')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی با اعلام 7 استان موفق در جذب سرمایه گذاری و رشد 64 درصدی جذب سرمایه در سال 2016 گفت: جذب سرمایه 3.7 میلیارد دلاری نشان از اقبال جهانی به ایران دارد.   به

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی با اعلام 7 استان موفق در جذب سرمایه گذاری و رشد 64 درصدی جذب سرمایه در سال 2016 گفت: جذب سرمایه 3.7 میلیارد دلاری نشان از اقبال جهانی به ایران دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد خزاعی به تشریح ابعاد گزارش جدید آنکتاد درباره اوضاع اقتصاد و سرمایه گذاری در ایران پرداخت و به ایرنا گفت: یکی از تحولات سال 95، افزایش بی سابقه حجم درخواست های سرمایه گذاری در ایران بویژه پس از توافق برجام بود به گونه ای که سازمان سرمایه گذاری و دیگر نهادهای مرتبط در نهایت توانستند بین این درخواست ها، تعداد زیادی از مذاکرات را نهایی کنند.

وی افزود: سال گذشته بیش از 10 میلیارد و 400 میلیون دلار مصوبه سرمایه گذاری در این سازمان داشتیم و ضمانتنامه آن صادر شد که در تاریخ سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی ایران بی سابقه است.این امر نشان می دهد فضای کشور به گونه ای بود که سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج احساس اعتماد کردند تا منابع مالی را برای سرمایه گذاری به ایران بیاورند.

این مقام مسئول اظهارداشت: بر این اساس وجود بیش از 10.4 میلیارد دلار مصوبه و صدور ضمانتنامه سرمایه گذاری حاکی از اعتماد فضای اقتصاد بین المللی به بازار ایران است که اگر خود این رقم را با شاخص های سال های قبل صرف نظر از صحت و سقم آمار آن مقایسه کنیم، یک تحول چشمگیر رخ داده است.

خزاعی تاکید کرد: 10.4 میلیارد دلار مصوبه سرمایه گذاری در سال 95 در مقایسه با سال قبل از آن رشد 55 درصدی را ثبت کرد زیرا سرمایه گذاری خارجی مصوب در سال 94 به میزان 6.7 میلیارد دلار بوده است.البته پس از اجرای برجام در دی ماه سال 94 تا پایان اسفند ماه پارسال حدود 14 میلیارد دلار مصوبه سرمایه گذاری داشته ایم.

معیار اعلام میزان جذب سرمایه گذاری خارجی

وی درخصوص تعریف ایران از جذب سرمایه گذاری اظهار داشت: در تعاریف بین المللی، جذب سرمایه گذاری به توانمندی کشور در جذب مشتریان خارجی برای ورود به آن تعبیر می شود.با این حال در ایران، تعبیر ما از جذب سرمایه به معنی مبالغی است که وارد کشور شده و شروع به فعالیت کرده یعنی اگر پروژه ای 200 میلیون دلار سرمایه گذاری مصوب دارد و 50 میلیون دلار آن از طریق سیستم بانکی یا ماشین آلات وارد کشور شده، همین 50 میلیون دلار جذب شده مبنا قرار می گیرد هرچند که همه می دانیم اجرای پروژه ها امری زمان بر است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری با بیان اینکه آنکتاد آمارهای سرمایه گذاری را از کشورها اخذ می کند، اظهار داشت: ما سعی کردیم در ارائه آمار و اطلاعات، مبالغی که از سرمایه گذاری های انجام شده، به طور قطعی وارد شده را از منابع مختلف از جمله گمرک، بانک مرکزی، بورس و ... جمع آوری و ارائه کنیم.

خزاعی با تاکید بر اینکه ممکن است این آمار در آینده به بیش از این هم افزایش یابد، گفت: آمارهای گردآوری شده مربوط به اسفند 95 است و در آینده با گزارش های جدیدی که منابع مختلف از جمله بانک مرکزی، بانک ها و صرافی ها ارائه می کنند، ممکن است به این نتیجه برسیم رقم جذب شده در سال 95 بیش از رقم اعلامی فعلی است.

محاسبه برخی کشورها برای جذب فاینانس

خزاعی درباره اینکه چرا جذب منابع مالی خارجی در ایران جزو موارد جذب سرمایه گذاری خارجی محاسبه نمی شود، توضیح داد: گزارش های آنکتاد درباره سرمایه گذاری های خارجی در کشورها مبتنی بر روش ها و سلیقه های مختلف است نه اینکه آنکتاد روش های مختلف دارد بلکه کشورها روش های مختلفی دارند.

وی افزود: برای نمونه برخی کشورها مصوبات مربوط به صدور ضمانت نامه را نیز جزو جذب سرمایه گذاری های خارجی حساب می کنند، اما برخی کشورها نیز مانند ایران ماشین آلات صنعتی و پول قطعی که وارد کشور شده را مبنای گزارش به آنکتاد قرار می دهند.با این اوصاف ایران نیز می توانست بر اساس معیارهای آنکتاد رقم 10.4 میلیارد دلار سرمایه گذاری مصوب را که همه اسناد و ضمانتنامه های آن موجود بود، اعلام کند اما مبنای ایران پول و ماشین آلات جذب شده است.

معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: البته برخی کشورها منابع فاینانس را که برای اجرای پروژه ها دریافت می کنند، به عنوان جذب سرمایه گذاری به آنکتاد گزارش می کنند که عربستان و روسیه از جمله این کشورها هستند.ایران هم اگر بخواهد، می تواند از سال آینده مدل گزارش دهی را به آنکتاد تغییر دهد؛ قابل دفاع هم هست زیرا وقتی وامی از منابع خارجی می گیرید، صرف سرمایه گذاری خارجی می شود.

رشد 64 درصدی جذب سرمایه در سال 2016

خزاعی گزارش آنکتاد در مورد اوضاع سرمایه گذاری در ایران را مطلوب دانست و گفت: این گزارش در مجموع نشان می دهد ایران در سال 2016 نسبت به سال قبل از آن حدود 64 درصد رشد در جذب منابع داشته که قابل توجه است.همچنین در زمینه مصوبات سرمایه گذاری و صدور ضمانت نامه ها نیز بیش از 100 درصد در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن رشد داشته ایم.

رشد جهشی در امضای موافقت نامه های همکاری

وی به گزارش آنکتاد درباره موفقیت ایران در امضای سه موافقت نامه همکاری های سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: از سال 74 تا پیش از آغاز دولت یازدهم با 62 کشور موافقت نامه سرمایه گذاری امضا شده بود. در دولت های نهم و دهم طی هشت سال با هشت کشور اریتره، بروندی، جیبوتی، غنا، کنیا، کومور، گامبیا و گینه بیسائو موافقتنامه سرمایه گذاری به امضا رسید.

این مقام مسئول تاکید کرد: در دولت یازدهم و پس از امضای برجام در سال های 94 و 95 موافقتانه سرمایه گذاری با هفت کشور ژاپن، روسیه، سنگاپور، اسلواکی، لوگزامبورگ، عراق و تانزانیا به امضا رسید و با سه کشور جمهوری چک، لیتوانی و کرواسی نهایی و آماده امضا شده است.با امضای موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری خارجی، دو کشور متعهد می شوند از سرمایه گذاری اتباع یکدیگر در کشور خود در مقابل ریسک های غیرسیاسی حمایت کنند که نقش موثری در ترغیب بخش خصوصی در سرمایه گذاری در یک کشور دارد.

خزاعی امضای این موافقت نامه ها با کشورهای اثرگذار در حوزه سرمایه گذاری را دلیل دیگری بر ایجاد اعتماد بین المللی به فضای امن ایران و سیاست های اقتصادی دولت یازدهم ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد: باید گفت در کنار سیاست های اقتصادی برای کاهش تورم، ثبات نرخ ارز و پیش بینی پذیر بودن اقتصاد ایران برای سرمایه گذاران، نمی توان مساله وجود امنیت را در جذب سرمایه گذاران نادیده گرفت.مقوله امنیت حاصل عوامل و پارامتر های مختلفی از جمله همبستگی و اتحاد مردم و تلاش نیروهای امنیتی کشور اعم از سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و دستگاه های اطلاعات است.

استان های موفق در جذب سرمایه گذاری

رئیس سازمان سرمایه گذاری از استان های آذربایجان شرقی، آذریابجان غربی، اصفهان، تهران، قزوین، کرمان و خراسان رضوی در حوزه سرمایه گذاری خارجی به عنوان استان های موفق در جذب سرمایه گذاری خارجی نام برد.

خزاعی درباره عوامل داخلی موثر بر رشد جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: در دو سال گذشته با همکاری بانک مرکزی مشکل دو نرخی بودن ارز برای سرمایه گذاران خارجی را حل کردیم و دیگر این نگرانی که سرمایه گذار ارز را با چه نرخی وارد کشور می کند و با چه نرخی سود می برد، حل شد.

وی همکاری با وزارت کشور برای تقویت و تجهیز مراکز خدمات سرمایه گذاری در استان ها را راهکار دیگر در این زمینه عنوان کرد و گفت: سازمان توانست اطلاعات پنج هزار مورد از طرح ها و فرصت های سرمایه گذاری در استان ها را گردآوری و بیش از 800 مورد آن پالایش کند که این 800 مورد در تارنمای سازمان ثبت شده است.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 64


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 25 خرداد 1396 ] [ 14:10]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 373
باردید دیروز باردید دیروز : 727
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 4
بازدید هفته بازدید هفته : 373
بازدید ماه بازدید ماه : 6,919
بازدید سال بازدید سال : 45,617
بازدید کلی بازدید کلی : 939,563

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.128.199.175
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir