')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

  پس از افت های چشمگیر شاخص بورس و زیان سهامداران و سرمایه گذاران به نظر می‌رسد بازار سرمایه رفته رفته دارد از خواب بیدار می شود تا شاید قسمتی از افتهای شاخص و زیان سهامداران بورسی را جبران

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



  پس از افت های چشمگیر شاخص بورس و زیان سهامداران و سرمایه گذاران به نظر می‌رسد بازار سرمایه رفته رفته دارد از خواب بیدار می شود تا شاید قسمتی از افتهای شاخص و زیان سهامداران بورسی را جبران کند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ می گویند قصه ریزش بازار سرمایه از دیماه گذشته و پس از فتح قله 89 هزار 500 واحدی شاخص بورس و البته با طرح موضوعات مختلف مربوط به لایحه بودجه سال 93 در مجلس به ویژه افزایش چند برابری نرخ خوراک پتروشیمی ها آغاز شده است.
نظر و اصرار وزارت نفت به نمایندگی از دولت هم افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها به 20 سنت بوده و مجلسی ها می گویند با زور و زحمت دولت را به 13 سنت راضی کرده اند؛ با این حال هیچ یک زیر بار این موضوع نمی روند که در خصوص افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها و زدن جرقه سقوط بورس و زیان سهامداران و سرمایه گذاران بازار سرمایه مقصرند.
برخی هم می گویند افزایش قیمتها و بالا رفتن بیش از حد شاخص بورس در سال گذشته هیجان و حباب بوده و ریزش بورس در سال گذشته و ادامه آن در سال 93 نیز خالی شدن حباب قیمتی است. عده ای هم حمایت زبانی رئیس جمهور و دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در بازار سرمایه را در صف کشیدن مردم برای ورود به بورس و ایجاد هیجان و بالا رفتن غیرمنطقی شاخص بورس و قیمتها بی تاثیر نمی دانند.
نگاهی به آمار نشان می دهد بازار سرمایه و شاخص بورس در مدت 7 ماه گذشته با سقوط از ارتفاع 89 هزار و 500 واحد از دی ماه سال 92 تا رسیدن به ارتفاع 70 هزار و 300 واحدی، ریزش نزدیک به 20000 هزار واحدی را به خود دیده است که این سقوط علاوه بر زیان سهامدارن بویژه تازه واردان به بورس، ریزش اعتماد در بازار سرمایه را به همراه داشته است و آنان که آمدند و زیان دیدند، می روند و دیگر باز نمی گردند، حتی اگر دوباره رئیس جمهور دولت یازدهم از بازار سرمایه حمایت و نقدینگی جامعه را برای ورود به بورس دعوت کند.
اما از دلایل مختلفی که در این مدت موجب سقوط قیمتها و شاخص در بازار سرمایه شده اند صرف نظر کنیم، در مقابل اقدامات مدیران بازار سرمایه را پیش رو داریم که سعی داشتند با اعمال آنها تسکینی باشند برای سردرد سنگین بورس؛ اقداماتی مانند صبحانه کاری حقوقی ها، تاخیر در عرضه های سازمان خصوصی سازی، جمع آوری سهم از بازار، فعال سازی صندوق توسعه بازار، محدودیت فروش سهام و این اواخر انتشار اوراق تبعی، تجدیدنظر در سقف اعتبار مشتریان کارگزاران و افزایش قیمت خودرو که در برخی مواقع تاثیر موقت و کم اثر و گاهی کاملا بی اثر بر روند معاملات بازار سهام داشته اند.
مدیران دولتی هم در این مدت بجز چند مورد معدود آن هم در زبان، وعده بازگشت رونق به بازار سرمایه را به عنوان علاج درد بدون درمان سقوط بازار سرمایه کشور بر زبان جاری نکردند و مجلس هم چند هفته ای است که در حال گرفتن دست پیش است تا از سقوط بورس و ضرر و زیان سهامداران پس نیفتد؛ و چند روزی می شود که نمایندگان در لباس منجی پای درد دل و بررسی علل سقوط بازار سرمایه از زبان رئیس سازمان بورس می نشیند.
اما مرور کارنامه هفته گذشته بورس نشان می دهد پس از هفته ها مردودی سرانجام در کارنامه هفتگی بورس نمره قبولی به ثبت رسیده است.
بر اساس این گزارش؛ بازار سرمایه معاملات اولین روز سومین هفته خرداد امسال را در حالی با خبر آزادسازی قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا شروع کرد که طبق پیش بینی ها این سیاست اثرگذار بود و در این روز دومین پرش بلند شاخص بورس در سال 93 به ثبت رسید و نماگر بازار سرمایه با رشد 1285 واحدی تا ارتفاع 72 هزار واحد بالا آمد.
اما در روز یکشنبه شاخص بورس تحت تاثیر معاملات منفی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ریزش 201 واحدی به ارتفاع 71 هزار واحد عقبگرد کرد و این کاهش در روز دوشنبه با افت 43 واحدی دماسنج بورس ادامه پیدا کرد.
با این حال در روز سه شنبه با ثبت سومین رکورد شاخص بورس در سالجاری، نماگر بازار سرمایه با رشد 1108 واحدی به ارتفاع 73 هزار واحد بازگشت و در روز چهارشنبه هم این رشد با افزایش 391 واحدی شاخص بورس تکمیل شد تا بازار سرمایه با ثبت 2540 واحد افزایش، بهترین کارنامه هفتگی بورس در سال 93 را به ثبت برساند.
از نگاهی دیگر به باور کارشناسان بورسی بررسی روند تغییرات شاخص کل در مدت 5 سال گذشته هم نشان می دهد
هر سال تنها یک فصل منفی برای بورس رقم خورده و فصل منفی بورس در سال‌های 88 ، 90 و 91 پاییز بوده است. با این حال در سال 92 زمستان و سال 93 فصل بهار، سهامداران شرکت‌های بورسی با زیان مواجه بوده اند و بررسی شاخص کل طی 5 سال گذشته بیان گر این مطلب است که در هیچ تابستانی، بازده شاخص کل منفی نبوده است که هیچ، بلکه همواره این فصل جزو پر‌بازده‌ترین فصول سال بوده؛ به ‌طوری‌که تابستان 92 و 89 به ‌ترتیب بازده‌های 26 و 30 درصدی را عاید سهامداران کرده است.
بر این اساس؛ پس از افت های چشمگیر شاخص بورس و زیان سهامداران و سرمایه گذاران بازار سرمایه که از دیماه سال گذشته آغاز و با آمدن بهار نیز خواب زمستانی بورس به پایان نرسید و این روند کاهشی تا نخستین روزهای تابستان نیز ادامه داشته؛ به نظر می‌رسد بورس تهران رفته رفته دارد از خواب بیدار می شود تا شاید قسمتی از افتهای شاخص و زیان سهامداران بورسی را جبران کند.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 61


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 تیر 1393 ] [ 23:11]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 53
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 170
باردید دیروز باردید دیروز : 379
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,273
بازدید ماه بازدید ماه : 2,273
بازدید سال بازدید سال : 62,208
بازدید کلی بازدید کلی : 956,154

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.145.79.114
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir