')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

1) امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که گویی فروشنده ها برای شروع بازار لحظه شماری می کردند !! چرا که نمادهایی که روز گذشته با صفوف خرید به کار خود خاتمه داده بودند امروز متعادل و بعضا در قیمت های صفر

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



1) امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که گویی فروشنده ها برای شروع بازار لحظه شماری می کردند !! چرا که نمادهایی که روز گذشته با صفوف خرید به کار خود خاتمه داده بودند امروز متعادل و بعضا در قیمت های صفر تابلو بازگشایی شدند. در روز های گذشته در مورد مقاومت شاخص صحبت کرده بودیم. ظاهرا امروز بازار از همان ابتدا خود را برای این مقاومت آماده کرده بود و بدون هیچ گونه تعللی شاهد عرضه های سنگین در نماد های با اهمیت بازار بودیم. در مورد اینکه افت بازار امروز ، اصلاح رشد چند روز گذشته بوده و یا شروع ریزش دیگری است ، شاید فردا بهتر بتوان در مورد آن نظر داد اما بطور قطع اگر ریزش هم باشد دیگر آن فشار فروش گذشته را نخواهد داشت. بطور قطع بازار چه در شرایط رشد و چه در شرایط اصلاح با موج عرضه ها روبرو خواهد بود و بهتر است کم کم به فکر چیدمان سبد مناسب برای سال 93 باشیم. پیش بینی می شود بازار فردا در ابتدا موج عرضه ها را داشته باشد اما در ادامه از شدت آن کاسته خواهد شد.

2) در نتیجه معاملات امروز شاخص کل بورس تهران بعد از رشد 250 واحدی در دقایق اولیه ، با لشکری آماده به فروش روبرو شد و نتیجه این جدال افت 558 واحدی شاخص کل و رسیدن به رقم 83.606 واحدی بود. تاپیکو با تاثیر منفی 116 واحدی در صدر بیشترین تاثیر گذاران افت بازار قرار گرفت. در ادامه نماد های معاملاتی وبملت ، شپنا ، وپاسار و شپدیس به ترتیب با تاثیر منفی 70 ، 53 ، 49 و 46 واحدی پشت تاپیکو صف آرایی کردند ! اما در سوی مقابل تاثیر مثبت 107 واحدی اخابر و 85 واحدی غدیر باعث شد تا ریزش بازار کمتر به چشم بیاید !! شاخص فرابورس هم با افت 24 واحدی به رقم 815 واحدی رسید. در افت این بازار ، پتروشیمی مارون و جم مجموعا با 10 واحد تاثیرگذار بودند. ارزش کل معاملات امروز به رقم 438 میلیارد تومان رسید که 290 میلیارد تومان از این معاملات در بازار بورس به ثبت رسید. خودرو با معاملات 23 میلیارد تومانی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. از دیگر نماد های پر حجم بازار می توان به غدیر ، شبندر و اخابر اشاره داشت. گروه رایانه و برخی تک نماد ها شرایط بهتری را در بازار امروز داشتند.

3) حواشی بازار :

الف) در اخبار سیاسی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای اعلام کرد: اولین قسط از 4.2 میلیارد دلار دارایی‌ های محدود شده ناشی از درآمد نفتی ایران از روز گذشته به حساب مربوطه در سوئیس واریز شده است. بانک کشاورزی عاملیت انتقال بخشی از 4.2 میلیون دلار پول های بلوکه شده را به عهده دارد و انتقال پول به حساب کارگزاران بانک در اروپا خواهد بود.

ب) روزنامه هاآرتص نوشت: باراک اوباما به منظور کاهش تنش ها با عربستان سعودی بر سر توافق هسته ای با ایران و مسئله سوریه به ریاض سفر می کند. اوباما در سفر به عربستان با ملک عبدالله پادشاه این کشور دیدار خواهد کرد. یک مقام عرب گفت : این دیدار به خاطر نبود اعتماد و روابط تیره ای که بین دو کشور حاکم شده، صورت می گیرد. براساس این گزارش، ملک عبدالله در این نشست از اوباما در مورد چرایی تغییر تصمیم آمریکا برای حمله به سوریه خواهد پرسید. گفتنی است جان کری وزیر خارجه آمریکا در چندین ماه گذشته 2 بار به عربستان سعودی سفر کرده است.

ج) جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان امروز در حاشیه اجلاس مونیخ با یکدیگر دیدار کردند.

د) در خبرهای مربوط به مذاکرات هسته ای ، یک دیپلمات ارشد روسیه گفت : 6 قدرت جهانی نباید در مذاکرات هسته ای ایران خواسته جدیدی داشته باشند. میخائیل اولیانف، رئیس دپارتمان امنیتی و خلع سلاح وزارت خارجه روسیه، به خبرگزاری اینترفکس گفت: ما از شرکای خود می‌خواهیم که از خواسته های جدید که اعتماد میان طرفین را تضعیف می‌کند و شرایط را به نقطه شروع بازمی‌گرداند، خودداری کنند. این دیپلمات روسی از همه طرفهای درگیر در مذاکرات ایران و گروه 1+5 خواست به توافق حاصل شده در 24 نوامبر 2013 کاملا پایبند باشند. وی تاکید کرد که همه طرف ها خواستار ادامه مذاکرات هستند.

ه) همزمان با سفر قریب الوقوع TOTAL و GDF سوئز به عنوان 2 غول اکتشاف و توسعه و بزرگترین توزیع کننده گاز در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تهران، ایران آمادگی خود را برای مذاکره با مدیران این دو شرکت‌ بزرگ نفت و گاز فرانسوی را اعلام کرد.

و) در اخبار اقتصادی رئیس کمیسیون انرژی مجلس ( مسعود میرکاظمی) گفت : هرچند تاکنون نرخ خوراک در صحن علنی مجلس تعیین نشده اما وزارت نفت اعلام کرده که نرخ 15 سنت برای خوراک پتروشیمی ها مناسب است. رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: قبول دارم که نرخ خوراک پتروشیمی ها در بازار بورس تاثیراتی دارد اما این نکته مهم را نباید فراموش کرد که بخشی از افزایش شاخص بورس در ماه های اخیر غیر واقعی بود و این رشد شاخص در حالی اتفاق افتاد که رشد اقتصادی کشور منفی و وضعیت تولید نا مناسب بود.

ز) نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز خود در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه سال 93 در بند «ب» تبصره 5 این لایحه به صندوق توسعه ملی مجوز دادند تا 20% از منابع خود را نزد بانک های خصوصی و دولتی سپرده گذاری ارزی کنند و سود حاصل از سرمایه گذاری به حساب صندوق واریز و مجدداً جهت اهداف صندوق به کار گرفته شود.

ح) صالح آبادی روز گشته در مصاحبه ‌ای اعلام کرد نقدینگی‌ها همچنان در بازار سرمایه است و پولی از بازار خارج نشده است. رشد هر بازاری از جمله بازار سرمایه به سود آوری بنگاه‌ ها بستگی دارد. وی ادامه داد: اگر وضعیت عملکردی بهبود یابد، شاخص بورس هم افزایش خواهد یافت. بنابراین همواره این نکته را تاکید می‌کنیم که باید افق سرمایه ‌گذاری ها بلند مدت باشد. رئیس سازمان بورس درباره عملکرد 9 ماهه شرکت ها معتقد است گزارش ‌ها متعادل بوده و با گشایش ‌های اخیر سیاسی که ایجاد شده اثرات آن در آینده نمایان خواهد شد.

4) سایه مجلس !!

الف) در گروه پتروشیمی سردار حسین دقیقی، مدیر عامل تامین اجتماعی نیروهای مسلح، در خصوص انتشار اخبار نهایی شدن نرخ خوراک پتروشیمی ها توسط برخی نمایندگان مجلس، گفت: این موضوع هنوز نهایی نشده و کمیسیون تلفیق فقط فرمولی را پیشنهاد داده تا دولت بررسی و تصویب کند. وی با اشاره به اینکه اظهار نظر نمایندگان مجلس درباره این فرمول جنبه اجرایی ندراد، تاکید کرد: نمایندگان مجلس در کمیته تخصصی دولت برای تعیین تکلیف نرخ خوراک نیستند. وی با اشاره به اینکه کارگروه کارشناسی دولت متشکل از نماینده وزارت نفت و انجمن صنفی است تا دیدگاه های هر 2 طرف در تصمیمات لحاظ شود، ادامه داد: بر اساس فرمول پیشنهادی کمیسیون تلفیق مجلس نرخ خوراک پتروشیمی ها حدود 5 تا 7 سنت برآورد خواهد شد اما تصمیم نهایی در کمیته تخصصی دولت گرفته خواهد شد. گفتنی است در هفته گذشته عضو هیئت رییسه کمیسیون تلفیق درباره نرخ خوراک پتروشیمی ها، گفته بود: پس از بررسی های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق، مقرر شد تا دولت نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها را به گونه ای تعیین کند که نرخ بازگشت سرمایه داخلی تا 25% باشد.

ب) در پتروشیمی ها هنوز خبری قطعی از نرخ خوراک منتشر نشده است. به طور قطع خبر قطعی از نرخ خوراک برای کل بازار مهم خواهد بود. در این گروه قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرده که آن قدر که نحوه خصوصی سازی به پتروشیمی ها ضربه زده تحریم ها ضربه نزده است !!

ج) شرکت های پتروشیمی در دی ماه 108.000 تن صادرات داشته اند که نسبت به ماه قبل که 426.000 تن بوده ، افت قابل ملاحظه ای داشته اند. صادرات متانول در این ماه 43.000 تن بوده که نسبت به آذر ماه افت سنگینی داشته است. علت افت صادرات این 2 محصول مسلما قطعی گاز بیشتر شرکت های پتروشیمی بوده و در ماه های آتی قابل جبران خواهد بود. البته باید به کاهش جزئی نرخ اوره و متانول در روزهای اخیر توجه داشت و روند قیمتی آن را زیر نظر گرفت.

د) پارسان در ابتدای معاملات امروز به دلیل تغییرات با اهميت در دارايي هایی هایش متوقف شد. پارسان در خصوص خرید سهام پتروشیمی پارس اعلام کرد که در مزایده روز شنبه مورخ 12 بهمن 92 شرکت نموده و قیمت پیشنهادی آن به عنوان تنها شرکت کننده مزایده برای خرید تعداد 2,373,418,679 سهم شرکت مزبور معادل 39.56% ، معادل 42.000 میلیارد ریال بوده است. لازم به ذکر است که نتیجه نهایی روز دوشنبه مورخ 14 بهمن 92 اعلام خواهد گردید. همچنبن آثار مالی ناشی از خرید سرمایه گذاری مذکور بر پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 93.9.30 این شرکت در اسرع وقت و پس از اعلام نهایی نتیجه مزایده ، به اطلاع خواهد رسید.

ه) غدیر با رسیدن این خبر مورد توجه قرار گرفت و به صف خرید رسید اما دیری نکشید که عرضه ها او را هم متعادل کرد. مسلما با رسیدن جزئیات این معامله ارزش های غدیر بیشتر جلوه خواهد کرد.

و) پترول امروز بعد از بازار متوقف شد. شرکت روز 15 بهمن به مجمع می رود و افزایش سرمایه دارد. دیروز یک بلوک شپدیس به شرکت انتقال داده شد.  پروژه انتقال 17% از سهام پتروشیمی پردیس به گروه پتروشیمی ایرانیان (پترول) از روز گذشته کلید خورد. علی محصصی معاون سرمایه گذاری پترول گفت: روز گذشته 1% از سهام شرکت پتروشیمی پردیس به پرتفولیوی پترول منتقل شد تا بدین ترتیب پروژه انتقال شپدیس به این گروه رسما آغاز شود. وی گفت: معامله 1% بزرگترین تولید کننده شرکت تولید کننده اوره و آمونیاک خاورمیانه ارزشی معادل 58 میلیارد تومان داشت و این انتقال از سوی بازرگانی پتروشیمی انجام گرفته است. این مقام مسئول در پترول گفت: 3.5% از سهام پتروشیمی زاگرس هم ظرف هفته های گذشته به تدریج به پرتفولیوی این گروه منتقل شده است. او گفت: پترول سهامدار 6.5 درصدی پتروشیمی جم است که در ماه گذشته قدری از سهام خود را در بازار سهام فروخته بود.

ز) شیران به نظر می رسد در 12 ماهه واقعی 92 تعدیل مثبت هر چند اندک داشته باشد و با تقسیم سود بالا شرایط خوبی دارد. شرکت برای سال آتی گزارش محتاطانه ای داده است. شیران به واسطه نزدیکی به مجمع سالیانه می تواند رشد 10 - 12 درصدی را تجربه کند.

ح) شپدیس تا صف فروش نیز پیش رفت. P/E سهم به 4 رسیده است و این موضع ریسک کاهش سود شرکت ناشی از افزایش نرخ خوراک را نیز کاهش می دهد.ضمن اینکه شرکت اعلام کرده سود سال 93 شرکت با نرخ خوراک 13 سنتی هم به زیر 400 تومان نخواهد رسید.

5) خودرویی ها به دلیل تزلزل در بلوک بان پارسیان به جاده خاکی رفتند !!

الف) خودرویی ها بار دیگر با فشار عرضه ها روبرو شدند. شایعاتی مبنی بر تعویق فروش بلوک پارسیان توسط ایران خودرو در بازار پیچیده که یکی از دلایل افزایش عرضه ها در این گروه است. گفته می شود وصندوق به مشتریان بلوک پارسیان اضافه شده است. ایران خودرو که به لیدر بازار تبدیل شده با منفی شدن خود ، سایر نمادها را به قیمت های منفی و صف فروش کشاند !!

ب) در ایران خودرو گفته می شود ورنا طی هفته جاری قرار است روزی 40 میلیون سهم خودرو را در بازار عرضه کند. همچنین شنیده می شود بحث بلوک پارسیان و مراحل اجرایی آن کمی گره خورده و احتمال اینکه به سال بعد موکول شود بالاست. فردا روز مهمی برای ایران خودرو محسوب می شود چرا که اگر نتواند از 360 - 370 تومان عبور کند باری دیگر به قیمت های 310 تومانی باز خواهد گشت. اما این بار شاید محدوده 310 تومان نقش حمایت را بازی نکند !! چرا که الگویی به نام سر و شانه سقف تشکیل می شود. توصیه می شود در معاملات این گروه دقت بیشتری به عمل آورید.

ج) روز گذشته عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان از آزادسازی واردات قطعات خودروی بوش و ولوو به ایران خبر داده و گفته برخی شرکت های خارجی با اعلام اینکه لغو تحریم ها موقتی است معتقدند در صورت معامله باید ظرف 6 ماه تسویه حساب ها صورت گیرد. همچنین رییس انجمن جهانی خودروسازان دوشنبه هفته جاری همراه با هیات اقتصادی فرانسه متشکل از 110 شرکت بزرگ وارد ایران خواهد شد. در این سفر علاوه بر رییس انجمن جهانی خودروسازان که همزمان رییس انجمن خودروسازان فرانسه هم هست، مسوولان 5 شرکت بزرگ قطعه ‌سازی، 2 شرکت خودروسازی پژو و رنو و رییس انجمن قطعه‌ سازان در این سفر حضور خواهند داشت. دیدار از شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی ایرانی، مذاکره با خودروسازان و قطعه ‌سازان داخلی و همچنین نشست با مسوولان دولتی مرتبط از جمله برنامه‌های حضور 3 روزه این افراد در ایران است.

د) در این گروه به دنبال لغو رسمی تحریم صنعت خودرو فعالیت‌های رنو در ایران در حد قابل توجهی افزایش یافته است. به گفته کارشناسان شرکت رنو مجددا ارسال رسمی قطعات محصولات تولیدی خود به ایران را آغاز کرده است. علاوه بر آن شرکت رنو در حال برنامه‌ ریزی برای افزایش قابل توجه تیراژ تولید 2 محصول تندر 90 و مگان در ایران است.

ه) در حالی تولید انواع خودرو در آذرماه امسال نسبت به آذرماه سال قبل 4.5% افزایش داشت که در دی ‌ماه امسال نسبت به دی ‌ماه سال قبل، تولید انواع خودرو بیش از 2% کاهش داشته است. بدین ترتیب ، تولید انواع سواری 62.508 دستگاه بوده که این رقم در مقایسه با دی ‌ماه سال 91 نزدیک به 4% کاهش داشته است. تولید وانت در دی ‌ماه امسال برابر 11.140 دستگاه بوده که در مقایسه با زمان مشابه سال قبل حدود 3% کاهش داشته است. تولید اتوبوس نزدیک به 48% و تولید انواع کامیون و کشنده در دی‌ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 42% کاهش داشته است. این آمار نشان از کاهش تولید خودرو نسبت به دی ماه سال گذشته دارد.

و) خبهمن با فروش های غدیر روزهای بسیار سختی را تجربه می کند و معمولا با اینکه شرایط بنیادی خوبی دارد ولی سنگین ترین صف فروش این گروه را تشکیل می دهد. شرکت کلیه تولید و فروش خود را به بهمن دیزل منتقل کرده است. باید از این به بعد شرکت را یک شرکت سرمایه گذاری بدانیم که مسلما تا پایان سال از محل افزایش سود سرمایه گذاری ها تعدیل خواهد داشت. گزارش 9 ماهه شرکت بسیار مهندسی شده ارائه شده است. هزینه ها به اندازه سود سرمایه گذاری ها رشد داده شده تا سود خالص تغییری نکند. غدیر در این سهم عرضه کننده است و تا اتمام عرضه های او اجازه خود نمایی به سهم را نمی دهد. در خبهمن معاون اقتصادی و برنامه ریزی شرکت در خصوص خروج از برخی شرکت ها توسط گروه بهمن گفت: گروه بهمن هیچ سهمی را نمی فروشد و تنها جابه جایی عامل اصلی برخی از این خروج ها است.

ز) خنصیر اعلام کرد با توجه به تصمیم و تصویب هیآت مدیره ، این شرکت قصد افزایش سرمایه به مبلغ 15 میلیارد ریال از محل سود انباشته و اندوخته را دارد. همچنین شرکت اعلام کرد که در این خصوص گزارش بازرس قانونی اخذ و جهت سیر مراحل مربوط به سازمان بورس اوراق بهادار ارسال گردیده است.

6) عرضه های سنگین دست از سر این گروه بر نمی دارد !!

الف) در گروه بانکی ، عرضه‌های سنگین حقوقی‌ ها همچنان جلوی حرکت سریع نماد های این گروه را گرفته و مانع رشد بیشتر قیمت ‌ها می ‌شود. البته حضور در نمادهای بانکی با توجه به عدم تاثیرپذیری از آزادسازی قیمت حامل ‌های انرژی و همچنین خبر مثبت رفع تحریم‌ها ریسک چندانی ندارد و در میان ‌مدت می‌تواند سود معقولی را در پی داشته باشد. در این گروه عدم ارائه گزارش های 9 ماهه ، بعد از اتمام گزارش های 9 ماهه توجیه ندارد. بانک های ملت ، تجارت ، صادرات و اقتصاد نوین هنوز گزارشی ارایه نکرده اند. واقعا بازار حق دارد بعد از 45 روز از زمان ارایه گزارش های ۹ ماهه از پیش بینی سهم ها مطلع باشد. به هر عنوان این گروه برای رشد بیشتر حداقل نیاز به گزارش مثبت از یکی از این نماد ها دارد.

ب) در این گروه نمایندگان مجلس تصویب کردند، صندوق توسعه ملی می‌تواند تا 20% از منابع خود را نزد بانک‌های داخلی، خصوصی و دولتی سپرده‌گذاری ارزی نماید.

ج) به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، همه بانک ها و موسسات اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی می توانند برای تسهیل بدهی های غیر جاری مشتریان خود برای یک بار با بکارگیری یک یا ترکیبی از راهکارهای بخشش وجه التزام تاخیر تادیه حداکثر به میزان مابه التفاوت نرخ وجه التزام تاخیر تادیه دین با نرخ سود تسهیلات مندرج در قرارداد، تقسیط مجدد بدهی حداکثر به مدت 5 سال و امهال بدهی حداکثر به مدت 6 ماه، نسبت به تعیین تکلیف بدهی مشتری اقدام کنند.

د) وپاسار شرایط بنیادی خوبی دارد و امروز افت قیمت را تجربه کرد و نتوانست از 320 تومان عبور کند. روز گذشته روابط عمومی بانک پاسارگاد اعلام کرد: بانک پاسارگاد هیچ گاه در لیست تحریم اروپا قرار نداشته است که اینک از این لیست خارج شود. این بانک همواره در شرایط سخت تحریم، راهگشای مسائل و مشکالت ارزی تجار و بازرگانان کشور بوده و قدم‌های موثری در راستای پیشرفت کشور، حتی در شرایط بحران برداشته است.

7) رعب و وحشت از مجلس !!

الف) در فولادی ها باید منتظر اعلام سودهای محتاطانه برای سال 93 به دلیل کاهش قیمت محصولات و همچنین اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی باشیم. فولاد برای سال جاری در 12 ماهه تعدیل مثبت خواهد داشت و این را مدیر امور سهام شرکت اعلام کرده است. وی گفت : شرکت با توجه به پوشش 88 درصدی در گزارش عملکرد 9 ماهه منتهی به 30 آذر ماه سال 92 و همچنین با فرض ثابت ماندن شرایط قیمتی و هزینه بهای تمام شده مواد اولیه از جمله سنگ آهن و انرژی، تعدیل مثبت سود برآوردی هر سهم تا پایان سال دور از ذهن نمی باشد.

ب) ذوب که به دلیل طرح توسعه و افزایش سرمایه بار دیگر از 400 تومان جدا شده و به سمت 500 تومان در حرکت است می تواند برای سال بعد شرایط دیگری داشته باشد.

ج) شنیده می شود فولاد به سود بیش از 90 تومانی تا پایان سال دست خواهد یافت اما سود سال 93 در مرحله اول 60 تومان اعلام خواهد شد. در این گروه ذوب شرايط بهتری دارد. او در سود سال 92 تغییر با اهمیتی نخواهد داد اما سود سال 93 را با رشد جالب توجه اعلام مي كند. لذا توصیه می شود بخشی از سبد خود را به ذوب آهن اختصاص دهید.

د) در سنگ آهنی ها کگل و کچاد با توجه به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی متعادل شده اند و ریسک آن ها نسبت به قبل بسیار کمتر شده است. طبق آمار گمرک در سنگ آهن طی دی ماه  1.938 هزار تن صادرات صورت پذیرفته که در آذر ماه 2.039 هزار تن بوده است.

ه) در معدنی ها ، بهره برداري از برخي طرح هاي كنور مي تواند سال بعد را براي شركت رويايي كند. برخي معتقدند كه كنور سال 93 بیش از 200 تومان سود دارد.

و) در ذغال سنگی ها از کشرق زمزمه هایی مبنی بر افزایش سرمایه 150 درصدی به گوش می رسد. در صورتی که کشرق بتواند بالاتر از 1.200 تومان تثبیت شود، می توان امید به رشد بیشتر سهم داشت. سال 93 نماد های ذغال سنگی از لیدرهای بازار خواهند بود.

8) فاز نوسان !!

الف) در گروه پالایشی نرخ نفت خام و میعانات گازی برای واحدهای جدید پالایشی و یا طرح های توسعه بین 90 تا 95% قیمت صادراتی فوب خلیج فارس برای 10 سال تعیین شده که در بلند مدت برخی شرکت های گروه را جذاب خواهد کرد. این گروه از نیمه دوم سال در اصلاح قیمتی و فاز نوسانی به سر می برند.

ب) در شپنا شایعاتی مبنی بر معامله بلوکی سهم توسط بانک رفاه به گوش می رسد. شبندر بازهم نتوانست در بیش از 1.500 تومان تثبیت شود. اگر سهم در قیمت های بیش از 1.500 تثبیت شود با توجه به شرایط بنیادی مناسب رشد خواهد کرد.

ج) در شراز، کانال نزولی کوتاه مدت سهم شکسته شده و به نظر می رسد پس از یک اصلاج کوتاه مدت مجددا شاهد رشد قیمتی در این سهم باشیم. در صورتی که سهم به زیر 2.000 تومان نفوذ نکند، می توان به رشد او تا قیمت های 2.400 – 2.500 تومانی امیدوار بود.

د) گفته مي شود پتروشيمي تبريز زيان خود را پوشش داده و از سال بعد به سود مناسبي خواهد رسيد. با توجه به سرمايه كم پالايش نفت تبريز سود هاي سال بعد پتروشيمي تبريز قطع به يقين در سود هاي شبريز موثر خواهد بود.

 

9) رایانه ای های هوشمند !!

الف) گروه رایانه و انفورماتیک، امروز نسبت به سایر بازار شرایط بهتری را تجربه می کرد. در این گروه، ایران ارقام حجم معاملات خوبی را به نمایش گذاشت. قیمت های 380 - 390 تومانی می توان نقش حمایت را برای این سهم بازی کند. در این گروه مفاخر بعد از عرضه اولیه تنها 2 - 3 روز اصلاح قیمتی را به خود دیده و در حال حاضر تحت حمایت چند حقیقی در حال رشد دادن می باشد. حضور در این قیمت ها توصیه نمی شود.

ب) رانفور امروز از صف فروش به صف خرید رسید. شرکت قصد افزایش سرمایه 180 درصدی از محل انباشته را دارد و در حال طی مراحل قانونی می باشد. در این سهم صندوق نفت فروشنده بود که دیگر فروشنده نخواهد بود چرا که دیگر سهمی ندارد. سهامدار اصلی شرکت در حال حاضر ملی انفور ماتیک با 94.3% می باشد.

ج) در این گروه مداران به عرضه های بازار امروز اعتنایی نکرد و با رشد قیمت به صف خرید رسید. سهم فردا به مقاومت 358 تومانی می رسد و عبور از این محدوده راه را برای ادامه رشد سهم تا محدوده بیش از 400 تومان مهیا می کند. در این سهم انفورماتیک فروشنده بوده و کمیته امام خریدار سهم هستند.

10) نرخ ارز و سکه ( خرید – فروش ) :

الف) دلار : 2.935– 2.942 تومان

ب) یورو : 3.988 – 4.000 تومان

ج) درهم امارات : 800 – 804 تومان

د) سکه طرح جدید : 860.000– 868.000 تومان


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 121


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 13 بهمن 1392 ] [ 21:41]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 71
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 717
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,447
بازدید ماه بازدید ماه : 8,382
بازدید سال بازدید سال : 59,308
بازدید کلی بازدید کلی : 953,254

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.129.23.28
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir