')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

وزیر صنعت با بیان اینکه در پی حل دغدغه کاهش نرخ سود برای صنعت هستیم ، درباره وضعیت بانک ها، ایران خودرو و سایپا و آینده کاری اظهار نظر کرد   به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا نعمت‌زاد

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



وزیر صنعت با بیان اینکه در پی حل دغدغه کاهش نرخ سود برای صنعت هستیم ، درباره وضعیت بانک ها، ایران خودرو و سایپا و آینده کاری اظهار نظر کرد

 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا نعمت‌زاده در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که به مناسبت بررسی وضعیت فعلی صنعت و معدن برگزار شده بود، با اشاره به این که اسحاق جهانگیری برای بار چندم اعلام کرد کاهش نرخ سود تسهیلات هنوز به صورت مناسب انجام نشده اظهار داشت: این موضوع دغدغه بخش صنعت نیز هست و در پی حل آن هستیم.

وی درباره ارتباط بین صنعت و بانک افزود: زمانی که اقتصاد دولتی باشد بخشی از منابع از محل دولت تامین می‌شود اما وقتی اقتصاد مردم محور باشد بودجه دولت وجود نداشته و منابع از محل‌های دیگر تامین می‌شود به عنوان نمونه در چند سال گذشته هیچ بودجه عمومی برای بخش صنعت در نظر گرفته نشده بود.

این مقام مسئول با انتقاد از اینکه متاسفانه توان بانک‌ها متناسب با رشد اقتصادی نیست،گفت: سال گذشته بخشی از منابع حاصل از تفاوت نرخ ارز آزاد تبدیل به افزایش سرمایه برای برخی از بانک‌ها شد که به عنوان نمونه از این محل 2 هزار میلیار تومان افزایش سرمایه برای بانک صنعت و معدن و 10 هزار میلیارد تومان برای بانک مسکن تخصیص پیدا کرد. ولی باید به این نکته توجه کرد که بانک‌ها امروز منابع محدودی داشته و باید در این زمینه دولت اقدامات لازم را انجام دهد. 

نعمت‌زاده افزود: در دوره تحریم حتی ارتباط سیستم بانکی با بانک‌های بین‌المللی نیز قطع شده بود که همین امر باعث شد تا تامین سرمایه بنگاه‌ها و یا حتی افزایش سرمایه بانک ها با مشکل روبرو شود.

وی با اعلام اینکه امروز بانک ها کوچک بوده و تناسبی میانه عرضه و تقاضا وجود ندارد تصریح کرد: در سال گذشته دولت مقداری اوراق منتشر کرد تا بدهی را به پیمانکاران پرداخت کند اما همین موضوع تقاضا را در بازار افزایش داد. در این زمینه هم دولت و هم مجلس باید کمک کنند تا سرمایه بانک‌ها افزایش پیدا کند.

وزیر صنعت با اشاره به اینکه وضعیت بانک‌های خصوصی نیز مانند بانک‌های دولتی، با کمبود حجم سرمایه روبرو است اظهار داشت: امیدواریم از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با بانک‌های خارجی بتوان بخشی از افزایش سرمایه بانک‌های خصوصی را انجام داد.

نعمت‌زاده در پاسخ به پرسش آیا انتقادی نسبت به نرخ 9 درصدی مالیات بر ارزش افزوده دارید یا خیر؟ گفت: در نرخ نیز اعتراضی داریم اما فکر می کنیم باید دست به آن زده نشود. البته باید تجدید نظرهایی بر میزان نرخ مالیات بر درآمد نیز اعمال شود. در آن مقطع که این موضوع در دست بررسی بود 2 نرخ 20 و 25 پیشنهاد شد که در نهایت نرخ 25 درصدی به تصویب رسید اگر این نرخ تعدیل پیدا کند در آمد مالیاتی به طور حتم اضافه خوهد شد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه بخش صنعت و معدن، امروز ثمره میوه برجام را چشیده یا خیر؟ افزود: بخش تولید بیشترین صدمه را در دوره تحریم  دیده اما امروز با بهبود شرایط بنگاه‌های تولیدی به راحتی می‌توانند با شرکای خارجی به تعامل بپردازند. امروزممکن است اثرات تحریم که عمدتا در بخش بانکی است رفع نشده باشد اما شرکت‌هایی که قبلا حتی جواب ایمیل ما را هم نمی‌دادند، داوطلبانه خواستار ورود به بازار کشور هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در بخش بانکی تعاملات محدودی با کشورهای مختلف برقرار شده، تصریح کرد: البته به بانک‌های بزرگ حق بدهید با احتیاط در مورد تعامل با ایران تصمیم‌گیری کنند. من فکر می‌کنم شرایط هر روز بهتر از گذشته خواهد شد.

نعمت‌زاده با با اشاره به این که ال سی ها نیز با آن دسته از کشورها که روابط برقرار شده باز می‌شود، گفت: بحث گشایش ال‌سی را باید بانک مرکزی به صورت جدی دنبال کند، البته باید تاکید کنم برخی از اشکالات نظام بانکی ربطی به تحریم ندارد چرا که ما در دوره تحریم نتوانسته‌ایم خود را با مقررات‌های بین‌المللی به روز رسانی کنیم و امروز باید به این موضوع توجه بیشتری انجام شود.قطعا آینده بسیار امیدوار کننده است ولی رسیدن به اهداف زمانبر است. امروز تحریم‌ها برداشته شده اما از بین بردن آثار آن بسیار زمانبر است. ولی تاکید می‌کنم روابط بنگاه‌ها نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.

وی در پاسخ پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا دولت می‌خواهد همچنان سهامدار شرکت‌های خودروساز باشد افزود: دولت در ایران خودرو سهم 14.5 درصدی و در سایپا سهم 17.5 درصدی را دارد. افرادی که فکر می‌کنند خودروساز دولتی است شاید به خاطر موضوعات گذشته این برداشت را دارند اما باید بگویم در مورد سیاستگذاری‌ها وزارت صنعت در حوزه خودرو ورود پیدا کرده و هدفگذاری‌ها را تعیین می‌کند.

نعمت زاده ادامه داد: براساس هدف گذاری‌، سال جاری رشد تولید خودرو 20 درصد بوده و به یک میلیون 600 دستگاه خواهد رسید. همچنین در این رابطه به موضوع ارتقای کیفیت محصولات توجه بیشتری می‌شود.

وی در رابطه با حضور در دولت جدید نیز تصریح کرد: این موضوع بستگی به نظر بزرگان دارد اگر توفیقی باشد در هر کجا به خدمت کشور می‌پردازم. اما اگر نوبتی هم باشد برای بنده کافی است.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 51


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 18 تیر 1396 ] [ 10:49]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 65
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 450
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,180
بازدید ماه بازدید ماه : 8,115
بازدید سال بازدید سال : 59,041
بازدید کلی بازدید کلی : 952,987

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.142.12.135
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir