')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی با قدرت و هدفمند، مسیر خود را ادامه می‌دهد و مردم در آینده، شاهد خواهند بود که برنامه‌های عملی به نتیجه خواهد رسید.     به گزارش پایگاه خبری

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی با قدرت و هدفمند، مسیر خود را ادامه می‌دهد و مردم در آینده، شاهد خواهند بود که برنامه‌های عملی به نتیجه خواهد رسید.
 

 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از ایلنا، عبدالناصر همتی با اشاره به اینکه دولت اقتدار لازم را در کنترل بازار ارز دارد، گفت: دولت و بانک مرکزی با برنامه ریزی و جدیت نشان داده اند که بر مشکلات غلبه می‌کنند و ثبات را به بازار ارز می آورند.

وی با بیان اینکه نوسانات اقتصادی بر روی اقتصاد تاثیر می‌گذارد، ادامه داد:  هدف این بود که ثبات را به اقتصاد برگردانیم که توانستیم با تدبیر مسئولان و بانک مرکزی این کار را انجام دهیم.
این مقام مسئول درباره ایجاد بازار متشکل ارزی گفت: یکی از مشکلات این است که نرخ ارز اسکناس در کوچه و پس کوچه‌ها توسط سفته بازان شکل می‌گیرد، بانک مرکزی به اندازه‌ای قوی هست که در مقابل آن‌ها اقدام کند و قطعاًَ سفته بازان و فرصت جویان ضرر می کنند.
همتی با بیان اینکه ارز و طلا، ابزار خوبی برای سرمایه گذاری نیست و ریسک آن بالاست،افزود : نگرانیم دارایی‌های مردم آسیب ببیند و بنابراین بانک مرکزی هر وقت لازم بداند به این موضوع ورود می‌کند و این ورود به ضرر واسطه‌ها و دلال‌ها خواهدبود.
وی با اشاره به ضرورت شکل گیری بازار متشکل ارزی، گفت: در بخش نامه جدید به صادرکنندگان اختیار دادیم تا بخشی از ارز خود را از طریق سامانه سنا به صرافی‌ها عرضه کنند.
این رئیس کل توضیح داد: این بازار تقریباًَ به صورت بورس و معاملات آنی است و بانک مرکزی به عنوان بازیگردان اصلی در این بازار است و نرخ ارز را کنترل می‌کند همچنین کشف قیمت هم در این بازار انجام می‌شود و این تعداد پلتفرمی برای سامانه نیما می‌شود.
وی اضافه کرد: باید بازارهای ارز به هم نزدیک شوند و به تعادل برسند.
همتی گفت: فشارهای آمریکا بسیار سنگین است اما نظام نشان داد مقتدر است و جلوی آن‌ها ایستاده و پیش بینی‌های آن‌ها غلط از آب در آمد و این نشانه تدبیر دولت است . مردم مطمئن باشند دولت و بانک مرکزی با قدرت، این مسیر را جلو خواهند برد و مردم سربلندخواهند شد.
این مقام مسئول تشریح کرد: امتیاز خوبی را از سران قوا گرفتیم و به تائید رهبری هم رسید و بر مبنای آن اجازه داریم سپرده ارزی بگیریم اما از آنجایی که این موضوع سابقه خوبی ندارد، بانک مرکزی آن را تضمین کرده و هر کسی سپرده‌های ارزی داشته باشد تا ۴ درصد سود ارزی به آن پرداخت خواهیم کرد. مبالغ قابل توجهی سپرده شده اما بیشتر از آن انتظار داریم.
همتی افزود: بانک مرکزی در زمان لازم گواهی سپرده ارزی نیز عرضه خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه از عملکرد صادرکنندگان راضی نیست، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشتیم اما از این رقم تاکنون کمتر از ۷ میلیارد دلار به سامانه نیما آمده است، در صورتی که همه این ارقام باید در این سامانه عرضه می‌شد.
این رئیس کل با اشاره به اینکه صادرکنندگان نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند، افزود:آن ها باید بدانند که ارز باید به کشور وارد شود و این موضوع موجب رونق اقتصادی می‌شود.
همتی با ابراز رضایت از عملکرد ارزی پتروشیمی‌ها گفت: آن‌ها تا کنون بیش از ۵ و نیم میلیارد دلار در سامانه نیما عرضه کرده اند.
وی افزود : صادرکنندگان خصوصی هم باید توجه کنند نرخ ارز بازار، پایدار نیست و نرخی نیست که کالاهای آن‌ها با آن تولید شده باشد و بسیاری از تولیدکنندگان از نرخ‌های پائین تولید از جمله آب، برق و گاز یارانه‌ای استفاده می‌کنند.
این مقام مسئول گفت: کسانی که کمتر از یک میلیون یورو صادرات دارند را از پرداخت ارز به سامانه نیما معاف کردیم بنابراین ۶ هزار شخص حقیقی یا حقوقی معاف شدند، آن‌ها می‌توانند ارز خود را در سامانه سنا و صرافی‌ها عرضه یا واردات کنند.
 
همتی افزود: ۲۵۰ صادرکننده بزرگ بالای ۱۰ میلیون یورو داریم که باید با هم به تفاهم برسند. بر اساس مصوبه شورای عالی قوا که به تائید رهبری هم رسیده همه صادرکنندگان باید ارز خود را به کشور وارد کنند و نحوه ورود آن توسط تیم ۵ نفره شامل وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر نفت با مسئولیت رئیس کل بانک مرکزی است.بر اساس این برآورد تا پایان سال باید ۵ میلیارد یورو وارد بازار آزاد شود که تاثیر خود را در کنترل نرخ ارز می گذارد.صادرکنندگان باید کمک کنند در این جنگ اقتصادی در کنار هم باشیم.
وی گفت: تغییرات نرخ ارز به نفع صادرکنندگان شده و از این نفع باید استفاده کنند تا صادرات را بیشتر کنند و بانک مرکزی هم کمک آن هاست.
این مقام مسئول با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ میلیارد دلار را برای واردات تامین کردیم،توضیح داد: بیش از ۱۰ میلیارد دلار دارو و کالای اساسی وارد کردیم. اجازه خروج سرمایه از کشور را نمی‌دههیم و تمهیداتی را پیش بینی می‌کنیم که ارز صادراتی به کشور برگردد.
 
همتی بااشاره به اینکه یکی از بیشترین ذخایر اسکناس را در طول چند سال گذشته داریم، گفت: پیش بینی همه مشکلات را کرده‌ایم. بانک مرکزی گروه‌هایی را به کشورهای واردکننده نفت از ایران اعزام کرده تا نحوه تبادلات ارزی را تعیین کنیم.
به گفته وی: جابجایی پول در ایران از طریق دستگاه‌های پوز، نامحدود بود، جلوی این موضوع را گرفتیم و اکنون تراکنش بیش از ۵۰ میلیون تومان در روز را نمی‌شود انجام داد و به زودی این گونه خواهد شد که به ازای هر کد ملّی فقط یک تراکنش ۵۰ میلیون تومانی در روز انجام شود و بیش از آن مجاز نیست.
 
این رئیس کل با بیان این که جلوی همه منافذ لطمه زننده به ارزش ریال را می‌گیریم، توضیح داد: این که یک نفر به راحتی می‌تواند چند میلیارد پول را جا به جا کند مصداق پولشویی است و جلوی آن را می‌گیریم. 
همتی با ابراز تاسف از افزایش تورم افزود: شوک ارزی اثر خود را بر روی قیمت‌ها گذاشت، مهرماه از صعود تورم کاسته شد و امیدواریم ماه‌های آینده کمتر شود.سیاست قطعی و اصلی بانک مرکزی و دولت، کنترل شتاب تورم و کاهش آن است.ارزش پول ملی در ماه اخیر ۲۰ درصد تقویت شد، ولی انتظار بیش از این هاست.
وی با بیان اینکه هیچ کاری را بدون سیاست در بازار پول انجام نمی‌دهیم، ادامه داد: کنترل تورم را از طریق ایجاد کانال نرخ سود انجام می دهیم.و بر اساس اختیاری که از سران قوا گرفته شده و به تأئید رهبری هم رسیده ،بانک مرکزی می‌تواند عملیات بازار باز را انجام دهد.همه بانک‌ها مجوز بانک مرکزی را دارند و مردم از بابت سپرده‌های خود خیالشان راحت باشد و تحت تاثیر تبلیغات غلط قرار نگیرند.
این رئیس کل،گفت: در ۷ ماه امسال بانک‌ها ۳۵۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختند که از این رقم حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به بانک صنعت و معدن پرداخت شده است. حدود ۶۰ درصد این رقم سرمایه در گردش بوده است.
همتی افزود: ناترازی برخی از بانک‌ها قابل دوام نیست و منجر به اضافه برداشت می‌شود و حل این مشکل در اولویت است.اضافه برداشت بانک‌ها در حد ۵۰ هزار میلیارد تومان است و کم و زیاد می‌شود و نرخ سود هم باید اصلاح شود.
وی ادامه داد: بانک مرکزی بر اساس هدف تورمی، نرخ سود متناسب را تعیین می‌کند و در یک کانال، اختیار آن را به بانک‌ها می‌دهد.آن ها ملزم خواهند شد تا افزایش سرمایه دهند.
این مقام مسئول گفت: منابع ارزی لازم با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای لاستیک کامیون و سواری تامین خواهد شد.
همتی درباره افزایش وام مسکن با بیان اینکه در این باره مطالعه اولیه داشتیم اما هنوز به جمع بندی نرسیدیم، افزود: بخش ساختمان مهم است و صنایع مرتبط با آن رونق می‌گیرند اما باید آثار تورمی را هم در نظر بگیریم.
وی درباره وام ازدواج هم اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار‌، اکنون حدود ۱۵۰ هزار نفر در صف وام ازدواج هستند در حالی که این رقم در گذشته حدود یک میلیون نفر بوده که مشکلات این حوزه نیز حل می شود.
همتی با بیان اینکه از بانک‌ها خواستیم اولویت تسهیلات را به سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی بدهند، اضافه کرد: در برخی موارد نرخ ارز بهانه‌ای برای افزایش قیمت تولیدکنندگان شده است که باید این مشکل حل شود.

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 75


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 02 آذر 1397 ] [ 8:38]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 35
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 380
باردید دیروز باردید دیروز : 379
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,483
بازدید ماه بازدید ماه : 2,483
بازدید سال بازدید سال : 62,418
بازدید کلی بازدید کلی : 956,364

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.15.4.45
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir