')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

1) امروز در حالی بازار را آغاز کردیم که شاهد جوی مثبت در کلیت بازار بودیم اما آن هیجان روز های خوب در بازار دیده نمی شد که البته طبیعی هم بود. چرا که در روز های اخیر بازار 2 حالت داشت یا یکدست سبز بود

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



1) امروز در حالی بازار را آغاز کردیم که شاهد جوی مثبت در کلیت بازار بودیم اما آن هیجان روز های خوب در بازار دیده نمی شد که البته طبیعی هم بود. چرا که در روز های اخیر بازار 2 حالت داشت یا یکدست سبز بود و یا یکدست قرمز !! البته همانطور که در گزارش روز های اخیر اشاره داشتیم مشکل بازار با آن چیزی که در ظاهر بیان می کنند با آن چیزی که در پشت پرده در حال وقوع است کاملا متفاوت است !! بازار برای خروج از این بحران نیاز به یک زیرساخت دارد چرا که برخی از اعتماد ها سلب شده و بهتر است در روز های باقیمانده از سال کمی محتاط تر گام برداریم. به نظر می رسد بازار برای یک برگشت تمام عیار نیاز به چند روز کف سازی داشته باشد. لذا توصیه می شود در رفتار های هیجانی حضور نداشته باشید ضمن اینکه از برخی از سهام که شرایط بنیادی مناسبی هم ندارند دوری کنید.

2) صبح امروز سرمایه گذاری ملی ایران میزبان بیش از 50 مدیرعامل و شخص حقوقی با نفوذ بود که به دعوت عسگری مارانی ، مرد خوشنام و با تجربه بازار سرمایه برای حمایت جدی از بازار سهام گرد هم آمده بودند. در این جلسه بزرگان بازار سهام بر سر این موضوع با یکدیگر توافق کردند که چنانچه بر ارزندگی سهام شرکت ها اعتقاد دارند و از طرفی شرکت های حقوقی به دنبال حمایت از آن هستند، از فروش دارایی ها خودداری کنند. همچنین بر این عقیده متفق القول باشند که چشم انداز بازار سرمایه روشن بوده و شرایط فعلی همیشه در ایام بررسی بودجه دولت در مجلس بطور طبیعی وجود داشته است. از حاشیه های این جلسه شنیده شد که همراه اول ، بانک تجارت، توسعه ملی، بیمه مرکزی، سرمایه گذاری ملی، سرمایه گذاری غدیر و دیگر حقوقی ها از امروز با تجمیع نقدینگی به دنبال حمایت جدی از بازار سهام شتافته اند. اما در برخی دیگر خبر ها شنیده شد که ظاهرا هیچکدام از این حقوقی ها قصد خرید در بازار را ندارند و فقط به این نتیجه رسیده اند که عرضه ای در بازار نداشته باشند. حالا باید دید آیا پول های پارک شده پشت در تالار معاملات بر می گردند یا باز هم در حد وعده و وعید بوده است !!

3) در نتیجه معاملات امروز شاخص کل بورس تهران پس از ریزش سنگین روز های گذشته با رشد 783 واحدی به بالاتر از نیمه های کانال 81.000 واحدی بازگشت تا شاید مرحمی بر روز های تلخ گذشته باشد !! نماد های معاملاتی اخابر ، پارسان ، تاپیکو ، وبملت ، وتجارت ، و وپارس به ترتیب با 106 ، 100 ، 96 ، 68 ، 49 و 48 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص گذاشتند. در سوی مقابل جمع آوری صف فروش حکشتی منجر به تاثیر منفی 43 واحدی حکشتی بر روی شاخص کل شد. شاخص فرابورس هم با رشد 31 واحدی به رقم 785 واحدی رسید. در رشد این بازار ، 3 نماد مارون ، جم و زاگرس با تثیر مثبت 15 واحدی بیشترین نقش را داشتند. ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به رقم 736 میلیارد تومان رسید که 410 میلیارد تومان از این معاملات در بازار بورس به ثبت رسید. 117 میلیارد تومان از معاملات بازار بورس به شپنا اختصاص یافت که عمده این معامله به جابجایی بلوک بین بهداشت و شرکت آوای پردیس اختصاص داشت. از دیگر نماد های پر حجم بازار می توان به خودرو ، تی پی کو ، پارسان و وپاسار اشاره داشت. گروه بانکی به دلیل آینده روشن و قیمت های مناسب بیشترین توجه بازار را به خود اختصاص داد.

4) حواشی بازار :

الف) در اخبار سیاسی یکی پس از دیگری اخبار مربوط به لغو تحریم ها به گوش می رسد. تحریم های غذا و دارو به طور کامل برداشته شده است. طبق گفته عراقچی: واردات غذا و دارو در سال حدود 18 میلیارد دلار است لذا در 6 ماهه می‌توان 9 میلیارد دلار غذا و دارو وارد کشور کرد که این قسمت سقف ندارد و می‌تواند تا 15 میلیارد دلار در 6 ماهه اتفاق بیفتد. همچنین معاون خزانه‌داری آمریکا پس از دیدار با معاون وزیر خارجه ترکیه از ادامه پرداخت پول نفت صادراتی ایران به ترکیه توسط بانک ترکیه‌ ای هالک بانک خبر داد.

ب) در خبری دیگر مشاوران کنگره آمریکا اعلام کردند که تلاش برای وضع تحریم‌ های جدید علیه ایران به واسطه ادامه مذاکرات تهران و 1+5 متوقف شده است و احتمال دارد یک قطعنامه غیرالزام‌آور علیه ایران معرفی شود.

ج) در مورد مذاکرات هسته ای گفته می شود مذاکرات ایران و گروه 1+5 به منظور دستیابی به توافق نهایی اواخر بهمن ماه در نیویورک برگزار می شود.

د) در حوزه مسائل اقتصادی گفته می شود در بودجه تبصره رای آورده و تصویب شد و صحبت از این است که نرخ  گاز و برق تا 40% و بنزین کارتی 700 و آزاد 1.000 تومان باشد. اما به گفته برخی از منبع و برخی از پیش بینی ها احتمالا این طرح از خرداد ماه به بعد عملی شود.

ه) در سنگ آهنی ها با اینکه شایعه شده نرخ بهره مالکانه از 30% به 20% کاهش می یابد ولی این نکته را در نظر داشته باشید که بارها مسئولین اشاره کردند که در ازای افزایش نرخ بهره مالکانه قیمت سنگ آهن آزاد می شود !! محدودیت های قیمتی اعمال شده برای نرخ سنگ آهن در سال های گذشته این صنعت را آزار داده است و مطمئن باشید دولت با آزاد سازی نرخ فروش محصولات ، ضمن جلوگیری از رانت ، شرایط را برای رقابت سالم و آزادانه و افزایش سود آوری آنها در بلند مدت مهیا کرده است.

و) بازار های جهانی کار خود را با کاهش قیمت ها شروع کردند. بطوری که مس باری دیگر خود را به محدوده 7.200 دلار نزدیک کرد. روی به مرز 2.000 دلار رسیده و حتی کمی پائین تر از این مرز قرار گرفته و سرب در قیمت های 2.130 دلار در هر تن معامله می شود. فلز گرانبهای طلای هم در محدوده 1.255 دلاری معامله می شود.

5) توجه بازار به اسکناس های ارزان !!

الف) گروه بانکی که یکی از گروه های کم ریسک و خوب بازار هستند. بانکی هایی که آینده روشنی داشته و بواسطه برداشت تحریم ها و برخی از سرمایه گذاری ها و همچنین حمایت دولت در کنار عدم ریسک هایی همچون نرخ خوراک و بحث هدفمندی ها می توانند در سال آینده سود های بهتری را شناسایی کنند. اکثر نماد های این گروه با صف خرید به اسقبال معاملات فردا رفتند.

ب) قرار است قسط اول دارایی‌های بلوکه‌ شده در 12 بهمن به حساب بانک های ایرانی واریز شود. همچنین معاون وزیر خزانه داری آمریکا از موافقت کشورش با پرداخت پول نفت صادراتی ایران به ترکیه از طریق هالک بانک خبر داده و گفته: هالک بانک ترکیه فرآیند پرداخت پول نفت ایران را ادامه می دهد.

ج) بازنگری در نرخ سود بانکی در دستور کار شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی قرار دارد که باید دید در سال آینده و با کاهش نرخ تورم چه تصمیمی در این مورد گرفته خواهد شد.

د) گروه بانکی یکی از گروه هایی خواهد بود که گزارش های بودجه سال آتی خود را خیلی محتاطانه نخواهند داد و حتی با توجه به سرمایه گذاری های زیادی که برخی از آنها از جمله وتجارت و وبصادر در بورس داشته اند سودهای خوبی از این محل پیش بینی نمایند.

ه) در این گروه وبصادر امروز بعد از معاملات پرحجم به صف خرید رسید. بانک صادرات واقعا به قیمت های خنده داری رسیده است که فقط و فقط به دلیل عرضه های سنگین خصوصی سازی است که سهم را این چنین ذلیل کرده اند. وبصادری که هنوز گزارش 9 ماهه خود را نداده و با این گزارش می تواند از این قیمت ها فاصله بگیرد ضمن اینکه سهم با 2 پتانسیل : فروش نیروگاه قائم که در همین ماه آگهی می شود و سود مناسب در سال 93 همراه می باشد. وبصادر در قیمت های فعلی کم ریسک ترین گزینه بازار محسوب می شود.

و) بانک ملت که واقعا با بی مهری سهامداران به محدوده 250 تومان رسیده بود امروز مورد توجه بود. در این سهم ، سهامداری به نام رضوی نفس او و سهامدارانش را گرفته است. این بانک فقط به اندازه قیمت فعلی سهم دارایی ارزی دارد. شرکت در روزهای آتی برای افزایش سرمایه متوقف خواهد شد. اوراق بیمه سهم امروز بازگشایی شد. قیمت اعمال 255 تومان بعد از افزایش سرمایه خواهد بود.

ز) بانک تجارت با عبور موفق از محدوده 350-355 تومان امیدواری ها برای بازگشت قیمتی افزایش داد. شرکت اواخر همین ماه یا ابتدای ماه بعد افزایش سرمایه دارد و خرید سهم با دید مجمع افزایش سرمایه مناسب است.

ح) بانک دی در محدوده 170 - 175 تومان حمایت خوبی دارد. به نظر سهم در این محدوده با حمایت بیشتری همراه شود.

6) شکاف در قیمت محاسبه شده برای خوراک پتروشیمی ها !!

الف) پتروشیمی ها روز نسبتا خوبی داشتند. در این گروه خبر لغو تحریم های 14 شرکت پتروشیمی خبر بسیار خوبی بود. سهامداران این شرکت ها امیدوارند نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی فردا حداقل در 10 سنت تعیین شود. خبر افزایش نرخ متانول به بیش از 600 دلار خبر خوبی برای متانول سازان گروه است.

ب) بر اساس درخواست این کارگروه، به منظور ارزیابی اقتصادی واحدهای پتروشیمی با افزایش نرخ خوراک گازی، جلسه مشترکی با حضور کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از انجمن صنفی کارفرمایی صنایع پتروشیمی و معاونت برنامه ریزی و نظارت بر منایع هیدروکربوری وزیر نفت تشکیل شد. طرفین حاضر در طول این جلسه بر روی حجم سرمایه گذاری، هزینه های عملیاتی و ... به توافق رسیده و در نهایت دو سناریو برای تعیین قیمت گاز بررسی شد. نتایج مربوط به قیمت خوراک گاز مجتمع های پتروشیمی اوره بر اساس نرخ بازگشت سرمایه (IRRE) مختلف محاسبه شد. این در حالی است که گزارش ها و محاسبات ارائه شده توسط انجمن صنفی با اختلاف های بسیار بالایی همراه بوده که در جدول زیر آمده است.

 

\"petro\"

 

اختلاف نرخ ها خیلی بالاست و مشخص است که عوامل قابل قبول و غیر قابل قبول اختلافی فرمول تعیین نرخ از سوی هر 2 طرف زیاد است که این چنین نرخی تعیین شده است. به هر حال طبق اعلام برخی مسئولین هنوز نرخ قطعی مشخص نیست. پیش بینی این است نرخی بین نرخ تعیین شده توسط مجلس و وزارت نفت و انجمن صنفی پتروشیمی برای خوراک تعیین شود که با این نرخ شرایط گروه پتروشیمی در آینده مناسب خواهد شد. مسلما برداشتن تحریم ها و حمل و نقل بدون عدم محدودیت حمل در کنار افزایش نرخ های جهانی نه تنها بحث افزایش نرخ خوراک را پوشش می دهد بلکه سود شرکت های این گروه هم افزایش می یابد.

ج) قیمت سهام این گروه طی ماه های اخیر افت زیادی داشته و آن هایی هم که افت نکرده اند از نظر زمانی درجا زده اند. اما نکته مهم در مورد گزارش سال آینده این گروه این است که احتمالا با توجه به افزایش نرخ خوراک تا حدودی سود های سال بعد خود را در اولین پیش بینی ها کاهشی اعلام می کنند اما با توجه به P/E پائین ، نمی توان انتظار افت قیمتی از آن ها داشت. بهتر است به این گروه به دید بلند مدت نگاه داشته باشیم.

د) در این گروه مجمع شپدیس با تقسیم سود 425 تومان از 457 تومان برگزار شد. در این مجمع گفته شد نرخ خوراک به بیش از 10 سنت نخواهد رسید! همچنین اگر نرخ خوراک 13 سنت هم شود سود شرکت به کمتر از 400 تومان نخواهد رسید. خبرهای مهم دیگر که در مجمع شنیده شد شروع صادرات آمونیاک از ابتدای مهر ماه سال جاری ، افتتاح طرح توسعه بزرگ شرکت در نیمه دوم سال 94، دریافت مطالبات از سازمان حمایت و سعی بر تولید با ظرفیت کامل  بود.

ه) پارسان امروز در برخورد با مقاومت خود پر عرضه ظاهر شد. پارسان تقسیمی سود شپدیس را 428 تومان لحاظ کرده بود که شپدیس 425 تومان یعنی 3 تومان کمتر تقسیم کرد. در این گروه پارسان و غدیر گزینه های کم ریسکی هستند و می توانند به دید میان مدت گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشند.

و) تاپیکو در 500 تومان شاهد حمایت خوبی بود. این سهم با توجه به افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس و عرضه پتروشیمی غدیر می تواند شرایط خوبی را تجربه کند. از طرفی انتشار اوراق تبعی باعث از بین رفتن ریسک تاپیکو در این قیمت ها شده است.

7) حرکت با احتیاط !!

الف) در گروه خودرویی بعد از افت سنگین روز های اخیر شاهد جمع آوری صفوف فروش و به صف خرید رسیدن خگستر ، خودرو ، سایپا و خبهمن بودیم. در این گروه همه مسائل به 2 عامل معامله بلوکی پارسیان و گزارش ایران خودرو که هنوز اعلام نشده گره خورده است و هر یک از این عوامل می توانند مسیر حرکتی این گروه را هموار کرده و یا با دست انداز هایی مواجه سازد.

ب) روز گذشته شنیده شد که معامله بلوکی بانک پارسیان بین 2 مجموعه ایران خودرو به عنوان فروشنده و ساتا و غدیر به عنوان خریدار در جریان است و گفته می شود هر 2 در حال رایزنی و مذاکرات برای نهایی شدن این مسئله هستند. مطمئنا اگر این معامله انجام شود خگستر به قیمت های بیش از 1.000 تومانی می رسد و عدم انجام این معامله باعث کاهش شدید قیمت سهم خواهد شد. لذا در شرایط فعلی معامله بر روی این نماد یک قمار محسوب می شود مگر اینکه خریدار خبر موثق و قطعی از پایان این داستان داشته باشد. در این گروه شاید ایران خودرو کم ریسک تر باشد چرا که او شایعات دیگری هم مبنی بر خریدار های خارجی را به دنبال خود دارد.

ج) اما در این گروه از سایپا روز گذشته حمایت های جانانه ای شد و سهم را خوب جمع و جور کردند. گفته می شود وضعیت تولید شرکت با ثبات مناسبی همراه شده و در فروش شرایط خوبی را تجربه می کند. فروش دارایی های شرکت باعث کاهش زیان انباشته این خودروساز خواهد شد.

د) در این گروه دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌ سازی کشور گفت : بسیاری از خودروسازان و قطعه‌سازان خارجی برای ورود به بازار ایران لحظه‌ شماری می‌ کنند.

8) فلزی و معدنی :

الف) سنگ آهنی ها بعد از روزها افت قیمت بالاخره مثبت شدند. در سنگ آهنی ها جلساتی برای تغییر نرخ بهره مالکانه ادامه دارد. دولت قبول کرده که دخالتی در تعیین نرخ سنگ آهن ندارد و آن را آزاد خواهد کرد اما از طرف دیگر خواستار بهره مالکانه و عوارض شده است. به هر حال باید منتظر ماند و دید چه نرخی برای بهره مالکانه تعیین می شود!

ب) رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن گفت: ما خواستار این هستیم که دولت تا 3 سال فشار به سنگ آهن را متوقف کرده و اجازه دهد تا این بخش توسعه یابد.

ج) نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس و عضو کمیسیون تلفیق بودجه 93 گفته : بهره مالکانه که از سوی کمیسیون تلفیق برای معادن سنگ آهنی که پروانه بهره برداری آنان به نام ایمیدرو است 30% عنوان شده بود از سوی این کمیسیون همچنان همان 30% باقی مانده است مگر آنکه پس از مطرح شدن در صحن علنی مجلس مورد موافقت دیگر نمایندگان قرار نگیرد.

د) در فولادی ها نگرانی خاصی بابت کاهش نرخ برخی محصولات در بورس کالا بین سهامداران ایجاد شده است و این موضوع گمانه زنی ها برای ارائه گزارش های محتاط در سال 93 را قوت می بخشد اما باید به طرح های توسعه این گروه توجه داشته باشیم که اثرات خوبی در بلند مدت بر سود آنها خواهد داشت.

ه) در این گروه ذوب آهن که روز گذشته به قیمت های 400 تومان و حتی پائین تر رسیده بود واکنش نشان داد و امروز معاملات مثبتی را پشت سر گذاشت. یکی از شرکت های پر سود سال های آینده ذوب آهن خواهد بود.

9) حرکت بدون لیدر !!

الف) پالایشی ها بعد از مدت ها در غیاب شبندر با اقبال روبرو شدند. طبق اخبار در بند 2 تبصره 22 بودجه در رابطه با قیمت میعانات لایحه بودجه سال 93، مقرر شده نرخ نفت خام و میعانات گازی برای واحد های جدید پالایشگاهی و یا توسعه کمی واحد های داخلی بین 90 تا 95 درصد قیمت صادراتی فوب خلیج فارس برای 10 سال تعیین شود. دو نکته در این تبصره وجود دارد که برای پالایشگاهی ها و شرکت های دارای پالایشگاه مهم است: اول اینکه قرار است تخفیف نرخ خوراک برای پالایشگاه های تازه تاسیس و دارای طرح های توسعه مهم حداقل 5 و حداکثر 10 باشد. قبلا و در حال حاضر این تخفیف فقط 5% بوده است و حالا شرکت های دارای طرح های توسعه مهم می توانند تخفیف بیشتری در دریافت خوراک داشته باشند. از شرکت هایی که طرح های توسعه دارند می توان از پالایش نفت بندرعباس نام برد که طرح توسعه مهمی دارد و نزدیک به 90% پیشرفت داشته است. برخی شرکت ها دارای پالایشگاه هستند همچون تاپیکو که با توجه به جدید بودن ستاره نفت خلیج فارس می تواند در سال های آتی با تخفیف بیشتر روی خوراک سودآوری خوبی از این محل شناسایی کند. نکته دیگر بحث مدت زمان این تخفیف است که اعلام شده 10 سال است. با این شرایط شرکت های پالایشی از تخفیف حداقل 5 درصدی نرخ خوراک تا 10 سال آینده خیالشان راحت است و این موضوع همچنین مشوقی برای تسریع در اجرای طرح های توسعه آن ها در سال های پیش رو است. بنابراین شرکت هایی که طرح های توسعه دارند اولا در نرخ خوراک تخفیف بیشتری می گیرند ثانیا از محل افتتاح طرح توسعه مذکور سودآوری خوبی خواهند داشت و با این شرایط می توان به آینده این صنعت امیدوار بود.

ب) در این گروه شبندر هم به مانند شپنا اعلام کرد با توجه به وجود عدم شفافیت در نرخ نفت خام و میعانات گازی و عدم پذیرش اعلامیه های واصله از شرکت ملی پالایش و پخش و عودت اعلامیه های مذکور به آن شرکت جهت اصلاح و همچنین عدم تعیین و تکلیف نحوه کیفی سازی بهای فراورده های نفتی و خورک دریافتی، این شرکت در حال حاضر قادر به تهیه و ارائع صورت های مالی عملکرد واقعی میان دوره ای و پیشبینی سال 92 نمیباشد. شایان ذکر است به منظور حفظ حقوق صاحبان سهام، به محض دریافت اطلاعات قابل اتکا از شرکت پالایش و پخش و رفع ابهامات مذکور گزارشات مربوطه تهیه و ارسال میگردد.

ج) پالانش نفت تبریز پیش بینی سود سال 92 منتهی به 30 آذر را با کاهش 86 ریالی به 3.515 ریال رساند. شرکت در این دوره 66% از سود خود را پوشش داده است. عمده علت کاهش سود شرکت ناشي از هزينه بهره خريد نسيه سهام پتروشيمي از سازمان خصوصي سازي به مبلغ 420 ميليارد ریال است که تأثير آن بر هر سهم 167 ریال مي باشد.

10) گروه دوپینگ !!

الف) در دارویی ها تیپیکو با توجه به عدم رشد مناسب بعد از عرضه اولیه با اقبال روبرو شد. در این گروه خبر برداشته شدن کامل تحریم های دارویی خبر خوبی بود.

ب) دلقما سود هر سهم خود برای سال مالی 92 را با 19% تعدیل مثبت مبلغ 497 ریال اعلام کرد. همچنین شرکت در 9 ماهه نخست سال جاری مبلغ 401 ریال از این پیش بینی را که معادل 81% می شود محقق کرده است.

11) حمایت از سرمایه گذاری ها !!

الف) در سرمایه گزاری ها وخارزم با توجه به افزایش سرمایه مورد توجه بود. شرکت در دوره ی دی ماه از محل عرضه اولیه مفاخر ( 6.9 میلیارد تومان) و ثاخت( 2.8 میلیارد تومان) و برخی شرکت های دیگر حدودا 10.7 میلیارد تومان سود کسب کرده است که به ازای هر سهم 22  ریال خواهد شد. ضمن اینکه شرکت به زودی به افزایش سرمایه می رود.

ب) وتوشه سود هر سهم سال 92 را براساس عملکرد 9 ماهه با تعدیل مثبت 8 درصدی از مبلغ 555 ریال به مبلغ 602 ریال افزایش داده و در عملکرد 9 ماهه 411 ریال معادل 68% از این سود را پوشش داده است. علت تعدیل مثبت شرکت افزايش درآمدهاي متفرقه مربوط به تفاوت تسعير نرخ ارز ناشي از تک نرخي شدن نرخ ارز در سال 92 مي باشد.

ج) وتوسم در دوره دی ماه از محل فروش سرمایه گذاری ها 11 میلیارد تومان سود کسب کرده است که به ازای هر سهم 35 ریال بر سود آن موثر است.

12) چشم ساختمانی ها به رنگ سبز روشن شد !!

الف) ساختمانی ها بعد از ریزش سنگین روزهای اخیر بالاخره رنگ سبز را به خود دیدند. p/e  برخی سهام گروه جذاب شده است که در این بین می توان به ثغرب ، آ س پ و ثاخت اشاره داشت.

ب) آ س پ که از 720 تومان به محدوده 450 تومان سقوط کرده بود امروز با توجه به خبر 5 برابر کردن افزایش سرمایه و تعدیل مثبت تا پایان سال با اقبال و صف خرید روبرو شد.

13) کام قندی ها تلخ شد !!

الف) در گروه قندی امروز شاهد معاملاتی متعادل و منفی بودیم. قندی هایی که در روز های اخیر همگام بازار افت می کردند امروز کمی متعادل شدند اما بازگشایی قچار که تعدیل منفی 36 درصدی داده بود باعث چالش در سایر نماد های این گروه شد. 2 عامل در این گروه باعث کم توجهی و افزایش عرضه ها شده است. عامل اول ، افزایش شکر در بازار که منجر به کاهش نرخ آن از 1.900 به 1.800 تومان شده است. عامل دومی که باعث چالش در این گروه شده ، تلف شدن چغندر به دلیل سرما در برخی از شرکت های این گروه می باشد که در گزارش قند هگمتان قید شده بود. اما شرکت های این گروه به همراه رئیس هیئت مدیره مجمع ملی تشکل های کشاورزی کشور به منظور حمایت از تولید در این صنعت به دنبال افزایش تعرفه به میزان 35% برای واردات شکر هستند.

ب) مسعود اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود:درسالهای اخیر باندها و مافیای شکر موجب واردات بی رویه و حذف تعرفه واردات شکر به کشور شدند و با نفوذ در وزارت صنعت، معدن و تجارت توانست به شکل لجام گسیخته ای به واردات و ذخیره سازی این محصول اقدام کند. وی اظهار داشت: به طور قطع ادامه روند واردات بی رویه شکر می تواند تولید نیشکر، چغندر قند و کارخانجات فراوری این صنعت را به ورطه نابودی بکشاند، بنابراین در راستای حمایت از تولید داخل و براساس قانون انتزاع و بازگشت برخی از وظایف بخش کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی انتظار می رود این وزارتخانه نسبت به ایجاد تعرفه جدید شکر بین 35 تا 45 درصد اقدامات لازم به عمل آورد.

ج) قند هکمتان سودهر سهم سال 92 را براساس عملکرد 3 ماهه مبلغ 2.002 ریال اعلام نموده است که نسبت به آخرین پیش بینی منتشر شده 71 ریال کاهش داشته  است. همچنین شرکت در عملکرد 3 ماهه 65 ریال معادل 3% از این سود را پوشش داده است. قهگمت در سال جاري بدليل بارش مداوم برف از اواخر آبانماه تا پايان آذر در کشور و به طور خاص در مناطق غربي و استان همدان بخشي از چغندر پيش بيني شده فرصت برداشت پيدا ننموده و در حال حاضر در زمين و زيربرف مي باشد که امکان و زمان برداشت آن بستگي به عوامل جوي و توانايي چغندر کاران خواهد داشت. اين مقدار حدودا 20.000 تن تخمين زده مي شود. علت کاهش تحويل عمدتا همين امر مي باشد.

14) گروه مخابرات و همراه که همگام با بازار افت داشتند امروز روز خوبی را سپری کردند. در این گروه اخابر صف خرید خوبی تشکیل داد و همچنین اوراق بیمه همراه اول منتشر گردید. مدیرعامل شرکت اعلام کرده تا پایان سال 515 ریال به ازای هر سهم محقق خواهد کرد. آخرین پیش بینی شرکت 465 ریال بوده است. در مورد این شرکت همچنین شنیدیم که 170 میلیارد از بدهی 220 میلیاردی به دولت را پذیرفته و 70 میلیارد تسویه شده است.

15) مپنا شفاف سازی کرد. شرکت در این شفاف سازی اعلام کرد پیرو درخواست اداره نظارت بر ناشران بورسی مبنی بر شفاف سازی عملکرد شرکت، به اطلاع میرساند همان گونه که در تاریخ 2/ بهمن/91 پیشبینی سالانه شرکت بر اساس عملکرد 9 ماهه منتهی به پایان آذر 92 از طریق کدال منتشر گردید، پیشبینی درآمد هر سهم گروه مپنا تغییری نداشته و همان 493 ریال برای هر سهم میباشد.

16) نرخ ارز و سکه ( خرید – فروش ) :

الف) دلار : 2.944– 2.950 تومان

ب) یورو : 4.020 – 4.030 تومان

ج) درهم امارات : 802 – 806 تومان

د) سکه طرح جدید : 870.000– 876.000 تومان


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 62


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [سه شنبه 08 بهمن 1392 ] [ 20:47]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 70
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 815
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,545
بازدید ماه بازدید ماه : 8,480
بازدید سال بازدید سال : 59,406
بازدید کلی بازدید کلی : 953,352

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 52.14.23.93
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir