')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

 امروز بازار سرمایه با افزایش تقاضا همراه شد و شاخص کل بورس 1153 واحد افزایش یافت و به سطح 82798 رسید. حضور نایب رییس مجلس در بازار سرمایه و اعلام حمایت مجلس از بازار سرمایه به عنوان بازاری که

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



 امروز بازار سرمایه با افزایش تقاضا همراه شد و شاخص کل بورس 1153 واحد افزایش یافت و به سطح 82798 رسید.

حضور نایب رییس مجلس در بازار سرمایه و اعلام حمایت مجلس از بازار سرمایه به عنوان بازاری که نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارد،سبب شد تا تقاضا در بازار قدرت بگیرد.


وی گفت: مجلس  حمایت از بازار سرمایه را یکی از اهداف استراتژیک می‌داند.مجلس دغدغه‌های مسئولین بورس، کارشناسان و فعالان این بازار را درک می‌کند و سعی دارد تا با تصمیمات کارشناسی بازار سرمایه را تقویت کنند.

وی معتقد است: باید مسئولان و فعالان بورس کشور سعی کنند از افت شدید قیمت‌ها با برنامه‌ریزی مشخص اقتصادی جلوگیری کنند.


نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره نرخ خوراک پتروشیمی‌ها که از دغدغه‌های مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی است، افزود: فعالان بازار بورس باید به گزارش نهایی کمیسیون تلفیق توجه کنند در این گزارش کمیته تخصصی کمیسیون تلفیق سعی کرد به دغدغه‌های فعالان بازار بورس توجه کند البته این طبیعی است که نظرات کارشناسی نمایندگان در زمینه  تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها متفاوت است.

 

وی گفت: البته مصوبه نهایی مجلس در حوزه پتروشیمی و قیمت خوراک این واحدها در راستای حفظ توجیه اقتصادی بنگاهها خواهد بود و کارگروه اقتصادی بر روی این موضوع کار خواهد کرد و امیدوارم خروجی این تصمیمات مجلس به تقویت اقتصاد و تولید منتهی شود.

 

این در حالی است که حمایت حقوقی ها از بازار سرمایه از روز دوشنبه آغاز شد و روز گذشته نیز سبب ورود حقیقی ها شد تا سهم قابل ملاحظه ای از خریدها را به خود اختصاص دهند.امروز هم بیشتر خریداران در نمادهای بزرگ حقیقی بودند.


روند بازار امروز نشان می دهد سرمایه گذاران به بازار امیدوار شدند و احتمال تداوم روند صعودی بازار را پر رنگ تر می کند.


امروز در مجلس کلیات بودجه مورد بررسی قرار گرفت 10 نماینده موافق و 10 نماینده مخالف نظرات خود را برای تصویب کلیات مطرح می کنند. عمده مخالفان به هدفمندی یارانه ها معترض هستند.


 این گروه معتقدند فرصت مجلس برای بررسی این بخش کم بوده و با لحاظ درامد حدود 52 میلیارد تومانی از این بخش که نسبت به سال قبل افزایش قابل ملاحظه ای دارد ، اگر منبع تامین ،فقط افزایش قیمت حامل های  انرژی باشد سبب افزایش تا دو برابری قیمت ها خواهد شد البته این دغدغه ها بخاطر آن است که بقول نمایندگان مخالف این بخش بودجه 48 ساعت قبل به کمیسیون ها ارجاع شده و فرصت بررسی آن را نداشته اند.

 

بنظر می رسد کمیسیون مجلس در خصوص نرخ خوراک و بهره مالکانه، بازار سرمایه را نیز لحاظ خواهند کرد و این الارم خوبی برای دو صنعت مهم بورسی است که نتیجه آن به کل بازار تسری خواهد یافت.

در حوزه سیاست خارجی،خبرها مثبت است مذاکرات آخر بهمن ادامه می یابد . تحریم های پتروشیمی و خودرو رفع می شود . بانک های خصوصی و دولتی برای انتقال پول های بلوکه شده ایران فعال می شوند. گفته می شود قسط اول پولها بزودی واریز می شود.

 

در حوزه خودرو، رییس جمهور از واگذاری سهام خودرو سازان به خارجی ها خبر داده است. از طرف دیگر شایعات معامله بلوکی بانک پارسیان سبب تقویت تقاضا در گروه خودرو و بویژه خگستر ،خمحور، چرخشگر و .. شد.

خبهمن هم از شرایط بنیادی خوبی برخوردار است. با صف خرید شدن خودرویی ها ، لیزینگی ها نیز مورد توجه قرار گرفتند. در مدت اخیر لیزینگی ها افت سنگینی را متحمل شده بودند.

 

امروز بازار به سمت صنایع پتروشیمی، بانک و خودرو متمایل بود. کاهش شدید قیمت ها طی مدت اخیر و خبرهای خوب از افزایش سرمایه آن ها سبب شد تا این گروه مورد تقاضا قرار گرفته و حجم معاملات قابل توجهی داشته باشند.

 

 دربانک صادرات امروز 132 میلیون سهم معامله شد و بیشتر خریداران حقیقی بودند.این سهم با وجود دارابودن کمترین قیمت اما بازهم مورد عرضه قرار گرفت. عرضه و تقاضا در معاملات امروز دیدنی بود. بانک ملت و تجارت هم با صف خرید همراه شدند. این دو سهم افزایش سرمایه  و پتانسیل تعدیل عایدی دارند. پاسارگاد از شرایط بنیادی خوبی برخوردار بوده و تعدیل عایدی دارد

 

 امروز مخابرات هم صف خرید شد و همراه نیز در درصدهای مثبت معامله شد. مدیرعامل شرکت مخابرات از افزایش سود هر سهم به 515 ریال خبرداده است. همراه هم شرکت کم ریسکی است که سود نقدی خوبی می دهد.

در شرایط ریسکی بازار، ورود به سهام ارزشی که سود نقدی خوبی می دهند ، استراتژی خوبی است.

 

 امروز در گروه خدمات فنی مهندسی با وجود آنکه مپنا شفاف سازی داد که تعدیل ندارد اما بازگشایی نشد. رتکو نیز منفی معامله شد.

 

در گروه رایانه همه نمادها با رشد تقاضا و حداکثر قیمت همراه شدند. فقط مرقام همچنان با صف فروش همراه است.

 

 در گروه انبوه سازی، ا.س.پ افزایش سرمایه 500 درصدی دارد. وساخت بدلیل رشد قیمت ونوین مورد توجه قرار گرفته است. بطور کلی کاهش شدید قیمت ها در این گروه سبب شده تا بار دیگر مورد توجه بازار قرار بگیرند اما سرمایه گذاران حقیقی در این نمادها فعال شده اند.

 

 در گروه بیمه ، با توجه به رفع تحریم ها همه نمادها مورد تقاضا قرار گرفتندبجز بیمه ملت که در این گروه هرچند پر تقاضا بود اما نتوانست مثبت شود اما روند تکنیکال سهم نشان می دهد که ممکن است در روزهای آینده مثبت شود.

 

 در گروه سنگ آهنی، ومعادن که این روزها افت زیادی داشت، مورد توجه قرار گرفت. این شرکت پتانسیل تعدیل عایدی دارد و افزایش سرمایه 100 درصدی نیز در پیش دارد. با عرضه فولاد ارفع این شرکت منتفع خواهد شد.

 

 در گروه سنگ آهنی ها که مدت ها تحت تاثیر خبر بهره مالکانه متوقف شده بودند، می توانند روند صعودی در پیش بگیرند. کچاد با انتشار اوراق تبعی و گرفتن ذخیره لازم بیشتر مورد توجه است.

وامید و سپه نیز امروز با رشد مواجه شدند. وسپه با پرتفوی مناسب، پتانسیل رشد سود را دارند.

 

در گروه پتروشیمی ، سرمایه گذاران نسبت به این گروه خوشبین شدند. تاپیکو امروز با صف خرید همراه شد. خبر افزایش تخفیف نرخ خوراک پالایشگاه های در حال تاسیس و دارای طرح توسعه،سبب توجه بازار به تاپیکو و دیگر پالایشگاه ها شد.


در گروه پالایش ، شبریز بدلیل گزارش نه چندان مثبتش ، منفی معامله شد در حالیکه بیشتر شرکت های هم گروهش صف خرید بودند. شپنا نیز معامله بلوکی داشت. شپنا از ارایه گزارش 9 ماهه بدلیل ابهامات خود داری کرده است.

 

قرار بود شبندر بازگشایی شود که نشد . این شرکت هم بمانند شپنا گزارش 9 ماهه ارایه نکرد. شپاس هم مورد توجه بود. محصولات این شرکت در بورس کالا با رشد مواجه شدند.

 

 

پارسان امروز به مقاومت خود برخورد و کمی پر عرضه بود اما همچنان سهم با هدف شرکت در مجمع ارزنده است.


در این گروه شخارک، خراسان، شاراک، کرمانشا پتانسیل تعدیل عایدی دارند. زاگرس نیز اگرچه شرکتی است که بیشترین تاثیر را از افزایش نرخ گاز می پذیرد اما از طرف دیگر شرکتی بوده که بیشترین آسیب را از تحریم دیده است و صادرات آن بنحو قابل ملاحظه ای کاهش داشته است که با رفع تحریم ها پیش بینی می شود شرایط فروش شرکت بهتر شود. شیراز سهمی که با دارا بودن طرح توسعه می تواند در سال اینده سوداوری اش را افزایش دهد.


افزایش سرمایه شگل 24 بهمن ماه است .شپارس هم برای تعدیل متوقف شد

 

در بورس کالا امروز قیمت محصولات پتروشیمی با رشد مواجه شد. افزایش سقف نوسان مجاز برخی محصولات این گروه در بورس کالا بیانگر پتانسیل بالای شرکت های پتروشیمی است.


امروز محصولات پتروشیمی پارس، برزویه و بوعلی سینا با رشد قیمت در بورس کالا معامله شدند.

در این گروه شپدیس بعد از تقسیم سود 425 تومانی با قیمت 1979 تومان به بازار بازگشت.

 

در گروه دارویی ، حضور حقوقی ها جالب توجه بود. در این گروه وپخش و درازک منفی بودند. وپخش سهمی که از شرایط بنیادی خوبی برخوردار است. بنظر می رسد شنبه وپخش مثبت شود.

 درازک سهمی که پتانسیل تعدیل عایدی را دارد، در آخر وقت معاملات منفی شد.

 

دفارا افزایش سرمایه دارد. والبر سهمی است که از شرایط بنیادی خوبی برخوردار است. نقد شوندگی پایین این گروه کمی سرمایه گذاران را مردد کرده است. اما این گروه گزارش های خوبی داده اند. تیپیکو سهم ارزنده بازار است که بلاخره به حقش رسید و صف خرید شد.

 

در گروه سیمانی ها نیز شاهد رشد قیمت برخی سهام بودیم . در این گروه زمزمه افزایش نرخ شنیده می شود که در گزارش برخی سیمانی ها برای سال آتی نیز لحاظ شده است.

 

 امروز ، روز خوب سرمایه گذاری ها بود. همه نمادهای سرمایه گذاری با رشد تقاضا همراه شدند.

 

 در گروه فولاد ، امروز شاهد رشد تقاضا برای فولادی ها و تشکیل صف خرید برای بیشتر نمادهای گروه بودیم. امروز در بورس کالا، محصولات ذوب با رشد قیمت معامله شد. فولاد هم طی گزارش 9 ماهه 88 درصد پوشش داشته است وبنظر می رسد پتانسیل تعدیل عایدی اندکی را داشته باشد.

 

امروز کروی بازگشایی شد. فاسمین با صف خرید همراه شد. این شرکت افزایش سرمایه 200 درصدی و تعدیل در پیش دارد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 65


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [چهارشنبه 09 بهمن 1392 ] [ 20:45]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 68
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 543
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,273
بازدید ماه بازدید ماه : 8,208
بازدید سال بازدید سال : 59,134
بازدید کلی بازدید کلی : 953,080

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.144.111.82
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir