')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

یک مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه پتانسیل‌ بازار سرمایه برای تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی و واگذاری بنگاه‌ها در بورس با استفاده از منابع مردم به دولت کمک زیا

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



یک مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه پتانسیل‌ بازار سرمایه برای تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی و واگذاری بنگاه‌ها در بورس با استفاده از منابع مردم به دولت کمک زیادی خواهد کرد، گفت: یکی از راه‌های عدم وابستگی دولت به نفت، تأمین مالی از طریق ابزارهای مختلف بورس است.

به گزارش صبحانه، محمودرضا خواجه‌نصیری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه هم‌اکنون عمده صنایع غیرنفتی در بورس حضور دارند که نیازمند توجه دولت برای ایجاد رونق در اقتصاد هستند، اظهار داشت: قطعاً توسعه سرمایه‌گذاری و رشد تولیدات صنایع، افزایش درآمد دولت را در پی خواهد داشت.

وی افزود: یکی از راهکارهای دور زدن محدودیت‌ها و تحریم‌ها، توجه به بخش خصوصی در کشور است، چرا که این بخش نسبت به بخش‌های دولتی کمتر در معرض محدودیت قرار دارد و در تمام اقتصادهای دنیا هم این امر اثبات شده است که بخش خصوصی بسیار کارآمدتر از بخش دولتی ایفای نقش می‌کند.

خواجه‌نصیری با بیان اینکه رویکرد تقویتی در صنایع بازار سرمایه نباید به معنای رانت تلقی شود، گفت: افزایش سودآوری بنگاه های اقتصادی و ایجاد رونق در اقتصاد کشور در بلندمدت به نفع دولت خواهد بود، چرا که از این طریق هر چه سودآوری بنگاه‌های اقتصادی افزایش یابد، دولت با استفاده از ابزار مالیات درآمدهای خود را افزایش خواهد داد.

این مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این سؤال که شفافیت بنگاه‌های اقتصادی که در بازار سرمایه بیشتر است، چه کمکی برای دولت به شمار می‌رود و اینکه چرا با وجود ابزارهای مختلف تأمین مالی در بازارها سرمایه، دولت کمتر در سیاست های کلان خود به این موضوع توجه می‌کند، گفت: موضوع تأمین مالی دولت از بازار سرمایه بحث پیچیده‌ای نیست، چرا که با تقویت صنایع، درآمد برای کشور ایجاد می شود و انگیزه برای سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد. از طرفی هم با توجه به شفافیت بنگاه‌های اقتصادی، دولت به راحتی می‌تواند مالیات منطقی و متناسب با سودآوری آنها دریافت کند.

وی گفت: طی یکسال اخیر، دولت نه تنها از صنایع و بنگاه‌های اقتصادی حمایت عملی مؤثر با ایجاد مشوق‌های لازم حمایت نکرده، بلکه برخلاف آن عمل می‌کند و طبیعی است که بازار سهام با رفتارهای این چنینی تضعیف شود.

خواجه‌نصیری با اشاره به اینکه اخذ عوارض و افزایش نرخ خوراک، صنایع در کنار محدودیت در نرخ‌گذاری محصولات در کوتاه‌مدت به کمک دولت خواهد آمد، گفت: در بلندمدت، بنگاه‌های اقتصادی به دلیل عدم تطبیق شرایط امکان تکمیل زنجیره تولید و افزایش آن را نخواهند داشت، چرا که روند طولانی‌مدت درآمدهای ناشی از مالیات در گرو تثبیت سودآوری بنگاه‌های اقتصادی و افزایش درآمدهای آنان است.

مدیر امور بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با تأکید بر اینکه اگر دولت به طور جدی بر اقتصاد غیرنفتی تأکید دارد، باید مشوق‌های لازم در صنایع بازار سرمایه در نظر بگیرد، گفت: ظرفیت‌های تأمین مالی بازار سرمایه بیش از آن چیزی است که هم‌ اکنون دولت از آن استفاده می‌کند، چرا که برخلاف بازار پول، کارمزدها و هزینه‌های تأمین مالی از این بازار به حداقل میزان ممکن رسیده است.

وی تأکید کرد: آن طور که باید و شاید، جایگاه بازار سرمایه در سیاست‌های کلان اقتصادی دولت دیده نمی‌شود و با توجه به تنوع ابزارها، هنوز عزم جدی برای حمایت‌های عملی مؤثر وجود ندارد.

خواجه‌نصیری با اشاره به اینکه بازار سرمایه در حوزه تأمین مالی می‌تواند کمک بسیار زیادی به دولت کند، گفت: شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه با افزایش سرمایه، تأمین مالی می‌شوند، بدون آنکه هزینه‌های زیادی را متحمل شود، بنابراین یکی از رویکردهای دولت باید حمایت از صنایع بازار سرمایه و ایجاد رونق در اقتصاد از طریق پتانسیل‌های تأمین مالی این بازار باشد.

مدیر امور بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، تصریح کرد: گرچه اکنون بازار پول با وجود هزینه‌های فراوان 10 تا 20 برابر نسبت به بازار سرمایه تأمین مالی انجام می‌دهد و شعبات زیادی را در کشور به صورت گسترده با ایجاد زیرساخت‌های مختلف ایجاد کرده است که بازار سرمایه به راحتی با استفاده از منابع مالی مردم در تأمین مالی بنگاه‌ها نقش‌آفرینی می‌کند، بدون آنکه هزینه‌های زیادی تأمین شود.

خواجه‌نصیری شفافیت و قابل اعتماد بودن ابزارهای بازار سرمایه را عوامل اصلی سهولت در تأمین مالی عنوان کرد و گفت: هر زمان دولت با اجرای سیاست‌های تشویقی و باثبات، سود معقول و منطقی در صنایع را ایجاد کند، قطعاً سرمایه‌گذاران بیشتری برای حضور فعال در اقتصاد رغبت خواهند کرد.

مدیر امور بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، یکی از عوامل اصلی ایجاد اقتصاد بدون نفت را سیاستگذاری‌های صحیح و منظم برای بنگاه‌های اقتصادی داخلی و ظرفیت‌های بالقوه موجود دانست و تأکید کرد: سیاست های دائمی به جای تغییرات پی در پی موجب اطمینان بیشتر سرمایه‌گذاران و مشارکت واقعی آنان خواهد شد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 52


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 28 آذر 1393 ] [ 7:29]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 165
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 1,405
باردید دیروز باردید دیروز : 273
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 1,405
بازدید ماه بازدید ماه : 1,405
بازدید سال بازدید سال : 61,340
بازدید کلی بازدید کلی : 955,286

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.191.240.249
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir