')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

بورس به عنوان قلب بازار سرمایه نماگر اقتصاد هر کشور است، اقتصادی که تحت تاثیر عوامل سیاسی و اقتصادی مختلفی است و به منظور بررسی وضعیت کلی بازار بایستی تاثیر تمامی این عوامل چه به صورت داخلی و چه به صو

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



بورس به عنوان قلب بازار سرمایه نماگر اقتصاد هر کشور است، اقتصادی که تحت تاثیر عوامل سیاسی و اقتصادی مختلفی است و به منظور بررسی وضعیت کلی بازار بایستی تاثیر تمامی این عوامل چه به صورت داخلی و چه به صورت خارجی در نظر گرفته شوند. در حوزه داخلی کشور و در طول ماه های اخیر در مقایسه با یکسال گذشته ارامش های نسبی در کشور بوقوع پیوسته است که دلیل اصلی آن آرامش بوجود آمده پس از انتخابات ریاست جمهوری می باشد، در حوزه اقتصادی نیز آنطور که مشخص است  تغییرات قیمتی کالا ها دچار تغییرات آنچنانی نشده و رشد تورم منفی می باشد ولی وجود یک سری ابهامات مانند قیمت خوراک و بهره مالکانه  و ... همچنان وجود دارد که وضعیت نامشخص آنها وضعیت صنایع را نیز با ابهام روبه رو کرده است.

 

عوامل خارجی تاثیرگذار بر بورس نیز به دو دسته تقسیم می شوند: عوامل سیاسی و عوامل اقتصادی. آمارهای اقتصادی جهانی حاکی از حرکت به سوی بهبود اقتصادی است به خصوص در آمریکا این جو مثبت پدید آمده در ماه های اخیر به عینه قابل مشاهده است کاهش تعداد تحصن ها و شورش ها در اقصی نقاط اروپا نیز گواه دیگری بر این امر می باشد. عامل دیگر نیز بحث مسائل هسته ای است که می توان آن را  ختم به خیر شده اعلام کرد و  اثار ناشی از توافقات هسته ای را به قطعیت  در یک سال آینده مشاهده خواهیم کرد که این مهم در افزایش مراودات بازرگانی با اروپا و آمریکا قابل مشاهده است. عامل تاثیرگذار بعدی در حوزه سیاست خارجی، بحث سوریه است و اتفاقاتی که در خاورمیانه می افتد، ایران، ترکیه، مصر و عربستان چهار کشور مهم در خاورمیانه هستند که در طول سال های اخیر قدرت نسبی سیاسی سه کشور مذکور نسبت به ایران افزایش پیدا کرده بود اما با اتفاقاتی که اخیراً در این کشور ها بوقوع پیوست موضع سیاسی این کشورها نسبت به ایران ضعیف تر شد ، دعوت ایران به کنفرانس ژنو 2 نشان داد ایران به جایگاه ویژه ای دست یافته که حاکی از بهبود بیش از پیش شرایط اقتصادی است.

 

 بازار سرمایه ما همانند بسیاری از بازارهای سرمایه دنیا دارای نوسانات بسیاری است اما هیچ یک از این بالا و پایین رفتن ها  همانند 2 هفته گذشته بازار را تحت تاثیر خود قرار نداده بود بگونه ای که دلیل این منفی بودن به هیچ وجه برای کسی مشخص نیست. از افراد باسابقه و مدیران پرتفوی که پرس و جو می شود همه به آینده اقتصادی امیدوار بوده و دلیل خاصی برای ریزش یا منفی شدن بیشتر بازار معرفی نمی کنند، از این رو سهامی که دارای بنیادی قوی هستند، سود تقسیمی بالایی دارند و یا بر اثر اعمال تحریم ها در سنوات اخیر دچار بی مهری شده اند در آینده با اقبال روبرو خواهند شد، نباید فراموش کرد که وارون بافت در اوج بحران 2008 سهام شرکت گلدمن ساکس را خریداری کرد و آن هم در زمانی که خیلی ها به او خرده می گرفتند که چرا چنین تصمیم اشتباهی را گرفته است اما زمان ثابت کرد که او پیروز ماجرا بوده است، و دلیل پیروزی او نیز آن بود که اسیر نوسانات و حرکات نوسانی سایر سهامداران نشد.

 

در بازار دو دسته سهامدار فعال هستند حقیقی و حقوقی، سهامداران حقوقی در چینین شرایطی به دنبال شکار فرصت ها هستند تا بتوانند از فرصت های جذاب بوجود آمده در بازار سرمایه استفاده کرده و بهترین خریدهای خود را در کف های قیمتی و نقاط حمایتی انجام دهند زیرا آنها طبق منع قانونی که از لحاظ اساسنامه برای آنها وجود دارد نمی توانند نقدینگی موجود خود را به سمت خرید ملک، ارز و طلا که بازارهای رقیب محسوب می شوند، ببرند و بایستی در بازار سهام فعال بمانند. باید دقت کرد که سهام مانند سایر دارایی های نقدشونده دارای یک قیمتی است و در مواقعی ممکن است قیمت از ارزش ذاتی آن پایین تر قرار بگیرد اما به تدریج جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و به ارزش واقعی خود باز می گردد. مشکل بازار ما این است که متاسفانه سهامداران ما سهامدارانی صف نشین هستند عادت به صف خرید یا فروش دارند و کسی حاضر نیست بر روی سهامی که خریداری کرده است سهامداری نماید، از این رو داشتن صبر و حوصله برای سهامداران بویژه سهامدارن جدیدالورود عاملی کلیدی در راستای دستیابی به موفقیت خواهد بود. در مورد برخی از سهام شرکت ها که با اصلاح مواجه شده اند و پی ای پایین دارند می توان امید به کسب سود معقول داشت. صنعت پتروشیمی ، صنعت بانکی، صنعت خودرو و صنعت آی تی سود خوبی را در آینده ای نه چندان دور نصیب سهامداران خود خواهند کرد، از این رو می توان اعلام کرد روند اصلاحی شاخص به پایان خود نزدیک شده است.

 

دکتر احمد نبی زاده، دکترای مدیرت مالی و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری جامی


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 78


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 06 بهمن 1392 ] [ 23:27]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 4
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 248
باردید دیروز باردید دیروز : 727
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 4
بازدید هفته بازدید هفته : 248
بازدید ماه بازدید ماه : 6,794
بازدید سال بازدید سال : 45,492
بازدید کلی بازدید کلی : 939,438

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.144.18.4
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir