')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

نشست اخیر وزرای امور خارجه کشورمان با گروه غربی با دشواری همراه بود ولیکن هر دو طرف مذاکره کننده ذکر نمودند که به پیشرفت هایی دست پیدا کرده اند. محمد جواد ظریف \"وزیر امور خارجه کشورمان\" نیز عنوان نم

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



نشست اخیر وزرای امور خارجه کشورمان با گروه غربی با دشواری همراه بود ولیکن هر دو طرف مذاکره کننده ذکر نمودند که به پیشرفت هایی دست پیدا کرده اند. محمد جواد ظریف "وزیر امور خارجه کشورمان" نیز عنوان نمود : «در مذاکرات وین در همه زمینه‌ها پیشرفت حاصل شد و طرفین به جای اینکه صرفا مشکلات را بررسی کنند، در خصوص دستیابی به راه‌حل گفت‌وگو  نمودند."

 با وجود این، معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن امیدواری به حصول توافق جامع تا 24 نوامبر  متذکر شده که در حدود 98 درصد از اختلافات حل شده و تنها 2 درصد باقی مانده است، همان طور که می دانیم اختلاف اصلی ایران با گروه 5+1 بر سر تعداد سانتریفیوژ ها می باشد که به گروه ایرانی پیشنهادی را مبنی بر کاهش تعداد سانتریفیوژ ها تا 5 هزار مطرح نموده اند. این در حالی  که کشورمان خواهان تعداد 10 هزار سانتریفویوژ می باشد، اما تا کنون نتیجه ای از طرح این پیشنهاد حاصل نشده است.

لازم به ذکر می باشد که عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان از مذاکرات کارشناسی ایران با گروه 5+1 در روز های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری خبر داده است . و متذکر شده است که احتمال دارد طی 2 هفته آینده نشست 3 جانبه  در سطح وزرای امور خارجه ایران و آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صورت گیرد.

در روز ابتدایی هفته جاری شاهد کاهش نوسانات  بازار ارز نسبت به هفته گذشته بودیم. دلار که در هفته پیشین توانسته بود 3257 تومان را به عنوان سقف قیمتی خود به ثبت رساند در روز شنبه در محدوده قیمتی 3248 تومان بازگشایی شد و سپس با افت قیمت مواجه شد.

 نرخ دلار مبادلاتی نیز در روز گذشته 26689 ریال مورد  داد و ستد قرار گرفت که در مقایسه با آخرین روز کاری هفته گذشته 7 ریال افزایش را نشان می دهد. گفتنی است که طبق گفته رئیس بانک مرکزی باید تا پایان سال 93 شاهد تک نرخی شدن ارز باشیم، ولیکن تا پایان نیافتن مذاکرات هسته ای این امر میسر نخواهد بود و به احتمال قریب به یقین عملی شدن این امر تا سال آینده به طول خواهد انجامید. اگرچه بانک مرکزی تلاش نمود در طی سال با افزایش نرخ مبادلاتی ، این نرخ را به نرخ  دلار آزاد نزدیک سازد  ولیکن از اواخر شهریور ماه تا کنون شاهد افزایش نرخ دلار در بازار ارز بودیم. اعلام واریز قسط سوم و چهارم از دارایی های بلوکه شده ایران از جانب کشور هند طی روز های آتی را می توان مهمترین دلیل برای کاهش قیمت در بازار ارز دانست.  ضمن اینکه رئیس بانک مرکزی کشورمان نیز ذکر نموده بودند که به دلیل واریز این مبلغ  از دارایی های بلوکه شده نفتی شاهد کاهش قیمت  در بازار ارز خواهیم بود.

دلار در معاملات امروز نیز در محدوده قیمتی 3237 تومان بازگشایی شد و در محدوده قیمتی 3233- 3237 تومان رنج شد.

کاهش قیمت نفت، ایران را با کسری بودجه مواجه خواهد ساخت و تحلیلگران بر این عقیده هستند که ایران و کشور های صادر کننده نفت باید هر چه سریع تر تقاضای تشکیل جلسه از طریق اوپک  را خواستار شوند. این در حالی است که طی روز جاری  هر بشکه نفت وست تگزاس اینتر مدیت آمریکا (WTI) در قیمت 82 دلار و 92 سنت و نفت برنت دریای شمال 86 دلار و 16 سنت مورد معامله قرار گرفتند که به ترتیب 2.51 و 3.3 درصد نسبت به روز گذشته خود  رشد را نشان می دهند.

کاهش قیمت نفت ،  عربستان را هم که بخش اعظمی از بودجه خود را از طریق درآمدهای نفتی بدست می آورد تحت الشاع  قرار می دهد . ولیکن عربستان با کاهش قیمت نفت با همکاری ایالات متحده آمریکا خواهان ایجاد فشار بر ایران و رقابت با نفت شیل آمریکا می باشد. این در حالی است که  عربستان به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت ، اعلام نموده که آماده فروش هر بشکه نفت به میزان 90 و یا حتی 80 دلار طی یک یا دو سال آتی می باشد ،شاید هدف عربستان از این اقدام رقابت با آمریکا باشد.

همزمان با کاهش قیمت بهای نفت توسط عربستان ، ایران نیز تصمیم به کاهش قیمت نفت صادراتی خود گرفت و پیرو اقدام این دو کشور، کشور های حوزه خلیج فارس مثل عراق و کویت نیز بهای نفت خام صادراتی خود را کاهش دادند، لازم به ذکر می باشد که نوبخت (سخنگوی دولت) ، با بیان اینکه سقوط نفت منجر به کاهش درآمد های ارزی کشور می شود متذکر شد که از ابتدای سال جاری تا کنون  متوسط قیمت فروش نفت ایران در حدود 104 دلار می باشد. این درحالی است که با به توافق رسیدن مذاکرات هسته ای ، ایران صادرات نفت خود را تا یک میلیون بشکه دیگر افزایش خواهد داد.

اونس طلا نیز به دلیل  کند شدن رشد اقتصادی و نا اطمینانی از افزایش نرخ بهره آمریکا در قیمت 1238 دلار  به معاملات روز جمعه خود پایان داد . طبق نظر تحلیل گران و کارشناسان بازار های جهانی ، امکان رسیدن اونس طلا تا محدوده 1260 دلار وجود دارد.

سکه طلا نیز معاملات روز شنبه را در محدوده ی قیمتی 935000 تومان آغاز نمود که در مقایسه با معاملات روزهای انتهایی هفته پیش حدود 4000 تومان کاهش را نشان می دهد.

معاملات امروز سکه  نیز در محدوده 937000 تومان بازگشایی شد. طی روز جاری نیز نوسانات قابل ملاحظه ای در بازار نقدی سکه ملاحظه نشد.

 

 

 

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 74


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 27 مهر 1393 ] [ 23:42]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 6
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 303
باردید دیروز باردید دیروز : 158
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 3,239
بازدید ماه بازدید ماه : 3,239
بازدید سال بازدید سال : 63,174
بازدید کلی بازدید کلی : 957,120

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.188.191.218
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir