')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

بررسی بورس در یک هفته گذشته نشان می‌دهد دو استراتژی در دستور کار بازیگران بازار است؛ از یک سو سهامداران عمده و حقوقی همچنان توجه ویژه‌ای به نمادهای گروه پتروشیمی دارند و از سوی دیگر سهامدارا

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



بررسی بورس در یک هفته گذشته نشان می‌دهد دو استراتژی در دستور کار بازیگران بازار است؛ از یک سو سهامداران عمده و حقوقی همچنان توجه ویژه‌ای به نمادهای گروه پتروشیمی دارند و از سوی دیگر سهامداران خرد و حقیقی نیز تمایل زیادی به جمع آوری سهام پالایشی‌ها دارند.

24505:

دنیای بورس: بازیگران عمده بازار آخرین روز کاری هفته را با خالص خرید یک میلیارد و 800 میلیون تومان سپری کردند تا به این ترتیب تغییر مالکیت بیش از 28 میلیارد تومانی در کارنامه هفتگی حقوقی ها به ثبت رسد.

بررسی روند تغییر مالکیت ها در جریان روز چهارشنبه نشان از آن دارد که سهامداران عمده فعالیت قابل توجهی در نمادهای گروه پتروشیمی داشتند. این روند در برخی نمادها با خرید و حمایت و در برخی دیگر با عرضه سنگین همراه شد. به طوریکه حمایت سهامدار عمده «پارس» سبب شد خالص خرید حقوقی ها در این نماد به بیش از 25 میلیارد تومان برسد. این روند در نماد پتروشیمی شیراز نیز با حمایت سهامدار عمده ادامه یافت. اما در پتروشیمی شازند شاهد عرضه سنگین از سوی حقوقی شرکت بودیم. برآیند این خرید و فروش ها به تغییر مالکیت 27 میلیارد تومان و 500 میلیون تومانی نقدینگی در مسیر پرتفوی معامله گران حقیقی به حقوقی گروه شیمیایی ختم شد.

نماد تازه‌وارد «پارس» همچنان در کانون توجه بازار قرار داشت. هر چند در 2روز پایانی هفته شاهد نوسان منفی قیمت سهام مزبور بودیم، اما سهامدار حقوقی شرکت از افت قیمت بیشتر این سهم ممانعت کرد.  البته حقوقی شرکت می توانست با عرضه سهم «پارس» در زمان مناسب ، مانع از شکل گیری چنین روندی شود. در این راستا «دنیای بورس» در گزارش منتشر شده تحت عنوان « فرصت‌سوزی «فارس» در کسب سود» به بررسی این موضوع پرداخته است. به این ترتیب صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان سهامدار عمده در بازار روز چهارشنبه به حمایت از این نماد پرداخت و 2 میلیون سهم را جمع آوری کرد.  اما خود «فارس» نیز با حجم مناسبی از خرید توسط سهامداران عمده روبرو شد. به طوریکه خالص خرید حقوقی های «فارس» به حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان رسید.

همچنین در این گروه سهامداران حقوقی پتروشیمی شیراز نیز به حمایت از این نماد برآمده و 6 میلیون سهم مزبور توسط سرمايه گذاری مدبران اقتصاد خریداری شد.

اما در سمت مقابل شاهد عرضه سنگین سهام پتروشیمی شازند بودیم. به طوریکه سرمايه گذاری گروه توسعه ملی اقدام به واگذاری 80 میلیون سهم معادل یک درصد از سهام مزبور کرد . در نهایت درصد مالکیت خود در «شاراک» را به 51.27 درصد رساند.

در این صنعت، گروه صنعتی پاكشو نیز شاهد خرید قابل توجه از سوی سهامداران عمده بود که به خالص خرید یک میلیارد و 400 میلیون تومانی حقوقی های «پاکشو» ختم شد. در این میان شركت رستورانهای زنجيره ای گل فوده به عنوان سهامدار 2.24 درصدی پاکشو، اقدام به خرید 10 هزار سهم کرد.

رصد دیگر نمادهای مورد توجه سهامداران حقوقی در این روز نشان از توجه و خرید آنها در نماد آسان پرداخت پرشین دارد. به طوریکه حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقیقی به حقوقی «آپ» جابجا شد. در این راستا 4 سهامدار عمده به فعالیت پرداختند. در حالی دو شخص حقیقی سهامدار عمده «آپ» بوده و هر کدام 26 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارند، که هر دو نیز در بازار دیروز به خرید پرداختند. بر این اساس جمع آوری 400 هزار سهم «آپ» توسط این دو سهامدار صورت گرفت. صندوق سرمايه گذاری بادرآمد ثابت كوثريكم نیز دیگر سهامدار حقوقی در این شرکت بود که اقدام به خرید 700 هزار سهم کرد. در ادامه خرید 30 هزار سهم «آپ» از سوی صندوق سرمايه گذاری يكم كارگزاری بانک كشاورزی قرار داشت. این خریدهای پرحجم سبب شد تغییر مالکیت مناسبی در کارنامه حقوقی های صنعت رایانه ثبت شود. به طوریکه خالص خرید حقوقی ها در این گروه به حدود 2میلیارد تومان رسید.

در میان نمادهای بانکی نیز بیشترین خرید حقوقی ها در نماد بانک صادرات بود که با خالص خرید 666 میلیون تومانی از سوی این گروه دنبال شد. گروه مالی سپهرصادرات بیشترین خرید را در این نماد انجام داد که با حجم 10 میلیون سهمی بود. در نماد بانک پارسیان نیز دو حقوقی شرکت مانند معاملات روز سه شنبه به خرید سهم پراختند. به طوریکه خرید 840 هزار سهم از سوی گروه مالی بانک پارسيان و خرید 500 هزار سهم از سوی شركت نگار نصرسهم صورت گرفت. روندی مشابه در نماد بانک انصار با جمع آوری بیش از یک میلیون سهمی توسط صندوق سرمايه گذاری بازارگردانی آرمان انصار دنبال شد.

در این روز ایران خودرو نیز در مقایسه با دیگر نمادهای خودرویی، بیشترین خرید را از سوی سهامداران عمده تجربه کرد. به طوریکه خالص خرید حقوقی ها در این نماد به حدود 650 هزار سهم رسید. شركت نگار نصرسهم به عنوان سهامدار 5.63 درصدی سهام «خودرو» روز گذشته یک میلیون سهم را خریداری کرد. این حقوقی در طول 3 روز گذشته در مجموع 3میلیون سهم «خودرو» را به پرتفوی خود افزوده و در حال حاضر به عنوان سهامدار 5.63 درصدی این نماد مطرح است.

حقیقی ها چه خریدند؟

بررسی روند خریدهای صورت گرفته از سوی سهامداران خرد بازار نشان از تمایل این گروه به جمع آوری سهام پالایشی ها دارد. به طوریکه خالص خرید حقیقی ها در صنعت مزبور به بیش از 9 میلیارد تومان رسید. خبر تغییر نرخ فروش محصولات پالایشی به شرکت‌های بانکرینگ بر اساس نرخ ارز توافقی در بازار ثانویه، از جمله مواردی بود که در افزایش توجه معامله گران به این صنعت بی تاثیر نبود.  البته «دنیای بورس» در گزارشی تحت عنوان «اشتباه پالایشی‌ها از ابلاغیه فروش بانکرینگ»  به بررسی این موضوع پرداخته است.

اما در این بازار سهامداران حقیقی اقدام به خریدهای پرحجمی در نمادهای این گروه کردند. در صدر این گروه نیز خرید سهام پالایش نفت تبریز قرار داشت که با خالص خریدی در حدود 10 میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی روبرو شد. «شپنا» و «شسپا» نیز از دیگر نمادهای مورد توجه در این گروه بودند که هر کدام به ترتیب جابجایی 5 میلیارد تومانی و 3.4 میلیارد تومانی نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران عمده به سبد معامله گران حقیقی را تجربه کردند.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 69


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 05 مرداد 1397 ] [ 9:49]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 10
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 231
باردید دیروز باردید دیروز : 273
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 231
بازدید ماه بازدید ماه : 231
بازدید سال بازدید سال : 60,166
بازدید کلی بازدید کلی : 954,112

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.188.191.218
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir