپک ، و نمایندگان متعددی مانند رابرت منندز ، لیندسی گراهام و مارک کرک ،به منظور جلوگیری ازگرم شدن روابط بین ایران و غرب، به معنای واقعی کلمه  اظهارات نتانیاهو در مورد " تهدید بودن ایران" را تکرار می کنند.

توافقنامه ژنو و  کاهش تنش ها با ایران علامت سردی جدیدی بین اوباما و نتانیاهو است . موفقیت دیپلماسی سیاسی ،  کار نتانیاهو برای حفظ ائتلاف ضد ایرانی خود را دشوار می سازد. نتانیاهو که به تازگی از سوی اهود اولمرت ، نخست وزیر سابق اسرائیل به دلیل اقدامات تحریک آمیز خود مورد انتقاد قرار گرفته است. ، اکنون در تقابل با دولت ایالات متحده است و آخرین امید او این است که کنگره ایالات متحده - که درآستانه ورود به مبارزات انتخاباتی  سال 2014 است -  به نفع تحریم های جدید رای بدهد و توافق ژنو را به شکست بکشاند.

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 135


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 29 دی 1392 ] [ 16:38]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 6
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 206
باردید دیروز باردید دیروز : 727
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 4
بازدید هفته بازدید هفته : 206
بازدید ماه بازدید ماه : 6,752
بازدید سال بازدید سال : 45,450
بازدید کلی بازدید کلی : 939,396

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.149.23.12
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir