')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

 روز های  گذشته همه چیز آماده برگشت بود،اما چند عامل باعث شد که باز هم اهالی بازار بترسند و بازار آن طور که باید و شاید جمع نشود. ابتدا تاخیر در بازگشایی بازار ، فعالان بازار سرمایه را کمی

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



 روز های  گذشته همه چیز آماده برگشت بود،اما چند عامل باعث شد که باز هم اهالی بازار بترسند و بازار آن طور که باید و شاید جمع نشود.

ابتدا تاخیر در بازگشایی بازار ، فعالان بازار سرمایه را کمی سر در گم کرد. سپس خبر پس گرفتن دعوت بان کی مون از ایران برای نشست ژنو ۲ و واکنش متقابل محمدجواد ظریف عرضه ها را تشدید کرد و در ادامه با انتشار خبر هیئت نظارت بر توافق نامه ژنو بازار به سمت منفی گرایش پیدا کرد.

البته خوشبختانه عصر دیروز خبر سوم منتفی شد!

اگر به خاطر داشته باشید ، روز گذشته از متولیان بازار سرمایه گلایه کردیم که چرا در روزهای سخت بازار سهامداران را تنها گذاشتند؟ خوشبختانه مسئولین صدای ما را شنیدند. روز گذشته شاهد مصاحبه زنده تلویزیونی علی صالح آبادی با شبکه خبر بودیم. وی با اشاره به رکود در بازار سکه و دلار و حتی مسکن ؛ تنها بازار مناسب برای سرمایه گذاری را بورس دانست و اطمینان داد:در میان مدت بازار سرمایه هیچگونه نگرانی نخواهد داشت و توصیه نمود که سهامداران دید خود را از نوسانات کوتاه مدت فعلی به میان مدت تغییر دهند. نکته مهم در این مصاحبه این بود که ایشان تلاش برای خروج نقدینگی از بازار بورس به سمت مسکن را تکذیب کردند و اعلام کردند جریان نقدینگی از بازار بورس خارج نشده است.

هر چند در این مصاحبه زنده تلویزیونی صرفا به کلیات پرداخته شد اما در مجموع مصاحبه خوبی بود. در هر صورت همانطور که در روزهای مثبت سازمان بورس برای جلوگیری از متضرر شدن مردم گاها جلوی رشد بی مهابای بازار را می گیرد ، لازم است در شرایط کنونی نیز زیر پای بازار خالی نشود و شاهد حمایت از بازار سرمایه باشیم.

مسلما مدیران بورس ما مشاوران تکنیکی دارند و می دانند که شکست سطوح کنونی، عواقب بسیار بدی برای بازار خواهد داشت و می تواند اصلاح شاخص را بیش از پیش کند. در مجموع هر اصلاحی قرار نیست که در بعد قیمت باشد. هر چند شاخص کل تنها ۷ درصد افت داشته اما در حال حاضر قیمت اغلب نمادهای بازار ۲۰ – ۲۵ درصد افت را تجربه کرده است. اگر شاخص کل سطوح حمایتی فعلی را بی اعتبار کند، بار دیگر بیشتر نمادها ۱۰ – ۱۵ درصد افت خواهند کرد و زیان ۳۰ – ۴۰ درصدی چیزی نیست که به این زودی قابل جبران باشد و مسلما باعث ضربه خوردن به سهامداران جز خواهد شد.

همه اندیکاتورها و ابزارهای تکنیکی نوید برگشت بازار را می دهند ، اخبار سیاسی هم مثبت است، اما در عمل چیز دیگری را رویت می کنیم چرا که این روزها زیر پای بازار خالیست.

امیدواریم وزیر محترم اقتصاد هم در حمایت از آقای صالح آبادی به مصاحبه یک خطی بسنده نکنند چرا که برای آرام شدن فضای بورس  نیاز به حمایت جدی از تیم مدیریتی این سازمان است. هر چند در این مدت کم و کاستی وجود داشت و ایراداتی هم وارد بود ، اما باید کمی هم انصاف به خرج داد چرا که کارنامه مدیریت کنونی روشن تر از سایر مدیران بورس در گذشته است.

از طرفی دیگر ، مدیر نظارت بر بازارها و بورس های سازمان بورس گفت:افت و خیز ذات بازار سرمایه است و مانند دم و بازدم در تنفس است؛ همانطور که نمی توان انتظار داشت که انسان تنها دم داشته باشته باشد شاخص بورس هم برخی مواقع نیاز به افت و اصلاح قیمت دارد.

 

خواجه نصیری وضعیت کنونی بازار سرمایه را نیز طبیعی ارزیابی کرد و افزود: حرکت طبیعی شاخص همانند امواج سینوسی است و باید با افت و خیز همراه باشد. این نوسان ذات بازار سرمایه است و سهامداران نباید نگران باشند.

مدیر نظارت بر بازارها و بورس های سازمان بورس افزود: شایعات، تصمیمات بودجه ای و اطلاعات درست و غلطی که در مورد گزارشات و سود شرکت های بورسی این روزها منتشر می شود بهانه های اصلاح بازار سرمایه هستند که کوتاه مدت بوده و بورس دوباره به روند عادی و مثبت خود باز خواهد گشت.

وی در خصوص عدم واکنش بازار سرمایه به اتفاقات مثبت ژنو و مذاکرات سیاسی در روزهای گذشته نیز گفت: بورس ما بیشتر تحت تاثیر خبرهاست تا اتفاقی که می افتد؛ و بازار سرمایه پیش‌تر با انتشار خبرهای مثبت سیاسی واکنش خود را نشان داده و رشد خود را کرده است.

در اخبار اقتصادی ، سخنگوی دولت از ارائه تبصره هدفمندی یارانه ها به کمیسیون تلفیق خبر داد. محمد باقر نوبخت در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری خانه ملت گفت: تبصره هدفمندی امروز از سوی دولت به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۳ تقدیم می‌شود. لازم به ذکر است قرار است در تبصره هدفمندی نحوه اجرای این قانون در سال آینده مشخص شود. در همین راستا اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس به خانه ملت گفت: دولت در تبصره هدفمندی نحوه اجرای فاز دوم این قانون را در قالب پیشنهاد به کمیسیون تلفیق ارائه می کند.

در خبری دیگر ، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت از تشکیل کارگروه تصمیم‌گیری درباره قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین و هدفمندی یارانه‌های سال آینده با محوریت وزارت اقتصاد و حضور وزارت نفت خبر داد و گفت: هر زمان از ما درباره قیمت انرژی پیشنهاد خواسته‌اند، ارائه کرده‌ایم.

محسن خجسته‌مهر با بیان این که کارگروهی در دولت در حال بررسی لایحه هدفمندی و وضعیت و قیمت بنزین در سال آینده است، اضافه کرد: در این کارگروه وزارت اقتصاد پررنگ‌ترین نقش را دارد و وزارت نفت هم با آن همکاری می‌کند که پس از نهایی شدن تصمیم کارگروه در دولت اعلام خواهد شد.

وی افزود: هر زمانی که از ما پیشنهاداتی درباره قیمت‌گذاری حامل‌های انرژی خواسته‌اند این پیشنهادات را ارائه کرده‌ایم.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت اضافه کرد: سناریوهای مختلفی برای قیمت‌گذاری در حال بررسی است و بحث‌های اقتصادی و درآمدی نیز در آن ها مدنظر قرار می‌گیرد تا به جمع‌بندی نهایی برسند.

وی در ادامه گفت: درباره خوراک پتروشیمی‌ها کار کارشناسی در وزارت نفت انجام شده و پیشنهاداتی نیز از سوی بخش خصوصی در این باره ارائه شده است. خجسته‌مهر با بیان این که در قیمت‌گذاری خوراک اقتصاد طرح‌های پتروشیمی هم باید بر اساس قانون هدفمندی مورد توجه قرار بگیرد، افزود: قیمت‌های فعلی را کسی قبول ندارد، در مورد خوراک گاز مجموعه وزارت نفت و معاونت برنامه‌ریزی کار کارشناسی انجام داده‌اند و قیمت‌هایی نیز اعلام شده است،اما هنوز جمع‌بندی نهایی برای قیمت انجام نشده است

اما در بازار سهام شنیده می شود که از امروز حمایت هایی از بازار انجام خواهد شد.

به نظر مخابرات در قیمت های ۲۸۰ – ۲۹۵ تومان با توجه به نزدیکی به مجمع شرکت و همچنین نقد بودن سود مخابرات برای میان مدتی ها گزینه کم ریسکی باشد. حد ضرر این سهم روی ۲۶۵ تومان قرار دارد.

 

در گروه بانکی گزارش وپاسار روی کدال نشست. در ۹ ماهه شرکت ۹۲ درصد از سود خود را پوشش داده، اما خبری از تعدیل نیست. خرید این سهم زیر ۳۰۰ تومان ریسک چندانی ندارد. البته باید توجه کرد که این روزها باید دیگاه بلند مدت و میان مدت در بازار داشت.

 

بانک ملت هم که در روزهای گذشته روی آن تاکید داشتیم ، روز گذشته توسط گروه مالی ملت حمایت شد. همانطور که بارها گفتیم محدوده ۲۵۰ – ۲۶۰ تومان برای خرید با دید میان مدت خالی از ریسک است.

در نماد بانک صادرات نیز ظاهرا به اواخر موج ۴ نزدیک می شویم. پیش تر هم گفتیم ۱۱۰ تومان محدوده مناسبی برای خرید است که حد ضرر آن روی ۱۰۰ تومان قرار دارد. در روزها و هفته های اخیر سهم اصلاح خوبی را تجربه کرده و کم کم فنر سهم برای یک صعود جمع می شود.

در نماد بانک پارسیان نیز خبر افزایش سرمایه ۵۲ درصدی شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی بر روی کدال نشست.

در گروه ساختمانی ، روز گذشته وساخت با ۱۷ درصد افت بازگشایی شد. اولین حمایت سهم روی ۴۶۰ تومان قرار دارد. البته کف سهم حوالی ۴۲۰ تومان ارزیابی می شود. در هر صورت سهم اصلاح بسیار خوبی داشته است و افرادی که دید گاه میان مدت دارند می توانند در رنج های منفی و با دید میان مدت و بلند مدت اقدام به سرمایه گذاری نمایند.

همچنین از مطلب زیر هم بهره بگیرید:

هدف بازار امروز، درج یک روز سبز، پس از طوفان های قرمز رنگی بود که بازار در هفته های اخیر به خود دیده است. نمودار شاخص امروز هم به شکل یک قله در آمده است. قله ای که نوک آن نشان از امید سرمایه گذاران به روزهای آینده است.

برخی تحرکات در بازار امروز بار دیگر منجر شد که روزی دیگر را با افت شاخص به ثبت برسانیم. میزان این کاهش در حدود ۳۸۹ واحد عنوان شده است. نمادهای تاپیکو، وپاسار و وبملت دارای بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص امروز بوده اند و این در حالی است که نمادهای فارس، رمپنا، اخابر و فخوز قدرت بیشتری از خود نشان داده و رنگ خود را بر شاخص تحمیل کردند.

در خبرهای سیاسی راهبرد نیمه مثبتی را در خصوص مسائل مرتبط با ایران می بینیم. با خبرهایی که در موضوع لغو برخی تحریم های ایران شنیده شده است، می‌توانستیم امیدواری بیشتری را در مورد رفتار بازار امروز داشته باشیم.

بر اساس بیانیه شب گذشته اتحادیه اروپا، محدودیت موجود درباره بیمه و انتقال یا فروش نفت ایران به مشتریان آن برداشته شده است. همچنین محدودیت در واردات، فروش و انتقال محصولات پتروشیمی و خدمات مرتبط با آن برداشته شد. ایران قادر است نفت خام و محصولات پتروشیمی خود را انتقال دهد؛ هم‌چنین اقدامات لازم برای رفع محدودیت در زمینه کشتی‌رانی انجام شده است.

بیژن زنگنه در حاشیه نشست با تانر ایلدیز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در جمع خبرنگاران درباره لغو بخشی از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران توسط اتحادیه اروپا، گفت: در شرایط فعلی در بخش نفت و پتروشیمی با مشکلاتی همچون صادرات، بیمه نفتکش‌ها، بیمه محموله‌های صادراتی، مشکل حمل و تامین کشتی‌های خارجی روبرو هستیم. وزیر نفت اعلام نمود که پیش بینی می شود با رفع تحریم‌‌ها، این مشکلات حل و فصل خواهد شد.

وزیر نفت درباره اجرایی شدن توافقنامه ایران و ۱+۵ اظهار داشت: نخست اینکه محصولات پتروشیمی و تولید پتروشیمی از تحریم خارج می‌شود؛ یعنی پول‌های ناشی از صادرات آزاد است، و به هر قسمتی از جمله برای بهره‌برداری بهتر پتروشیمی، ‌خرید قطعات یدکی و رفع مشکلاتی که تاکنون وجود داشت، هزینه خواهد شد.

در اوضاع اقتصادی داخلی هم با کاهش یک باره دلار از نرخ ۲۹۵۰ به ۲۹۰۰ تومان مواجه بوده ایم که امروز این نرخ به ۲۹۱۰ تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی هم به ۸۶۰ هزار تومان رسیده است.

در بررسی بازارهای جهانی فلزات نیز تغییرات چشمگیری را نسبت به گذشته مشاهده نکردیم. به طوری که هم اکنون فلز مس در قیمت‌های ۷۳۴۶ دلار معامله می شوند.

در بررسی بازار سهام، امروز هم انتظار تغییرات مثبت را داشته ایم. همانطور که در مطالب قبلی هم عنوان شد، با توجه به محرک های مثبتی که برای بازار به وجود آمده و همچنین اتمام مباحث مربوط به عرضه اولیه و تسویه حساب اعتباری ها، چشم انداز ما یک دید مثبت هرچند کوتاه مدت بوده است. همچنان در بازار، ارائه تحلیل‌هایی در مورد شاخص ادامه دارد و برخی ها به عدم رشد کلی بازار تا پایان سال، تحلیل هایی را ارئه می‌کنند و می گویند احتمالاً بازار در حالات درجا زدن و با گرایش بیشتر به سمت اصلاح، زمان های باقی مانده را سپری خواهد کرد که با توجه به نمودارهای تکنیکی نیز می توان گفت تا حدی قابل تامل است.

نماد فارس را برهم زننده روند امروز بازار می دانیم. با این که فارس یک تعدیل مثبت ۵۳ درصدی را به بازار داده است که در این روزهای بازار، گزارشی ویژه ای هم بود، اما با بازگشایی امروز این سهم، ترجیح بر این بوده است که P/E این سهم نیز دستخوش تغییراتی شود و به سمت کم شدن پیش رود. البته می شود گفت که بازار جبران روزهای منفی که فارس در حالت توقف بوده را به یکباره به این سهم تحمیل کرده است.

احساس نیاز و ضعف بازار به حدی رسیده است که حتی گروه ها و شرکت هایی که به طور مستقیم در رابطه با تعلیق تحریم ها، اوضاع بهتری خواهند یافت نیز، به عرضه سهام مشغول هستند و منفی دیده می شوند.

بازاری که در روزهای مذاکرات و صحبت‌های هسته‌ای آنچنان ژست مثبتی به خود می گرفت که کسی جلودارش نبود. این بازار را چه شده که در زمان به بار نشستن دور اول مذاکرات، چهره‌ای غمناک به خود گرفته است.

 

آیا بر این نظر می توان اعتقاد داشت که رشد شاخص در گذشته به حدی بوده است که نوعی پیش‌خور شدن رشد بازار اتفاق افتاده است؟ در این شرایط برای رشد بازار، چاره ای جز همت حقوقی ها و مسئولیت این امر دیده نمی شود.

 

گروه خودروساز هم که امروز با روند کاملاً منفی کارش را به پایان رساند و حتی صف های فروش در آن ها پدیدار گشت. گزارش خپارس هم به بازار امروز رسید و این شرکت تغییری را در پیش بینی خود که زیان ۱۳۷۷ ریالی بوده، ایجاد نکرده است. اما نکته جالب این گزارش، سرعت افزایش تحقق زیان در دوره ۹ ماهه نسبت به دوره ۶ ماهه بوده است که بیشتر شده است. در طول ۹ ماه، خپارس توانست به طور واقعی زیان ۱۰۰ تومانی را به ازای هر سهم محقق نماید.

 

کجاست آن گروه خودرویی که با اعلام افزایش زیان ایران خودرو، بعد از بازگشایی در حداکثر قیمتی مثبت معامله می‌شده است؟! به نظر می رسد در آن زمان اگر جلوی چنین اتفاقات هیجانی گرفته می شد، امروز دچار چنین چالشی نبودیم. پس نکته اصلی بازار در بی اعتمادی است که حتی مسئولین در چنین شرایطی هم علاقه چندانی به احیای اعتماد هم ندارند.

 

باز هم می گوییم که بازار این بار روندی خاص به خود گرفته است و به اتفاقات پیرامونی خود توجهی ندارد!

 

در گروه فلزات هم می بینیم که دو غول این گروه به شیوه ای متفاوت رفتار داشته اند. فولاد مبارکه روند بسیار مناسبی را داشته است و علاوه بر تعدیل مثبت، پوشش سود بسیار مناسبی را هم به بازار اعلام کرد. ملی مس هم که تعدیل منفی را به بار نشاند اما عملکرد فولاد باعث نشد تا دیدگاه مثبتی نسبت به فلزی ها شکل بگیرد. هنوز ترسی در سهامدران وجود دارد که مانع از تحرکات قطعی آن ها در زمینه ورود به سهام می شود.

 

تا به حال که دو گروه پتروشیمی و معدنی را تا حدودی از جهت ابهامات زیادی که در سهام این گروه‌ها است، شبیه یکدیگر می دانستیم، اما این روزها این تفاوت ها بیشتر آشکار می شود. پتروشیمی‌ها با این که ابهامات زیادی در زمینه نرخ خوراک دارند، اما در گزارش های آن ها، نکات خوب و مثبتی به چشم می خورد که در کوتاه مدت می تواند امیدوار کننده باشد.

 

اما در معدنی ها، علاوه بر ابهاماتی که در بهره مالکانه و فرمول ها و محاسبات جدید آن و درصدهای متفاوتی که از این بهره اعلام می شود، وجود دارد، گزارش‌های سهام این گروه نیز بر نا‌امیدی سهامداران معدنی افزوده است.

 

در مجموع از برآیند بازار این چنین بر می آید که اگر مورد خاصی مثل خروج نقدینگی در کار نباشد، می توان به بهبود اوضاع برای روزهای آینده امیدوار بود. هر چند بحث سوریه و تصمیماتی که در این خصوص در جلسات سوئیس گرفته می‌شود نیز شاید بتواند بر نگرانی ها بیفزاید. اما به نظر می رسد که این موضوع احتمالی ضعیف را در فرآیند بازار خواهد داشت.

 

**شنیده ها**

 

  1. شنیده ها حکایت از تنزل به کمترین سطوح قیمتی در نماد فاسمین و قابلیت کسب بازدهی مطلوب با شرکت در مجمع فوق العاده و استفاده از فرصت افزایش سرمایه این شرکت از محل تجدید ارزیابی داراییها دارند.
  1. شنیده ها حکایت از کاهش قیمت سهام کروی تا آستانه کف قیمتی ۴۰۰ تومانی و خلق فرصت مناسب برای خرید و شرکت در برنامه افزایش سرمایه هفته آینده شرکت از محل سود انباشته دارند.

 

  1. شنیده ها حکایت از برگشت قیمت برخی فلزات از جمله مس در بازارهای جهانی در جهت افزایش و مطلوب ارزیابی شدن خرید فملی در سطوح قیمتی ۴۰۰ تومانی فعلی دارند.

 

 

 

پیروز باشید …


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 131


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [چهارشنبه 02 بهمن 1392 ] [ 22:19]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 62
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 1,005
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,735
بازدید ماه بازدید ماه : 8,670
بازدید سال بازدید سال : 59,596
بازدید کلی بازدید کلی : 953,542

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.15.4.45
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir