')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

در آستانه عرضه اولیه ۱۵ درصد سهام عطرین نخ قم در روز جاری ، یک کارگزاری با بررسی آخرین اطلاعات و صورت های مالی ، تحلیلی از دومین شرکت خانواده مقدم ارایه کرد.     به گزارش پایگاه خبری&nb

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



در آستانه عرضه اولیه ۱۵ درصد سهام عطرین نخ قم در روز جاری ، یک کارگزاری با بررسی آخرین اطلاعات و صورت های مالی ، تحلیلی از دومین شرکت خانواده مقدم ارایه کرد.
 

 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،طبق اعلام قبلی ، امروز عرضه اولیه شرکت عطرین نخ قم در بازار دوم معاملات فرابورس انجام می شود تا این شرکت بعد از پرداخت الکترونیک سامان کیش، پتروشیمی غدیر ، کشاورزی و دامپروی بینالود، پتروشیمی پارس و کشت و دام قیام اصفهان، ششمین شرکت جدید بازار باشد.

در  این عرضه 15 درصد از سهام "نطرین" معادل 15 میلیون و 6 هزار و 450 سهم با محدوده قیمتی 4680 تا 4914 ریال و سهمیه حداکثر 300 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی واگذار خواهد شد.

99 درصد سهام این شرکت به حامد مقدم رییس هیات مدیره ( مالک دیگر شرکت حاضر در فرابورس یعنی کاغذ سازی پارس ) و مابقی به 42 شخص حقیقی تعلق دارد و قرار بود سوم دی سال گذشته وارد بازار سهام شود اما به دلیل وجود ابهاماتی و لزوم بررسی اطلاعات جدید، تا به امروز تعویق افتاده بود.

در این رابطه کارگزاری آبان با بررسی آخرین اطلاعات و صورت های مالی ، تحلیلی از این شرکت ارایه کرده که به شرح زیر است:

اطلاعات دومین شرکت از یک خانواده

شرکت عطرین نخ قم پس از شرکت کاعذسازی پارس، دومین شرکتی است که خانواده  مقدم در بازار سرمایه عرضه خواهند کرد و مالکیت کامل سهام این شرکت نیز در اختیار احمد مقدم است که یکی از بزرگترین شرکت های تابندگی بشمار می رود.

محصولات آن همگی از نوع تابیده بوده که با توجه به مقاومت بالاتر در برابر کشش از بازار مناسبی برخوردار است و عمده محصولات آن را نخ های فیلامنتی به خود اختصاص می دهند. این شرکت بنابر پروانه بهره برداری ظرفیتی سالانه 8100 تنی دارد و در سال 1396 تولید شرکت برابر با 6،769 تن بوده است.

همچنین محصولات این شرکت عموما به منظور تولید انواع پارچه های لباس و پرده و غیره به فروش می رسد و صادرات محصولات شرکت نیز عمدتا به ازبسکتان و افغانستان صورت می گیرد. همچنین این شرکت تنها تولیدکننده ی نخ DLY در داخل کشور می باشد و این محصولات را در بازار داخلی عرضه می کند.

مواد اولیه نیز عمدتا نخ های یکسره پلی استر (فیلامنت پلی استر) بوده و از بازارهای داخلی تامین می شود.

سود هر سهم

این شرکت در دوره سه ماهه منتهی به 31 خرداد 97 به ازای هر سهم 179 ریال سود خالص محقق کرده که نسبت به دوره  مشابه سال گذشته رشدی 5 درصدی را نشان می دهد .سود شرکت در این دوره معادل 29% از سود خالص در دوره  12 ماهه منتهی به اسفند 96 است.

از عوامل رشد 5% سود خالص هر سهم می توان به رشد 17% فروش شرکت در دوره سه ماهه اشاره کرد که ناشی از رشد 5.7% مقدار فروش و افزایش نرخ فروش بوده است.

فروش

بازار هدف فروش محصولات این شرکت، واحدهای بافندگی بوده که تمرکز آن ها عمدتا در استان های اصفهان، یزد، تهران، خراسان، گیلان، مازندران و آذربایجان است و با توجه به تعداد مشتریان، این شرکت با ریسک تجاری قابل توجهی رو به رو نیست. از بین مشتریان شرکت 19 مشتری سهم 91% از فروش شرکت را به خود اختصاص داده اند و 9% نیز به مشتریان خردتر عرضه می شود.

این شرکت در سال 96 با فروش 6،769 تن انواع نخ معادل 84% از ظرفیت اسمی به فروش محصول پرداخته  برای سال 97 مقدار فروش محصول با افزایش 6.4% به میزان 7،200 تن پیش بینی شده است.

عطرین قم برای سال مالی گذشته فروش را به مبلغ 517.7 میلیارد ریال محقق کرده و مطابق گزارش ارزش گذاری فروش سال جاری با افزایش 19.7% نسبت به سال 96 به رقم 620 میلیارد ریال پیش بینی کرده است. شرکت در دوره 5 ماهه موفق به ثبت فروش 261.6 میلیارد ریالی شده که معادل 42% از پیش بینی سال 97 است.

فروش شرکت در دوره سه ماهه ابتدایی سال جاری افزایش 17% را نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته و روند فروش شرکت نیز در طول سال یکنواخت است. بخشی از این افزایش ناشی از رشد مقدار فروش بوده و در دوره سه ماهه منتهی به 31 خرداد امسال مقدار 1763 تن محصول به فروش رسانده که 5.8% نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد.

در دوره پنج ماهه منتهی به 31 مرداد 97 نیز مقدار فروش شرکت 3،078 تن گزارش شده که معادل 42.7% از پیش بینی سال جاری است.

شرکت در سال 95 در ترکیب فروش خود 5.7% از مجموع فروش را فروش حاصل از صادرات گزارش کرده و فروش صادراتی شرکت عمدتا به کشورهای ازبکستان، افغانستان، آذربایجان و ترکیه است.

برای سال 97 شرکت پیش بینی از میزان احتمالی صادرات ارائه نکرده و فروش صادراتی شرکت در سه ماهه معادل 3% مبلغ فروش بوده است.

نرخ فروش

نرخ های فروش شرکت بر مبنای بهای تمام شده محصول و شرایط بازار تعیین می شود. شرکت در دوره سه ماهه سال جاری نرخ های فروش خود را با افزایش گزارش کرده و متوسط نرخ فروش شرکت در سه ماهه سال 97 نسبت به دوره مشابه سال گذشته 10% افزایش یافته است.

همچنین نرخ های فروش شرکت در مرداد ماه نیز نسبت به میانگین چهار ماه گذشته به صورت متوسط 2.4% افزایش یافته است. با این تفاسیر نرخ های فروش شرکت رو به رشد است.

شرکت پیش بینی کرده نرخ های فروش در 9 ماه پایانی سال نسبت به دوره سه ماهه 5 تا 10 درصد افزایش یابد که به نظر قابل تحقق است.

بهای تمام شده

بهای تمام شده کالای فروش رفته در دوره سه ماهه سال جاری با افزایش 17% نسبت به دوره مشابه سال گذشته به رقم 118.4 میلیارد ریال گزارش شده که حاشیه سود ناخالص 19% را برای شرکت محقق کرده است. رشد 17% بهای تمام شده شرکت همراه با رشد 17% فروش در همین دوره بوده است.

ترکیب بهای تمام شده

طبق نمودار ، عمده بهای تمام شده محصولات شرکت در دوره سه ماهه ناشی از مواد مستقیم مصرفی شامل انواع نخ های پلی استر بوده که به فراخور ترکیب تولید ، مقدار هر یک تغییر خواهد کرد.

مواد اولیه مورد نیاز انواع نخ پلی استر است و عمدتا از بازارهای داخلی تامین می شود ولی با این حال با توجه به اثرات نرخ ارز بر بازار پتروشیمی، مواد اولیه نیز تحت تاثیر تغییرات نرخ ارز قرار می گیرد.

با تمام این موارد نرخ های مصرف میانگین مواد اولیه شرکت 59،152 ریال به ازای هر کیوگرم بوده که شرکت پیش بینی می کند در ماه های آینده نرخ خرید مواد اولیه شامل انواع نخ پلی استر خام 5 تا 10 درصد افزایش را تجربه کند.

روند حاشیه سود ناخالص شرکت در سال های اخیر

با توجه به نمودار فوق ، حاشیه سود ناخالص شرکت در سال جاری در محدوده 19% آرام گرفته است. همچنین علت حاشیه سود پایین شرکت در سال 93 نیز به دلیل راه اندازی کارخانه در این سال بوده است.

صورت سود و زیان

ترازنامه

تحلیل ترازنامه

حساب های دریافتنی شرکت در دوره سه ماهه منتهی به 31 خرداد امسال نسبت به پایان اسفند گذشته کاهشی 5% داشته و به رقم 125 میلیارد ریال گزارش شده که با توجه به فروش 147 میلیارد ریالی شرکت در دوره سه ماهه، رقم حساب های دریافتنی شرکت قابل توجه است. البته رشد وجوه نقد دریافتی در دوره سه ماهه 97 نسبت به دوره مشابه سال گذشته قابل توجه بوده که برابر با 29.7 میلیارد ریال است.

موجودی مواد و کالای شرکت نیز در دوره سه ماهه 97 نسبت به اسفندماه 26% رشد داشته و 109 میلیارد ریال گزارش شده است. رشد موجودی مواد و کالا در شرایط فعلی با توجه به رشد نرخ مواد اولیه می تواند اثرات مثبتی بر عملکرد شرکت داشته باشد.

تسهیلات مالی شرکت با کاهش 3 درصدی در خرداد ماه 97 نسبت به اسفند به رقم 74 میلیارد ریال گزارش شده که هزینه مالی 3.6 میلیارد ریالی به همراه داشته و نسبت هزینه مالی به فروش شرکت 2% محقق شده که نسبت به دوره گذشته تغییر قابل توجهی نداشته است.

ارزش دفتری هر سهم شرکت در پایان خرداد 97 برابر با 1،764 و سود انباشته هر سهم شرکت 683 ریال است.

نسبت های مالی

نسبت های مالی شرکت عطرین نخ قم از زمان راه اندازی شرکت تا سال 1395

با توجه به اینکه شرکت در سال 93 راه اندازی شده ، قابلیت مقایسه چندانی در سال های مالی مختلف ندارد و تصویر کلی از عملیات شرکت حاکی از ثبات نسبی فعالیت این مجموعه است.

سایر نکات

- با توجه به اینکه سایر شرکت های نساجی حاضر در بازار سرمایه، عملکرد و فعالیت عملیاتی مناسبی ندارند، از مقایسه ی این شرکت با سایر شرکت ها پرهیز شده است.

- شرکت برای سال مالی گذشته به ازای هر سهم 800 ریال سود تقسیم کرده که معادل 129% از سود خالص است.

نتیجه گیری

پیش بینی می شود به دلیل اندازه کوچک شرکت مورد استفبال بازار قرار گیرد و در ارزش گذاری منتشره، سود هر سهم 818 ریال پیش بینی و ارزش برآوردی هر سهم شرکت 4،775 ریال گزارش شده است.

این شرکت برای سال مالی جاری فروش را 7200 تن پیش بینی کرده و در دوره پنج ماهه 3،078 تن تولید داشته که با توجه به رشد نرخ فروش، پیش بینی می شود فروش شرکت نسبت به سال گذشته افزایش یابد و با توجه به افزایش حاشیه سود ناخالص نسبت به سال گذشته، قادر به رشد سودآوری باشد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 92


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [سه شنبه 20 شهریور 1397 ] [ 9:58]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 45
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 313
باردید دیروز باردید دیروز : 379
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,416
بازدید ماه بازدید ماه : 2,416
بازدید سال بازدید سال : 62,351
بازدید کلی بازدید کلی : 956,297

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.117.103.255
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir