')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

بازار در هفته ای که گذشت با تحولات مثبتی و منفی درحوزه های مختلف همراه بود . بورس کشور ما به دلیل ماهیت عمده شرکت های فعال، از سویی با نگرانی کاهش قیمت های جهانی نفت و کالاهای اساسی همراه بود و از س

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



بازار در هفته ای که گذشت با تحولات مثبتی و منفی درحوزه های مختلف همراه بود . بورس کشور ما به دلیل ماهیت عمده شرکت های فعال، از سویی با نگرانی کاهش قیمت های جهانی نفت و کالاهای اساسی همراه بود و از سویی دیگر به دنبال رکود بلند مدت حاکم بر آن در 9 ماهه اخیر، همچنان به دنبال بهانه ای مناسب برای رشد است. از یک سو شرکت های پتروشیمی، فولاد و سنگ آهنی با نگرانی ناشی از افت قیمت محصولات دست و پنجه نرم می کنند و شرکت های پالایشگاهی نیز همچنان به دلیل ابهام در نرخ خوراک و محاسبات بین شرکت های بالادستی و پایین دستی همچنان متوقف هستند.

معتقد هستیم مهمترین مسائلی که می تواند در آینده ی وضعیت بازار سرمایه را تحت تاثیر جدی قرار دهد تحولات اقتصادی کلان و مشخص شدن نتایج برنامه ها و اقدامات اقتصادی و سیاسی انجام شده ی دولت و برنامه های آتی آن از جمله مفروضات بودجه سال آینده است اما در کنار این موضوعات بسیار با اهمیت، برخی گرایش ها و جهت گیری ها در 9 ماهه اخیر موجب شده نهادهای حقوقی به عنوان مهمترین بازیگران بازار سرمایه کشور، برای تزریق منابع به بازار سرمایه و حمایت از سهام شرکت های زیر مجموعه خود، رقبت کمتری از خود نشان دهند. عده ای معتقد هستند ایفای نقش منفعل این نهادها با موضوع مدیریت سازمان بورس مرتبط  است. از همین رو در هفته ی گذشته با تقویت شایعه و احتمال اعمال تغییرات در این سازمان، شاهد افزایش محسوس حجم معاملات و فعالیت سرمایه گذاران بودیم. این استقبال در پی برخی تصمیمات این نهاد ناظر در سالهای اخیر صورت می گیرد که چندان با رویکرد های برخی از آن ها مطابقت نداشته است. سازمان بورس نقش نظارتی و سیاستگذاری یا به قول برخی مسئولیت ریل گذاری را بر عهده دارد و در این 9 سال مدیریت نیز به پایه ریزی و تقویت زیر ساخت های بازار سرمایه اقدام کرده است. مدتی پیش رئیس سازمان بورس توسط وزیر اقتصاد تا اردیبهشت 95 ابقاء شد.

قیمت بسیاری از سهم ها چنان ارزندگی به نظر می رسد که در صورت رخداد سیاسی و اقتصادی کلان مثبت می توانیم شاهد رشد سریع برخی نمادها باشیم و اطلاع از این موضوع باعث می شود در صورت مشاهده ی سیگنال مثبت، سرعت بالایی را در ورود منابع به بازار سرمایه انتظار داشته باشیم که می تواند رشد کوتاه مدتی آن را نیز در پی داشته باشد.

بازار سرمایه از رخداد های خارج از خود تاثیر قابل توجهی می پذیرد در همین راستا در هفته گذشته اختلافات سیاسی بین روسیه و اروپا شرایط را به گونه ای تغییر داد که انتظار می رود حجم تعاملات اقتصادی ایران و روسیه در آینده را تحت تاثیر قرار دهد. در همین راستا تحریم محصولات اروپایی توسط روسیه و احتمال افزایش استقبال از محصولات غذایی و کشاورزی ایران مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفت و گروه غذایی هفته ی مثبتی را پشت سر گذاشتند.

همچنین ارائه آمار اقتصادی مناسب از سوی رئیس جمهور در گفتگوی زنده ی تلویزیونی به خصوص در صنعت خودرو مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفت. اهمیت دادن مقامات کشور به روند بهبود وضعیت تولید در این صنعت موجب کاهش نگرانی سرمایه گذاران شرکت های خودرویی شد و باعث شد این صنعت به همراه شرکت های وابسته اعم از قطعه سازان و لیزینگی ها تقویت معاملات را تجربه نمایند.  اغلب شرکت های لیزینگی و قطعه ساز وابسته از وضعیت بنیادی و شفافیت عملکردی و ساختار مالی سالمتری برخوردار هستند.

کاهش نرخ سود بانکی که مدت هاست در برنامه کاری شورای عالی پول و اعتبار وجود دارد. روزهای پیش مجدد گفته شد این موضوع در برنامه جلسه آینده این شورا قراردارد. در صورت تصویب و ضوابط الزام آور مبنی بر کاهش سود بانکی، نسبت p.e  بازار تحت تاثیر قرارگرفته و تقویت بازار سرمایه را در مقایسه با بازار پول در مقایسه با سال گذشته در پی خواهد داشت که با استراتژی های اعلامی از سوی دولت و مقامات اقتصادی آن نیز مطابقت دارد.

گروه دارویی نیز احتمالا در هفته ی جاری گزارشات مناسبی را روانه ی بازار خواهند ساخت و همچنان مورد توجه بازار و سرمایه گذاران باشند. سهامداران قدیمی و بلند مدت این گروه بازدهی مناسبی را نصیب خود ساخته اند و به نظر می رسد با تداوم این رویکرد و سهامداری این گروه، در اینده نیز بازدهی معقولی را به خود اختصاص خواهند داد.

نزدیکی به مجامع شرکت های ساختمانی موجب شد هفته پیش نمادهای این گروه با رشد قیمتی همراه باشند. بعد از گذراندن دوران افت پیاپی در این گروه ، نسبت قیمت به درآمد پایین و تقسیم سود مناسب در مجامع این شرکت ها از جمله دلایل اقبال بازار سرمایه به این گروه در هفته ی گذشته بود.

هنوز بازار تمرکز بیشتری روی تک سهم ها دارد اما در صورت بهبود وضعیت کلان بازار و چشم انداز آتی آن توام با ورود بیشتر نقدینگی ، می توان کم کم به تحرک بیشتر سهام شرکت های بزرگ بازار نیز امیدوار بود.

 


 

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 61


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 27 مهر 1393 ] [ 22:43]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 4
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 459
باردید دیروز باردید دیروز : 727
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 4
بازدید هفته بازدید هفته : 459
بازدید ماه بازدید ماه : 7,005
بازدید سال بازدید سال : 45,703
بازدید کلی بازدید کلی : 939,649

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.118.37.240
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir